- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (59 opinii)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (73 opinie)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (113 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (161 opinii)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (284 opinie)
Al. Zwycięstwa na (kłopotliwej) fali
Gdy w poniedziałek położona zostanie ostatnia warstwa asfaltu na lewym pasie jezdni w kierunku Wrzeszcza, remont tej nitki al. Zwycięstwa można będzie uznać za zakończony. Ale czy na pewno? Czytelnicy skarżą się na fale, jakie powstały po modernizacji.
- Wylano już ostatnia warstwę asfaltu na środkowym i prawym pasie, ale chyba niezbyt dokładnie. Jadąc ulicą ma się wrażenie "płynięcia" - asfalt nie jest na całej długości wylany prosto, tylko co 30-40 metrów delikatnie opada i znowu się unosi. Chyba ktoś spartolił robotę? - skarży się pan Paweł.
I tak jest faktycznie, ale to nie wynik partactwa, lecz celowe działanie. Pofałdowania powstały, by ułatwić odwodnienie jezdni na całym, ponad 1,5-kilometrowym odcinku od Placu Zebrań Ludowych do skrzyżowania z al. Hallera przy Operze Bałtyckiej.
- Gdyby spadek naturalny ulicy był większy, to można by to zrobić inaczej. Niestety różnica wysokości jezdni na całym fragmencie wynosi jedynie 40 cm, dlatego musieliśmy stworzyć coś, co pozwoliłoby zapobiegać tworzeniu się kałuż - tłumaczy Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Sposobem na to, by po opadach deszczu woda nie utrzymywała się na drodze ma być właśnie sztuczne pofałdowanie jezdni. W tym systemie w najniższych punktach pofalowań znajdują się kratki ściekowe, które odbierają nadmiar wody. Spadek wynosi ok. 5 mm na każdy metr drogi.
- Nie powinno to przeszkadzać kierowcom, którzy nie przekraczają dozwolonej prędkości - zapewnia dyrektor Kotłowski.
W poniedziałek od południa kładziona jest ostatnia, ścieralna warstwa asfaltu na ostatnim, lewym pasie jezdni. Po jej położeniu powstanie tzw. szew, który połączy najnowszy pas z wcześniej wylanymi.
- To o jakieś 700 tys zł taniej niż szacowaliśmy - cieszy się dyrektor Mieczysław Kotłowski. - Zanim jednak podejmiemy decyzję musimy sprawdzić ofertę pod względem formalnym.
Początkowo modernizację planowano rozpocząć od razu po zakończeniu remontu na al. Zwycięstwa. Teraz ten termin przesunął się i prace rozpoczną się po 4 czerwca.
Opinie (219) 7 zablokowanych
-
2009-05-11 14:26
NIEZŁY KIT, CZY ONI NAPRAWDE MYSLA ZE NAROD JEST TAK GLUPI I UWIERZY WE WSZYSTKO CO "CZWARTA WLADZA" SPLODZI ?? (2)
Kolejna lipa Adamowicza, doktorej dorabiana jest teoria.
Jak dlugo ci partacze beda jeszcze rzadzic??- 10 4
-
2009-05-12 06:38
i niech wypier......
- 1 0
-
2009-05-11 16:05
/jeszcze rok
- 1 0
-
2009-05-11 14:09
faluj.... (1)
Jak się jedzie nawet dopuszczalną predkościa to jest to masakra....pływac to mozemy w morzu a nie na jezdni...jest tak jak bylo przed remontem tylko bez dziur...ja tego nie pochwalam a odpływ wody mozna zrobic w inny sposob...dlaczego tylko Polska ma takie problemy a za granica jezdzi sie znakomicie i nie ma kałuż..???
- 18 4
-
2009-05-12 06:31
w polsce jak da sie koperte tam gdzie trzeba to jest wszystko załatwione
nawet jak sa dziury powiedza ze to odwodnienie
- 0 0
-
2009-05-11 14:08
(2)
lepsze fale niz dziury,zyczylbym sobie aby wszedzie gdzie sa durawe drogi byly tylko tak pofalowane jak na aleji zwyciestwa.
- 20 2
-
2009-05-12 06:20
ale zawieszenie i tak sie bedzie psuło
- 0 0
-
2009-05-11 19:41
no tak, po co odrazu zrobic cos jak sie nalezy? skoro mozna to spaprac aby moc pozniej remontowac na nowo
- 0 3
-
2009-05-11 23:30
To jest bat na bydło... (1)
.. z rej GKA, GKW, GKS, GDA, itp prymitywów ze wsi, pamietajcie że jesteście w miesćie, i tu nie jezdzi sie po pijaku jak u was na prowincji, te wasze zardzewiałe golfy, bmw itp g...no, zostaną na tych muldach skasowane....
- 1 0
-
2009-05-12 00:11
Nie wspomniałeś o swoich okolicach czyli:
GWE, GPU, GLE, GSL, CDR, DVD, MP3...- 1 0
-
2009-05-12 00:06
bo woda zamiast sciakac rownomiernie cala nawierzchnia na pobocze scieka strumieniami wzdluz tych zaglebien stad jazda po jeziorze heheh
- 1 0
-
2009-05-11 14:28
Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni MIECZYSłAW KOTłOWSKI (2)
P O D A N I E do Dyr .MKotłowskiego
To ja STARUSZKA OBWODNIC proszę Pana Dyrektora
o odciążenie mnie.
i dostaję zadyszki od tej OGROMNEJ ILOśCI AUT!!!!
Proszę Pana Dyrektora Kotłowskiego
o odciążenie mnie.
Proszę o zbudowanie drugiej OBWODNICY
OBWODNICY BIS
ledwo już dycham......- 5 7
-
2009-05-11 16:40
(1)
Obwodnica należy do KDDKiA a nie do miasta...
Pomyśl zanim coś napiszesz...- 0 1
-
2009-05-11 23:51
Może ty pomyślisz. To, że obwodnica nie należy do miasta nie znaczy, że miasto nie powinno budować alternatywnych dróg. A ten kto odbierze takie pofalowane badziewie powinien wylecieć z roboty na zbity p**k.
- 3 1
-
2009-05-11 23:48
Na węźle okopowa...
... celowo zrobiono podłużne wgłębienia w asfalcie żeby kierowcy równo się ustawiali na swoich pasach :-)
- 3 1
-
2009-05-11 14:06
fałdki (1)
No proszę, pierwsze korzystne fałdki :) teraz jesli ktos załóżmy straci panowanie nad autem od razu bedzie wiadomo że przekroczył predkość, brak fotoradarów korzysny dla kierowców a piratów bedzie mozna w pewien sposób wyłapać :)
- 26 3
-
2009-05-11 23:00
ciekawe czy uzwględnili
że tam jest ograniczenie do 70 a nie do 50, wiec na fałdkach będzie się skakać jeszcze bardziej..
poza tym wystarczyło przechylić całą jezdnię w bok i też by woda spływała, bez żadnych fałdek.. gupota..- 2 0
-
2009-05-11 22:37
nigdzie na siecie tego nie widzialem
ale to w Polsce pada najmocniej
- 2 0
-
2009-05-11 22:32
te glaby uwazaja ze to jest dobrze zrobione jechalem tam po ostatnim deszczu prawym pasem to myslalem ze jade po jezioze
odnioslem wrazenie ze nie ma studzienek
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.