• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla

Krzysztof Koprowski
14 stycznia 2024, godz. 15:00 
Opinie (83)
W obrębie połączenia tras Havla - Nowa Warszawska pojawią się cztery smarownice torowe. W obrębie połączenia tras Havla - Nowa Warszawska pojawią się cztery smarownice torowe.

Na przecięciu tras tramwajowych w ciągu al. Havla i Nowej WarszawskiejMapka będzie nieco ciszej. W sąsiedztwie rozjazdów pojawią się smarownice torowe. To urządzenia wydzielające specjalny smar celem redukcji zużycia szyn, kół oraz minimalizujący charakterystyczny pisk tramwajów na łukach.



Jak oceniasz głośność ruchu tramwajowego w Gdańsku?

Montaż smarownic torowych w pobliżu rozjazdów między trasą tramwajową w ciągu al. Havla a Trasą Nowa Warszawska pozwoli zmniejszyć hałas wywołany przez przejeżdżające tramwaje, który stał się szczególnie dokuczliwy po rozbudowie układu torowego w tym rejonie.

Urządzenia będą wydzielać specjalny smar w obrębie szyn, który wpłynie na ograniczenie charakterystycznego pisku na łukach podczas przejazdu tramwajów. Ponadto rozwiązanie takie zmniejsza zużycie szyn i kół.

Łącznie przewidziano montaż czterech smarownic (miejsc dozowania smaru): dwóch po stronie Chełmu oraz dwóch bliżej węzła Łostowice Świętokrzyska.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Urządzenia pojawią się po obu stronach rozjazdów między trasami. Urządzenia pojawią się po obu stronach rozjazdów między trasami.

Zdalne sterowanie i kontrola pracy urządzeń



W Gdańsku smarownice wykorzystywane były dotychczas m.in. w obrębie tzw. Wysepki we WrzeszczuMapka, na węźle KlinicznaMapka czy pętli ZaspaMapka. Jak informuje spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje, na obszarze całego miasta funkcjonuje ponad 40 urządzeń tego typu.

Urządzenia na al. Havla - Nowej Warszawskiej będą konstrukcjami najnowszej generacji, których sterowanie możliwe jest zdalnie m.in. w zakresie ilości podawanego smaru, włączenia, wyłączenia czy sprawdzenia stanu napełnienia zasobników. Zasilanie czterech urządzeń będzie realizowane za pomocą paneli fotowoltaicznych.

Smarownice produkcji Bibus Menos - przedsiębiorstwa, które złożyło ofertę w postępowaniu przetargowym. Smarownice produkcji Bibus Menos - przedsiębiorstwa, które złożyło ofertę w postępowaniu przetargowym.

Jedna oferta w postępowaniu przetargowym



W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska na dostawę, montaż oraz przeszkolenie pracowników wpłynęła jedna oferta: Bibus Menos z Gdańska na kwotę 174 660 zł. Oferta ta mieści się w budżecie rezerwowym na ten cel w wysokości 200 tys. zł.

Zgodnie z zapisami przetargu, na montaż smarownic przewidziano 13 tygodni od dnia zawarcia umowy. Obecnie trwa analiza złożonej oferty pod kątem formalno-prawnym.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (83) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Cieszej?:) A ile to ciszej kosztowało czy będzie jeszcze kosztować mieszkańców?:) (3)

    te prawie 200 tyś to za miesiąc czy za rok?:)

    • 17 16

    • Za przejazd. (1)

      • 8 2

      • Za każdy dzień funkcjonowania. To model subskrypcji.

        • 3 1

    • A tam mieszkają Warszawiacy i nie płacą w Gdańsku podatków?

      • 3 0

  • (5)

    Jeszcze przydałoby się kupować tramwaje ze skrętnymi wózkami żeby nie piłowały szyn

    • 30 3

    • To zapomnijmy (4)

      To zapomnijmy o tramwajach z całkowicie niską podłogą na całej długości pojazdu...

      • 3 2

      • A to już nie macie sił podnieść nogi?

        • 2 8

      • (2)

        Może być tramwaj i z niską podłogą i z obrotowymi wózkami. Poczytaj trochę - wystarczy nie lecieć po taniości jak GAiT

        • 3 6

        • To poczytaj ... (1)

          To poczytaj i ile droższy jest taki produkt który tylko część wózków ma skrętnych ... to o 30 40 procent więcej.
          do tego dochodzi przekroczenie skrajni pojazdu co ma istotne znaczenie gdyż taki pojazd może nie mieścić się na niektórych trasach.

          • 6 2

          • A o ile droższe i częstsze jest utrzymanie infrastruktury w przypadku takich tramwajów? Warto oszczędzać te 30%?

            • 1 5

  • (1)

    Jak to mawiali onegday moi drodzy i kochani,nie POsmarujesz,nie pojedziesz.

    • 7 8

    • Proces deratyzacji złodziei z pis postępuje, miło słyszeć

      kwik odrywanych od koryta

      • 5 4

  • Z tą fotowoltaiką to niepotrzebna zabawa (2)

    Na dachach warsztatów czy innych budynków jak najbardziej, ale taka smarownica przecież nie działa non-stop tylko gdy musi dozować... Kompletne nieporozumienie dodawanie do tego zamówienia takiej fanaberii, która na domiar złego jest droga... Fotowoltaikę do biura, tutaj zróbcie normalnie.

    • 9 4

    • (1)

      Jeśli jest to urządzenie offgrid to ma to sens. Nie trzeba kopać dołów na kable zasilające.
      A podejrzewam, że do najbliższego transformatora jest kawałek drogi i trzeba się przekopać pod całą Havla.

      • 0 3

      • jasne... taki kawałek że siec NN leci wzdłuż torowiska...

        • 3 0

  • Może gombką obłożyć szyny? (1)

    Powinno zredukować cały chałas.

    • 6 7

    • HAŁAS

      Przez samo h

      • 2 0

  • Hmmm... a to te smarownice nie były w standardzie od początku?

    Cóż to za osiągnięcie? spie*rzyć od początku a później trąbić wszem i wobec, że naprawa to wejście na wyższy poziom?

    • 22 4

  • (2)

    Tam przecież nikt nie mieszka blisko. A na Mickiewicza jak tramwaj jedzie pod oknami to nikt się nie przejmuje

    • 47 12

    • Z hallera jest za mocny łuk i tam nic smarownice nie dadzą. A na samej Mickiewicza jest prosto

      • 5 2

    • Na Kartuskiej jest tak samo głośno. Nawet nikt nie dba o dosypkę na betonowe podkłady szynowe co jak wiadomo sporo wygłusza.

      • 3 1

  • HP (3)

    Dlaczego nie było to zrobione przy budowie ? Przecież to nowa trasa a kolejna poprawka! Ktoś za to jest rozliczany ?? Przecież to z naszych pieniędzy !!!

    • 19 3

    • Nowa? Otwarcie trasy było 12 lat temu.

      • 2 4

    • Żeby kacperek konferencję prasową zrobił i kwiczał - drogo! (1)

      • 3 1

      • Majewski juz przeczytał artykuł i posta produkuje,

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Ja bym wolal zeby szybciej jechaly zamiast co chwila stac na swiatlach

    • 116 8

    • Kazdy by chciał ! (4)

      Ale to jest miasto a nie wioska gdzie są dwie ulice na krzyż ! Nie da się zwyczajnie

      • 4 22

      • Tak weim (1)

        W bastionie PO nic się nie da

        • 9 9

        • Prowokacja ?

          • 2 3

      • Warszawa to też raczej nie wioska, a tam się da.

        • 16 2

      • Ale ta sygnalizacją ktoś zarządza? Kupiono m.in. chyba PO to, za ogromne miliony system Tristar...

        • 1 0

    • u nas najwazniejsze są prywatne samochody (2)

      nic nie zrobisz

      • 5 0

      • Gorzej - rowery! (1)

        Zapytaj w tzw. Inżynierii Ruchu GZDiZ.

        • 1 1

        • Rowery muszą być "najważniejsze", bo na samochodziki nie ma dotacji z UE.

          A że u nas rowerowe inwestycje to "droga dla rowerów z pomocniczą dwupasmówką", albo "parking dla 100 rowerów i przy okazji dla 500 samochodów", to na papierze same rowerowe udogodnienia.

          • 1 0

  • Co sie dzieje z tym smarem po przejezdzie tramwaju? (4)

    Wsiąka w glebe? Moze wróćmy do wylewania oleju silnikowego do dołka na lace lub toalety...

    • 24 3

    • Jest zbierany do pojemników i sprzedawany jako Kola

      • 6 1

    • Krzysztof

      Ten smar źle rozprowadzany a tak się niestety dzieje prowadzi do nadmiernego smarowania a co za tym idzie brak przyczepności na danym odcinku,brak przyczepności przy rozruchu to półbiedy ale przy hamowaniu to horror prowadzącego

      • 3 0

    • idąc Twoim tokiem rozumowania zapewne przemieszczasz się tylko na pieszo.

      • 0 0

    • Tak, jest scierany razem z brudem i odklada sie na ziemi.

      Tylko ze mowimy tu o naprawde minimalnej ilosci. To troche tak, jakbys na przyklad na sciezce rowerowej chcial doszukiwac sie smaru z lancuchow. Kilogram zazwyczaj wystarcza na kilka miesiecy, oczywiscie zalezy to od ustawienia smarownicy. Kilka calkowicie sprawnych samochodow potrafi w taim czasie "stracic" wiecej substancji oleistych z konserwacji podwozia czy smarowania sworzni, przegubow albo prowadnic hamulcowych niz taka smarownica. Takze bez obaw, nie zauwazysz nawet.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane