• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla

Krzysztof Koprowski
14 stycznia 2024, godz. 15:00 
Opinie (83)
W obrębie połączenia tras Havla - Nowa Warszawska pojawią się cztery smarownice torowe. W obrębie połączenia tras Havla - Nowa Warszawska pojawią się cztery smarownice torowe.

Na przecięciu tras tramwajowych w ciągu al. Havla i Nowej WarszawskiejMapka będzie nieco ciszej. W sąsiedztwie rozjazdów pojawią się smarownice torowe. To urządzenia wydzielające specjalny smar celem redukcji zużycia szyn, kół oraz minimalizujący charakterystyczny pisk tramwajów na łukach.



Jak oceniasz głośność ruchu tramwajowego w Gdańsku?

Montaż smarownic torowych w pobliżu rozjazdów między trasą tramwajową w ciągu al. Havla a Trasą Nowa Warszawska pozwoli zmniejszyć hałas wywołany przez przejeżdżające tramwaje, który stał się szczególnie dokuczliwy po rozbudowie układu torowego w tym rejonie.

Urządzenia będą wydzielać specjalny smar w obrębie szyn, który wpłynie na ograniczenie charakterystycznego pisku na łukach podczas przejazdu tramwajów. Ponadto rozwiązanie takie zmniejsza zużycie szyn i kół.

Łącznie przewidziano montaż czterech smarownic (miejsc dozowania smaru): dwóch po stronie Chełmu oraz dwóch bliżej węzła Łostowice Świętokrzyska.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Urządzenia pojawią się po obu stronach rozjazdów między trasami. Urządzenia pojawią się po obu stronach rozjazdów między trasami.

Zdalne sterowanie i kontrola pracy urządzeń



W Gdańsku smarownice wykorzystywane były dotychczas m.in. w obrębie tzw. Wysepki we WrzeszczuMapka, na węźle KlinicznaMapka czy pętli ZaspaMapka. Jak informuje spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje, na obszarze całego miasta funkcjonuje ponad 40 urządzeń tego typu.

Urządzenia na al. Havla - Nowej Warszawskiej będą konstrukcjami najnowszej generacji, których sterowanie możliwe jest zdalnie m.in. w zakresie ilości podawanego smaru, włączenia, wyłączenia czy sprawdzenia stanu napełnienia zasobników. Zasilanie czterech urządzeń będzie realizowane za pomocą paneli fotowoltaicznych.

Smarownice produkcji Bibus Menos - przedsiębiorstwa, które złożyło ofertę w postępowaniu przetargowym. Smarownice produkcji Bibus Menos - przedsiębiorstwa, które złożyło ofertę w postępowaniu przetargowym.

Jedna oferta w postępowaniu przetargowym



W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska na dostawę, montaż oraz przeszkolenie pracowników wpłynęła jedna oferta: Bibus Menos z Gdańska na kwotę 174 660 zł. Oferta ta mieści się w budżecie rezerwowym na ten cel w wysokości 200 tys. zł.

Zgodnie z zapisami przetargu, na montaż smarownic przewidziano 13 tygodni od dnia zawarcia umowy. Obecnie trwa analiza złożonej oferty pod kątem formalno-prawnym.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (83) 5 zablokowanych

  • Czyżby w DRMG zrozumieli wreszcie, że kto smaruje ten jedzie?

    • 7 1

  • Będą się ślizgać i wypadać z szyn (1)

    • 4 4

    • Zwłaszcza, że smar jest na obrzeże szyny wtryskiwany xD Czy ty widziałeś chociaż raz w życiu koło tramwaju albo pociągu?

      • 2 1

  • Dozownik smaru za prawie 200 tys? (4)

    Za kilka jakis zbiorniczkow z silniczkiem wielkosci polowy damskiej torebki wypychajacych smar podlaczonych kabelkiem do jakiejs skrzynki w ktorej znajduje sie czujnik przejezdzajacego tramwaju i jakas prosta elektronika sterujaca? To dziala zapewne mniej wiecej jak dozownik mydla z fotokomorka...Tak sie robi prawdziwa kase...

    • 12 5

    • Smarownice z silniczka to sobie w domu możesz zamontować.

      • 3 3

    • Opinia typu nie znam się ale się wypowiem

      • 5 1

    • (1)

      Ekspert od pojemniczków na mydło chce budować instalacje do smarowania szyn pod tramwaje

      • 3 2

      • I tacy sami pogonili fachowców i wzięli się za projektowanie samolotów w pewnej amerykańskiej firmie co to albo spadaj, albo drzwi wyrywa.

        • 1 2

  • To nie jest sukces (2)

    To zaniedbanie. Te smarownice powinny być od początku trasy. Ale w Gdańsku się nie da, wszystko trzeba poprawiać, a to słup za blisko, niebezpieczne przejście, o priorytecie czy fali już nie warto nawet pisać.
    Mniej pociotków więcej fachowców. I nie jest to w tym przypadku przytyk do pisu.

    • 12 2

    • (1)

      Jak wmieszać fale do każdego tematu. Gratulacje

      • 1 5

      • A co , jesteś jej beneficjentem, że ci to przeszkadza?

        • 5 2

  • rusza kiełbasa wyborcza, jak wcześniej pisalem ze tramwaje sa glosniejsze od aut to mi kasowali komentarze, a teraz sami pisza "artykuly"

    • 6 0

  • Będzie ciszej, ale jak zamotują gumowe koła. (1)

    Smarując szyny smarami, wydłużamy drogę hamowania, która i tak jest długa.

    • 3 4

    • Smar leci na obrzeża szyny, a nie w miejsce styku główki szyny z kołem. Tramwaj na łukach nie hałasuje dlatego, że główna część koła idzie po łuku. Trochę więcej wiedzy nim się wypowiesz.

      • 3 4

  • Jak się zamontuje gumowe koła

    To wszędzie będą jeździć ciszej.

    • 3 1

  • (3)

    Jacy teraz wszyscy delikatni, tramwaj hałasuje. Ja w Nowym Porcie mieszkałem w latach 60/70-ch, jeździły jeszcze przedwojenne tramwaje i powojenne konstale dwuosiowe, piłowały na zakrętach jak nie wiem co i nikomu nie przeszkadzało a teraz.

    • 56 20

    • (1)

      Bo widzisz, świat idzie do przodu, ludzie nie chcą już być niewolnikami ani popychadłami. Twoje pokolenie się godziło na takie traktowanie, a moje pokolenie się nie godzi.

      • 16 16

      • Jak nie chcą

        jak chcą. I to bardzo.

        • 1 0

    • W Oliwie w kinie Delfin

      Gdy się oglądało film, a akurat tramwaj przejeżdżał, to miało się wrażenie, że zaraz wjedzie na salę

      • 13 0

  • Acha kolejny wałek lisickiegi brawo

    • 4 1

  • Haha dobre .

    Szkoda, że nikt o tym w Brzeźnie nie pomyślał bo między pętla a wczasy bo mamy chyba najbliżej do torów:)

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane