• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą konsultacje w sprawie wiaduktu na Karwinach

Patryk Szczerba
1 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Wiadukt drogowy, a może kładka pieszo-rowerowa na Karwinach. Ta kwestia na razie nie została rozstrzygnięta. Wiadukt drogowy, a może kładka pieszo-rowerowa na Karwinach. Ta kwestia na razie nie została rozstrzygnięta.

Najpierw władze Gdyni ogłosiły realizację wiaduktu drogowego łączącego ulice: Strzelców i Buraczaną zobacz na mapie Gdyni, tłumacząc, że konsultacje są niepotrzebne, bo takiego rozwiązania chcieli mieszkańcy. Ci jednak zaczęli protestować, więc władze zdecydowały się ich ostatecznie wysłuchać.



Przypomnijmy, że propozycję budowy wiaduktu drogowego łączącego Karwiny z Małym Kackiem i rozpoczęcie tzw. dialogu technicznego Gdynia ogłosiła miesiąc temu podczas konferencji prasowej, prezentując ją jako sukces i inwestycję, która ułatwi życie mieszkańcom dzielnic.

Wiadukt na Karwinach: protest mieszkańców



Problem w tym, że rada dzielnicy Karwiny oraz mieszkańcy zaczęli głośno przypominać, że wnioskowali o kładkę pieszo-rowerową kosztującą 2 mln zł, dodając, że nikt ich nie zapytał o to, czy chcą wydania kilkunastu milionów złotych na wiadukt drogowy i ruchu samochodowego pod oknami. Zawrzało w opiniach pod naszych tekstem i na portalach społecznościowych.

Owocem protestu była przygotowana przez społeczników z Miasta Wspólnego, podpisana przez ponad 500 osób petycja, która trafiła do władz Gdyni. Gdy była składana, wydawało się, że nie zrobi - jak kilka podobnych petycji wcześniej - większego wrażenia na prezydencie Wojciechu Szczurku i jego współpracownikach.

Zwłaszcza, że w oficjalnych wypowiedziach podkreślano, że konsultacje są niepotrzebne, bo mieszkańcy dzielnic chcieli rozwiązania takiego, jakie zaproponowano.

Prezydent Gdyni zmienia zdanie



W dialogu technicznym wzięły udział dwie firmy: Transprojekt i Arkobi z Sopotu. Na powstanie pełnej dokumentacji projektowej i uzgodnienia z PKP PLK potrzebne będzie nawet półtora roku, a koszty wahają się od 9 do 16 mln zł w zależności od konstrukcji.

Po jego zakończeniu głos zabrał prezydent Gdyni ogłaszając, że potrzebny będzie drugi etap i oczekiwana dyskusja z mieszkańcami rozgoryczonymi zachowaniem samorządowców.

- W trakcie dyskusji nad założeniami dotyczącymi tej budowy, również pod wpływem liczby spływających wniosków i zapytań od mieszkańców, podjąłem decyzję o przeprowadzeniu konsultacji społecznych. Aby móc je przeprowadzić, zostanie ogłoszony drugi dialog techniczny - tym razem dotyczący kładki pieszo-rowerowej - wyjaśnia Wojciech Szczurek.

Laboratorium Innowacji Społecznych przeprowadzi konsultacje



Konsultacje prowadzone przez Laboratorium Innowacji Społecznych zaczną się po drugim dialogu technicznym, który ma potrwać ok. trzech miesięcy. Według zapowiedzi dopiero później zapadną ostateczne decyzje o tym, który wariant zostanie przeznaczony do realizacji.

- Kolejny dialog techniczny, który przeprowadzi z firmami Zarząd Dróg i Zieleni, pozwoli określić wszystkie uwarunkowania także dla budowy kładki pieszo-rowerowej i będzie materiałem pomocnym w konsultacjach prowadzonych przez Laboratorium Innowacji Społecznych. - zapewnia Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (142) 10 zablokowanych

  • TUNEL!

    Tunel od różowej pod całą Wielkopolską i połączyć z obwodnicą (S6). Tak aby uciekać jak najszybciej z miasta!

    • 9 5

  • Wyrabcie sobie droge przez las witomina (1)

    • 9 3

    • W obronie lasu

      Szkoda lasu.
      Kupowali mieszkania wiedzieli jaki jest dojazd.

      • 7 3

  • Niech Szczurek zajmie się najpierw naprawą przepustu

    O czym tu mowa??
    Kładka, most ...
    Szczurek i ekipa przez prawie 2 lata (pozostało jeszcze równe 14 dni do rocznicy) nie jest wstanie naprawić mostu/przepustu na Nałkowskiej a za jakieś konsultacje społeczne się bierze.
    Codziennie tym mostem przejeżdżam i przy każdej ulewie się obawiam czy ob on jeszcze tam jest ...
    A mostowi kołowemu nad torami mówię stanowcze NIE.

    • 19 7

  • Konsultacje, a potem urzedasy zrobia po swojemu

    • 8 1

  • Nikt nie chce wiaduktu ani kładki

    Ludzie ze Strzelców nie chcą mieć pod oknami korków z Wielkopolskiej, nikt tu nie chce wiaduktu. Pytanie kogo dopuszczą do tych konsultacji.

    • 12 6

  • Wiadukt obojetnie jaki, byle sie zmiescil Dodge RAM

    • 6 0

  • Wiaduk powinien być zbudowany (3)

    W tej części Gdyni w stronę Obwodnicy jest tylko Wielkopolska którą można przejechać nad torami pkm. musi być alternatywa dla tej ulicy.

    • 8 13

    • Masz alternatywe. (1)

      Jedz na obwodnice przez witomino.

      • 6 4

      • Przez Witomino???

        Zakorkowaną Rolniczą i Chwarznieńską, czy też Małokacką?

        • 2 0

    • Ale nie osiedlowymi drogami.

      • 7 1

  • wiadukt łaczący Karwiny z Małym Kackiem

    Popieram projekt wiaduktu dla aut, im więcej dróg tym wszystkim będzie łatwiej przemieszczać się po mieście, nowa droga pozwoli na łatwiejszy dojazd do szkoły czy przychodni lekarskiej i połączy dzielnice. W razie kolizji na ul. Wielkopolskiej będzie możliwy objazd, Nowe drogi są niezbędne i służą wszystkim mieszkańcom.

    • 7 15

  • ANNA

    czemu ani słowa o węglu z portu, który powoli przemieszcza się wzdłuż wybrzeża z wiatrem

    • 3 4

  • Zróbcie w końcu ten most i wiele innych rozwiązań drogowych bo stoimy w korku

    • 6 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane