• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy nie mieszczą się w zajezdni, więc stoją przy Amber Expo

Krzysztof Koprowski
5 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.

Miejska spółka GAiT zawarła umowę na dzierżawę placu postojowego przy Amber Expo w Letnicy. Od niedawna stacjonują tam autobusy, które nie mieszczą się w zajezdni przy al. Hallera, a jednocześnie wciąż nie ma decyzji o ich ostatecznym wycofaniu z floty przewoźnika. Pierwotnie miało to nastąpić po organizacji zlotu harcerzy, który został jednak odwołany w tym roku z powodu epidemii koronawirusa.



Plac postojowy znajduje się na zapleczu obiektu Amber Expo - w pobliżu torów kolejowych oraz przystanku kolejowego Gdańsk Stadion Expo.

Należąca do miasta spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje płaci spółce Międzynarodowe Targi Gdańskie (ok. 60 proc. to udziały miasta) co miesiąc 12 tys. zł za możliwość korzystania z tego terenu.

- Autobusy te zostawiono jako rezerwę do ewentualnej obsługi wydarzeń European Jamboree 2020 [wydarzenie zostało przełożone na przyszły rok - dop. red.]. Aktualnie w związku z obostrzeniami obowiązującymi w komunikacji miejskiej spółka GAIT wstrzymała się jednak czasowo z podjęciem decyzji o całkowitym wycofaniu tych pojazdów z floty - wyjaśnia Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.

Więcej autobusów do realizacji zadań przewozowych



Przypomnijmy, że zgodnie z obowiązującymi zasadami wprowadzonymi przez rząd w ramach walki z epidemią koronawirusa znacznie ograniczona została pojemność autobusów. Z jednego pojazdu korzystać może nie więcej osób niż wynosi połowa miejsc siedzących.

To przekłada się na większe zaangażowanie taborowe do realizacji zadań przewozowych i potrzebę korzystania nawet z tych autobusów, które były już przeznaczone do sprzedaży lub złomowania.

Rozkłady jazdy autobusów i tramwajów w Gdańsku


Przykładowo przegubowy Solaris Urbino 18, który został przypisany do tymczasowej bazy przy Amber Expo, jest zdolny przewieźć standardowo ok. 176 osób (łącznie miejsca siedzące i stojące), ale w związku z obowiązującymi obostrzeniami jednocześnie podróżować mogą nim zaledwie 24 osoby.

- Na bieżąco monitorujemy sytuację związaną z uwalnianiem kolejnych gałęzi gospodarki i życia społecznego przy jednoczesnym utrzymywaniu obostrzeń dotyczących komunikacji miejskiej. Liczymy się z tym, iż konieczne będzie ponowne włączenie autobusów stacjonujących przy Amber Expo do stałej floty pojazdów, aby obsłużyć większą liczbę pasażerów - dodaje Dobrowolska.

ZTM i PG proponują zmiany w liczeniu pasażerów komunikacji miejskiej



Zajezdnia przy al. Hallera jest oddalona od Amber Expo o ok. 3 km. Zajezdnia przy al. Hallera jest oddalona od Amber Expo o ok. 3 km.

Baza na Hallera przepełniona po dostawach Mercedesów



Jak przekonuje spółka, autobusy nie mogły pozostać na bazie przy al. Hallera, ponieważ brakuje tam miejsca po dostawach nowych 30 autobusów Mercedes Citaro (docelowo będzie ich 48). To właśnie te pojazdy zastąpią wysłużone Mercedesy 0405N, wspomniane Solarisy Urbino 18 czy MAN-y NL283.

Ponadto, zdaniem GAiT, lokalizacja placu przy Amber Expo jako "uzupełnienie" zajezdni przy al. Hallera jest bardzo korzystna pod względem logistyki.

- W sytuacji gdy konieczne będzie włączenie ich do ruchu, bliskie położenie zajezdni przy al. Hallera nie będzie generować dodatkowych kosztów i utrudnień logistycznych związanych z codzienną obsługą i użytkowaniem. Przy codziennym użytkowaniu pojazdy przechodzą bowiem na terenie zajezdni przeglądy techniczne, są tankowane, sprzątane, myte itd. - zwraca uwagę rzecznik GAiT.

Brak decyzji odnośnie do limitów pasażerów w jednym pojeździe



Przypomnijmy, że rząd w ramach planu "odmrażania" gospodarki przedstawił cztery etapy działań. W żadnym z nich nie uwzględniono jednak zmian w zasadach funkcjonowania komunikacji miejskiej, mimo rosnącego zapotrzebowania na dojazdy do pracy, od niedawna do wielkich obiektów handlowych, a wkrótce do placówek oświatowych.

Komunikacja miejska szykuje się na większą liczbę pasażerów w maju



Zobacz targi kolejowe, które odbywają się w Amber Expo

Miejsca

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • Pytanie! (2)

    A ja się pytam gdzie te nowe zajezdnie dla autobusów zamiast tej co jest sprzedana przy ul. Hallera

    • 32 4

    • Tak wiemy. Ty bys wybudoeal w tydzien za pol ceny

      • 4 2

    • zkm jest rozkradane - najpierw zajezdnia dla dewelopera

      teraz ZKM kupił autobusy 2 razy drożej przez jakąś spółke za chwilę kolejny przetarg na kontrolę biletów za 25 mln zł . Obudzicie się to zkm już nie będzie .

      • 13 4

  • Jak zwykle spotkała się tu grupka wszystkowiedzących znawców węszących spiski (1)

    którzy wszystko zrobiliby lepiej,
    według których wszyscy dookoła kradną.

    • 6 13

    • Oni juz tak maja. Siedzac przed kompem kazdy najmadrzejszy

      • 3 3

  • dopóki nie wywalimy ekipy dulkiweicz w tym Lisickiego (1)

    rozkradną całe miasto to jest była ekipa Adamowicza tutaj miasto się nie liczy liczą się interesy deweloperów prezdenta zastępcy załużyć miasto spółki i odejść nachapanym

    • 27 5

    • A po Polsku?

      • 3 1

  • Dulkiewicz nie kontroluje zkm (1)

    Lisicki jest w siódmym niebie niedługo zkm zbankrutuje przez spółeczki które wyprowadzaja miliony z miejskiej kasy.

    • 34 4

    • W Gdansku nie ma ZKM

      • 4 3

  • Generalnie to te miejsca w autobusach to troche pic na wode (3)

    Jesli jest jakas rodzina, małzenstwo to i tak jada razem. Czemu nie moga razem usiasc? Z jednej strony te ograniczone miejsca to dobra decyzja, z drugiej w godzinach szczytu i tak tramwaje oraz autobusy są przepełnione.

    • 47 6

    • Po to, żeby policja nie musiała każdej takiej rodziny legitymować.

      • 5 1

    • Droga Antymaseczkowa, (1)

      Wczoraj miałem wątpliwość jechać tramwajem z "przyjezdnymi". Praktycznie pustym tramwajem, jegomość usiadł na miejscu oznaczonym jako"wolne od użytku", mimo, że miejsce obok było wolne. Bo nikt mu nie będzie mówił, gdzie ma siedzieć i jak ;). Jacy ludzie taki pic.

      • 10 0

      • Nie ma w tym nic złego (naklejka nie ma żadnego umocowania prawnego w przeciwieństwie do liczby nakazanej przez rząd). Złe jest jeśli ktoś wsiada gdy jest za dużo osób.

        • 1 8

  • (2)

    Te mercedesy byly najlepsze w zkm odrazu szedlem na sam koniec autobusu najlepsza miejscowa

    • 2 7

    • Zgadza się - wygodne i najlepsze. I była pewność że żaden kierowca nie włączy klimy na +2 stopnie bo tak lubi.

      W nowych siedzenia są położone bardzo dziwnie.

      • 1 3

    • Byly ale nie sa. To juz zlom.

      • 4 0

  • (1)

    O co tu chodzi - wiadomo że obecnie limity są przekroczone często i autobusy te natychmiast powinny zostać włączone do ruchu aby nie dopuścić do rozpowszechniania pandemii, dlaczego tak się nie dzieje?

    • 7 3

    • A kto zaplaci za dodatkowe kursy zatrudni kierowcow skoro wplywy z biletow spadly o 4-5 milionow miesiecznie?

      • 3 0

  • panie Koprowski tu nie ma się z czego śmiać

    tu dzieje się dramat Gdańska!

    • 11 2

  • prywatny Gdańsk!

    • 9 5

  • mocodawcy dulkiewicz niech w końcu trochę przypilnują gospodarności

    bo jak to pierdnie to będzie pierwszy miejski syndyk masy upadłościowej. Wtedy skończy się wiele biznesików.

    • 14 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane