• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla

Krzysztof Koprowski
14 stycznia 2024, godz. 15:00 
Opinie (83)
W obrębie połączenia tras Havla - Nowa Warszawska pojawią się cztery smarownice torowe. W obrębie połączenia tras Havla - Nowa Warszawska pojawią się cztery smarownice torowe.

Na przecięciu tras tramwajowych w ciągu al. Havla i Nowej WarszawskiejMapka będzie nieco ciszej. W sąsiedztwie rozjazdów pojawią się smarownice torowe. To urządzenia wydzielające specjalny smar celem redukcji zużycia szyn, kół oraz minimalizujący charakterystyczny pisk tramwajów na łukach.



Jak oceniasz głośność ruchu tramwajowego w Gdańsku?

Montaż smarownic torowych w pobliżu rozjazdów między trasą tramwajową w ciągu al. Havla a Trasą Nowa Warszawska pozwoli zmniejszyć hałas wywołany przez przejeżdżające tramwaje, który stał się szczególnie dokuczliwy po rozbudowie układu torowego w tym rejonie.

Urządzenia będą wydzielać specjalny smar w obrębie szyn, który wpłynie na ograniczenie charakterystycznego pisku na łukach podczas przejazdu tramwajów. Ponadto rozwiązanie takie zmniejsza zużycie szyn i kół.

Łącznie przewidziano montaż czterech smarownic (miejsc dozowania smaru): dwóch po stronie Chełmu oraz dwóch bliżej węzła Łostowice Świętokrzyska.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Urządzenia pojawią się po obu stronach rozjazdów między trasami. Urządzenia pojawią się po obu stronach rozjazdów między trasami.

Zdalne sterowanie i kontrola pracy urządzeń



W Gdańsku smarownice wykorzystywane były dotychczas m.in. w obrębie tzw. Wysepki we WrzeszczuMapka, na węźle KlinicznaMapka czy pętli ZaspaMapka. Jak informuje spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje, na obszarze całego miasta funkcjonuje ponad 40 urządzeń tego typu.

Urządzenia na al. Havla - Nowej Warszawskiej będą konstrukcjami najnowszej generacji, których sterowanie możliwe jest zdalnie m.in. w zakresie ilości podawanego smaru, włączenia, wyłączenia czy sprawdzenia stanu napełnienia zasobników. Zasilanie czterech urządzeń będzie realizowane za pomocą paneli fotowoltaicznych.

Smarownice produkcji Bibus Menos - przedsiębiorstwa, które złożyło ofertę w postępowaniu przetargowym. Smarownice produkcji Bibus Menos - przedsiębiorstwa, które złożyło ofertę w postępowaniu przetargowym.

Jedna oferta w postępowaniu przetargowym



W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska na dostawę, montaż oraz przeszkolenie pracowników wpłynęła jedna oferta: Bibus Menos z Gdańska na kwotę 174 660 zł. Oferta ta mieści się w budżecie rezerwowym na ten cel w wysokości 200 tys. zł.

Zgodnie z zapisami przetargu, na montaż smarownic przewidziano 13 tygodni od dnia zawarcia umowy. Obecnie trwa analiza złożonej oferty pod kątem formalno-prawnym.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (83) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Bardzo proszę, aby osoby, które nie mają pojęcia o temacie nie wypowiadały się tutaj.

    Na wysokości przystanku "Przemyska" jest tak olbrzymia wada, coś nie tak z torami, że na kilkunastu metrach trasy- pod samymi oknami mieszkańców(!) jest tak niemiłosierny zgrzyt, że fizycznie wykręca ciało z bólu. Nie słychać tego po deszczu, kiedy tory są mokre, ale jak tylko wyschną zaczyna się horror. Nikomu nie życzę.
    Sąsiedzi, którzy mają balkony od strony torów całe lato musieli zamykać okna by nie tylko normalnie żyć, ale żeby nie zwariować z bólu. Tory tutaj były przed remontem i owszem było je nieco słychać, ale to co się z nimi stało po przebudowie na trasę Nową Warszawską wszystkich doprowadziło do rozpaczy. Dziękuję , że po licznych apelach wykończonych tym piekłem mieszkańców zajęto się tą sprawą.

    • 0 0

  • Co sie dzieje z tym smarem po przejezdzie tramwaju? (4)

    Wsiąka w glebe? Moze wróćmy do wylewania oleju silnikowego do dołka na lace lub toalety...

    • 24 3

    • Tak, jest scierany razem z brudem i odklada sie na ziemi.

      Tylko ze mowimy tu o naprawde minimalnej ilosci. To troche tak, jakbys na przyklad na sciezce rowerowej chcial doszukiwac sie smaru z lancuchow. Kilogram zazwyczaj wystarcza na kilka miesiecy, oczywiscie zalezy to od ustawienia smarownicy. Kilka calkowicie sprawnych samochodow potrafi w taim czasie "stracic" wiecej substancji oleistych z konserwacji podwozia czy smarowania sworzni, przegubow albo prowadnic hamulcowych niz taka smarownica. Takze bez obaw, nie zauwazysz nawet.

      • 0 0

    • idąc Twoim tokiem rozumowania zapewne przemieszczasz się tylko na pieszo.

      • 0 0

    • Krzysztof

      Ten smar źle rozprowadzany a tak się niestety dzieje prowadzi do nadmiernego smarowania a co za tym idzie brak przyczepności na danym odcinku,brak przyczepności przy rozruchu to półbiedy ale przy hamowaniu to horror prowadzącego

      • 3 0

    • Jest zbierany do pojemników i sprzedawany jako Kola

      • 6 1

  • Tramwaje to rak.

    Torowiska zajmuja mnostwo miejsca.
    Trakcja szpeci przestrzen.
    Awarie opozniaja wszystkie linie korzystajace z danego toru.
    Halasliwe.
    Nie mozna latwo modyfikowac trasy.

    Nie rozumiem czemu tak uparcie rozbudowuje sie pomysl z czasow konnych.

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Ja bym wolal zeby szybciej jechaly zamiast co chwila stac na swiatlach

    • 116 8

    • u nas najwazniejsze są prywatne samochody (2)

      nic nie zrobisz

      • 5 0

      • Gorzej - rowery! (1)

        Zapytaj w tzw. Inżynierii Ruchu GZDiZ.

        • 1 1

        • Rowery muszą być "najważniejsze", bo na samochodziki nie ma dotacji z UE.

          A że u nas rowerowe inwestycje to "droga dla rowerów z pomocniczą dwupasmówką", albo "parking dla 100 rowerów i przy okazji dla 500 samochodów", to na papierze same rowerowe udogodnienia.

          • 1 0

    • Kazdy by chciał ! (4)

      Ale to jest miasto a nie wioska gdzie są dwie ulice na krzyż ! Nie da się zwyczajnie

      • 4 22

      • Ale ta sygnalizacją ktoś zarządza? Kupiono m.in. chyba PO to, za ogromne miliony system Tristar...

        • 1 0

      • Tak weim (1)

        W bastionie PO nic się nie da

        • 9 9

        • Prowokacja ?

          • 2 3

      • Warszawa to też raczej nie wioska, a tam się da.

        • 16 2

  • A zapomniałam proszę samoloty wyciszyć ,bo strasznie hałasują,proponuje 10 km przet lotniskiem żeby szybowali

    • 0 0

  • Zlikwidować tramwaje bogaczom w apartamentach będzie ciszej i wygodniej ludzie Wam już papka z mózgu się zrobiła

    • 0 2

  • Na gumowych kolach.

    • 0 0

  • (1)

    Pytanie retoryczne, rozumiem że smar będzie ekologiczny nie będzie zawierał szkodliwych dla środowiska składników chemicznych, czyli olej palmowy czy coś w tym stylu? Poza tym to jak to będzie działało, w jednym miejscu będzie smarowane by za kilka metrów pojazd hamował i wyrzucał na układ hamulcowy piasek dla zwiększenia skuteczności tego procesu ???

    • 1 2

    • Naiwny jestes

      • 0 0

  • W końcu!

    Latem nie dało się żyć! Pół osiedla z myślami samobójczymi, drugie pół z agresją na poziomie Stefana W. Cześć mieszkańców chciała tory barykadować. Mam nadzieję, że te smarownicze pomogą. A każdego kto bagatelizuje problem serdecznie zapraszam latem na przystanek "Przemyska", niech postoi troszeczkę, przemnoży hałas przez cały dzień, potem tydzień, miesiąc, cały sezon to zrozumie.

    • 1 1

  • Przydałoby się takie coś na skrzyżowaniu Witosa/ Sikorskiego

    tam to nieźle piszczy..

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane