• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje na Nowej Warszawskiej będą bardziej punktualne

Maciej Korolczuk
12 stycznia 2024, godz. 11:30 
Opinie (133)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Dodatkowe detektory mają upłynnić ruch tramwajów na Nowej Warszawskiej i poprawić ich punktualność. Dodatkowe detektory mają upłynnić ruch tramwajów na Nowej Warszawskiej i poprawić ich punktualność.

Jeszcze w tym roku na linii tramwajowej Nowa WarszawskaMapka mają pojawić się dodatkowe detektory, które upłynnią ruch tramwajów. Pętle indukcyjne zostaną zainstalowane w pobliżu skrzyżowań z ul. Piotrkowską, Białostocką i Havla, by tramwaje zbliżające się do skrzyżowania mogły je pokonać bez zbędnych spowolnień i zatrzymań. Inwestycja realizowana przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska ma kosztować ok. pół miliona złotych.



Punktualność tramwajów w Gdańsku oceniam:

Detektory to niepozorne, ale bardzo pożyteczne urządzenia montowane między szynami w torowisku. Wykrywają one nadjeżdżający tramwaj, przekazują sygnał do sygnalizatora, a ten wyświetla zielone światło. Pozwala to upłynnić i przyspieszyć ruch tramwajów, które obecnie muszą albo zwolnić przed skrzyżowaniem, albo nawet się przed nim zatrzymać.

Taka sytuacja występuje obecnie na wszystkich trzech skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną na Nowej Warszawskiej.

W pobliżu skrzyżowania z BiałostockąMapka tramwaj przez brak właściwej detekcji i ograniczoną nasypem widoczność zwalnia na łuku, by przepuścić pieszych i rowerzystów.

Wymuszone spowolnienie ma miejsce również kawałek dalej przed skrzyżowaniem z al. HavlaMapka oraz na skrzyżowaniu z ul. Piotrkowską.Mapka


Zmiany dotyczą wszystkich trzech skrzyżowań z sygnalizacją: z ul. Piotrkowską, Białostocką (na zdjęciu) i przed al. Havla. Zmiany dotyczą wszystkich trzech skrzyżowań z sygnalizacją: z ul. Piotrkowską, Białostocką (na zdjęciu) i przed al. Havla.

Detektory poprawią punktualność tramwajów



Receptą na to mają być dodatkowe detektory, które po wniosku Zarządu Transportu Miejskiego i odpowiedzialnego za torowiska tramwajowe Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ma zamiar zamówić i zainstalować jeszcze w tym roku Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej na żywo



- Budowa niezbędnej infrastruktury, detektorów i aktualizacja programów sygnalizacji świetlnej jest realizowana na wniosek ZTM. Tramwaje będą wykrywane już w odległości kilkuset metrów od sygnalizatora, więc inni uczestnicy ruchu będą mogli zostać przepuszczeni wcześniej, a sygnał dla tramwaju zostanie podany dokładnie wtedy, gdy będzie potrzebny. Tramwaje będą kursować z mniejszymi opóźnieniami, ponieważ postoje będą zdecydowanie krótsze, a za sprawą mniejszej ich liczby spadnie też zużycie energii - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Inwestycję wyceniono na ok. 450 tys. zł. Przetarg na montaż detektorów w trybie "zaprojektuj i wybuduj" ma być ogłoszony jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.

Miejsca

Opinie (133) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Detekcja za pół miliona...ależ teraz będzie punktualność,co do sekundy...pod warunkiem że nie będzie awarii jednego smoka,wtedy wszystkie punktualności będą zachwiane.

    • 17 5

  • nowa inwestycja (3)

    niesamowite, ile w przeciągu roku od oddania tej inwestycji dodatkowych wydatków jest potrzebne, żeby była używalna - czy ktoś poniesie odpowiedzialność za skalę marnotrawstwa pieniędzy? przejścia, przejazdy, sygnalizacje, detektory, chodniki - wszystko spie*rzone

    skandal!

    • 43 3

    • Dlaczego marnotrawstwo pieniędzy? (1)

      Przecież ktoś otrzyma za te detektory pieniądze, będzie mógł za nie później wypłacić pensje pracownikom ewentualnie kupić sobie chleb albo wakacje :-p

      • 1 5

      • Zmarnowana kasa

        Zmarnowane bo za jednym podejsciem gdy bylo wszystko rozkopane mozna bylo zrobic duuuzo taniej

        • 4 0

    • Hahahah w małej Sycylii? Nie

      • 5 1

  • (3)

    Nowe ulice, nowe torowiska (Warszawska, Adamowicza) A tramwaje notorycznie jeżdżą opóźnione! Kto za to odpowiada, kto poniesie konsekwencje? Otóż nikt. Takie mamy władze, w ich słowniku stwierdzenie odpowiedzialność za swoje czyny albo konsekwencje działania na szkodę miasta, nie istnieją.

    • 21 1

    • A kto będzie stał i walił mandaty stojącym w poprzek przejazdów kierowcom? (2)

      • 6 2

      • (1)

        Wsiadam codziennie w 12 na trzecim! przystanku i opóźnienia potrafią być po 5 min i więcej. Chcesz mi powiedzieć że zawsze to wina nieuważnych kierowców czy raczej może braku składów, motorniczych i słabego przygotowania rozkładu

        • 4 0

        • Bo to trzeba zmniejszyć ilość kursów wtedy będzie punktualnie, tak zrobiono z linią autobusową 148 zmniejszenie ilości kursów uzasadniono poprawą punktualności jej kursowania, w sumie jest mniej nie punktualnych kursów ale to dlatego, że jest ich mniej w ogóle.

          • 0 0

  • tramwaje może i będą 30 sekund szybciej (10)

    Ale czy ktoś pomyślał jakie to zatory wygeneruje dla reszty uczestników ruchu? Każdy powinien czekać na swoją kolej według cyklu świateł. Może jeszcze sygnały świetlne i dźwiękowe jak straż, pogotowie czy policja

    • 32 143

    • W średnio zapełnionym tramwaju zwykle jest tylu pasażerów, co ludzi w 20-30 samochodach, a tramwaj jeździ raz na kilka min. Tak więc zatory raczej nie grożą tutaj.

      • 66 6

    • (5)

      Ty kpisz?
      Oczywiście, że komunikacja publiczna, zwłaszcza szynowa, powinna mieć w mieście absolutny priorytet, dojeżdżając do skrzyżowania tramwaje powinny z automatu dostawać zieloną falę.

      • 80 6

      • (4)

        Typ uważa, że jak jedzie sam w aucie to jest tak samo ważny jak 100 osób w tramwaju.
        piękny przykład skrajnego egoizmu, autoholizmu i zaczadzenia spalinami.

        • 65 6

        • (3)

          Natomiast ty sugerujesz, że jadąc tramwajem jesteś ważniejszy od tego co jedzie autem. Nie każdy może sobie pozwolić na dojazd tramwajem, nie każdy ma pracę oddalona o 10 czy 15 przystanków. Do tego dochodzą inne zobowiązania, dzieci w żłobkach, przedszkolach i szkołach, które nie poczekają do 19 aż rodzic dotelepie się komunikacja miejska z Gdyni, Sopotu, czy Wejherowa. Poza tym na zapchanych ulicach stoja również autobusy, a korek rozlewa się dalej w niektórych sytuacjach blokując również ruch tramwajowy. Wszystko powinno być robione z głową a nie pod dyktando jednej grupy społecznej.

          • 8 42

          • (2)

            Sugeruję, że już nawet abstrahując od kosztów środowiskowych, trucia spalinami i generowania korków, więcej ludzi jest ważniejsze niż mniej ludzi.
            Jak jeden tramwaj wiązący 100 osób będzie blokował i robił korek na 100 samochodów - to wtedy ewentualnie będziemy mieć o czym zacząć rozmawiać.

            • 26 2

            • w tramwaju jedzie nawet i 250 osob, a kto wie czy i nie 300 (1)

              ale co to za argument dla przeflancowanego do miasta wieśniaka z samochodu, ktory całe życie nim jeździ

              • 10 2

              • Tramwaj lepszy niż 500 samochodów

                • 8 2

    • Wydaje ci się, ze trawmwaje to wróg samochodów

      A to są najwięksi sprzymierzeńcy twoi, bo... tramwaj może pomieścić 200 osób, bo nie potrzebuje buspasa, bo niechciałbyś, bym ja i reszta pasażerów przesiadła się do samochdów, wtedy byś odczuł co to znaczą korki w godzinach szczytu.

      • 36 2

    • Problem to przejście dla pieszych przy osiedlu Sloneczne Wzgórza

      Zrobili w godzinach szczytu zielone dla pieszych opóźnione o jedną kolejkę. Zgłoszę to do UE

      • 1 7

    • Niezły bełkot.

      Akurat to jest super potrzebne i idzie to chyba w dobrym kierunku, bo nawet na Adamowicza, gdy lewoskręt jest pusty, to potok aut z naprzeciwka ma zielone światło. A tym bardziej priorytet dla tramwajów jest potrzebny.

      • 21 0

  • Tylko w Gdańsku (1)

    • 10 1

    • Tylko w Gdańsku można być bardziej punktualnym

      w starych czasach, albo był ktoś punktualny albo się spóźniał

      • 2 0

  • (16)

    Jako kierowca,pieszy i też korzystający z komunikacji miejsckiej i to nie tak rzadko to uważam,że tramwaje w Gdańsku to byłoby perfekt gdyby... Nie było tyle awarii to raz. No a dwa to niestety,ale w czasie jazdy są spore "przestoje". Wsiadam na Płockiej. Pierwsza strata czasu to krzyżówka "pod Kauflandem". Jedziesz dalej. Druga strata to przy forum. Trzecia na Hucisku. Te trzy punkty zabierają od groma czasu z przejazdu do Traugutta bo tam często jeżdzę. Druga sprawa to znam kilka osób,które by olały auto gdyby był bimbaj od strony Chełmu w stronę Stogów. bez przesiadki pod Lotem i straty przez to nawet 10 minut.

    • 38 1

    • Piekny merytoryczny wpis. Władza miasta powinna się posiłkować takimi opiniami.

      • 6 0

    • Nawet 10 minut? (3)

      Ile się traci minut w korku na Hucisku lub węźle Groddecka. Be honest

      • 1 5

      • Mimo wszystko, przesiadki są upierdliwe. (1)

        Więcej pieniędzy powinno iść na komunikację, a nie będzie trzeba tyle ładować w samochody.

        • 7 0

        • Wszędzie na całym świecie są przesiadki i to nie jest problem o ile..

          Jeśli dobrze skomunikowane są między sobą linie i środki transportu. A o tym w Gdańsku raczej średnio się myśli. Np. jak skomunikować PKMkme z autobusami i tramwajami.

          • 5 0

      • Od przystanku Śródmieście do Lotu. Tam się przesąść i kilka minut poczekać aż podjedzie to zanim dojedziesz do przystanku pod komendą to mija dobre 10 minut kolego. Tak,tak.

        • 7 0

    • (1)

      Jak jadę na "Łosia" ze Stogów i odwrotnie to przesiadam się na Śródmieściu SKM - Okopowa, nie trzeba jechać "aż" do Bramy Wyżynnej ;). Nie zmienia to faktu, że brakuje połączenia Stogów z przynajmniej pętlą Chełm Witosa, z drugiej strony przydałaby się też linia w kierunku Moreny przez Śródmieście SKM i 3 maja, omijając już i tak przepełnioną Bramę Wyżynną i skrzyżowanie Hucisko.

      • 5 0

      • Problemem jest to, że przystanek Okopowa jest całkowicie niedostępny dla osób o ograniczonej mobilności.

        • 4 0

    • zrozum jedno to jest relikt PRLu jest był i bedzie awaryny nieda sie tego zmienic (2)

      • 0 5

      • Sam tkiwsz w PRLu (1)

        Czy Dubaj tkwi w PRLu skoro rozwija sieci tramwajowe?

        • 3 1

        • On nie ogarnia

          Ma 20 letniego Niemca, więc nie wymagajmy nic od niego...

          • 0 2

    • (2)

      Wystarczyłoby puścić 9-tkę przez Śródmieście SKM i Dworzec PKS - ominęłaby najbardziej niewydolne skrzyżowania w mieście, zapewniłaby łatwe przesiadki między liniami z Chełmu i Stogów oraz zintegrowałaby Stogi z SKM, bez konieczności spacerów spod Bramy Wyżynnej lub korzystania z beznadziejnego węzła przy dworcu.

      • 4 1

      • taką trasą 9 jechałaby jeszcze dłużej, nie masz pojęcia o czym piszesz (1)

        • 0 1

        • Gdzie jechałaby dłużej, do Wrzeszcza? Przy odpowiednio ustawionej sygnalizacji przejechałaby w 4 minuty odcinek, który "dołem" potrafi zająć w godzinach szczytu kilkanaście minut.

          • 2 0

    • (1)

      Przystanek Okopowa czyli ten pod wiaduktem powinien być zlikwidowany. Ludzie od strony Komendy zamiast iść w tunel mogą iść dosłownie 50 m dalej na przystanek Śródmieście. Ci od strony Abw do przystanku "Lot".

      • 1 3

      • super, i zlikwidować jedyną opcję sensownej przesiadki ze Stogów na SKM lub w kierunku Chełmu, brawo

        likwidować to należy nie węzły przesiadkowe tylko przystanki gdzie jest mało pasażerów, w kierunku Stogów zlikwidowałbym Żabi Kruk, Kaczeńce i Ugory

        • 0 1

    • Ale przesiadka z Chałmu do Stogów nie odbywa się pod lotem

      no chyba że jesteś niepełnosprawny, bo wszyscy sprawni idą 50 metrów między przystankami Śródmieście SKM i Okopową, trwa to jakąś minutę lub dwie zależnie od świateł i jest dużo szybciej niż odstać wszystkie światła w dwóch tramwajach

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Takich detektorów powinno być więcej (6)

    Na przykład między przystankami Zamenhofa i Zajezdnia. Nie ma tam nawet przejścia dla pieszych, a i tak tramwaje stoją prawie zawsze na tych światłach.

    • 71 6

    • Plus Opacka - Subisława (2)

      • 5 0

      • ważne że niewidzialni piesi przechodzą (1)

        Masz odpowiedź w jakim celu stoją, pamiętajcie tylko głupiec używa detektorów dla pieszych.

        • 1 4

        • No to odwróćmy schemat.

          Cały czas zielone dla pieszych, dla samochodów na detektor.

          Czyżby brzmiało absurdalnie, kiedy to zaczyna dotyczyć Ciebie? No patrz...

          • 4 0

    • kazda złotówka wydana na tramwaj to kasa zmarnowana a unas marnuje sie setki milinów na ten złom (2)

      • 0 10

      • jakby zacząć wydawać pieniądze na likwidację zbędnych przystanków to by nie były zmarnowane (1)

        ale w zasadzie taką likwidację można zrobić za darmo, po prostu rozkład zmienić, każdy zbędny przystanek to minuta, przykładowo do Oliwy: Brama Oliwska, Chodowieckiego, Traugutta, Politechnika, Zamenhoffa, Tetmajera, Derdowskiego daje 7 minut a wszystkie te przystanki są w takich lokalizacjach że albo prawie nikt tam nie wsiada albo do sąsiedniego jest tak blisko że bez straty można sobie podejść, no np z Politechniki do przystanku politechnika jest tylko minutę krótszy spacer co do Opery a przez połowę dnia nikt tam nie jeździ bo uczelnia nie działa

        • 2 2

        • Zacznij likwidację od swojego przystanku.

          • 0 0

  • A można przy okazji przestawić światła na Białostockiej, żeby paliło się zielone, jak tramwaj nie jedzie? (1)

    • 13 4

    • Nie

      To przejście do likwidacji. Trzeba zrobić chodnik do Łódzkiej. To tylko 100m

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (10)

    Na Nowej Warszawskiej są zbyt krótkie czasy przejazdów. Nie wiele tramwajów ma zdolności do rozpędzenia się do 70km/h. Dużo N8C ma nie drożne piasecznice i mocno się ślizgają, co również uniemożliwia rozpędzenia.

    • 49 5

    • OOO, to ktoś kto projektował trasę musiał nie wiedzieć co będzie na niej jeździć. Amatorszczyzna

      • 21 3

    • (2)

      Ja mam rozwiązanie dobrych połączeń tramwajowych. Przede wszystkim szybszego transportu od punktu a do punktu b.

      • 4 2

      • (1)

        Serio? Mój mąż ma świetne rozwiazanie. Naprawdę. Siedział nad tym trochę hobbystycznie i ja uważam,że jest to genialne. Mówi,że jak mu ztm zapłaci odpowiednio to sprzeda patent.

        • 3 7

        • "siedział nad tym hobbystycznie" Super. Widać, że są ludzie co mają fajne zajawki. Pewnie można by to jakoś usprawnić, ale musi się do nich chyba zgłosić?

          • 8 2

    • (1)

      No nie może być! Stopiąteczka (konstal 105Na) jak się dało jazde do podłogi osiągała 70 a może więcej na oko zwłaszcza przy stoczni bo tam pod koniec lat 80-ch było najlepsze torowisko. To co się dzieje z tramwajami wsteczny rozwój w Gdańsku? A tak na serio za dużo świateł jest hamujących tramwaje w stosunku do lat 80., kiedyś były na największych skrzyżowaniach teraz prawie na każdym.

      • 14 1

      • Yhy! Odcinek między halą stoczni(tą sportową) a Stoczniowcem(Polonią) Gdańsk. Ależ tam zasuwał...

        • 8 2

    • Obojętnie czy wydadza 100 mln czy wiecej nic niepowrawi tego trawajowego złomu (2)

      • 3 8

      • Toć ty żywego tramwaju na oczy nie widziałeś. (1)

        • 2 2

        • hahah idealny przykład fanatyka tramwajowego zlomu od kiedy to tramwaje żyją :)

          • 1 1

    • Nie ma takiej ulicy Nowa Warszawska.

      Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Tam tylko tramwaj jeździ, ale ulicy nie ma. Miała być, ale urzędnicy do dzisiaj milczą na ten temat. A na Warszawskiej dalej straszne korki bo Nowa Warszawska (ta która miała być) nie istnieje. Czy urzędnicy kiedyś nam odpowiedzą co dalej z tą obiecywaną ulicą?

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane