- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (257 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (50 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (260 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (849 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (82 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (125 opinii)
Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej. "Walka o 15 minut"
Przedłużają się prace nad powstaniem ostatecznej koncepcji buspasa w ciągu ul. Spacerowej w Gdańsku. Pierwotnie miała być ona gotowa już w ubiegłym roku, ale przygotowany projekt nie został zaakceptowany. Zaproponowane rozwiązania nie skróciłyby bowiem w oczekiwany sposób przejazdu autobusów. - Prace są już na ukończeniu - mówią jednak urzędnicy.
Pas dla komunikacji miejskiej miałby w znaczący sposób skrócić czas przejazdu autobusów między Osową a Oliwą, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do mniejszych korków (szybszy przejazd autobusem byłby argumentem, by na tej trasie zrezygnować z jazdy własnym autem).
Pierwotnie przygotowano trzy koncepcje buspasa. Rok później pojawił się czwarty wariant. Miasto w 2022 roku ogłosiło przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na Spacerowej, by przekształcić ulicę, tworząc na niej nie tylko buspas ale też drogę rowerową między ul. Opacką a Węzłem Osowa. Miałyby mieć one prawie 6 km długości.
Cała inwestycja ze względu na wysokie koszty budowy dodatkowego pasa ma być etapowana.
- Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
- Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
- Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
- Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.
W ramach opracowania koncepcji przedstawione mają być kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe miały zakończyć się już w ubiegłym roku, ale złapały opóźnienie.
- Prace nad opracowaniem koncepcji praktycznie już się zakończyły - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efekty prac koncepcyjnych zostaną w najbliższym czasie zaprezentowane poszczególnym jednostkom i władzom miasta, po czym zapadnie decyzja o wyborze najkorzystniejszego wariantu.
Walka o 15 minut
Gdy dopytujemy urzędników jaki jest powód opóźnień nad przygotowaniem koncepcji, słyszymy, że wprowadzenie buspasa w zaproponowanym wariancie tylko w minimalnym stopniu skróciłoby czas przejazdu autobusów po ul. Spacerowej.
- Nie zaakceptowaliśmy pierwotnie przedstawionej koncepcji, ponieważ proponowane rozwiązania nie skracały w oczekiwany sposób czasu przejazdu autobusów. Stoimy na stanowisku, że efektem tego projektu powinno być ograniczenie czasu o minimum 15 minut w każdej z relacji - tłumaczy.
Rozkłady na żywo w twoim telefonie
Obecnie ul. Spacerową poruszają się autobusy trzech linii: 169, 171 i 179. Według rozkładu odcinek między Osową a Oliwą w porannym i popołudniowym szczycie autobusy pokonywać powinny w 18-20 min. W praktyce, gdy trasa jest zakorkowana, przejazd wydłuża się o kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt minut.
Stłuczki i wypadki na Spacerowej
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-21 09:03
czemu miasto robi zawsze wszystko naookoło? (16)
spacerowa powinna mieć:
- 2 pasy + 1 bus pas w każda stronę
- tam gdzie się da powinna być wyprostowana a nie dalej prowadzi tak jak w średnowieczu czyli jak jechała furmanka po zakrętach żeby było wolniej
Jak bede 2 pasy to potem dużo łatwiej da sie to polaczy z tunelem + drogą zielona- 154 54
-
2024-03-21 17:09
2 pasy?
To by miało sens jakby hamulcowym nie była Oliwa tam 2 pasów się nie zrobi i dalej będą korki tylko że niżej i na 2 pasach. To samo w drugą stronę.
- 4 1
-
2024-03-21 11:44
Czy ten tunel jest teraz z nami w pokoju?
- 10 3
-
2024-03-21 11:40
Bo tam są drzewka... (1)
Wydadzą 50mln żeby zachować 300 drzewek albo mniej. I korki zachować. Ważne żeby autobus przejechał żeby zniechęcić kierowców. Do tego - praca dom, bynajmniej żadnych zakupów czy załatwiania innych spraw. To Polska. Tutaj musi być chu...wo
- 14 4
-
2024-03-21 12:07
Autobus jest alternatywą do stania w korkach.
Ludzie chcą mieć wybór, a nie być zmuszanymi do kiśnięcia w sznurku samochodów.
- 7 6
-
2024-03-21 10:47
Hmmm moze dlatego ze twoj pomysl to jakies 500 mln.
A buspas to 50 mln. Do tego na buspas możesz dostać dofinansowanie z UE. Na proste poszerzenie drogi dla wszystkich nie.
- 12 3
-
2024-03-21 10:18
jeśli zrobią jak mówisz
to noe będą mogli w przyszłości zlecić "kolegom" kolejnych remontów.
A tak bedzie buspas, po 3-6latach droga 3 jezdniowa (ze zmiennym kierunkiem srodkowego pasa) a za kolejne 5 lat kolejny pas. Potem znowu buspas i drugi buspas.
Widzisz? Zamiast jednego przetargu będą mieć ich z sześć...- 15 1
-
2024-03-21 10:01
a frytki do tego też?
Spoko, nie ma to jak zniwelować wzgórza bo Ziutek się męczy 5 razy kierownicą skręcić
- 8 12
-
2024-03-21 09:33
...a nie nie... A nie, dobrze, to jezioro damy tutaj.
- 11 1
-
2024-03-21 09:32
3 pasy w jedną stronę? (1)
no z rozmachem nie powiem.
Na szczescie bez najmniejszych szans na realizację.- 9 10
-
2024-03-21 12:40
Nie ma szans na żadną realizację. Nie zauważyłeś, że termin wyborów się zbliża? Czymś trzeba podtrzymać napięcie elektoratu:)
- 1 1
-
2024-03-21 09:16
zapłaćcie sobie za tunel pod lasami, kierowczyku. od naszych lasów wara. (5)
- 15 21
-
2024-03-21 10:41
Powiedz to w twarz
Deweloperom! Dziadzie leśny
- 9 2
-
2024-03-21 10:16
ten las to codziennie tonie (3)
w spalinach chłopie, także dla lasu dwa pasy i tunel będzie lepszy.
Poza tym lasu sporo dookoła.- 9 8
-
2024-03-21 17:11
Tunel
Tunel z tego co pamiętam miał kosztować prawie miliard złotych. To chorendalne kwoty jak na polepszenie dojazdu mieszkańców z 1 dzielnicy.
- 1 0
-
2024-03-21 11:47
hohoho , mamy tu zatroskanego ekologa widzę :D (1)
Fajny pomysł masz, a powiedz jeszcze , jak myślisz - jak to się robi ze spalinami z tunelu żeby nie wylatywały do lasu. Szczególnie, że przy 2 pasach spalin będzie 2x tyle. Chłopie :D
- 4 6
-
2024-03-21 12:42
Widzisz, chłopie, masz rację, a jednak jej nie masz. Tak to już z wami fantastami jest:)
- 2 0
-
2024-03-21 21:09
Ale nadaktywność
Przed wyborami to tyle prac w Osowej. Nowy chodnik, remonty dróg, domy sąsiedzkie a tak to zapomniana część miasta ale jak już tak obiecujecie to ja czekam. Spacerowa powinna wyglądać jak słowackiego z drogami rowerowymi i chodnikiem. Później wybudować tunel pod pachołkiem i żaden bus pas nie będzie potrzebny.
- 23 1
-
2024-03-21 20:26
Spacerowa powinna być tylko dla autobusow i slużb ratunkowych. (1)
A cały ruch samochodowy na Słowackiego! Autobusy co 3 minuty i wielu wybierze komunikację zbiorową. Teraz dojazd autobusem zabiera trzy razy więcej czasu, niż własnym autem. Jaka to zachęra do korzystania ze zbiorkomu?
- 10 37
-
2024-03-22 16:50
Iksde
xDD
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.