• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy nie mieszczą się w zajezdni, więc stoją przy Amber Expo

Krzysztof Koprowski
5 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.

Miejska spółka GAiT zawarła umowę na dzierżawę placu postojowego przy Amber Expo w Letnicy. Od niedawna stacjonują tam autobusy, które nie mieszczą się w zajezdni przy al. Hallera, a jednocześnie wciąż nie ma decyzji o ich ostatecznym wycofaniu z floty przewoźnika. Pierwotnie miało to nastąpić po organizacji zlotu harcerzy, który został jednak odwołany w tym roku z powodu epidemii koronawirusa.



Plac postojowy znajduje się na zapleczu obiektu Amber Expo - w pobliżu torów kolejowych oraz przystanku kolejowego Gdańsk Stadion Expo.

Należąca do miasta spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje płaci spółce Międzynarodowe Targi Gdańskie (ok. 60 proc. to udziały miasta) co miesiąc 12 tys. zł za możliwość korzystania z tego terenu.

- Autobusy te zostawiono jako rezerwę do ewentualnej obsługi wydarzeń European Jamboree 2020 [wydarzenie zostało przełożone na przyszły rok - dop. red.]. Aktualnie w związku z obostrzeniami obowiązującymi w komunikacji miejskiej spółka GAIT wstrzymała się jednak czasowo z podjęciem decyzji o całkowitym wycofaniu tych pojazdów z floty - wyjaśnia Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.

Więcej autobusów do realizacji zadań przewozowych



Przypomnijmy, że zgodnie z obowiązującymi zasadami wprowadzonymi przez rząd w ramach walki z epidemią koronawirusa znacznie ograniczona została pojemność autobusów. Z jednego pojazdu korzystać może nie więcej osób niż wynosi połowa miejsc siedzących.

To przekłada się na większe zaangażowanie taborowe do realizacji zadań przewozowych i potrzebę korzystania nawet z tych autobusów, które były już przeznaczone do sprzedaży lub złomowania.

Rozkłady jazdy autobusów i tramwajów w Gdańsku


Przykładowo przegubowy Solaris Urbino 18, który został przypisany do tymczasowej bazy przy Amber Expo, jest zdolny przewieźć standardowo ok. 176 osób (łącznie miejsca siedzące i stojące), ale w związku z obowiązującymi obostrzeniami jednocześnie podróżować mogą nim zaledwie 24 osoby.

- Na bieżąco monitorujemy sytuację związaną z uwalnianiem kolejnych gałęzi gospodarki i życia społecznego przy jednoczesnym utrzymywaniu obostrzeń dotyczących komunikacji miejskiej. Liczymy się z tym, iż konieczne będzie ponowne włączenie autobusów stacjonujących przy Amber Expo do stałej floty pojazdów, aby obsłużyć większą liczbę pasażerów - dodaje Dobrowolska.

ZTM i PG proponują zmiany w liczeniu pasażerów komunikacji miejskiej



Zajezdnia przy al. Hallera jest oddalona od Amber Expo o ok. 3 km. Zajezdnia przy al. Hallera jest oddalona od Amber Expo o ok. 3 km.

Baza na Hallera przepełniona po dostawach Mercedesów



Jak przekonuje spółka, autobusy nie mogły pozostać na bazie przy al. Hallera, ponieważ brakuje tam miejsca po dostawach nowych 30 autobusów Mercedes Citaro (docelowo będzie ich 48). To właśnie te pojazdy zastąpią wysłużone Mercedesy 0405N, wspomniane Solarisy Urbino 18 czy MAN-y NL283.

Ponadto, zdaniem GAiT, lokalizacja placu przy Amber Expo jako "uzupełnienie" zajezdni przy al. Hallera jest bardzo korzystna pod względem logistyki.

- W sytuacji gdy konieczne będzie włączenie ich do ruchu, bliskie położenie zajezdni przy al. Hallera nie będzie generować dodatkowych kosztów i utrudnień logistycznych związanych z codzienną obsługą i użytkowaniem. Przy codziennym użytkowaniu pojazdy przechodzą bowiem na terenie zajezdni przeglądy techniczne, są tankowane, sprzątane, myte itd. - zwraca uwagę rzecznik GAiT.

Brak decyzji odnośnie do limitów pasażerów w jednym pojeździe



Przypomnijmy, że rząd w ramach planu "odmrażania" gospodarki przedstawił cztery etapy działań. W żadnym z nich nie uwzględniono jednak zmian w zasadach funkcjonowania komunikacji miejskiej, mimo rosnącego zapotrzebowania na dojazdy do pracy, od niedawna do wielkich obiektów handlowych, a wkrótce do placówek oświatowych.

Komunikacja miejska szykuje się na większą liczbę pasażerów w maju



Zobacz targi kolejowe, które odbywają się w Amber Expo

Miejsca

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • Bo mają dwoje drzwi a wymogi są min. trzy (3)

    Najlepiej piep**yć jak się niema pojęcia co się piep**y

    • 25 12

    • (1)

      Nie ma takich wymogow

      • 3 3

      • są takie wymogi GAiT ma mieć krótkie wozy z 3 drzwiami !!!

