- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (613 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (94 opinie)
- 3 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (38 opinii)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (366 opinii)
- 5 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (39 opinii)
- 6 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
Auta przestaną jeździć przez Bramę Nizinną
3 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Olszynka odcięta od Śródmieścia. Konserwator zablokował budowę objazdu Bramy Nizinnej
Zapowiadana w 2016 roku budowa objazdu Bramy Nizinnej w końcu doczeka się realizacji. Jeszcze w tym roku, a najpóźniej na początku przyszłego, mają ruszyć prace budowlane. Dzięki temu samochody ominą wyremontowany cztery lata temu zabytek.
Teraz pojawia się jednak światełko w tunelu i szansa na zmiany. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska czeka na wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn. "Budowa objazdu Bramy Nizinnej w Gdańsku".
- Plan minimum na ten rok to uzyskanie ZRID-u i wyłonienie wykonawcy - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG. - Potem przystąpimy do realizacji, środki na to zadanie mamy zabezpieczone.
Według szacunków sprzed dwóch lat budowa objazdu po dawnym moście kolejowym nad Opływem Motławy, który zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie nowy obiekt, ma kosztować ok. 10 mln zł.
Nowa droga przebiegać będzie częściowo po terenach należących do PKP. Proces wykupu gruntów przez miasto był elementem, który opóźniał do tej pory rozpoczęcie tej inwestycji. Dyrektor Bartosiewicz zapewnia, że jest porozumienie z kolejarzami w tej kwestii.
Historia Bramy Nizinnej
Brama Nizinna, znajdująca się przy ul. Dolna Brama, na pograniczu Starego Przedmieścia i Oruni, to jedna z czterech nowożytnych bram Gdańska (wzniesiono po jednej na każdą stronę świata) w otaczającym miasto pierścieniu wałów ziemnych. Została wybudowana na początku XVII wieku w stylu renesansowym, a jej architektem był Jan Strakowski. Obiekt niemal bez szwanku przetrwał II wojnę światową.