- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (264 opinie)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (81 opinii)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (402 opinie)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (108 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Taki biurowiec powstanie w centrum Gdyni
Pracownia S.A.M.I. Architekci Mariusz Lewandowski i Wspólnicy z Warszawy, która właśnie wygrała konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej biurowca oraz terenu zieleni miejskiej u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego w Gdyni, zacznie niebawem negocjacje z inwestorem - czyli Polskim Holdingiem Nieruchomości. Rozpoczęcie budowy planowane jest na 2018 rok.
Zwycięzcy, którzy zainkasowali 35 tys. zł za zajęcie pierwszego miejsca nie kryli zaskoczenia tym, że pokonali lokalne, gdyńskie pracownie. W pokonanym polu pozostawili bowiem m.in. laureatów wielu podobnych konkursów: Arch Deco czy Wolski Architekci.
- To pięć miesięcy pracy, ale jesteśmy bardzo zadowoleni. Skupialiśmy się na otwarciu na miasto, a także na inspiracji morskimi elementami, takimi jak muszla czy ostryga: z jednej strony nieco chropowata, a z drugiej gładka - mówią obrazowo zwycięzcy.
Do konkursu zgłosiło się 20 oferentów, z których 10 zakwalifikowano do dalszych prac, a 5 znalazło się w finale. Według przedstawicieli inwestora, poziom był wysoki, więc możemy liczyć na to, że budynek biurowy oraz skwer, który ma być realizowany jednocześnie, wpiszą się w nadmorski krajobraz Gdyni i ożywią to miejsce.
- Jestem przekonany, że w niedalekiej przyszłości będziemy mogli podziwiać budynek, który będzie ikoną prężnie rozwijającej się Gdyni - podkreśla Maciej Jankiewicz, prezes PHN.
Cały biurowiec od razu, albo etapami. Zdecyduje rynek
Inwestor musi teraz zrealizować zwycięski projekt. Nie może zrobić ustępstw w zakresie bryły budynku, ale dozwolone są drobne korekty w wyglądzie skweru, który ma być integralną częścią inwestycji.
Zgodnie z uzasadnieniem werdyktu zwycięska praca "wykazała się wysokim profesjonalizmem rozwiązań, zarówno funkcjonalnych, ekonomicznych, jak i estetycznych. Wartością projektu jest interesująco rozwiązana przestrzeń publiczna, wielkością patia odpowiadająca skali budynków. Należy podkreślić spokojną, ponadczasową architekturę budynków, zarazem w detalach nadwieszeń, mostków łączących budynki nadającą indywidualny wyraz całości."
Inwestycja będzie realizowana na terenie o powierzchni ok. 25 tys. m kw. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w 2018. Potrwają one ok. 2 lat.
Zabudowa całego terenu Dalmoru
Atrakcyjny teren po Dalmorze zlokalizowany na Molo Rybackim w samym sercu Gdyni będzie zabudowywany w kilku etapach. W pierwszym powstanie kompleks sześciu budynków mieszkalnych pod nazwą Yacht Park. Realizacja na Nabrzeżu Kutrowym ruszy wiosną przyszłego roku.
W ramach tej inwestycji powstanie także marina z trzema pomostami. Jej budowę sfinansuje PHN.
Ten grunt ma jednak zaledwie ok. 6,3 tys. m kw. i stanowi niewielki fragment całego terenu inwestycyjnego, który liczy w sumie blisko 12 ha (120 tys. m kw.).
Z kolei na sąsiedniej działce (która nie jest objęta konkursem) może powstać dominanta biurowa do 90 m.
Opinie (205) 4 zablokowane
-
2016-12-06 13:56
Pytanie do urbanistow (3)
Czemu odsuwają te budynki daleko od drogi? Co to za dziwny trend?
- 13 4
-
2016-12-07 13:25
ale o czym ty piszesz?
nie robia tego, ale to byłoby o tyle pozytywne gdyby
- dotyczyło samej wiezy (wysokiej czesci), pozostawiając niższa zabudowę przy ulicy
bo to zapobiega powstawaniu kanionów i dopuszcza więcej swiatła- 0 0
-
2016-12-07 10:38
dlatego że miasto ma pomysł na waszyngtona
głupi pomysł wybudowania tam 4 pasów ruchu!
na prawdę, wiem że brzmi jak pomysł wariata ale tak jest :(- 0 0
-
2016-12-06 17:10
na wizualizacji akurat budynki stoją przy samej ulicy (chodnik + drzewa)
- 0 0
-
2016-12-06 16:28
szkoda że ten projekt nagrodzony za zielen nie bedzie realizowany (1)
bo wyglada fantastycznie
- 7 0
-
2016-12-07 10:37
a na zdjęciu z 'góry' widać, ze aż się prosi o jakieś zróżnicowanie wysokosci (wyższe blizej bunkra sea tower)
- 0 0
-
2016-12-07 08:46
Gdansk rulez (1)
W gdyni sie ciesza ze skromnego kompleksu, a w oliwie gdanskiej rosna drapacze :0 pozdrowienia !!
- 1 1
-
2016-12-07 10:10
Gdańskie biurowce "ożywiają" głównie miejsca parkingowe... w starej Oliwie
Ciekawe jak inwestor rozwiąże kwestie parkowania pracowników nowego drapacza chmur. Może darmowe parkingi dla samochodów hybrydowych i elektrycznych oraz zadaszone dla rowerów.
- 0 1
-
2016-12-07 10:07
prr
fabryki budujta nie biurowce!
- 2 1
-
2016-12-07 10:01
Bardzo dobra informacja, nowe biurowce to nowe miejsca pracy
Szczególnie, w tym miejscu ma to kolosalne znaczenie. Pracownicy biurowi w Śródmieściu czy przyszłym Śródmieściu Morskim sprawią, że i cały obszar wokół łącznie z restauracjami, kawiarniami, czy drobnym handlem, będzie żył cały dzień, a nie tylko w sezonie letnim czy w weekendy. Podobną rolę może spełnić nowe Gemini z kwartałem mieszkalno-biurowym. Wystarczy pojechać do Londynu i przyjrzeć się przemianie Doków nad Tamizą. Nowoczesny i młody Londyn przeniósł swoje serce właśnie nad Tamizę.
- 0 2
-
2016-12-07 09:59
Świetnie!
Ciekawe ile tym razem trafi do kieszeni "gryzonia" i jego kumpli z gdyńskiego magistratu.
- 2 2
-
2016-12-07 09:54
tak tak zabudowujcie tereny portowe
jak sie zmieni koniunktura zacznie się płacz że Gdynia nie ma wystarczającej ilości nabrzeży jest niekonkurencyjna z Gdańskiem i rozpaczliwe szukanie winnych "kto zgodził się na zabudowę strategicznej infrastruktury morskiej"
- 6 0
-
2016-12-06 21:58
(3)
Dlaczego w Gdyni niszczy się możliwość wykorzystania nabrzeży dla gospodarki morskiej ? Bloki można wszędzie postawić. Flota kiedyś się odrodzi i co ? - popłynie do Gdańska, Szczecina, Hamburga. W okolicy biura już stoją puste, bez parkingów i komunikacji te nowe też słabo widzę. Tereny powinny zostać zachowane dla działalności morskiej. Może NOWI włodarze miejscy to zrozumieją.
- 13 3
-
2016-12-07 07:38
(2)
nastepny nawiedzony ! na calym swiecie porty stopniowo przenosza sie poza centrum miasta.przyplywa w dzisiejszych czasach kontenerowiec , kontenery sie laduje na pociagi lub tiry. im blizej torow i autostrady tym lepiej .chcialbys zeby tiry jezdzily na tereny dalmoru przez centrum ? a moze pociagi towarowe ? . Poczytaj sobie o hafen city w hamburgu , londynskim docklands , czy porcie w antwerpii i paru innych miejscach . a potem pisz glupoty .
- 4 1
-
2016-12-07 09:50
mylisz pojecia
To raczej miasta odsuwaja się od portów.
Zawsze jest to kwestia rachunku. Piszesz o miejscach z kompletnie wyeksploatowana infrastrukturą z XIXw lub nawet wcześniejszą. A i tak te przedsięwzięcia sa finansową klapą, zasilaną górą kasy, byle przyciągnąć chętnych. Poza tym, te porty mają potencjał (miejsce) gdzie mogą się przenieść (dziesiątki mniejszych lub innych portów).
Jestem ciekaw, kto będzie w Gdyni utrzymywał nabrzeża z budynkami. I na jak długo "prestige" zastąpi rachunek. Mieszkańcy mają nabrzeża w czynszu? A może miasto ma remontować? Z naszych podatków?- 0 1
-
2016-12-07 08:13
o co Ty
pewnie ma zryty mózg lub PiS-owiec?
- 0 1
-
2016-12-07 09:36
Invest Komfort zapłacił gryzoniowi żeby
ich budynek został najwyższy w Gdyni na zawsze???
- 3 0
-
2016-12-07 09:35
Oczywiście wieśniaki zawsze mają problem z wysokością....
znowu to samo....
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.