• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy buspas na Chwarznie

Michał Sielski
21 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta. Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta.

1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.



Przesiądziesz się z auta do autobusu, jeśli będzie on znacznie szybciej dojeżdżał do centrum?

Nowy buspas ma zaczynać się na wysokości przystanku autobusowego GierdziejewskiegoMapka, a kończyć przy wjeździe na obwodnicęMapka na Chwarznie-Wiczlinie. Urzędnicy do 20.01.2021 r. czekają na oferty wykonawców dokumentacji projektowej. Po podpisaniu umowy projekt koncepcyjny poznamy w 10 tygodni, a ostateczną dokumentację projektową w 72 tygodnie.

Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach. Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:

  • jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.

Miejsca

Opinie (171) ponad 10 zablokowanych

  • Jak zwykle ankieta kiepska.

    Ja już dojeżdżam zbiorkomem. Ale nie mam daleko.

    • 13 3

  • Prezydent Wojciech skraca sobie czas dojazdu do domu.

    Dlatego dodatkowy pas, a nie malowanki na istniejących pasach.

    • 16 5

  • Kluczowe to jest skrzyżowanie Małokacka/Rolnicza i pierwszy od Witomina odcinek Chwarznieńskiej... (1)

    • 21 0

    • Brawo

      Zgadzam się w 100%

      • 1 0

  • (1)

    No w końcu nowy pas ruchu, nie kosztem istniejącego. Duży postęp,jak na Gdynię.

    • 14 3

    • duży postęp

      Ale to ciągle o duzo za mało

      • 1 0

  • Obecna Chwarznienska była i jest zaprojektowana (1)

    Jako lokalna droga dojazdowa dlatego jest jaka jest. Jest projekt który nad podatników kosztował dużo kasy w którym Chwarznienska jest wytyczono od początku Chwarzna przez nowy węzeł z Obwodnica aż do Niemotowa. Obecny węzeł Chwarzno nie spełnia standartów dlatego projektowano nowy . Ale cóż pieniądze wydano na obecna Chwarznienska i ścieżkę rowerowa , ronda itd i to nie małe również bo zabrakło nawet na remont krótkiego odcinka pomiędzy Chwarznem a Sokóką. Tak marnuje się nasze pieniądze . Na Witominie wyremontowano Hodowlaną , wokoło dużo miejsca a ścieżki rowerowej nie ma a byłaby potrzebna żeby ominąć odcinek Chwarznienskiej na Witominie. Żal na to wszystko patrzeć

    • 31 0

    • tak to jest

      jak rądzą kłamcy i krętacze

      • 0 0

  • (2)

    O nowych drogach zapomnijmy . Budowanie buspasów w całej Gdyni to jednoznaczny sygnał, że w najbliższych latach nie powstaną żadne nowe sensowne drogi. Takie są realia, przede wszystkim finansowe i nic tu nie wymyśli nasza władza w Gdyni.

    • 20 5

    • Nie w najbliższych czasach tylko z założenia, w każdym większym mieście (1)

      I tak obudziliśmy się 30 lat po krajach zaawansowanych.

      • 2 3

      • Taaaak a jakimś cudem jednak i w Holandii poszerzają obecnie istniejące drogi.

        • 2 1

  • Zadluzenie miasta pod rzadami Szczurka to juz 1 mld pln (2)

    Z tego ponad 10% tej kwoty utopiono.na zanknietym lotnisku w Kosakowie. Teraz nie ma.pieniedzy na inwestycje w miescie...

    • 23 6

    • Walczą o 1 milion na głowę urzędnika.

      • 0 1

    • Nadzorca, o przepraszam komisarz juz stoi z toporem nad Szczurkiem.

      Juz czas na rozwiazanie tego problemu

      • 0 2

  • Gdynia - miało być polskie Miami, a wyszedł Detroit (2)

    • 21 9

    • (1)

      Jakie Detroit? Zanim Detroit upadło, było potęgą. A Gdynia? Małe miasteczko, o którym nikt by nie usłyszał, gdyby nie port. Od zawsze, od samego początku władze Gdyni miały chore ambicje. Od początku wciskano mieszkańcom, że to jakiś wspaniały kurort. Przed wojną to niektórzy marzyli, że z Gdyni będzie drugi Nowy Jork. Ciągłe nazywanie tego miasta najlepszym miastem w Polsce, rzekomo miastem, w którym najlepiej się żyje to kreowana od lat propaganda, czego efektem jest błędne przeświadczenie, że Gdynia to jakieś sielankowe miasto z morza i marzeń. Co ciekawe, niektórzy w to ślepo wierzą.

      • 3 3

      • Miałem na myśli Detroit po upadku wyłącznie

        • 4 1

  • Wołek, Guć, Łucyk, Szczurek..... he he he

    • 18 5

  • przez las... (1)

    A możne by tak skupić sie na planowanej budowie obwodnicy (przez las) z Witomina na Chwarzno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ta obwodnica rozwiąże problemy komunikacyjne na Witominie i jak ona będzie nie będzie potrzebny żaden bus pas!!!!!!!!!!!!!

    • 16 13

    • To zupelnie inny odcinek Chwarznienskiej! Przeciez wszystko jest wymalowane na mapce...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane