• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje na Nowej Warszawskiej będą bardziej punktualne

Maciej Korolczuk
12 stycznia 2024, godz. 11:30 
Opinie (133)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Dodatkowe detektory mają upłynnić ruch tramwajów na Nowej Warszawskiej i poprawić ich punktualność. Dodatkowe detektory mają upłynnić ruch tramwajów na Nowej Warszawskiej i poprawić ich punktualność.

Jeszcze w tym roku na linii tramwajowej Nowa WarszawskaMapka mają pojawić się dodatkowe detektory, które upłynnią ruch tramwajów. Pętle indukcyjne zostaną zainstalowane w pobliżu skrzyżowań z ul. Piotrkowską, Białostocką i Havla, by tramwaje zbliżające się do skrzyżowania mogły je pokonać bez zbędnych spowolnień i zatrzymań. Inwestycja realizowana przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska ma kosztować ok. pół miliona złotych.



Punktualność tramwajów w Gdańsku oceniam:

Detektory to niepozorne, ale bardzo pożyteczne urządzenia montowane między szynami w torowisku. Wykrywają one nadjeżdżający tramwaj, przekazują sygnał do sygnalizatora, a ten wyświetla zielone światło. Pozwala to upłynnić i przyspieszyć ruch tramwajów, które obecnie muszą albo zwolnić przed skrzyżowaniem, albo nawet się przed nim zatrzymać.

Taka sytuacja występuje obecnie na wszystkich trzech skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną na Nowej Warszawskiej.

W pobliżu skrzyżowania z BiałostockąMapka tramwaj przez brak właściwej detekcji i ograniczoną nasypem widoczność zwalnia na łuku, by przepuścić pieszych i rowerzystów.

Wymuszone spowolnienie ma miejsce również kawałek dalej przed skrzyżowaniem z al. HavlaMapka oraz na skrzyżowaniu z ul. Piotrkowską.Mapka


Zmiany dotyczą wszystkich trzech skrzyżowań z sygnalizacją: z ul. Piotrkowską, Białostocką (na zdjęciu) i przed al. Havla. Zmiany dotyczą wszystkich trzech skrzyżowań z sygnalizacją: z ul. Piotrkowską, Białostocką (na zdjęciu) i przed al. Havla.

Detektory poprawią punktualność tramwajów



Receptą na to mają być dodatkowe detektory, które po wniosku Zarządu Transportu Miejskiego i odpowiedzialnego za torowiska tramwajowe Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ma zamiar zamówić i zainstalować jeszcze w tym roku Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej na żywo



- Budowa niezbędnej infrastruktury, detektorów i aktualizacja programów sygnalizacji świetlnej jest realizowana na wniosek ZTM. Tramwaje będą wykrywane już w odległości kilkuset metrów od sygnalizatora, więc inni uczestnicy ruchu będą mogli zostać przepuszczeni wcześniej, a sygnał dla tramwaju zostanie podany dokładnie wtedy, gdy będzie potrzebny. Tramwaje będą kursować z mniejszymi opóźnieniami, ponieważ postoje będą zdecydowanie krótsze, a za sprawą mniejszej ich liczby spadnie też zużycie energii - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Inwestycję wyceniono na ok. 450 tys. zł. Przetarg na montaż detektorów w trybie "zaprojektuj i wybuduj" ma być ogłoszony jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.

Miejsca

Opinie (133) 3 zablokowane

  • Gdańska komunikacja i punktualność? To żart chyba, skoro już na początku trasy łapią opóźnienia i to w sytuacji bez korków i w dobrych warunkach pogodowych. Mamy najgorszą komunikację miejską w tym kraju.

    • 8 3

  • Żaden, ze mnie polonista, ale poprawcie mnie jak się mylę. Może być coś bardziej punktualne? Albo coś/ktoś jest punktualny albo nie. Pani Aneta w artykule mówi już o mniejszych opóźnieniach, a nie o punktualności.

    • 9 2

  • Problem jest na Chełmie

    Czas przejazdu tramwajów przez Chełm jest bardzo wydłużony przez różne skrzyżowania i rozwiązania infrastrukturalne. Niestety miasto zamiast zrobić analizę to wkłada pieniądze tam gdzie przyniesie to dużo mniejsze korzyści.

    • 14 1

  • obiecana linia Brętowo - Stogi (2)

    ja ciągle czekam na linię z Brętowa na Stogi

    • 7 3

    • Potrzebna jak (1)

      świni siodło.

      • 3 5

      • Twój argument do mnie nie przemawia. Wsiadam na Stolema i jadę na Piotrkowską. Jadę dwa przystanki do Ujeściska - tutaj się przesiadam i na drugim przystanku wysiadam. Rano pięknie bo czekam góra 5 minut na tramwaj. Niestety po pracy na pętli Ujeścisko to najczęściej 15 minut. To mnie całkowicie zniechęca do korzystania z komunikacji miejskiej. Wybieram samochód. To jest tylko mój przykład. Jest wiele osób, które by korzystały z tej linii na innych odcinkach.

        • 4 1

  • podstawowe pytanie....

    przyjedzie czy nie przyjedzie????
    niech już będzie "bardziej opóżniony" ale niech przyjedzie.....
    Ale komu na tym zależy ????
    Czekaj .....

    • 5 2

  • Awarie tramwajów (1)

    Brak wykwalifikowanych mechaników. 80% mechaników to byli motorniczowie.

    • 5 3

    • Nikt za grosze pracowac nie chce

      • 3 0

  • (1)

    Od dobrych 4 lat przyspieszaja zbiorkom i nic sie nie zmienia

    • 10 1

    • MichałT niecałe 3

      Nie kłam!

      • 0 0

  • Super

    Bo przy przemyskiej tramwaj tam zawsze lapie czerwone swiatlo

    • 5 1

  • Po jakiego diabła władze miasta wydały 160 mln na tristar który miał pomóc w punktualności komunikacji miejskiej i nie działa więc wydajemy następne miliony na coś co nie będzie działało ale co tam przecież to nie ich kasa i co na to wyborcy ... a no właśnie

    • 9 3

  • Nie mozna byc bardziej albo mniej punktualnym

    Albo się jest punktualny albo nie jest.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane