• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą nowe pociągi dla Pomorza

neo
17 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Impulsy mogą rozpędzić się do 160 km/h. Impulsy mogą rozpędzić się do 160 km/h.

Samorząd województwa pomorskiego podpisał umowę z Newagiem, który dostarczy nam pięć nowych Impulsów. Elektryczne składy mają być gotowe na początku przyszłego roku. Zapłacimy za nie 123 mln zł. Trafią na linię PKM oraz trasy z Trójmiasta do miast regionu.



Czy podróż koleją po Pomorzu jest komfortowa?

Pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukuje Newag, który sprawdził się podczas produkcji m.in. nowych składów dla SKM. Teraz firma z Nowego Sącza otrzyma kontrakt na pięć pociągów, które trafią na trasy PKM oraz linie: Słupsk - Gdynia, Elbląg - Gdynia. W poniedziałek podpisano umowę z wykonawcą.

- Z badań przeprowadzonych przez Urząd Transportu Kolejowego wynika, że mieszkańcy Pomorza korzystają z połączeń kolejowych najchętniej w Polsce - mówi marszałek woj. pomorskiego Mieczysław Struk. - Cieszymy się więc, że do ich dyspozycji zostaną oddane pociągi Impuls, odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, podróżujących z dziecięcymi wózkami, rowerzystów. Zamówione przez samorząd pociągi to zupełnie nowa jakość na pomorskich torach. Do tej pory inwestowaliśmy w tabor spalinowy. Teraz czas na składy elektryczne - podkreśla Mieczysław Struk.
Pociągi trafią do nas stosunkowo szybko.

- Mogę obiecać, że już pod koniec pierwszego kwartału 2019 r. po pomorskich torach będą kursować wszystkie zamówione pociągi - obiecuje prezes Newagu Zbigniew Konieczek.
Nowe składy mają zastąpić wyeksploatowane pojazdy serii EN57. Będą niskopodłogowe, ich wnętrze będzie w całości monitorowane i klimatyzowane. Będą wyposażone w głosową i wizualną informację pasażerską. Dla niepełnosprawnych będą pochylnie, a dla podróżujących rowerami co najmniej 20 miejsc na ich przewóz. W każdym z Impulsów 45WE zmieści się ponad 500 osób, w tym 225 na miejscach siedzących.

Za 5 Impulsów zapłacimy 123 mln zł. Ponad 92 mln zł to unijne dofinansowanie, resztę dokłada samorząd województwa pomorskiego.
neo

Opinie (235) 4 zablokowane

  • (2)

    Smieszne. Na sama trase Slupsk - Elblag potrzeba ok 20 nowych pociagow. A oni tu pisza o pkm.

    ps. pkm nie jest zelektrywizowana.

    Niestety marszalek przespal wiele lat. Inne regiony kupuja po 60 nowych pociagow,

    • 6 4

    • Może podasz przykłady tych regionów i pojemność tych pojazdów. Jedyny region z takim planowanym zakupem to mazowsze!!!

      • 2 0

    • Co to znaczy zelektrywizowana?????

      • 0 1

  • I ci, PiSowskie oszołomy? Teraz Unia już nie jest "be"? Bo pieniążki daje, prawda? Jesteście skrajnymi hipokrytami i oszołomami. Zakłamane durnie.

    • 3 5

  • czemu inne media pisza o dwóch sztukach? (1)

    • 3 0

    • Bo jak kupisz 2 sztuki to bedzie po 20, nie po 30...

      • 1 0

  • Komunikaty glosowe (2)

    Ja się pytam po co....
    O 5:00 z Elbląga jadą ludzie do Gdyni do pracy chcą się zdrzemnąć. Oni na prawdę wiedzą jaka stacja jest następna....

    • 8 4

    • (1)

      Zamknij okna i spij ;)

      • 1 3

      • To niech jada o 9, juz wyspani..o 5 do pracy, pogielo kogoś???

        • 1 0

  • (1)

    Dzieki UNIO

    • 4 0

    • Dzieki EUGEN

      unia

      • 3 0

  • No a z Trasą na Chojnice? Krótkie szynobusy przepełnione:/

    • 3 0

  • Ehh ta straszą Unia, dofinansuje tylko 90 mln ze 123 mln, (1)

    resztę musimy sami dołożyć ? I jak żyć ?

    • 1 3

    • Hola hola,

      Po pierwsze płacimy duże składki do kasy unii.
      A po drugie zyski z bieżącej dystrubucji większości konsumowanych przez nas dóbr przez Auchan, Tesco, Biedronkę, Lidl... itp itd idą za granicę. Przecież to nie są polskie firmy. Więc suma sumarum wychodzi na zero, a może to my jeszcze dopłacamy do całego biznesu.

      • 1 0

  • Dwa lata temu odbył się przejazd testowy szynobusu społki Arriva RP, należącej do Deutsche Bahn.

    13 minut trwał testowy przejazd autobusem szynowym z dawnego przystanku Gdynia Obłuże Leśne do stacji Gdynia Główna.

    Cały odcinek od Oksywia do Gdyni Głównej - ok. 20 min i 3 zatrzymania (inna prędkość przy Oksywiu). Jest to co najmniej bardzo dobry czas.

    • 5 0

  • Niech w końcu zakupią nowe skmki brak klimy brudne siedzenia i ogólnie syf nie podomykane drzwi itp itd wagony z roku 1976 brawo dla pomorza 21 wiek już trwa 18 lat dla przypomnienia.

    • 1 1

  • (1)

    Niech w końcu zakupią nowe skmki brak klimy brudne siedzenia i ogólnie syf nie podomykane drzwi itp itd wagony z roku 1976 brawo dla pomorza 21 wiek już trwa 18 lat dla przypomnienia. I ta prędkość 40 km na godzinę super szybką kolej miejska zamiast szybka to powinna mieć śmierdząca bardziej pasuje do faktów.

    • 1 1

    • Proponuję tym nie jeździć, nie będzie narzekania..

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane