• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy nie mieszczą się w zajezdni, więc stoją przy Amber Expo

Krzysztof Koprowski
5 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.

Miejska spółka GAiT zawarła umowę na dzierżawę placu postojowego przy Amber Expo w Letnicy. Od niedawna stacjonują tam autobusy, które nie mieszczą się w zajezdni przy al. Hallera, a jednocześnie wciąż nie ma decyzji o ich ostatecznym wycofaniu z floty przewoźnika. Pierwotnie miało to nastąpić po organizacji zlotu harcerzy, który został jednak odwołany w tym roku z powodu epidemii koronawirusa.



Plac postojowy znajduje się na zapleczu obiektu Amber Expo - w pobliżu torów kolejowych oraz przystanku kolejowego Gdańsk Stadion Expo.

Należąca do miasta spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje płaci spółce Międzynarodowe Targi Gdańskie (ok. 60 proc. to udziały miasta) co miesiąc 12 tys. zł za możliwość korzystania z tego terenu.

- Autobusy te zostawiono jako rezerwę do ewentualnej obsługi wydarzeń European Jamboree 2020 [wydarzenie zostało przełożone na przyszły rok - dop. red.]. Aktualnie w związku z obostrzeniami obowiązującymi w komunikacji miejskiej spółka GAIT wstrzymała się jednak czasowo z podjęciem decyzji o całkowitym wycofaniu tych pojazdów z floty - wyjaśnia Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.

Więcej autobusów do realizacji zadań przewozowych



Przypomnijmy, że zgodnie z obowiązującymi zasadami wprowadzonymi przez rząd w ramach walki z epidemią koronawirusa znacznie ograniczona została pojemność autobusów. Z jednego pojazdu korzystać może nie więcej osób niż wynosi połowa miejsc siedzących.

To przekłada się na większe zaangażowanie taborowe do realizacji zadań przewozowych i potrzebę korzystania nawet z tych autobusów, które były już przeznaczone do sprzedaży lub złomowania.

Rozkłady jazdy autobusów i tramwajów w Gdańsku


Przykładowo przegubowy Solaris Urbino 18, który został przypisany do tymczasowej bazy przy Amber Expo, jest zdolny przewieźć standardowo ok. 176 osób (łącznie miejsca siedzące i stojące), ale w związku z obowiązującymi obostrzeniami jednocześnie podróżować mogą nim zaledwie 24 osoby.

- Na bieżąco monitorujemy sytuację związaną z uwalnianiem kolejnych gałęzi gospodarki i życia społecznego przy jednoczesnym utrzymywaniu obostrzeń dotyczących komunikacji miejskiej. Liczymy się z tym, iż konieczne będzie ponowne włączenie autobusów stacjonujących przy Amber Expo do stałej floty pojazdów, aby obsłużyć większą liczbę pasażerów - dodaje Dobrowolska.

ZTM i PG proponują zmiany w liczeniu pasażerów komunikacji miejskiej



Zajezdnia przy al. Hallera jest oddalona od Amber Expo o ok. 3 km. Zajezdnia przy al. Hallera jest oddalona od Amber Expo o ok. 3 km.

Baza na Hallera przepełniona po dostawach Mercedesów



Jak przekonuje spółka, autobusy nie mogły pozostać na bazie przy al. Hallera, ponieważ brakuje tam miejsca po dostawach nowych 30 autobusów Mercedes Citaro (docelowo będzie ich 48). To właśnie te pojazdy zastąpią wysłużone Mercedesy 0405N, wspomniane Solarisy Urbino 18 czy MAN-y NL283.

Ponadto, zdaniem GAiT, lokalizacja placu przy Amber Expo jako "uzupełnienie" zajezdni przy al. Hallera jest bardzo korzystna pod względem logistyki.

- W sytuacji gdy konieczne będzie włączenie ich do ruchu, bliskie położenie zajezdni przy al. Hallera nie będzie generować dodatkowych kosztów i utrudnień logistycznych związanych z codzienną obsługą i użytkowaniem. Przy codziennym użytkowaniu pojazdy przechodzą bowiem na terenie zajezdni przeglądy techniczne, są tankowane, sprzątane, myte itd. - zwraca uwagę rzecznik GAiT.

Brak decyzji odnośnie do limitów pasażerów w jednym pojeździe



Przypomnijmy, że rząd w ramach planu "odmrażania" gospodarki przedstawił cztery etapy działań. W żadnym z nich nie uwzględniono jednak zmian w zasadach funkcjonowania komunikacji miejskiej, mimo rosnącego zapotrzebowania na dojazdy do pracy, od niedawna do wielkich obiektów handlowych, a wkrótce do placówek oświatowych.

Komunikacja miejska szykuje się na większą liczbę pasażerów w maju



Zobacz targi kolejowe, które odbywają się w Amber Expo

Miejsca

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • Pytacie gdzie zajezdnie zkm ? obudźcie się nawet autobusy już nie są własnoscią zkm już (6)

    Wynajęte na 8 lat od spółki widmo typu "MEVO" zkm zapłacił za to... 40 mln zł drożej niż jakby sam kupił autobusy do tego zlecił serwis nowiutkich autobusów salonowych za ... 26 mln zł.

    Niedługo dowiecie się z trójmiasto.pl że zkm jest nierentowana i została oddana za symboliczne 1000zł obcemu podmiotowi. Do tego dąży zkm

    • 38 2

    • A mobilis (israel) tylko na to czeka.

      • 0 0

    • Aleś ty mądry. Same brednie.

      • 0 0

    • (1)

      Typowe podejscie przedstawicieli PO. LOT tez juz sprzedawali za granice, energetyke chcieli, Gdansk sprzedal elektrocieplownie. Najchetniej wszystko wyprowadzic a zostawic tylko deweloperke. A potem pandemia czy inny kryzys i okazuje sie ze panstwo istnieje tylko teoretycznie.

      • 9 1

      • Sprzedam szeregowego posla z wyznawcami

        Moze byc za darmo, oby jak najprędzej

        • 0 1

    • Te nowki dzien w dzien maja jakies awarie wiec o co ci chodzi

      • 7 1

    • I dobrze ze wynajete. Za 8 lat to bedzie zlom

      • 4 4

  • Zajezdnie poszły do dewelopera autobusy droższe razy 2 kupione (1)

    Tak zarzadzana jest miejska spółka na którą kazdy z nas łóży w cenie biletów.
    Spółka która powinna słiużyć wszystkim mieszkańcom jest skubana na miliony złotych

    • 32 3

    • Jeszcze tylko napisz przez kogo skubana i się podpisz.

      • 0 0

  • Jednak miejska spółka płaci drugiej miejskiej spółce - obydwie ciagną z budżetu miasta czyli naszych podatków (4)

    po co tyle ceregieli i pracy księgowych z przelewaniem przez kilka kont?

    • 67 8

    • Czyli lepiej zlikwidować MTG. Po co w Gdańsku targi?

      • 0 0

    • (2)

      bo kazda z nich ma swoj oddzielny budzet i amber expo nie chcialaby zakonczyc roku na minusie, po czym znawcy jak ty by komentowali hehe haha hi hi

      • 11 3

      • tyle że to takie przelewanie z pustego w próżne (1)

        a w zamian budżet miasta miał mieć prawe 500 mln na minusie jeszcze przed koronawirusem

        • 13 3

        • Nie z pustego w prozne

          Tylko do prywatnych kieszeni 40% udziałowców prywatnych w Amber Expo.

          • 1 0

  • hmmm czekaj czekaj

    jakiś czas temu o połowę zmniejszyli jedną z zajezdni w Gdańsku i oddali działkę pod deweloperkę...

    • 2 0

  • (4)

    Więc okazuje się że rezerwy są by więcej wyjechało na miasto...???

    • 23 6

    • (1)

      A kto ma tym jezdzic?

      • 7 1

      • nie ważne czy godz 7:00 czy 10:00 czy 16:00 autobusy pełne staruchów

        dokąd Oni tak jeżdżą... jak urzędy zamknięte?

        • 0 0

    • (1)

      TO ldaczego nie jeżdżą jeśli w tramawj u jest 4 razy za duzo?

      • 3 5

      • Masz kierowcow i kase na dodatkowe kursy?

        • 7 2

  • (9)

    Ciekawe czy mają też stare Ikarusy..to była jazda,każdy chciał być na środku, niezapomniane wrażenia były też z tyłu,szczególnie na dziurze skakało się pod sufit...ehhh..smakoszom nie raz złoty nektar się ulewał...Czuway!

    • 64 18

    • Ikarus to była solidna konstrukcja, w miarę nowoczesna na swoje czasy (4)

      i stosunkowo prosta. Pamiętajmy, że to były modele z początku lat 70tych, a bazowały na projekcie 10 lat wcześniejszym.
      Całe szczęście, że się pojawił i zastąpił wysłużone już ogórki i beznadziejne berliety.

      • 15 4

      • Nie raz pomagałem pchać Ikarusa pod górę na ul. Stoczniowców na Chełmie (2)

        W Berietami nie było takiego problemu, miały wiecej mocy

        • 4 2

        • chyba ci się coś popitoliło człowieku?

          Jelcz-Berliet *170 KM ... gdy Ikarus *220-270 KM zależnie od wersji.

          • 0 0

        • Grudzień 2002

          Nam kierowca nawet odradził pchania, wszyscy drałowali pieszo

          • 5 0

      • ogórki zostały spartolone przez naszych PRLowskich Racjonalizatorów + olewacka eksploatacja do granic wytrzymałości

        jechałem nie raz oryginalną czeską skodą /cisza, komfort i wygoda/ ... i w porównaniu z polskim ogórkiem nawet takim co to dopiero opuścił fabrykę - to było niebo - a ziemia!
        )*... to było jak w "poszukiwany-poszukiwana" - **a na papierze można łatwo wyliczyć, ile taka racjonalizacja przynosi zakładowi straty**

        • 0 0

    • strasznie spalinami waliło w środku (2)

      • 14 2

      • chyba raczej pachniało... ;) (1)

        • 6 1

        • uwielbiam smród palonej ropy o poranku

          • 0 0

    • jelcz jezdzil jeszcze w 2007 roku.

      • 0 0

  • Zaraz zaraz (4)

    Czyli jak? Miasto sprzedało deweloperowi grunt gdzie była zajezdnia aby potem wynajmowac parking na autobusy?

    • 28 4

    • (3)

      Zajezdnia jest tam gdzie byla. Nie siej fermentu

      • 5 3

      • Zajezdnia jest tam gdzie byla. Nie siej fermentu (1)

        Skoro jest zajezdnia to czemu wynajmuje miasto od miasta kolejne miejsce słodki baranku ?

        • 1 1

        • Bo w obecnej zajezdni jest za mało miejsca, po dostawie nowych autobusów. Przeczytaj najpierw tekst zanim kogoś wyzwiesz.

          • 0 0

      • Jeszcze jest , bo nie ma się gdzie przenieść.

        Coś nie zagrało. A propos co z placem postojowym na ul. Gdańskiej ?

        • 0 0

  • (10)

    Czyli kasa z jednej spoleczki do drugiej spoleczki. Konkret cena za wynajem kawałka placu...

    • 82 14

    • To trochę jak w filmie "Piłkarski poker" tam polonezy sprzedawali. Tu w Amber Expo nie ma teraz targów a żyć trzeba, wiec inna spółka zaparkuje tam autobusy płacąc za dzierżawę placu. Kwartału koniec wiec jakaś premia by się przydała? Tylko z czego? Na szczęście z pomocą przyszedł GAiT?

      • 0 1

    • Tak (1)

      Dulcynea żadzi w Gdańsku. Wybraliście to nie nie narzekajcie. Macie co chcieliście.

      • 5 5

      • Ale o co chodzi?

        Alkohol się skończył i frustracja się zaczęła?

        • 2 2

    • (1)

      a potem co się zrobi ? protokół zniszczenia ...koniaczek ?

      • 11 1

      • Podwójny ;-)

        • 1 1

    • Faktycznie konkret, tyle co najem biura 100 m2. Toz to szok.

      • 1 1

    • Nie najgorzej (1)

      Ważne, że kasa zostaje w mieście, a nie na koncie prywaciarza z Izraela np.

      • 15 6

      • Ale ta kasa na koncie izraelskim wspomaga konta akcjonariuszy

        wśród których był taki gdański święty, co na służbie miastu nic nie zarobił na obu bokach, a jeszcze dokładał.

        • 10 1

    • A wcześniej sprzedali tereny na Hallera. Kto tam jest prezesem? Mógłby mi ktoś przypomnieć?

      • 12 1

    • najwazniejsze ze te spolki ptem wynajmuja loże na stadionie dla urzednikow. za publiczne baluj

      • 23 3

  • Czego nie rozumie w prostych poleceniach człowiek z FRAG
    Zawsze się znajdzie ktoś kto będzie miał coś do powiedzenia. Skoro są limity to należy je wykonywać a nie dyskusja. Jak się coś zmieni to będzie informacja

    • 1 0

  • Chodzi Lisek koło drogi

    i nie może się doczekać by opchnąć zajezdnię

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane