• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą nowe strefy parkowania w Gdyni

Patryk Szczerba
12 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni

Po wakacjach w Gdyni zaczną powstawać cztery nowe strefy płatnego parkowania: śródmiejska, strefa A na Wzgórzu św. Maksymiliana, strefa B na Działkach Leśnych oraz strefa C w Orłowie. W śródmieściu za pierwszą godzinę kierowcy zapłacą 5,5 zł, w pozostałych strefach - 3,9 zł. Wniesione opłaty mają być kontrolowane automatycznie.



Jak oceniasz nowe stawki parkowania w Gdyni?

Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni mają zostać uchwalone podczas marcowej sesji Rady Miasta.

- Na tysiąc gdynian przypada 648 samochodów - to dwukrotnie większa liczba niż na tysiąc mieszkańców Berlina. Z miesiąca na miesiąc aut przybywa. Badania przeprowadzone w październiku 2019 pokazały, że średni czas postoju pojazdu na jednym miejscu parkingowym w miejskiej strefie płatnej w dzień powszedni wyniósł ponad 3 h, w sobotę - 3,5 h, a w niedzielę - ponad 6 h. Natomiast wskaźniki napełnienia parkingów w godzinach szczytu, włączając soboty, wyniosły 80 proc. To powoduje, że bardzo trudno jest znaleźć miejsce choćby na krótką chwilę - tłumaczy prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

Cztery strefy, w tym jedna śródmiejska



Miasto zostanie podzielone na cztery strefy płatnego parkowania: śródmiejską, strefę A na Wzgórzu św. Maksymiliana, strefę B na Działkach Leśnych oraz strefę C w Orłowie.

  • Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni
  • Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni
  • Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni
  • Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni
Ceny w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania będą zaczynały się od 5,50 zł za godzinę. Krótkie parkowanie przez góra 22 minuty będzie kosztowało 2 zł. Cena za godzinę w podstrefach wyniesie 3,9 zł.

Śródmiejska Strefa Parkowania

  • Pierwsza godzina - 5,5 zł
  • Druga godzina - 6,6 zł
  • Trzecia godzina - 7,9 zł
  • Czwarta godzina i kolejne - 5,5 zł


Strefy A, B, C

  • Pierwsza godzina - 3,9 zł
  • Druga godzina - 4,6 zł
  • Trzecia godzina - 5,5 zł
  • Czwarta godzina i kolejne - 3,9 zł


Opłaty w Śródmieściu także w niedzielę



Zmieni się także czas poboru opłat.

Na obszarze Śródmiejskiej Strefy opłaty będą obowiązywały:

  • od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 8 do 20 (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia do godz. 14; 1 stycznia i 6 stycznia, z wyłączeniem niedzieli i poniedziałku Świąt Wielkanocnych oraz 25 grudnia i 26 grudnia).


W pozostałych strefach:

  • będą pobierane opłaty w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia przypadające w dni robocze pobierane są w wyżej wymienionych strefach do godz. 14).


Abonament dla mieszkańców stref będzie wynosił w śródmiejskiej strefie parkowania od 30 do 25 zł w zależności od czasu wykupienia abonamentu miesięcznego. w Pozostałych strefach będzie to 20 albo 15 zł.

Osoby niebędące mieszkańcami za miesięczny abonament parkingowy w Śródmieściu zapłacą 800 zł. W innych strefach, w zależności od czasu parkowania, abonament dla przyjezdnych będzie wynosił od 500 do 550 zł.

Numery rejestracyjne podczas zakupu biletu w parkomacie



Do kontroli wniesionych opłat wykorzystywany będzie system automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych. . Obowiązek wpisywania numeru rejestracyjnego podczas zakupu biletu w parkomacie pojawi się już pod koniec kwietnia.

Strefa w Orłowie powstanie w drugim kwartale 2021 roku, a oddanie pozostałych nowych stref planowane jest na przełomie III i IV kwartału 2020 roku.

Koszt całej inwestycji to prawie 11 mln zł, a przewidywana pula pojazdów do kontroli to 700 tys. rocznie.

- Zwiększenie opłat i poszerzanie obszaru płatnego parkowania w centrum i dzielnicach narażonych na duże obciążenie parkingowe jest wyzwaniem dla samorządu. Jednocześnie mamy świadomość, że wprowadzone innowacje przyczynią się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska oraz pozwolą sukcesywnie zmieniać nawyki transportowe mieszkańców, a w efekcie "odkorkują" newralgiczne punkty miasta - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Gdańsk także wprowadził Śródmiejską Strefę Parkowania



Przypomnijmy, że w Gdańsku radni uchwałę o utworzeniu w Gdańsku Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania oraz podniesieniu opłat w dotychczasowych Strefach Płatnego Parkowania przegłosowali w lutym. Na mocy uchwały powstały dwie nowe strefy: we Wrzeszczu Dolnym i na Przymorzu Małym. Kierowcy, podobnie jak w Gdyni, zostaną też zobowiązani do wprowadzania w trakcie płatności numerów tablic rejestracyjnych.

Miejsca

Opinie (450) ponad 20 zablokowanych

  • Śmieszna Gdynia (1)

    Kogoś tutaj pogięło, bo porównuje Gdynię z Berlinem. Gdynia to mieścina, zaniedbana już od wielu lat, od śmierci Franciszki Cegielskiej. Teraz jest tutaj...delikatnie mówiąc brzydko i szaro. Działania urzędników ratusza to prowizora, bo nie widać jakoś, żeby robili coś na dłuższy czas. Za to festyny, biegi, wyścigi, festiwale to coś, czym żyją.

    • 9 4

    • Pogieło ich i to na maxa!!!

      oni chyba żyją na innej planecie

      • 0 1

  • A kiedy płatne strefy... (1)

    ...na Pogórzu, Obłużu, Oksywiu, Babich Dołach. Mamy tutaj wspaniałe, rowniótkie i bez dziur ulice, zwłaszcza estakadę od ul. Unruga do ul. Dąbka. Zresztą sama Dąbka to też ulica szeroka, równa, bez dziur, pięknie oświetlona. Cudna jest również ul. Unruga i prawie każda inna w północnej części Gdyni. Panie Łucyk, Panie Szczurek, my też ze względu na to dobro zasługujemy na strefy płatnego parkowania.

    • 8 0

    • Biorąc pod uwagę dynamikę rozwoju w.w. to pewnie nigdy

      • 0 1

  • Celem jest pogonienie bidy za obwodnicę.

    Niech rowerami doginają do roboty.... w imię ekologii. Centrum ma być dla najzamożniejszych. Prezio dociska pętlę mieszkańcom. Ale oni i tak pójdą i zagłosują na niego... jakiś syndrom sztokholmski.

    • 4 1

  • Zbrodnia w biały dzień.

    Wg sztucznie przygotowanych zarządzeń. Skandal!

    • 2 2

  • Stop lekkomyślności i wolności gdynian! (2)

    Panie Prezydencie! Czy Gdynia to jeszcze miasto jej mieszkańców? Mam na Warszawskiej matkę staruszkę (86) którą zaopatruję w zakupy i odwiedzam. Dojeżdżam z daleka autem 2-3 razy w tyg. Mam płacić za te odwiedziny dodatkowo? Jestem wtedy 3 godziny średnio u niej bo robię też porządki. średnio 10 godzin tygodniowo. To ile będę musiał dołożyć do tych odwiedzin?

    • 4 2

    • matce żałujesz? To ją eutanazjuj, będzie taniej.

      • 1 1

    • trzeba było zabrać matkę do siebie, na wieś, a nie stękać.

      • 0 0

  • Parkowanie

    Zabawię się w proroka; Już dziś widzę, niczym nieograniczone możliwości parkowania pod Rivierą nawet kiedy rzeczywiście zechcę pojechać tam na zakupy czy do kina. Good Luck!
    Dziś kiedy parkowanie kosztuje 0,80 za pół god.z są z tym problemy a po podwyżkach z pewnością się skończą (inaczej).

    • 1 1

  • Mam pytanie (2)

    Czy w obecnej sytuacji koronawirus ktoś czyści przyciski od parkometrów ?

    • 3 1

    • menele, ktorzy wkladaja reke szukajac złotówki

      • 0 0

    • powinni wylaczyc parkomaty na czas tej umownej kwarantanny

      zafoliowac jak przyciski przy przejsciach

      • 0 0

  • wszystko po to by Gryzoń i jego armia urzędasów

    mogła się poruszać bez korków po centrum i mieli zawsze miejsce postojowe przy UM. dwa pasy na kielecką gdzie jeden jest zazwyczaj pusty już im nie wystarcza. A jest takie dobre miejsce na duży piętrowy parking przy dworcu głównym. drugi usytuować przy riwierze piętrowy na tym poletku bliżej kieleckiej, jakąś linie autobusową która by krążyły dużą częstotliwością świetojańską i władysława IV między peronami główną i wzgórzem. I problem aut w śródmieściu byłby myślę ogarnięty

    • 3 1

  • Precz ze szczurem i lucykiem!!!!!!!!!. (1)

    • 1 1

    • poszczuc szczura kotem!

      • 0 0

  • W dobrze zarządzanym mieście

    uruchamia się proces stopniowego, konsekwentnego zwiększania zasięgu obszarów miasta wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów (w centrum i wokół stacji SKM). W takim mieście ludzie zamożni dojeżdżają do pracy rowerami, pieszo lub komunikacją miejską. W źle zarządzanych miastach ludzie biedni jeżdżą samochodami do pracy i tracą czas na szukanie darmowego miejsca do parkowania lub parkują na dziko. W takich miastach jakość życia ulega stopniowemu pogorszeniu. Wdrażaniu stref płatnego parkowania powinna towarzyszyć informacja, że intencją osób wprowadzającym takie zmiany jest zmniejszenie skali uzależnienia mieszkańców od posiadania samochodu, na czym zyskują wszyscy. Dobrze, że podjęto próbę porównania Gdyni z Berlinem, szkoda, że nie uzupełniono tych informacji danymi na temat kryteriów mierzenia jakości obsługi mieszkańców komunikacją zbiorową: w Berlinie przypuszczalnie S Bahn jeździ częściej niż nasza SKM w godzinach szczytu. Warto także udostępniać dane o jakości infrastruktury dla pieszych i rowerzystów w obu aglomeracjach. Tutaj Gdynia ma więcej dystansu do odrobienia.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane