• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Ale się pali". Auta często płoną na drogach. Dlaczego?

szym
14 marca 2024, godz. 20:00  Raport
Opinie (125)

Tak wyglądał poranny pożar na Trakcie św. Wojciecha.

- Ale się pali! - napisała do nas czytelniczka, przesyłając zdjęcia i materiały z dużego pożaru auta na Trakcie św. WojciechaMapka, do którego doszło w czwartek, 14.03.2024 r. rano. Usuwanie skutków samozapłonu trwało ponad trzy godziny. To kolejny przypadek, kiedy jadące auto stanęło w płomieniach. O podobnych incydentach informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport




Zdarzyło ci się gasić pożar?

Czwartek, godz. 7:59, strażacy z Gdańska odbierają zgłoszenie o palącym się aucie na Trakcie św. Wojciecha. Gaszenie pożaru trwa ponad trzy godziny - jeszcze przed godz. 11 są utrudnienia w ruchu, na miejscu pracują policjanci i strażacy.

To niejedyny podobny incydent, do którego doszło w ostatnim czasie na trójmiejskich drogach. Ba, praktycznie nie ma miesiąca, żebyśmy w Raporcie z Trójmiasta nie otrzymali sygnału o płonącym aucie, które zajęło się ogniem podczas jazdy.

Do takiego incydentu doszło np. pod koniec lutego tego roku na wysokości Karczemek. Zapalił się wówczas jeep, a korki były gigantyczne.

07:59 26 LUTEGO (aktualizacjaakt. 08:07)

PILNE! Pożar auta na obwodnicy (23 opinie)

Pożar auta Jeep na obwodnicy kierunek Gdynia na wysokości Karczemek
Pożar auta Jeep na obwodnicy kierunek Gdynia na wysokości Karczemek


Ledwie miesiąc wcześniej zapalił się samochód na al. Armii Krajowej. I w tym przypadku o wszystkim poinformowano nas w Raporcie z Trójmiasta.

Dziękujemy za przesłane sygnały.



Dlaczego dochodzi do "samozapłonów" samochodów na drogach?



Eksperci tłumaczą, że auto może się "samo" zapalić wówczas gdy:

  • pojawi się nieszczelność w układzie paliwowym,
  • wycieknie olej silnikowy,
  • dojdzie do zwarcia instalacji elektrycznej,
  • dojdzie do przeciążenie instalacji grzewczej.


Pożar auta elektrycznego to zmora strażaków



Sami strażacy przyznają, że z perspektywy ich pracy, pół biedy jeżeli dojdzie do pożaru "zwykłego" auta. Gorzej jest w przypadku samochodów elektrycznych.

- Zgodnie z procedurą straży pożarnej, niewielkie pożary samochodów elektrycznych możemy gasić przy użyciu gaśnic proszkowych lub pianowych, zachowując bezpieczną odległość wskazaną na etykiecie gaśnicy. Rozwinięty pożar samochodu elektrycznego gasimy z wykorzystaniem wody, piany sprężonej tzw. CAFS (Compressed Air Foam System) oraz proszkiem gaśniczym z wykorzystaniem samochodów straży pożarnej wyposażonych w zbiornik na proszek gaśniczy. Gaszenie pożarów z wykorzystaniem powyższych środków gaśniczych można prowadzić nawet bez odłączenia instalacji wysokiego napięcia w samochodzie. Minimalna odległość między źródłem pożaru a wylotem strumienia środka gaśniczego to 1 m dla rozproszonych prądów wody oraz 5 m dla zwartego strumienia wody. Pożarów samochodów elektrycznych nie gasimy za pomocą strumieni piany ciężkiej oraz średniej. Liczba spienienia to od około 5 do 200 - wyjaśniał bryg. Karol Kierzkowski, rzecznik prasowy komendanta głównego PSP.


Ile czasu trwa gaszenie pożaru w "elektryku"?



Jedną z metod gaszenia "elektryków" jest umieszczenie ich w kontenerze wypełnionym wodą. Nie we wszystkich przypadkach jest to jedna metoda możliwa do zastosowania. Drugim problemem jest ich dostępność. Na cały kraj jest ich raptem kilka. Pomorska straż planuje zakup takiego kontenera.

Warto bowiem przypomnieć, że gaszenie pożaru, który wybuchnie w aucie elektrycznym, może potrwać nawet kilka godzin.

Jak gasić pożar auta? Krok po kroku

szym

Opinie (125) ponad 10 zablokowanych

  • Standardowy samozapłon BMW w dieslu?

    one mają problem z EGR i przez to masowo idą z dymem

    • 13 0

  • Opinia wyróżniona

    Na filmiku jest BMW seria 5 (F11) (8)

    Te modele mają bardzo często problem z wyciekiem płynu z chłodnicy EGR, co doprowadza do zapłonu.

    • 118 2

    • Aaaaaaale elektryki!!!!!

      • 9 3

    • W punkt (2)

      To wada fabryczna występująca w silnikach diesla.

      "Problem może dotyczyć przede wszystkim aut wyprodukowanych w latach 2010-2017, wyposażonych w silniki diesla o pojemności 2.0 i 3.0 (oznaczenia kodowe N47, B47,N57, B57). Są to modele serii 3, 4, 5, 6, 7 oraz X1, X3, X4, X5."

      • 15 0

      • I w takim USA się nie patyczkowano, (1)

        tylko przeczołgano BMW po sądach i nakazano naprawę ponad miliona(!) wadliwych egzemplarzy. Spróbujcie w Polsce (bądź ogólnie w Europie) wyegzekwować swoje prawa, jak się wam taki szkopski parchowóz spali. Poza tym szkopowozy aktualnie to drogi i przewartościowany złom.

        • 13 0

        • Jak spali Wam się nowy, sprawa jest prosta.

          Problem w tym, że u nas palą się samochody z trzeciej ręki, mające historię drutowania.

          • 4 2

    • Dzięki za wyjaśnienie (3)

      ale drążąc temat, to nie mam pojęcia skąd się tam bierze płomień... wszak EGR przekazuje niewielką część spalin do kolektora ssącego (obniżając tlenki azotu i temp. spalania) i jako taki nie płonie, a płyn chłodzący tym bardziej palny nie jest... dodam, że EGR nie działa ciągle - zależnie od realizacji otwiera się podciśnieniowo albo przez elektrozawór; przyczyna zatem z pewnością jest inna a to tylko wyjaśnienie dla mas, które mnie nie satysfakcjonuje

      • 5 1

      • (1)

        Płyn chłodzący jest na bazie glikolu. A ten jako żywo jest łatwopalny. Chyba wszystko co ma obniżoną temperaturę zamarzania jest na bazie alkoholu. Zatem gorące spaliny z tlenem trafiają na łatwopalny glikol i bum a że w rurociągu masz pełno sadzy, to pali się jak stara chałupa na kresach, gdzie komin nie widział kominiarza.

        • 11 0

        • Nie wszystko..

          ..np. woda z solą :P

          • 2 0

      • Niewielką część ?

        50 % w diesel to jest niewiele ?

        • 2 1

  • Bmw to standard

    Zawor ERG

    • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    BMW często płoną (5)

    Niebezpieczny samozapłon samochodów BMW wynika z wadliwego uszczelnienia chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin (EGR). W momencie, kiedy dochodzi do jego rozszczelnienia, niewielkie ilości płynu chłodniczego trafiają do kolektora dolotowego. Tam natomiast mieszają się z sadzą i tworzą łatwolotną maź

    • 90 5

    • Co za d-ekl-e (3)

      minusują. Chyba dla zasady.

      • 22 0

      • to są ci radykalni fani marki, na bmw złego słowa nie wolno powiedzieć bo im siano w butach pleśnieje.

        • 9 1

      • Wiadomo. Dumni właściciele tych silników ;-) (1)

        Którzy próbują je właśnie sprzedać, zachwalając w opisie jaki to rodzynek i jak bezawaryjny ;-)

        • 9 0

        • Bmw i bezawaryjność gryzie się ze sobą

          • 1 0

    • to nie są samozapłony, one płona ze wstydu

      widzą kompletny brak umiejętności kierowcy, który je prowadzi i postanawiają zakończyć swój beznadziejny żywot

      • 5 2

  • Monta z LPG

    w byle jakich warsztatach u byle jakich mechaników-wymieniaczy!
    Ps. Druga kwestia - nowsze auta są coraz gorsze jakościowo!

    • 5 2

  • BMW = BezMózgWiejski. To bardzo popularne samochody na wsi. Dlatego dresiarze uwielbiają ten samochód.

    • 4 6

  • Rower

    Czy jak się palą ,to są Eko.

    • 2 1

  • Palił sie kolejny stary trup- disel ale artykuł 9czywiście w większości o elektryka h, dno

    • 2 3

  • Ry

    Ze wstydu bo na gazie jeżdżą.

    • 1 1

  • Daja zlecenie na podpalenie i kasuja ubezpieczenie.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane