• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą konsultacje w sprawie wiaduktu na Karwinach

Patryk Szczerba
1 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Wiadukt drogowy, a może kładka pieszo-rowerowa na Karwinach. Ta kwestia na razie nie została rozstrzygnięta. Wiadukt drogowy, a może kładka pieszo-rowerowa na Karwinach. Ta kwestia na razie nie została rozstrzygnięta.

Najpierw władze Gdyni ogłosiły realizację wiaduktu drogowego łączącego ulice: Strzelców i Buraczaną zobacz na mapie Gdyni, tłumacząc, że konsultacje są niepotrzebne, bo takiego rozwiązania chcieli mieszkańcy. Ci jednak zaczęli protestować, więc władze zdecydowały się ich ostatecznie wysłuchać.



Przypomnijmy, że propozycję budowy wiaduktu drogowego łączącego Karwiny z Małym Kackiem i rozpoczęcie tzw. dialogu technicznego Gdynia ogłosiła miesiąc temu podczas konferencji prasowej, prezentując ją jako sukces i inwestycję, która ułatwi życie mieszkańcom dzielnic.

Wiadukt na Karwinach: protest mieszkańców



Problem w tym, że rada dzielnicy Karwiny oraz mieszkańcy zaczęli głośno przypominać, że wnioskowali o kładkę pieszo-rowerową kosztującą 2 mln zł, dodając, że nikt ich nie zapytał o to, czy chcą wydania kilkunastu milionów złotych na wiadukt drogowy i ruchu samochodowego pod oknami. Zawrzało w opiniach pod naszych tekstem i na portalach społecznościowych.

Owocem protestu była przygotowana przez społeczników z Miasta Wspólnego, podpisana przez ponad 500 osób petycja, która trafiła do władz Gdyni. Gdy była składana, wydawało się, że nie zrobi - jak kilka podobnych petycji wcześniej - większego wrażenia na prezydencie Wojciechu Szczurku i jego współpracownikach.

Zwłaszcza, że w oficjalnych wypowiedziach podkreślano, że konsultacje są niepotrzebne, bo mieszkańcy dzielnic chcieli rozwiązania takiego, jakie zaproponowano.

Prezydent Gdyni zmienia zdanie



W dialogu technicznym wzięły udział dwie firmy: Transprojekt i Arkobi z Sopotu. Na powstanie pełnej dokumentacji projektowej i uzgodnienia z PKP PLK potrzebne będzie nawet półtora roku, a koszty wahają się od 9 do 16 mln zł w zależności od konstrukcji.

Po jego zakończeniu głos zabrał prezydent Gdyni ogłaszając, że potrzebny będzie drugi etap i oczekiwana dyskusja z mieszkańcami rozgoryczonymi zachowaniem samorządowców.

- W trakcie dyskusji nad założeniami dotyczącymi tej budowy, również pod wpływem liczby spływających wniosków i zapytań od mieszkańców, podjąłem decyzję o przeprowadzeniu konsultacji społecznych. Aby móc je przeprowadzić, zostanie ogłoszony drugi dialog techniczny - tym razem dotyczący kładki pieszo-rowerowej - wyjaśnia Wojciech Szczurek.

Laboratorium Innowacji Społecznych przeprowadzi konsultacje



Konsultacje prowadzone przez Laboratorium Innowacji Społecznych zaczną się po drugim dialogu technicznym, który ma potrwać ok. trzech miesięcy. Według zapowiedzi dopiero później zapadną ostateczne decyzje o tym, który wariant zostanie przeznaczony do realizacji.

- Kolejny dialog techniczny, który przeprowadzi z firmami Zarząd Dróg i Zieleni, pozwoli określić wszystkie uwarunkowania także dla budowy kładki pieszo-rowerowej i będzie materiałem pomocnym w konsultacjach prowadzonych przez Laboratorium Innowacji Społecznych. - zapewnia Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (142) 10 zablokowanych

  • wszyscy zyskają na wiadukcie (1)

    Auta ze strzelców pojadą bokiem i wzrośnie przepustowość na wiadukcie PKM Karwiny. A tam stoją w korku kierowcy z wielu dzielnic

    • 11 29

    • Tak staną w korku na Nałkowskiej.

      • 9 1

  • (1)

    My że Strzelców mamy takie samochody,że ho,ho!

    • 10 5

    • Na runflatach :)

      • 4 0

  • Konsultacje? Świetnie! (3)

    Ale niech w nich wezmą udział wszyscy mieszkańcy Gdyni którym wiadukt ułatwi poruszanie się po mieście. Inaczej będzie to iinwestycja nie dla mieszkańców Gdyni a dla jednego osiedla z pieniędzy wszystkich gdyńskich podatników.

    • 30 13

    • (1)

      Prawda. Mieszkam z dala od Chyloni ale tunel pod torami na Hutniczą jest bardziej potrzebny i przydatny większej ilości mieszkańcom niż wiadukt dla jednego osiedla. Dla Karwin nie potrzebny a wręcz szkodliwy dla dzielnicy.

      • 7 3

      • TUNEL pod torami!!!

        Przedłużenie odwodnicy tak aby wprost "wpaść" na Hutniczą lub nawet dalej!
        Były takie plany, gdzie realizacja!!!???

        • 4 3

    • Niestety to tak nie działa. Patrz gospody w Gdańsku.

      • 2 4

  • TUNEL!

    Tunel od różowej pod całą Wielkopolską i połączyć z obwodnicą (S6). Tak aby uciekać jak najszybciej z miasta!

    • 9 5

  • Te pieniążki trzeba przeznaczyć na dojazd na północne dzielnice.

    A teraz jeszcze będzie Opener.

    • 20 6

  • Gruszecka po wyborach musi odejść.

    Pojawiła się znikąd i tam niech wraca.

    • 26 7

  • Można? Można.

    • 10 5

  • Nie dla wiaduktu

    Nie dla wiaduktu! Karwiny nie życzą sobie byc zasmradzane przez auta ze Strzelców. Moze tez sobie postawimy tam szlabany i Was nie wpuścimy.

    • 32 9

  • chcemy wiaduktu!!!

    podpiszemy petycję, zbierze się nas więcej

    • 10 36

  • A może konsultacje nad obwodnicą Witomina? (2)

    Może w końcu władze spytają czy mieszkańcy chcą obwodnicę Witomina? Chwarznieńska przez Witomino to jeden wielki korek. Tu też koncepcja tej drogi była jak autostrada - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu. Może wystarczy ją zrobić 1/1 bo taka jest Kielecka. W lesie nie ma skrzyżowań, przejść dla pieszych i świateł, które wstrzymywałyby ruch. A wtedy koszty byłyby znacznie mniejsze.

    • 28 9

    • tylko obwodnica

      żondam obwodnicy Helu. Bes tego bendom tam korki.

      • 3 7

    • Stepa powiedział wyraźnie w radio, że oni obwodnicy nie zbuduja.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane