Fakty i opinie

Krok w stronę buspasa na ul. Spacerowej

Najnowszy artukuł na ten temat

Wydłużają o połowę buspas na Witominie

Trzeci pas na Spacerowej pozwoliłby wytyczyć między Osową a Oliwą buspas. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy i jakim kosztem mógłby on powstać.
Trzeci pas na Spacerowej pozwoliłby wytyczyć między Osową a Oliwą buspas. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy i jakim kosztem mógłby on powstać. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Gdańscy drogowcy kończą opracowanie koncepcji buspasa na SpacerowejMapka. Między Oliwą a Osową jezdnia zostałaby poszerzona do trzech pasów ruchu. Środkowym z nich autobusy jeździłyby w obu kierunkach - rano w stronę Oliwy, a wieczorem w kierunku Osowej. Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować budowa nowej jezdni, ani kiedy miałaby ona powstać. Miasto chce szukać jej finansowania ze środków zewnętrznych.



Buspas na Spacerowej to:

świetny pomysł, miasto powinno dążyć do jego realizacji 54%
trudno powiedzieć, zależy kiedy miałby powstać i jakim kosztem 13%
zła inicjatywa, buspas niewiele zmieni 33%
zakończona Łącznie głosów: 1517
Koncepcja buspasa na Spacerowej wraca cyklicznie co kilka lat.

W 2015 r. była przedmiotem dyskusji mieszkańców oraz radnych podczas głosowania nad sporządzeniem dokumentacji umożliwiającej unijne dofinansowanie do budowy Nowej Kielnieńskiej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej.

Ostatni raz kwestia pasa dedykowanego pojazdom komunikacji miejskiej wróciła przed dwoma laty w kampanii prezydenckiej, gdy najpierw pomysł budowy buspasa zaproponował Jarosław Wałęsa, a następnie Kacper Płażyński.

Buspas na Spacerowej ze zmiennym kierunkiem ruchu. Rano autobusy mają jechać nim w kierunku Oliwy, a po południu - w stronę Osowej.
Buspas na Spacerowej ze zmiennym kierunkiem ruchu. Rano autobusy mają jechać nim w kierunku Oliwy, a po południu - w stronę Osowej. graf. Trojmiasto.pl
Teraz nad pomysłem pochylili się urzędnicy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jak powiedział w tygodniu Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska, prace nad opracowaniem koncepcji buspasa są już na ostatniej prostej. Docelowo między Osową a Oliwą miałby powstać trzeci pas ruchu z rozwiązaniem przypominającym zmienną organizację ruchu zastosowaną z powodzeniem na kontrapasie na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.

- Jesteśmy na ukończeniu koncepcji, którą musimy jeszcze wewnętrznie przepracować z jednostkami w urzędzie. Mamy pomysł na buspas na Spacerowej - prawdopodobnie zmiennego kierunku, a więc rano w kierunku Oliwy, a po południu w stronę Osowej. Na pewno będzie to przedsięwzięcie inwestycyjne, potrzebne będą i środki finansowe i uzgodnienia m.in. z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym i Lasami Państwowymi. Będziemy w przyszłości szukać finansowania dla tej inwestycji - powiedział Grzelak.
"Buspas głupcze za 30 mln zł zamiast tunelu za 2 mld zł - odkorkuje Spacerową" - baner takiej treści w 2015 r. zawisł na balkonie Rady Miasta, gdy głosowaniem nad przyszłością Spacerowej zajęli się radni miasta.
"Buspas głupcze za 30 mln zł zamiast tunelu za 2 mld zł - odkorkuje Spacerową" - baner takiej treści w 2015 r. zawisł na balkonie Rady Miasta, gdy głosowaniem nad przyszłością Spacerowej zajęli się radni miasta. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Dodatkowy pas miałby powstać kosztem poboczy po obu stronach jezdni. Autobusy pasem dedykowanym pojechałyby środkiem, a ok. 5-km odcinek zaczynałby się za skrzyżowaniem z Opacką i ciągnął do zjazdu na obwodnicę. Dalej w kierunku Osowej autobusy jechałyby już po ogólnodostępnej jezdni.

- Kluczowe jest zaprojektowanie buspasa w okolicy węzłów i przystanków autobusowych. Chcielibyśmy też w jak najmniejszym stopniu zaingerować w obecne sąsiedztwo ul. Spacerowej - dodaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ.
Newralgicznym odcinkiem dla drogowców będzie na pewno fragment jezdni od ostrego zakrętu przy kapliczce do leśniczówki w Renuszewie, gdzie jezdnia przebiega na skarpie. Niewykluczone, że poszerzenie jezdni będzie wiązać się też z wycinką drzew, co może spotkać się z krytycznymi głosami leśników. Ze względu na brak miejsca w koncepcji nie jest uwzględniona budowa drogi rowerowej.

Buspas umożliwiłby ewentualne uruchomienie tzw. ekspresowych linii autobusowych w kierunku biurowców w Oliwie (pomysł podnoszony był wcześniej w kampanii oraz przez radnych dzielnic) i znacząco skróciłby czas dojazdu komunikacją miejską na tym odcinku. Z analiz wynika, że przejazd między Osową a Oliwą w godzinach szczytu mógłby trwać ok. kwadransa zamiast obecnych 40-50 minut.

Obecnie ul. Spacerową kursują autobusy trzech linii: 169, 171 i 179.

Punktem odniesienia dla gdańskich drogowców jest kontrapas na Chwarznieńskiej w Gdyni


Co z buspasami na Słowackiego?



Nieco bardziej zaawansowane są prace przy projekcie buspasów między Matarnią a Wrzeszczem. Przypomnijmy, że na początku roku otwarto oferty w przetargu na projekt buspasów na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych. Wszystkie okazały się jednak zbyt drogie, dlatego urzędnicy zdecydowali o podzieleniu postępowania na dwie części.

- Buspasy są istotnym element polityki transportowej każdego dużego miasta. Po pierwszym nieudanym podejściu do przetargu na dokumentację buspasów, podjęto wstępną decyzję, by podzielić zadanie na etapy - jeden odcinek od ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (w ciągu al. Żołnierzy Wyklętych), drugi od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego). Takie podejście pozwoli na przygotowanie i realizację tego przedsięwzięcia w perspektywie najbliższych kilku lat. W przyszłym roku ruszy projektowanie I etapu chodzi o odcinek od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego) - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku.

Opinie (295) 6 zablokowanych

  • Gdańsk wszedł na drogę rozwoju zadłużonej Gdyni (8)

    Zero inwestycji tylko gdybanie

    • 122 30

    • Optymiści w dobie pandemii

      • 3 1

    • bo zmianą organizacji można sporo zmienić (1)

      • 1 3

      • samą organizacją można wiele zmienić - bo jak organizacji nie ma to nic nie działa jak powinno

        • 1 0

    • Raz, że jest dużo bardziej zadłużony (spółki celowe!)

      Dwa, zrozumiał później, że leczenie otyłości metodą popuszczania pasa nie działa.

      • 4 1

    • lepiej mądrze stać w miejscu niż głupio biec w złym kierunku (1)

      Budowa tunelu pod pachołkiem jest koszmarną głupotą. Kilka miliardów gdańskich pieniędzy wydanych na poprawienie jakości życia ludzi spoza Gdańska. Jednocześnie pompując kolejne auta do miasta.

      W Gdańsku - poza nielicznymi przypadkami - budowanie kolejnych szerokich dróg jest błędem. Trzeba szukać bardziej pragmatycznych i wydajnych rozwiązań. Rozbudowa SKM, połączenia tramwajowe, buspasy, infrastruktura rowerowa.

      To odpowiednio połączone z rowerami publicznymi i prywatnymi skuterami, hulajnogami i samochodami na minuty może dać porządane efekty.

      Ludzi w Trójmieście (na szczęście - bo to oznacza rozwój) będzie przybywać. Trzeba zapewnić odpowiednie możliwości komunikacji wszystkim nowym i starym mieszkańcom. Samochody nie rozwiążą żadnego z problemów. Nie dlatego, że są bebe. Po prostu przestrzeń 3d w jakiej żyjemy ma swoje fizyczne ograniczenia i nie da się zapewnić płynnego ruchu, gdy każdy wsiądzie do własnego samochodu.

      • 4 4

      • Jak polityka w Gdańsku nadal będzie taka...

        To ludzi przestanie przybywać i nici z rozwoju.

        • 0 0

    • (1)

      Gdyby tam była 22wu pasmowa jak w LA, to w pół godziny po otwarciu byłby 10cio kilometrowy korek.

      • 1 3

      • To jest mit.

        Nie powielaj głupot.

        • 0 0

  • Powinni dołożyć tam 3 pasy w każdym kierunku (17)

    A nie buspasy. Drogi są dla kierowcow. Płacimy akcyzę. Zlikwidować ścieżki rowerowe i zalać asfaltem dla nas.

    • 135 171

    • Wyciac las i zburzyc wszystkie budynki (4)

      w całym Trojmiesice a później wszystko zalać asfaltem dla nas kierowców !!

      • 40 8

      • przecież dopiero pobudowali apartamentowce przy Spacerowej? (1)

        deweloper się zapłacze

        • 12 4

        • Mieszkania sprzedane developer nie będzie płakać

          • 18 0

      • I stawy w Oliwie zasypać (1)

        Nie zapominaj o stawach - tam mogły by być piękne drogi.

        • 11 3

        • I parkingi. Oraz mały pas startowy.

          • 5 1

    • Haha (2)

      Co by to dało?
      Na końcu trzech pasów by się korkowało gdyż ludzie nie mają kultury jazdy i lubią jeździć w korku na zderzaku niż wpuścić inne auto na "suwak" ...

      • 17 7

      • da się pokonać polactwo lepszą organizacją:

        buspasem zrobić zawsze pas boczny
        czyli albo 1 w dół 2 w górę 3 buspas w górę
        albo 1 buspas w dół 2 w dół 3 w górę
        i ustawić tam na kilka miesięcy stały posterunek policji
        ORAZ kamery

        no i oczywiście pominęli autobus linii 807
        karetki pogotowia, straży pożarnej i policji...

        • 1 1

      • Jaki suwak?

        Srodkowy pas ma byc buspasem. Buzpasem poruszac sie moga autobusy, taxi i jak pod znakiem dopisza, to jeszcze motocykle. Ten buspas w niczym nie pomoze odkorkowac Spacerowej. Tylko autobusy nie beda staly w korku na odcinku lesnym bo w Oliwie do mlyna bedzie jak jest.
        Tunel jest rozwiazaniem korkow, ktore sie zwieksza jak oddadza trase kaszubska.

        • 1 1

    • Zlikwidować las i zrobić po 10 pasów (1)

      Taką mam koncepcję

      • 31 3

      • No to jest słuszna koncepcja.

        • 10 0

    • Doczytaj sobie na co idzie ta wasza akcyza i z jakich źródeł są finansowane drogi w mieście.
      Bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

      • 15 3

    • zlikwidować ludzi, zostawić las, a resztę dróg przerobić na ścieżki rowerowe

      • 10 9

    • Jaki bus pas tam powinien iś tramwaj i to minimum 2 linie tramwaju zrobic my lobby tramwajowe jestesmy zawiedzeni

      • 5 2

    • akcyza? (1)

      Idąc tym tropem. Akcyza obowiązuje też na alkohol i papierosy. W związku z tym niech każdy, wszędzie i bez względu na wiek pije i pali? Bo jest akcyza?

      • 4 1

      • Tak!

        A najlepiej jadąc samochodem. Bohastwo!

        • 2 0

    • nie powinni

      buspas to dobry pomysł. jak się ktoś wyprowadził na obrzeża, to powinien być motywowany do podróży komunikacją miejską zamiast samochodem.

      • 3 1

    • bredzisz

      I te 3 pasy dokąd by dojechały? Ile pasów ma mieć Grunwaldzka aby to udźwignąć? Jaka część budżetu miasta ma iść na budowę i utrzymanie dróg?

      I jeszcze podpowiem - akcyza idzie do budżetu centralnego. Jak zapłaci pan za kiełbasę w sklepie mięsnym to też się kłóci w warzywniaku, że nie powinien płacić za kapustę?

      • 1 0

  • (4)

    Nareszcie,jeśli promować komunikację to tylko w ten sposób

    • 57 38

    • A może przez serwisowanie tych trumien na kołach?

      Bo później masz same awarie i spóźnienia.

      • 3 4

    • Osowa ma chyba PKM (1)

      • 2 1

      • pewnie że ma, gdzieś na obrzeżach dzielnicy z jedną kolejką na godzinę - wiec nadal nawet w korkach szybciej na dolny teras zjedziesz autem

        • 5 0

    • W sumie po co?

      Jeśli nie ma czym tam logicznie dojechać. Mistrzostwem są 3 linie autobusowe, które zupełnie się nie sprawdzają, bo z niczym nie są skomunikowane, trasy ich są poprowadzone jakoś bez pomyślunku a autobusy praktycznie o każdej porze są zawalone po uszy. Z drugiej strony PKM, na obrzeżu dzielnicy i jeżdżąca raz na godzinę. Jak to jest możliwe, że z Zaspy szybciej jest dojechać na Osową rowerem (a zaznaczam, że jestem kiepską rowerzystką) niż komunikacją miejską? Ta dzielnica niestety od zawsze była wykluczona komunikacyjnie, a szkoda.

      • 3 0

  • BMW (3)

    Niech budują. Będzie gdzie wyprzedzać

    • 56 41

    • liczę na to, że będą odpowiednie kamery. (1)

      • 3 0

      • z kamerą przeciw bmw? lol rotfl ymmd

        • 3 0

    • Będą murki, jak w Sevilli

      • 0 0

  • To już nie lepiej zrobić po 2 w każdym kierunku (13)

    To są właśnie myśliciele , obwodnica tak samo po dwa pasy Zamiast trzech i tak samo autostrady dwa pasy Zamiast trzech a później myślenie kombinowanie że za ciasno

    • 173 39

    • Tam nie jest za ciasno. Nie ma co obwodnicy porównywać bo to zupełnie inny przypadek. (6)

      Obwodnicę jakbyś poszerzył o pięć pasów w każdą stronę to by nic nie dało.

      • 19 19

      • a jak Spacerowa (5)

        sie poszerzy to cos da?

        • 3 0

        • (4)

          nie da bo zakorkuje się od miejsca gdzie będzie zwężenie do 1 pasa... -> czyli przesuniesz korek. Poszerzanie dróg zasadniczo jest bez sensu bo zachęca do samochodów i przesuwa ruch/korki dalej. Lepsze inwestycje to zniechęcanie do samochodów + promowanie ciężkie komunikacji miejskiej/rowerów/pieszego etc.

          • 12 11

          • Zniechęcać?! Chory jesteś??? (2)

            Chcesz by za moje pieniądze mnie zniechęcani do tego co chce i lubię?!?
            Jakim trzeba być masochista/sadysta by takie coś postulować????

            • 3 4

            • Dokładnie tak. (1)

              Jeżeli sam nie jesteś wystarczająco inteligentny żeby nie jeździć samochodem jak nie musisz, reszta społeczeństwa musi Cię naprostować, bo wszyscy przez Ciebie tracimy.

              • 4 5

              • Czyli wierzysz w to ze jeden ma prawo decydować o drugim?!

                W takim razie ja w ramach tej samej reguły proponuje takich jak Ty gazować... pasuje Ci? Weź się stuknij...

                P.S. Niby co tracisz przeze mnie?

                • 0 0

          • Bo trzeba wszystko poszerzyć.

            3 pasy to dosadne minimum. Wszędzie.

            • 0 0

    • I gdzie te samochody z dodatkowych pasów mają się podziać w mieście? (5)

      Gdzie mają zaparkować?

      Kolejne trawniki i zieleń likwidować, bo szlachta jedzie?

      • 2 4

      • A co ciebie to obchodzi?! (4)

        Będzie zapotrzebowanie - będą parkingi.
        Problem z socjslizmem jest taki, ze jest zapotrzebowanie ba drogi, ale rządzące i dysponujące nie swoimi pieniędzmi lewackie ameby wola ścieżki rowerowe, trawniki i buspusy!!!

        • 4 3

        • Taki kapitalista, a podstawowej mechaniki wolnego rynku nie rozumiesz? (3)

          Więcej dróg i parkingów to więcej samochodów i korki zostają tak jak były, tyle że nie ma dla nich alternatywy.

          • 1 3

          • Ale dlaczego uważasz ze korek to w ogole problem??? (2)

            To jest wlasnie socjalistyczne myślenie... w kółko ciągła walka z rzeczami naturalnymi.
            Samochodów, parkingów i korków na wolnym tynku byłoby dokładnie tyle ile ludzie by chcieli. Ni mniej ni więcej. To jest mechanizm rynkowy.

            • 1 1

            • Co nie znaczy (1)

              że jest dobry z automatu. Nie ma miejsca na zastanowienie się czy coś nie ma wad? A akurat konsumpcjonizm i chciejstwo, wygoda i próżność idą zawsze w parze z mechanizmem rynku A dopiero później przychodzi refleksja, że Ci np. Szadółki śmierdzą...

              • 0 1

              • Nie wiem o czym bełkoczesz...

                Co maja Szadolki wspólnego z buspasem na Spacerowej?!

                Nigdzie nie napisałem ze korek to coś dobrego... ale nie napisałem ze to coś złego również. Korek jest lub go nie ma. To po prostu fakt. Tyle. Nieważne czy to jest wg Ciebie czy kogokolwiek dobre, złe czy jakieś... każdy człowiek jest wolny i ta wolność powinnismy mu zapewniać maksymalnie! Najważniejsze bowiem by wolne jednostki dokonywały suwerennych wyborów. Nieważne czy dobrych. Każdy z nas ma prawo popełniać również błędy. A nade wszystko każdy z nas może oceniać dAne działanie roznie. Przestan(my) patrzeć na ludzi jako grupy albo społeczeństwo - jesteśmy jednostkami, odrębnymi bytami! Żyj i daj żyć innym. Ja nie narzucam niczego Tobie, Ty nie narzucaj mi. Banalnie proste. I jakie sprawiedliwe. I słuszne. Nieprawdaż?

                • 0 0

  • budować , buspas to jedyny sposób aby zachęcić do korzystania z komunikacji miejskiej (21)

    • 70 59

    • Nie będziesz decydował czym. Będą jezdzic inni chesz komunikacją to Proszę bardzo (12)

      Ale nie masz nic do gadania w imieniu innych tak samo urzedasy sami do komunikacji . Likwidując połączenia np 210 ostatnio już pokazujecie coś ciekawego

      • 11 16

      • ,, aby zachęcić do korzystania z" . Nikomu nie każe używać komunikacji miejskiej, ale

        jeśli szybciej będzie jechało się komunikacją , więcej będzie pasażerów a mniej aut

        • 10 4

      • A decyduj sobie czym chcesz jechać "wolnościowcu" (10)

        Ale nie będziesz mi pieniędzy z budżetu zabierał na remont tych swoich dróg.

        • 6 6

        • a autobusy po czym jeżdżą geniuszu

          • 7 1

        • dlaczego moje podatki mają iść na drogi na którym komunikacja nie jeździ (8)

          dlaczego moje podatki mają iść na budowę trasy kaszubskiej jeśli nie jeździ na nich żaden autobus
          dlaczego moje pieniądze mają iść na moje leczenie przez zanieczyszczenie spowodowane przez samochody , domy itp jeśli ja nie pale w piecu i nie jedzie samochodem/
          dlaczego moje podatki mają iść na ... , długo by jeszcze pisać. Jeszcze jakieś argumenty?
          dlatego aby mniej samochodów jeździło po mieście
          Po prostu takie jest życie

          • 3 4

          • Jestes glupi bo kazdy socjalista jest. (6)

            Trasa kaszubska wywozi sie towary z trojmiasta i okolic a w druga strone sie przywozi. Jak nastepnym razem bedziesz kupowal cos z napisem germany albo frytki z leborka to sobie o tym przypomnij.

            • 5 4

            • Aha, czyli Twój socjalizm już nie jest głupi? (4)

              Bardzo mi się podoba jak prawicowi geniusze zmieniają poglądy o 180 stopni kiedy chodzi o drogi albo parkingi.

              • 3 1

              • a skąd wiesz że to nie są lewacy

                • 1 1

              • Nie każdy tak zmienia. (2)

                Ja chce i drogi i parkingi i wszystko dosłownie prywatne.

                • 0 1

              • Chciałbym to zobaczyć. (1)

                Jak płaczesz, bo np Słowackiego mająca monopol w tej części miasta kosztuje 500pln za przejazd :D

                • 2 0

              • Nie masz pojęcia jak działa wolny rynek...

                Niech kosztuje i milion złotych. Ważne ile ten milion jest wart.

                • 0 0

            • dałem tylko jako przykład , gdyby nie komunikacja miejska , szkoły , uczelnie itp musiałby być co 2 km

              lub rodzice musieliby przywozić dzieci do szkół, każdy by kupił samochód i to dopiero byłyby korki

              • 0 1

          • Mam prosta propozycje -

            Zlikwidujmy podatki i budżet.
            Niech każdy ma swoją kasę i wydaje jak chce i na co chce.
            I wtedy zobaczymy na wolnym rynku z prywatnej inicjatywy/inwestycji co powstanie szybciej - te twoje byspusy czy drogi dla wszystkich innych, Ok?

            • 0 0

    • nie prawda tam powinien byc tramwaj zamiast bus pasa trzeba zlikwidowac wszystkie autobusy (1)

      i zastąpić je tramwajami bo tramwaj w korkach nie stoi

      • 3 3

      • ale podczas awarii , wszystkie tramwaje stoją bo jadą PoKolei

        • 5 0

    • I co mi to da, buspasem dojadę do Szadółek pseudo projektancie? (1)

      • 1 2

      • No to będzie bus pas dla autobusów i śmieciarek abyś też mógł dojechać.

        • 1 0

    • Podobnie jak zsyłki na Syberię zachęcały do podróżowania...

      • 4 0

    • Mnie by zachecilo gdybym w dowolnym kiosku mogl kupic miesieczny bilet na tramwaje, autobusy i skm, na ktorym moglbym jezdzic od Wejherowa az do Pruszcza. Bez wnioskow, robienia zdjec i studiowania regulaminow.

      • 3 0

    • Jeszcze tylko usunac

      Smierdzacych prychajacych zawirusowanych i mozna jechac spoznionym autobusem latem za cieplym a zima za zimnym.
      W Gdansku sa znikajace tramwaje wiec rasze uwazac.

      • 2 0

    • zamknąć w całości dla samochodów tylko autobusy , a bilety po 100

      • 0 0

  • Dlaczego nie pojedynczy tor tramwajowy? (12)

    Tramwaj jechałby 10 minut?

    • 89 25

    • Dokładnie (2)

      I skręciły na obwodnicę. I na obwodnicy też po środku tranwaj puścić

      • 32 9

      • Do Wejherowa powinien jechać (1)

        • 6 0

        • Już jeździ

          Tylko się inaczej nazywa.

          • 2 0

    • Może w Poznaniu czy Warszawie to by jechał 10 minut. (1)

      W Gdańsku tramwaj jechałby wolniej niż teraz autobus w korku. Na nowej trasie Adamowicza jedzie średnio 13 km/h. To znacznie wolniej niż rowerem czy hulajnogą. To już lepiej niech zrobią buspas.

      • 25 2

      • Z pewnością średnia prędkość na odcinku bez przystanków byłaby taka sama jak na innym odcinku z przystankami i skrzyżowaniami. Mucha nie siada na takim rozumowaniu.

        • 4 7

    • Koszt budowy lini tramwajowej jest ogromny (1)

      • 9 3

      • chyba

        Tylko jak się przy okazji robi takie przekręty jak w Gdańsku?

        • 7 6

    • I co potem na Osowej z tym tramwajem zrobisz?

      W jeziorze wybudujesz pętlę tramwajową?
      Którędy na Osowej puścisz tory? Pomiędzy domkami jednorodzinnymi?

      • 8 2

    • Własnie tylko tramwaj i to najlepiej te z niemieckiego złomu jak w całym miescie :)

      • 3 6

    • Linia tramwajowa o takiej długości to koszt 130 mln

      • 2 1

    • obawiam się, że nie

      Po pierwsze - koszt większy. Po drugie jednak jest stromo.

      Co można rozważyć, to zamiast buspasa kupić pociąg i puścić go wahadłowo Gdańsk Śródmieście - Osowa w tą i z powrotem. Zatrzymywałby się tylko na kilku wybranych stacjach - "Ekspres Osowski".

      • 2 2

    • Myślę, że Tuk-tuki

      Rozwiązały by problem ;)

      • 1 0

  • Podobno kiedyś (17)

    Jak w Osowej powstawał nowy hipermarket wtedy bodajże nazywał się geant czy jakoś tak,to nasz władze ustaliły z tym oto sklepem, że wybudują po dwa pasy na całej leśnej nitce...
    Jest jak jest. Jest Auchan a korki coraz to gorsze.

    Być może się mylę, jeśli tak to proszę o konkretne argumenty

    • 88 13

    • Dobudować 4 sklepy i 4 pasy

      • 14 2

    • Niby tak, ale nie do końca. (5)

      Sklep częściowo finansował przebudowę węzła i miał zapewnić kładkę dla pieszy. Przebudowa została zrobiona, kładkę oprotestowali mieszkańcy i z niej zrezygnowano. Da pasy miały być zrobione przy innej okazji, ale tam "ekolodzy" i mieszkańcy Oliwy się nie zgodzili, więc mieliśmy tylko poszerzenie drogi, które jak wiemy nic nie dało.

      • 35 2

      • (1)

        dodatkowe pasy maja sens tylko w strone obwodnicy. Do Oliwy nie ma po co dodawac.

        • 6 7

        • Mając sens w przypadku zlikwidowania "wąskiego gardła" w samej Oliwie.

          Takie plany już istnieją, jak wiadomo nie zostały zrealizowane.

          • 3 0

      • wazeliniarzu bzdur które wymysliłes niemaja nic wpólnego z prawą ,podobnie to ze usprawiedliwiasz korupcje władz

        • 3 5

      • A wiesz moze dlaczego kladke oprotestowano? (1)

        Mieszkam w tej dzielnicy i brak kladki nad obwodnica przy C.H. Osowa uwazam za bardzo duza niedogodnosc. Jedyny sposob zeby sie tam dostac to samochod lub autobus. A przeciez to nie jest az tak daleko zeby nie mozna dojsc piechota.
        Naprawde nie rozumiem dlaczego kladka zostala oprotestowana. O co chodzilo?

        • 4 0

        • Poszukaj w google

          Serio, wystarczy wpisać w Google "kładka w/na Osowej" i np. kliknąć w jeden z pierwszych linków. Będzie tam dyskusja sprzed kilkunastu lat, w której mieszkańcy wyrażali swoje za i przeciw. W dużym skrócie: przecież w hipermarkecie robi się tylko duże zakupy więc i tak trzeba jechać autem, zimą kładka będzie niebezpieczna oraz to, że piesi zniszczą spokój na ul. Jednorożca

          • 1 0

    • Tak było ale ktoś pewnie wziął łapówkę i geant został zwolniony z tego obowiązku (1)

      • 8 3

      • a to pierwszy raz taki numer?

        • 3 1

    • Podobno.

      Hahaha

      • 2 2

    • Nie podobno tylko takie są fakty miał wybudowac 2 dodatkowe pasy na własny koszt!

      Ale prezydent razem z kolesiami się znbim dogadał i na szkode mieszkańców miasta kolejny raz mieszkancy zostali oszukani darował mu podobnie jak setki razy darowano kary innym

      • 5 3

    • Jest coś takiego nad rzeką Wupper w Wuppertalu. Rewelacja - kolej podwieszona na szynie. (1)

      • 3 0

      • Sławna głównie z katastrof.

        • 0 0

    • Masz rację, był taki plan, ale nasze władze wolały wziąć gotówkę z odszkodowania,

      niż wyegzekwować budowę drugiego pasa.

      • 2 0

    • Nie wiem, co wtedy ustalono (1)

      Na szczęście to nie powstało. Gdańsk musi walczyć z nadmiarem samochodów na DOlnym Tarasie, a nie zachęcać do korzystania z jeszcze większej ich liczby.

      • 4 3

      • Czyli Gdańsk musi walczyć z ludźmi?

        Hitler tez walczył...

        • 0 0

    • Xxx

      Nie mylisz się. A skończyło się tak że S. P. Adamowicz zgodził się na śmiesznie niska karę i sprawa się rozeszla

      • 0 0

  • kolejka linowa nad spacerowa (4)

    • 69 2

    • Tiry na tory (1)

      • 2 2

      • Tory na złom

        • 1 3

    • albo Kościerską

      • 2 0

    • nie musi być nad spacerową, w lini prostej nad lasem

      • 3 0

  • Planują, planują i jeszcze planują i nic więcej. (11)

    Miasto od kilku lat stawia na rozwoju komunikacji samochodowej a jeżeli chodzi o np. tzw. "buspasy" to jedynie planują lub likwidują np. ostatnio na Dmowskiego. To jest przerażające że urzędnicy mają w nosie zwykłych mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej.

    • 53 13

    • Akurat buspas na Dmowskiego to była kompletna pomyłka! (2)

      • 6 8

      • pomyłka to było twoje urodzenie :) (1)

        • 4 4

        • Masz coś z rycerza.

          • 1 0

    • Wszystko co robia urzednicy jest zwiazane ztym ze robia to według własnych kaprysów a nie potrzeb mieszkanców. (4)

      podziękowania dla niedorozwojów z drmg i zdiz.

      • 5 1

      • "Potrzeba mieszkańców" to nie to samo co "potrzeba upartego Janusza który nie zniży się do jazdy komunikacją" (3)

        • 2 4

        • Dlatego trzeba skończyć z socjalizmem i redystrybucja dóbr!!! (2)

          Nie każdy buduje i żyje za swoje.

          • 1 1

          • Będziesz stać na bramkach co skrzyżowanie :D (1)

            • 2 3

            • Ale widać jak jesteś ograniczony...

              Nowoczesne technologie już od dawna wyeliminowały potrzebę istnienia bramek. Wystarczy je stosować.

              • 0 0

    • (2)

      Bardzo dobrze, ze stawiaja na samochody. Czas najwyzszy skonczyc z utopia komunikacji publicznej. Prawie kazdy dorosly wybiera samochod nawet jesli ma dobra komunikacje pod nosem. Oczywiscie beda korki ale taki jest koszt wyboru dokonywanego przez wiekszosc. Nie twierdze, ze trzeba koniecznie poszerzac wszystkie drogi bo okazuje sie, ze to niewiele daje, ale ladowanie wszedzie buspasow i faworyzowanie autobusow tez mi sie nie podoba. Niech sobie firmy autobusowe buduja je za swoje pieniadze na swojej ziemi.

      • 5 5

      • A może niech sobie prywatni inwestorzy budują płatne drogi na swojej ziemi? (1)

        Każdy naprawdę dorosły wybiera najszybszy środek transportu, bo ceni swój czas.

        Samochód wszędzie i zawsze wybierają tylko dwie grupy ludzi:
        - Nastolatkowie którzy dopiero zrobili prawko i czują się panami świata
        - Wychowani w PRL, którzy pół życia ślinili się do małego Fiata.

        • 3 6

        • Oczywiście ze drogi powinny być prywatne!!

          Tak samo jak chodniki, ścieżki rowerowe i parkingi... problem w tym ze Gdańsku i Pl większość ziemi należy do państwa zamiast do prywatnych właścicieli!!!

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.