        • 3 1

    • Bzdura, Kapeny mają też 2 drzwi.
      Poza tym na dodatkowe zadania zasady można dopiero napisać dopuszczając 405N

      • 2 3

  • Hmmm (5)

    Absurd, pierw likwidują zajezdnie pełnowymiarowe (Jana z Kolna, walowa, Wrzeszcz), robią prowizorki, zamieszanie, żeby tylko sprzedać grunty,, a teraz miejsca nie ma. Piszą, że w zwiazku z pandemia i obowiązkiem zwiększenia liczby kursów w użyciu są wszystkie pojazdy (że mają ich za mało), a teraz piszą, że te które nie mieszcza się w zajezdni i stoją przy Amber były do ostrzału... A nie powinno być tak, że zajezdnie winny być duże, zapewniac dobre warunki kierowcom i być porządnym wezlem przesiadkowym, a stare autobusy (sprawne) winny być konserwowane jako zabezpieczenie na wypadek (czegokolwiek, wszystko może się zdarzyć jak widać. Nawet jak spadnie bomba, to uratuja się ruchomości z innej zajezdni i miasto będzie mogło zareagować...) Strategiczne dla mieszczan punkty winny być chronione, rozbudowane, unowoczesniane i sprawnie działać na ogółu, winny być samowystarczalne, a nie z przymusu wchodzić w układy z innymi (spółkami, prywaciarzami itp) relacje powinny być odwrócone. Ale kasiora musi płynąć z rąk do rąk.. Z rąk do rąk...

    • 18 3

    • (2)

      Jana z Kolka, Wałowa i Wrzeszcz to pętle, a nie zajezdnie. Nikt tam nie trzyma wozów.

      • 4 1

      • To może w tym problem... (1)

        Pseudo pętle zero zajezdni

        • 2 3

        • Zajezdnia jest. Sroja tam uzytkowane wozy. Przyszlo 50 nowych to tyle samo mialo pojsc lada chwila na zlom

          • 3 0

    • To skumaj, że te wozy miały iść we wrześniu na złom, a na bazie się nie mieszczą bo właśnie przyszło 48 nowych. Proste co?

      • 4 2

    • Pętla to nie zajezdnia.

      • 4 2

  • Prawda o Polskiej gospodarce.

    Nie bądźmy dziadami całe wieki.Polska zawsze z powodu historii a ta była ciężka zawsze musiała oszczędzać.Zawsze jak to mówią musieliśmy du*pę podcierać brzytwą,bo trzeba oszczędzć.Pora podnieść głowę wyżej i nie oglądajcie się za siebie bo świat ucieka.Te autobusy faktycznie były bezawaryjne tak jak sam.osob.Mercedes 124.Ale nawet takiego już nie produkują pomimo tego że nie miał sobie równych.Nawet do dzisiaj.Ale idzie nowe - niestety.Zezłomujcie tę historię.

    • 2 1

  • Przy Rivierze (1)

    Niedługo Galerie przekształca się w muzea szkoły będą tam obowiązkowo przeprowadzać wycieczki pandemia pokazała, że tylko sklepy wolno stojące mogą w miarę się utrzymać tak jak za komuny sklepy odzieżowe osobno i inne. Nie wszystko złoto co się świeci. Przy Rivierze olbrzymi parking w sam raz na zajezdnie. Niektóre sklepy już zapowiadają wycofanie się z Riviery w tym przypadku osobno znaczy przetrwanie a nie na kupie wszyscy razem.

    • 4 1

    • Zapowiadają ale nie wyjda. Taka próba sił. Proste

      • 0 0

  • A nie można było postawić pod stadionem? (1)

    Naprzeciwko jest stadion z ogromnym parkingiem a właścicielem jest miasto Gdańsk. Parking jest obecnie ( i w zasadzie przez większość czasu) pusty i nie zanosi się aby w ciągu najbliższych miesięcy był użytkowany. Nie można było tam postawić autobusów ( w domyśle: za darmo)?

    • 20 0

    • Tak samo plac zebrań ludowych stoi pusty, teren ogrodzony, też teren miasta

      • 4 2

  • Galerie

    Za dużo Galeri one upadną samoczynnie na tej jednej pandemi się nie skończy będą pewnie w przyszłości inne. Przy galeriach tyle placów ale ostatnia sytuacja pokazała osobno lepiej do przetrwania niż wszyscy w jednym zlepku i wtedy zamknięte niestety i płacz jak przetrwają było zostawić osobno sieciowi jak kiedyś i to by przetrwało w miarę.

    • 4 0

  • 12 tysięcy co miesiąc????? (1)

    to już miasto nie ma żadnego placu za darmo ???? bo mimo że miasto ma 60% zysków to jednak 40% z tego idzie w prywatne łapy i i tak jest to rozrzutność

    • 30 2

    • Za darmo? Zaraz bys pisal ze to jakis przekret

      • 3 3

  • (1)

    Miejska spółka od drugiej miejskiej wynajem plac brawo bawimy się dalej

    • 21 3

    • Przynajmniej kasa zostaje w miescie

      • 2 2

  • Ciekawe a chcą likwidacji zajezdni przy ul. Hallera (1)

    • 11 1

    • Co to zmieni? Bedzie w innym miejscu

      • 3 2

  • (1)

    i kasa gdańszczan płynie z ręki do ręki...
    a normalnego rozkładu jak nie ma tak nie ma

    • 20 5

    • Jest normalny rozklad tylko sa durne rzadowe ograniczenia

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane