• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą nowe pociągi dla Pomorza

neo
17 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Impulsy mogą rozpędzić się do 160 km/h. Impulsy mogą rozpędzić się do 160 km/h.

Samorząd województwa pomorskiego podpisał umowę z Newagiem, który dostarczy nam pięć nowych Impulsów. Elektryczne składy mają być gotowe na początku przyszłego roku. Zapłacimy za nie 123 mln zł. Trafią na linię PKM oraz trasy z Trójmiasta do miast regionu.



Czy podróż koleją po Pomorzu jest komfortowa?

Pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukuje Newag, który sprawdził się podczas produkcji m.in. nowych składów dla SKM. Teraz firma z Nowego Sącza otrzyma kontrakt na pięć pociągów, które trafią na trasy PKM oraz linie: Słupsk - Gdynia, Elbląg - Gdynia. W poniedziałek podpisano umowę z wykonawcą.

- Z badań przeprowadzonych przez Urząd Transportu Kolejowego wynika, że mieszkańcy Pomorza korzystają z połączeń kolejowych najchętniej w Polsce - mówi marszałek woj. pomorskiego Mieczysław Struk. - Cieszymy się więc, że do ich dyspozycji zostaną oddane pociągi Impuls, odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, podróżujących z dziecięcymi wózkami, rowerzystów. Zamówione przez samorząd pociągi to zupełnie nowa jakość na pomorskich torach. Do tej pory inwestowaliśmy w tabor spalinowy. Teraz czas na składy elektryczne - podkreśla Mieczysław Struk.
Pociągi trafią do nas stosunkowo szybko.

- Mogę obiecać, że już pod koniec pierwszego kwartału 2019 r. po pomorskich torach będą kursować wszystkie zamówione pociągi - obiecuje prezes Newagu Zbigniew Konieczek.
Nowe składy mają zastąpić wyeksploatowane pojazdy serii EN57. Będą niskopodłogowe, ich wnętrze będzie w całości monitorowane i klimatyzowane. Będą wyposażone w głosową i wizualną informację pasażerską. Dla niepełnosprawnych będą pochylnie, a dla podróżujących rowerami co najmniej 20 miejsc na ich przewóz. W każdym z Impulsów 45WE zmieści się ponad 500 osób, w tym 225 na miejscach siedzących.

Za 5 Impulsów zapłacimy 123 mln zł. Ponad 92 mln zł to unijne dofinansowanie, resztę dokłada samorząd województwa pomorskiego.
neo

Opinie (235) 4 zablokowane

  • Nowe pociągi powinny trafić na podstawową linie SKM Gdańsk - Wejherowo

    Obecne składy coraz częściej nie dają rady

    • 9 9

  • Tu to dalej powinny jeździć SU46, SP45, SP42 z Bipą/Bhp, Bonanzą oraz SN61 z Ryflakiem. W oliwkowym malowaniu.

    • 8 1

  • zwiększenie częstotliwości SKM na trasie Gdynia - Chylonia - Gdańsk Śródmieście (3)

    do 5 minutowego taktu w godzinach szczytu i zadbanie o dobre warunki (bezpieczeństwo i komfort) docierania pieszych i rowerzystów do stacji SKM to podstawowy warunek poprawy systemu komunikacyjnego w Trójmieście.

    Osoby dojeżdżające rowerem do stacji kolei lokalnych stanowią w Holandii ponad 30 procent ogółu pasażerów pociągów kursujących w tym kraju.

    Dobre warunki dojazdu rowerem wymagają restrykcyjnej polityki parkingowej (darmowe wyłącznie miejsca do parkowania typu "kiss and ride" - krótkoterminowe parkowanie w celu wysadzenia pasażera przy stacji SKM).

    Przypuszczalnie 20 miejsc do przewozu rowerów może się okazać niewystarczające w czasie pogodnych weekendów na wiosnę. Najważniejsze, by zadbać o zapewnienie możliwości bezpiecznego parkowania rowerów przy stacjach SKM.

    Tak czy inaczej rozwój systemów Rower + kolej + rower metropolitalny (MEVO) to szansa na rewolucję w myśleniu o sposobie poruszania się po Trójmieście. Zawieśmy niepotrzebne odpieranie hejtu na kilka miesięcy: wiosna 2019 roku będzie dobrym testem sprawności wdrażania nowego sposobu myślenia o funkcjonowaniu całego Trójmiasta.

    • 11 4

    • Czyli sugerujesz pociągi dla rowerów , nie dla ludzi? (1)

      Rower zajmuje jakieś 3 miejsca pasażerskie.
      W Trójmieście rower nigdy nie będzie tak istotnym środkiem komunikacji- ze względu na połączenie klimatu - mało zachęcającego do korzystania z roweru zwykle przez 8 miesięcy w roku- oraz ukształtowania terenu - dużej liczby zjazdów i podjazdów.
      Porównywanie Holandii i Gdańska to jakaś kpina.

      • 3 1

      • Duża część Gdańska i całego Trójmiasta to tzw. dolny taras - można go porównywać z Amsterdamem

        czy Kopenhagą.

        Rower wspomagany elektrycznie da sobie radę nawet w najbardziej pagórkowatym mieście w Polsce (czyli w Gdyni).

        Wiele miast Szwajcarii czy Austrii ma dużo większy udział ruchu rowerowego niż obecnie w Gdańsku.

        Jeśli chodzi o klimat, to nawet miasta blisko koła podbiegunowego w Finlandii mają wyższe wskaźniki znaczenia ruchu rowerowego niż Gdańsk - lider Trójmiasta pod tym względem.

        Spróbuj zrozumieć, że im więcej ludzi będzie korzystało z rowerów, to ci chcący korzystać z samochodów, komunikacji miejskiej czy swoich nóg będą mieli bezpieczniejsze i bardziej przyjazne do życia miasto niż obecnie.

        Do tego jednak potrzeba trochę więcej zdolności do wyobrażania sobie alternatywnych wizji przyszłości. Jazda samochodem w warunkach miejskich niestety temu nie sprzyja. Proponuję wyjście na spacer.

        • 2 1

    • Jaka kuwa ewolucja? Rower to cofanie sie do zamierzchlych czasów..

      • 1 0

  • Będą stanowiska leżące dla rowerów z elektryczną pompką?

    • 1 7

  • skm.

    • 1 3

  • witam

    Wsiadanie i wysiadanie z obecnych składów SKM to prawdziwa tragedia,
    wagony nie dostosowanie do istniejących peronów
    odległość peronu do stopnia wagonu jest zbyt duża i niebezpieczna,

    • 7 2

  • To jest paranoja i niegospodarnosc z naszych podatków! Od poczatku było wiadomo ze beda elektryczne

    ale zmarnowali miliony na trujące spalinowe tylko dlatego ze nie mogli sie dogadac miedzy sobą bo te wszystkie spółeczki sa w 100% państwowe! Ale maja to gdzies bo wydaja kase podatnika i żadnej kary nie ponosza!

    • 5 6

  • No i znowu linie Słupsk-Gdynia i Gdynia-Elbląg?! (1)

    Bo nie można zrobić szybkiego pociągu Słupsk-Elbląg? Ile jeszcze czasu ludzie ze Słupska/Lęborka/Wejherowa nie będą mogli sprawnie dojechać do stolicy województwa? Dlaczego pośrodku trasy są sztucznie przerywane w Gdyni, skoro pociągi z Gdyni jadą dalej?!

    • 8 1

    • Kogo obchodzą ludzie z Lęborka, czy Wejherowa???

      • 0 1

  • bogaty ten samorząd a ludzie w szpitalach za głodowe stawki pracują.... (2)

    • 8 4

    • straszne (1)

      zawsze moga sie przekwalifikowac

      • 1 0

      • Co, na robola, jak ty? Nie po to się kształcili, kończyli studia, zeby lopata machać..

        • 0 0

  • Cytat : (1)

    "Ponad 92 mln zł to unijne dofinansowanie..." kławstwo powtórzone choćby milion razy nadal pozostanie kłamstwem.

    • 7 3

    • a co jest w tym kłamliwego?

      eurosceptyk czy co?

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane