• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje na Nowej Warszawskiej będą bardziej punktualne

Maciej Korolczuk
12 stycznia 2024, godz. 11:30 
Opinie (133)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Dodatkowe detektory mają upłynnić ruch tramwajów na Nowej Warszawskiej i poprawić ich punktualność. Dodatkowe detektory mają upłynnić ruch tramwajów na Nowej Warszawskiej i poprawić ich punktualność.

Jeszcze w tym roku na linii tramwajowej Nowa WarszawskaMapka mają pojawić się dodatkowe detektory, które upłynnią ruch tramwajów. Pętle indukcyjne zostaną zainstalowane w pobliżu skrzyżowań z ul. Piotrkowską, Białostocką i Havla, by tramwaje zbliżające się do skrzyżowania mogły je pokonać bez zbędnych spowolnień i zatrzymań. Inwestycja realizowana przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska ma kosztować ok. pół miliona złotych.



Punktualność tramwajów w Gdańsku oceniam:

Detektory to niepozorne, ale bardzo pożyteczne urządzenia montowane między szynami w torowisku. Wykrywają one nadjeżdżający tramwaj, przekazują sygnał do sygnalizatora, a ten wyświetla zielone światło. Pozwala to upłynnić i przyspieszyć ruch tramwajów, które obecnie muszą albo zwolnić przed skrzyżowaniem, albo nawet się przed nim zatrzymać.

Taka sytuacja występuje obecnie na wszystkich trzech skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną na Nowej Warszawskiej.

W pobliżu skrzyżowania z BiałostockąMapka tramwaj przez brak właściwej detekcji i ograniczoną nasypem widoczność zwalnia na łuku, by przepuścić pieszych i rowerzystów.

Wymuszone spowolnienie ma miejsce również kawałek dalej przed skrzyżowaniem z al. HavlaMapka oraz na skrzyżowaniu z ul. Piotrkowską.Mapka


Zmiany dotyczą wszystkich trzech skrzyżowań z sygnalizacją: z ul. Piotrkowską, Białostocką (na zdjęciu) i przed al. Havla. Zmiany dotyczą wszystkich trzech skrzyżowań z sygnalizacją: z ul. Piotrkowską, Białostocką (na zdjęciu) i przed al. Havla.

Detektory poprawią punktualność tramwajów



Receptą na to mają być dodatkowe detektory, które po wniosku Zarządu Transportu Miejskiego i odpowiedzialnego za torowiska tramwajowe Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ma zamiar zamówić i zainstalować jeszcze w tym roku Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej na żywo



- Budowa niezbędnej infrastruktury, detektorów i aktualizacja programów sygnalizacji świetlnej jest realizowana na wniosek ZTM. Tramwaje będą wykrywane już w odległości kilkuset metrów od sygnalizatora, więc inni uczestnicy ruchu będą mogli zostać przepuszczeni wcześniej, a sygnał dla tramwaju zostanie podany dokładnie wtedy, gdy będzie potrzebny. Tramwaje będą kursować z mniejszymi opóźnieniami, ponieważ postoje będą zdecydowanie krótsze, a za sprawą mniejszej ich liczby spadnie też zużycie energii - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Inwestycję wyceniono na ok. 450 tys. zł. Przetarg na montaż detektorów w trybie "zaprojektuj i wybuduj" ma być ogłoszony jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.

Miejsca

Opinie (133) 3 zablokowane

  • To nic nie da (1)

    Stare Dortmundy się co chwilę rozkraczają, trzeba zaiwestować w nowy tabor a nie trupy remontować i picować olejnicą, są środki z Unii to iwestować w tabor jak inne miasta, można poprawiać co się chce ale infrastruktura ( skoki napięcia) stary tabor trawajowy i autobusowy zniechęcają ludzi do korzystania z komunikacji w tym mieście, po paru awariach trawaju i autobusu, wysadzaniu ludzi w zaspy śniegu definitywnie zrezygnowałem z komunikacji tak jak wielu kolegów z pracy , tłumaczenia w pracy, brudny i mmokry jak z budowy, dość!!!

    • 11 3

    • Niema nowego taboru rozwiazania w szrodzie sa dokladnie takie same nie projektuje sie nowoczesnych tramwajów bo sa nieoplacalne

      mało tego tramwajów sprzedaje sie coraz mniej nikt w to juz nie inwestuje bo po pierwsze sa nieefektywne i cholernie kosztowne ,.po prostu nie opłacalne

      • 3 2

  • można być bardziej punktualnym?

    albo się jest punktualnym albo nie jest

    • 7 1

  • Caly czas za wolne. Stoi na swiatlach, potem przystanek i znowu swiatla. I tak przejazd przez cale miasto

    • 13 1

  • w raporcie codziennie sa informacje o awarit tramwajów bo dzien bez arai trawaju to dzien stracony,dzien pieszego pasazera (2)

    I wtedy tylko uatobusy musza ratowa ten korek komunikacyjny wiec kazda złotowka wydana na ten tramwajowy zlom jest stracona ale jest zato doskonała skarbonka bez dna i jak widac władze miasta i urzednicy to chetnie wykorzystuja miliny rocznie co roku wydaja na to mimo ze efektów zadnych niema bo jeden zepsuty tramwaj blokuje wszystkie inne!nawet wypadek z udziałem tramwaju z winy kierowcy auta tez blokuje wszystkie trawaje w Gdańsku !!

    • 4 8

    • (1)

      A ty dalej głosisz te bzdury bez pokrycia w rzeczywistości .

      • 2 1

      • Dzbanku wszystko jest udowodnione zato twoje wypociny to nic wiecej

        • 0 2

  • Przy Havla i Łódzkiej tramwaje czekają 2 kolejki świateł (1)

    Kiedy zlikwidują pierwszeństwo aut?

    • 16 4

    • W którym miejscu?

      • 1 3

  • Te światła potrzebne są jak świni...... (1)

    nikt i tak tam nie czeka na światło bo po co. tramwaj z kilometra widać

    • 12 4

    • Na Białostockiej

      Niepotrzebny sygnalizator

      • 1 0

  • pół miliona, serio ? (1)

    • 12 2

    • Tak się bawi Michał Tusk gdańskim transportem zbiorowym

      • 0 0

  • W Gdańsku wszystko jest "tak sobie" (4)

    nic porządnie nie jest zrobione.

    • 14 2

    • Wracaj do Grajewa słoiku (2)

      tam masz przynajmniej swojego toj-toja na porządnie

      • 0 9

      • Urodziłam się tutaj i pewnie tutaj umrę (1)

        i do żadnego Grajewa nie muszę wracać.

        • 6 1

        • I właśnie przez takie jak ty jest "tak sobie"

          ciągłych narzekaczy którzy urodzili się w Gdańsku zupełnie niepotrzebnie
          a potem okazują się być takim Kacprami nieudacznikami

          • 0 5

    • Bo to pudrowanie dykty i kartonu

      Dziury w jezdniach

      • 0 0

  • Zalosne nie da się z tą pseudokunikacja,najdroższa,syfiaste,codzienne awarie i tylko Lisicki z festyniara liczą monety

    • 10 4

  • To jest nieporozumienie, że na tyle co oddanej do użytku trasie tramwajowej jest tyle niedoróbek (przejście dla pieszych na łuku, brak priorytetu na światłach, niedorzeczne rozmieszczenie przystanków, brak możliwości zawrócenia na Ujeścisku, Bezsensenm jest również brak trambuspasa na trasie, który umożliwiłyby ominięcie autobusom korków na Warszawskiej (miasto i tak jest przeciwne rozchodnikowi na torach, więc nic nie stało na przeszkodzie, by puścić po nich też autobusy)

    • 20 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane