• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Ale się pali". Auta często płoną na drogach. Dlaczego?

szym
14 marca 2024, godz. 20:00  Raport
Opinie (125)

Tak wyglądał poranny pożar na Trakcie św. Wojciecha.

- Ale się pali! - napisała do nas czytelniczka, przesyłając zdjęcia i materiały z dużego pożaru auta na Trakcie św. WojciechaMapka, do którego doszło w czwartek, 14.03.2024 r. rano. Usuwanie skutków samozapłonu trwało ponad trzy godziny. To kolejny przypadek, kiedy jadące auto stanęło w płomieniach. O podobnych incydentach informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport




Zdarzyło ci się gasić pożar?

Czwartek, godz. 7:59, strażacy z Gdańska odbierają zgłoszenie o palącym się aucie na Trakcie św. Wojciecha. Gaszenie pożaru trwa ponad trzy godziny - jeszcze przed godz. 11 są utrudnienia w ruchu, na miejscu pracują policjanci i strażacy.

To niejedyny podobny incydent, do którego doszło w ostatnim czasie na trójmiejskich drogach. Ba, praktycznie nie ma miesiąca, żebyśmy w Raporcie z Trójmiasta nie otrzymali sygnału o płonącym aucie, które zajęło się ogniem podczas jazdy.

Do takiego incydentu doszło np. pod koniec lutego tego roku na wysokości Karczemek. Zapalił się wówczas jeep, a korki były gigantyczne.

07:59 26 LUTEGO (aktualizacjaakt. 08:07)

PILNE! Pożar auta na obwodnicy (23 opinie)

Pożar auta Jeep na obwodnicy kierunek Gdynia na wysokości Karczemek
Pożar auta Jeep na obwodnicy kierunek Gdynia na wysokości Karczemek


Ledwie miesiąc wcześniej zapalił się samochód na al. Armii Krajowej. I w tym przypadku o wszystkim poinformowano nas w Raporcie z Trójmiasta.

Dziękujemy za przesłane sygnały.



Dlaczego dochodzi do "samozapłonów" samochodów na drogach?



Eksperci tłumaczą, że auto może się "samo" zapalić wówczas gdy:

  • pojawi się nieszczelność w układzie paliwowym,
  • wycieknie olej silnikowy,
  • dojdzie do zwarcia instalacji elektrycznej,
  • dojdzie do przeciążenie instalacji grzewczej.


Pożar auta elektrycznego to zmora strażaków



Sami strażacy przyznają, że z perspektywy ich pracy, pół biedy jeżeli dojdzie do pożaru "zwykłego" auta. Gorzej jest w przypadku samochodów elektrycznych.

- Zgodnie z procedurą straży pożarnej, niewielkie pożary samochodów elektrycznych możemy gasić przy użyciu gaśnic proszkowych lub pianowych, zachowując bezpieczną odległość wskazaną na etykiecie gaśnicy. Rozwinięty pożar samochodu elektrycznego gasimy z wykorzystaniem wody, piany sprężonej tzw. CAFS (Compressed Air Foam System) oraz proszkiem gaśniczym z wykorzystaniem samochodów straży pożarnej wyposażonych w zbiornik na proszek gaśniczy. Gaszenie pożarów z wykorzystaniem powyższych środków gaśniczych można prowadzić nawet bez odłączenia instalacji wysokiego napięcia w samochodzie. Minimalna odległość między źródłem pożaru a wylotem strumienia środka gaśniczego to 1 m dla rozproszonych prądów wody oraz 5 m dla zwartego strumienia wody. Pożarów samochodów elektrycznych nie gasimy za pomocą strumieni piany ciężkiej oraz średniej. Liczba spienienia to od około 5 do 200 - wyjaśniał bryg. Karol Kierzkowski, rzecznik prasowy komendanta głównego PSP.


Ile czasu trwa gaszenie pożaru w "elektryku"?



Jedną z metod gaszenia "elektryków" jest umieszczenie ich w kontenerze wypełnionym wodą. Nie we wszystkich przypadkach jest to jedna metoda możliwa do zastosowania. Drugim problemem jest ich dostępność. Na cały kraj jest ich raptem kilka. Pomorska straż planuje zakup takiego kontenera.

Warto bowiem przypomnieć, że gaszenie pożaru, który wybuchnie w aucie elektrycznym, może potrwać nawet kilka godzin.

Jak gasić pożar auta? Krok po kroku

szym

Opinie (125) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (9)

    A to nie są samozapłony od specjalistów którzy zamiast czynnika r1234yf w klimie po taniości nabijają propanembutanem? Bo jakoś dziwny wysyp tych samozaplonow od ostatnich 3-4 lat gdy pojawiły się w sieci takie genialne porady.
    Straż i policja jest w stanie jakoś to weryfikować czym było nabite auto?
    Zresztą nowy czynnik jest umiarkowanie palny względem starego więc też może stwarzać jakieś zagrożenie.

    • 31 48

    • na filmie BMW tam w Dieslu jest problem z zaworem EGR (2)

      akcje serwisowe nic nie dają i te auta się potrafią zapalić niestety

      • 23 0

      • EGR to eko-sreko... psuje silniki (1)

        do tego powoduje pożary.
        Bez tej eko bzdurnej techniki samochody kiedys byly proste w naprawie, zadko sie psuły ale koncerny nie zarabialy na serwisie.
        Wymyslili wiec "eko" by popsuc samochody...
        Od tego czasu psuja sie zgodnie z zaplanowanym harmonogramem.
        Nic nie pobije starych aut jak Mercedesy W123, W124... itp.
        Miliony kilometrow bez problemowo zrobionych, zadko naorawianych przyslowiowym śrubokrętem...
        Do dzis jezdza w Afryce.... Nawet murzyn wie co dobre, bialy zglupial oglupiony "ekologizmem"

        • 36 6

        • Faktycznie, o niczym mie marzę, tak ja o 90KM z dwóch i pól litra i czasie do setki 20s :D

          Ale przynajmniej dużo pali, więc jest jakiś sukces.

          • 6 6

    • Bo robią coraz gorszej jakości auta

      • 12 0

    • Ale bzdury...

      Stare ze starym czynikiem nie palily sie masowo... A co to bezpieczenstwa nowego zdania sa podzielone. Wielu twierdzi, ze jest duzo bardziej niebezpieczny... Patrz np. badania Mercedesa.

      • 20 2

    • Nowy czynnik jest w samochodach od 2017 roku, a nie takich szrotach ;-)

      Paliły się te instalacje, gdzie ktoś chciał sobie nabyć klimę po taniości. Więc dostawali LPG do instalacji zamiast czynnika. A zapłon to już była tylko kwestia czasu ;-)

      • 4 1

    • R1234yf to tetrafluoropropen też palny i wybuchowy

      • 15 0

    • Propan-butan to najlepszy czynnik do klimy.

      • 10 0

    • akurat propan butan to bezpieczniejszy gaz od tego szmelcu ktory wciskaja ekoterrorysci

      • 10 0

  • Hahaha, kontener z wodą! A to dobre :-))) Sęk w tym, że takiego płonącego już elektryka, trzeba najpierw wsadzić (2)

    do kontenera z wodą. Dla bezpieczeństwa i na wszelki wypadek, straż pożarna z tymi kontenerami może jeździć za właścicielami elektryków, wtedy ma to sens.

    • 11 6

    • Z kontenerów zrezygnowali rok temu (1)

      Bo to było bez sensu. Elektryki płoną tylko jak je ktoś podpali, gasi się tak samo jak inne.

      • 1 5

      • Nie zgadzam się. I3 żony mojego znajomego miało ledwie osiem miesięcy i spłonęło w garażu, na szczęście

        tym koło domu a nie pod domem. Osiedle monitorowane całą dobę, policja sprawdzała monitoring, który jest na tym osiedlu bardzo wysokiej jakości a kamera obrotowa na ich posesji połączona jest z czujnikiem ruchu. Na nagraniu widać jak nagle spod drzwi buchają płomienie. Okien w tym garażu nie było. Garaż był zamknięty i nikt bezkarnie i niezauważony nawet by się do niego nie zbliżył. Po analizie strażaków wyszło że był to zapłon spowodowany zwarciem w baterii. Powód zwarcia nieznany. Odszkodowanie wypłacone i kupili kolejne BMW, tyle że z elektryków się już wyleczyli.

        • 4 2

  • (1)

    Oczywiście w temacie o pożarach januszeria zes***ła sie o elektrykach chociaz palą sie głównie ich szroty w tedeiku po helmucie odwijane ze słupa z wyciętym filtrem cząstek stałych.

    • 6 17

    • W punkt

      • 0 1

  • Bo coraz więcej inżynierów z Afryki w zachodnich komcernach (1)

    • 15 1

    • Raczej ruskich szpiegów i miłośników miru

      • 1 1

  • Ludzie nie patrzą na temperaturę silnika.

    Dodatkowo zapach spalenizny im nie przeszkadza. Jadą tylko żeby dojechać.

    • 7 2

  • Wszystkie auta, które spłonęły to spalinowe, dlatego napiszemy pół tekstu o elektrykach, aby janusze mogli spalić się z zazdrości, wychwalając swojego 20-letniego gruza po niemcu xD

    • 7 16

  • Jak na razie to na trójmiejskie drogach

    palą się prawie wyłącznie stare gruzy na gnojówkę, a nie żadne elektryki

    • 7 14

  • (2)

    Pożary aut spalinowych są wynikiem ekologi która jest wdrążana w produkcji tych aut,wadliwa egr-y,dpf itd

    • 15 3

    • (1)

      Oczywiście. Pandemia została celowo wywołana żeby sprzedawać szczepionki, żarówki postarza się w fabryce, a 5g nadaje natrętne myśli prosto do mózgu.

      • 2 2

      • He he

        Co ty możesz wiedzieć o sytuacji na świecie.....

        • 0 0

  • 99% pożarów aut to spalinowe ale i tak artykuł niemal cały o elektrykach (2)

    • 9 11

    • 99,99% tak precyzyjnie

      • 3 0

    • zaczekaj 20 lat aż te twoje elektryki nabiorą słusznego wieku....

      Czy elektryki palą się częściej niż spalinowe? Z uśrednionych danych zebranych przez straż pożarną wynika, że w Polsce na 100 tysięcy samochodów średnio pali się 20 samochodów elektrycznych i 30 samochodów spalinowych. Podkreślam, że tutaj już wzięte jest pod uwagę to, że elektryków jest znacznie mniej niż spalinowych.

      • 2 0

  • Kiedyś się nie palił,Syrenki,Trabanty,126 czy 125.

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane