- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (229 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (107 opinii)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (87 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (709 opinii)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (64 opinie)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-14 09:26
"Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej" (10)
Czyli jazda rowerem lub spacer między jezdniami wypełnionymi samochodami są zdrowe? Chyba komuś ta "ekologia" nie służy. Potem co kawałek trzeba dodatkowo robić przejścia dla pieszych aby dostać się między jezdnie. Nie prościej zrobić deptak zamiast tylu jezdni?
- 157 19
-
2021-05-14 11:45
Ekoidiotyzm. W Gdańsku potrzeba strategii,żeby zlikwidować korki . (5)
- 18 9
-
2021-05-14 12:22
elementem strategii prowadzącej do likwidacji korków (4)
jest podjęcie zdecydowanych działań na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów oraz innych niezmotoryzowanych wraz z poprawą dostępu do przystanków szybkiej kolei miejskiej, nie mówiąc o rozbudowie jej sieci, wymianie taboru i podniesienia częstotliwości serwisu do taktu 5 minutowego lub nawet częstszego. Proponowane zmiany na Wielkiej Alei można traktować jako element takiej strategii.
- 9 11
-
2021-05-14 14:10
(1)
Powinny wpłynąć oferty firm,które opracują likwidację korków w mieście. Likwidacja pasa zwiększy korki.
- 8 4
-
2021-06-12 11:38
Po co odpowiadać na takie wpisy.
Przecież tworzą je dobrze przygotowani miejscy propagandyści
- 0 0
-
2021-05-15 23:06
Nowe drogi rowerowe
W Gdańsku coraz więcej dróg rowerowych niestety nieprzemyślanych, dużo wyznaczonych w niebezpiecznych miejscach i dla kierowców i rowerzystów ale kasę bez namyśłu trzeba było wydać
- 0 0
-
2021-05-14 14:54
Co ma zwężenie Al. Zwycięstwa do rozbudowy sieci SKM?
To najpierw rozbudujcie sieć SKM, żeby auto rzeczywiście nie było potrzebne, a dopiero potem zwężajcie drogi.
- 9 3
-
2021-05-14 10:01
Jest tylko trochę mniej zdrowe niż stanie w korku w samochodzie (1)
oddychamy tym samym powietrzem a filtry w wielu autach odbiegają od standardów - przeglądy kosztują!
- 8 14
-
2021-06-12 11:36
Jak widzę odpowiedni komentatorzy pracujacy
na rzecz miasta mają co robić.
- 0 0
-
2021-05-14 19:49
Mam takie wrażenie
Że ludzie siedzący w biurach urzędu są oderwani od rzeczywistości ! Wzorują się na hasłach z innych krajów europejskich. Tylko że nasze lokalne warunki są inne. Zmiana systemu komunikacji Aglomeracji Gdańska na zbiorową wymaga dużej analizy i procesu. Problem jest w zbyt dużym rozproszeniu zabudowy, braku podziału na strefy przemysłowe i mieszkaniowe do których prowadzi częsty transport publiczny. Ukształtowanie terenu. Jazda na górny taras na rowerze to katorga. Liczba ludności zamieszkującej, przebywającej w aglomeracji jest mocno nie do szacowana. Przybywa z roku na rok mieszkań i firm infrastruktury nie. Te mieszkania nie stoją puste ! Stanowczo odradzam takie pomysły
- 9 1
-
2021-05-14 11:28
Jest bardzo dużo opracowań na ten temat
Korzyść z ruchu na rowerze czy pieszo przeważa nad zagrożeniem dla zdrowia spowodowanego smogiem. BTW w samochodzie też wdychasz smog, filtr kabinowy nie wyłapuje wszystkiego.
- 10 7
-
2021-06-12 11:33
Skrajna eko-lewica zaczyna przejmować miasto.
Dla nich człowiek to wróg,
- 0 0
-
2021-05-20 16:29
Mniej pasów jezdni = Większe korki = Wyższa emisja CO2. Pogratulować pomysłu
- 0 0
-
2021-05-18 05:47
Nazywacie urzędników chorymi -
- a i tak zrobią po swojemu! Czy ktoś ma wątpliwości, że mają gdzieś głos kierowców? Wystarczy zrobić sondę wśród kierowców i wyszłoby od razu jak i**otyczny jest ten pomysł ze zwężeniem jezdni. A oni i tak zrobią swoje... Warto o tym temacie pamiętać przy okazji kolejnych wyborów.
A jeszcze jaka ogromna kasa idzie na te koncepcje!- 0 0
-
2021-05-17 13:23
Jeden PAS to za mało - zamknąć całą ulicę !
Po co zwężać? Zamknąć !!!! Rozszerzyć chodnik o 4 metry i dodać dwie drogi rowerowe, na dawnej jezdni zrobić kartoflisko. Samochody w mieście to samo zło. Pogonić ich. Niech kierowcy na ryksze, hulajnogi i rowery się przerzucą. Do przedszkoli i szkół niech ci truciciele noszą dzieci na plecach w imię odkupienia win i ekologii. Godziny pracy 11-14 dla wszystkich, bo na 8 nikt nie dotrze. Zimą dopłata z UM na sanie, skutery śnieżne i psie zaprzęgi. Latem na innych głównych arteriach miasta tych niezamkniętych jeszcze ograniczyć prędkość do 20 km/h. Odechce się tym okropnym kierowcom jeździć autami i będą woleli chodzić pieszo. Dla tych, który to zrobią UM da za friko na zimę onuce, a na lato modne drewniane chodaki. Transport miejski też przestanie istnieć nie trzeba będzie ZTM więcej utrzymywać. Karetki zamienić na wozy ciągnięte przez woły, żeby było bardziej ekologicznie niekoniecznie szybciej. Wszystko dla mieszkańców Gdańska. Dziękujemy UM za jak zawsze możemy na Was liczyć. Jedna prośba dajcie ludziom żyć, zachowajcie swoje infantylne pomysły dla siebie.
- 1 0
-
2021-05-16 14:41
Drzewa
Po jaką cholerę te stare brzydkie drzewa tam rosną, wyciąć i obsadzić nowych dęby buki i było by super
- 0 0
-
2021-05-16 12:18
Koncepcja
Mam miejsce na deptak i pas zieleni w Gdańsku, jest to lotnisko Rębiechowo, zwężenie pasa startowego przez co będziemy mieli miejsca na pas zieleni drzewka i ograniczenie ruchu lotniczego do 50kmh
- 1 0
-
2021-05-16 12:03
Koncepcja
Po takie cyrki ,to już jest zatwierdzone, Oliwa Grunwaldzka 2pasy były 3,50kmh Grunwaldzka ,szukacie miejsca na pas zieleni mam dobre miejsce gdanskie lotnisko zwężenie pasa i ograniczenie prędkości do 50kmh
- 0 0
-
2021-05-16 06:58
Wyciąć drzewa i dołożyć czwarty pas.
- 0 1
-
2021-05-13 19:40
(2)
Gdańszczanki i Gdańszczanie co by tu dla was jeszcze zrobić, wasza ukochana prezydentka Aleksandra.
- 50 6
-
2021-05-15 23:23
Bu hahaha
moja nie
- 0 0
-
2021-05-13 21:38
Serdeczności.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.