• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla

Krzysztof Koprowski
14 stycznia 2024, godz. 15:00 
Opinie (83)
W obrębie połączenia tras Havla - Nowa Warszawska pojawią się cztery smarownice torowe. W obrębie połączenia tras Havla - Nowa Warszawska pojawią się cztery smarownice torowe.

Na przecięciu tras tramwajowych w ciągu al. Havla i Nowej WarszawskiejMapka będzie nieco ciszej. W sąsiedztwie rozjazdów pojawią się smarownice torowe. To urządzenia wydzielające specjalny smar celem redukcji zużycia szyn, kół oraz minimalizujący charakterystyczny pisk tramwajów na łukach.



Jak oceniasz głośność ruchu tramwajowego w Gdańsku?

Montaż smarownic torowych w pobliżu rozjazdów między trasą tramwajową w ciągu al. Havla a Trasą Nowa Warszawska pozwoli zmniejszyć hałas wywołany przez przejeżdżające tramwaje, który stał się szczególnie dokuczliwy po rozbudowie układu torowego w tym rejonie.

Urządzenia będą wydzielać specjalny smar w obrębie szyn, który wpłynie na ograniczenie charakterystycznego pisku na łukach podczas przejazdu tramwajów. Ponadto rozwiązanie takie zmniejsza zużycie szyn i kół.

Łącznie przewidziano montaż czterech smarownic (miejsc dozowania smaru): dwóch po stronie Chełmu oraz dwóch bliżej węzła Łostowice Świętokrzyska.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Urządzenia pojawią się po obu stronach rozjazdów między trasami. Urządzenia pojawią się po obu stronach rozjazdów między trasami.

Zdalne sterowanie i kontrola pracy urządzeń



W Gdańsku smarownice wykorzystywane były dotychczas m.in. w obrębie tzw. Wysepki we WrzeszczuMapka, na węźle KlinicznaMapka czy pętli ZaspaMapka. Jak informuje spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje, na obszarze całego miasta funkcjonuje ponad 40 urządzeń tego typu.

Urządzenia na al. Havla - Nowej Warszawskiej będą konstrukcjami najnowszej generacji, których sterowanie możliwe jest zdalnie m.in. w zakresie ilości podawanego smaru, włączenia, wyłączenia czy sprawdzenia stanu napełnienia zasobników. Zasilanie czterech urządzeń będzie realizowane za pomocą paneli fotowoltaicznych.

Smarownice produkcji Bibus Menos - przedsiębiorstwa, które złożyło ofertę w postępowaniu przetargowym. Smarownice produkcji Bibus Menos - przedsiębiorstwa, które złożyło ofertę w postępowaniu przetargowym.

Jedna oferta w postępowaniu przetargowym



W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska na dostawę, montaż oraz przeszkolenie pracowników wpłynęła jedna oferta: Bibus Menos z Gdańska na kwotę 174 660 zł. Oferta ta mieści się w budżecie rezerwowym na ten cel w wysokości 200 tys. zł.

Zgodnie z zapisami przetargu, na montaż smarownic przewidziano 13 tygodni od dnia zawarcia umowy. Obecnie trwa analiza złożonej oferty pod kątem formalno-prawnym.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (83) 5 zablokowanych

  • (2)

    I dalej jako jedne z najwolniejszych w Polsce.

    • 35 5

    • Znowu maruda. Pewnie jakiś Polak...! (1)

      • 5 12

      • Z PiSu

        • 0 1

  • Nie tramwaje są problemem ..

    Problemem są Sebixy i ich podłubane bolidy ,które pierdzą i strzelają .

    • 6 1

  • Cicho cicho

    Na paluszkach!

    • 1 0

  • a samochody kiedy przestaną hałasować i truć środowisko? Tak tylko pytam. (1)

    wsadźcie sobie wylot rury wydechowej do wnętrza kabiny, przecież twierdzicie kłamliwie, że to nic nie truje. Amen.

    • 5 3

    • jak powstanie komunikacja

      • 0 0

  • I teraz mamy idealny przykład fanatyków tramwajowych bo hałas jest nie do wytrzymania ale fanatyk jest głuchy!!

    Ale tu nie chodzi o sluch tylko o wiedze bo odnich wiedza sie odbija jak od sciany.Stki milionów marnowane na trawajowu złom a efektów niema zadnych!!Złom sie jest awaryjny przestarzały szkodliwy niewydolny i kosztowny!!

    • 2 4

  • devwloper przy lodzkiej dziekuje ;)

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Poproszę

    Proszę o takie smarowanie na Jana z Kolna, mam nadzieję że będzie można otworzyć w końcu okno bez wrażenia iż włącza się radio na cały regulator.

    • 9 0

  • Wbrew pozorom i wyników w ankiecie, to gdańskie tramwaje są naprawdę ciche, jak na standardy tramwajów. W wielu polskich miastach w których funkcjonują tramwaje, o smarownicach torowych nikt nie słyszał (albo są w bardzo niewielkiej ilości).

    • 15 5

  • jest nadzieja...

    nie wiem czy dobrze diagnozuje,,ale chyba wiceprezes Wiatr przewiewa to niekompetentne komunikacyjne środowisko......
    Brawo i dalszych sukcesów..życze....
    Wazna jest historia ale w odpowiednim wymiarze...do przodu należy podazac i nie poddawac sie fobiom miłośników..i trzymających sie stolków uprawnionych do emerytury pracowników....

    • 0 0

  • (1)

    Pytanie retoryczne, rozumiem że smar będzie ekologiczny nie będzie zawierał szkodliwych dla środowiska składników chemicznych, czyli olej palmowy czy coś w tym stylu? Poza tym to jak to będzie działało, w jednym miejscu będzie smarowane by za kilka metrów pojazd hamował i wyrzucał na układ hamulcowy piasek dla zwiększenia skuteczności tego procesu ???

    • 1 2

    • Naiwny jestes

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane