• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont ostatniego fragmentu Traktu św. Wojciecha

Maciej Naskręt
25 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bliżej końca remontu Traktu św. Wojciecha
  • Wyjazd na Trakt św. Wojciecha z ul. Sandomierskiej.
  • Wyjazd na Trakt św. Wojciecha z ul. Sandomierskiej.
  • Skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha z ul. Sandomierską i ul. Podmiejską.
  • Lewoskręt z Traktu św. Wojciecha w ul. Sandomierską.
  • Trakt św. Wojciecha w Gdańsku.
  • Trakt św. Wojciecha w Gdańsku.

Na wiosnę powinny być gotowe projekty przebudowy Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska od wysokości ul. Podmiejskiej zobacz na mapie Gdańska do Wiaduktu Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. Planowany remont zakończy rozłożoną na cztery lata przebudowę ulicy z południa do centrum Gdańska.



Czy korzystasz na co dzień z Traktu św. Wojciecha?

Miasto Gdańsk przymierza się do przebudowy ostatniego fragmentu Traktu św. Wojciecha na Oruni. Jest szansa, że jeszcze w tym roku kierowcy pojadą po równym odcinku od ul. Podmiejskiej do Wiaduktu Biskupia Górka.

- Chcielibyśmy ogłosić przetargi jeszcze w drugim kwartale tego roku. Wszystko jednak zależy od opracowania dokumentacji - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która w imieniu miasta przygotowuje inwestycję do realizacji.
Na tę chwilę DRMG posiada dokumentację projektową dla przebudowy Traktu Św. Wojciecha w rejonie skrzyżowania z ul. Sandomierską. Oprócz remontu nawierzchni przewidziane jest tam przeniesienie przejścia dla pieszych z niebezpiecznego obecnie miejsca - na południe od skrzyżowania - na jego północą stronę. Usprawni to także wyjazd z ul. Sandomierskiej.

- Obecnie jesteśmy również w trakcie pozyskiwania projektu dla kolejnego odcinka Traktu Św. Wojciecha w Gdańsku: na odcinku od skrzyżowania z ul. Sandomierską w kierunku Wiaduktu Biskupia Górka. Wykonawca na opracowanie PT ma czas do maja 2016 r. - mówi Trojmiasto.pl Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
4 lata modernizacji Traktu św. Wojciecha. 4 lata modernizacji Traktu św. Wojciecha.
W cztery lata Trakt zmieni oblicze

Jeśli miastu uda się wykonać w tym roku zaplanowane prace, Trakt św. Wojciecha na dobre przestanie być najgorszą ulicą w Trójmieście. Jazda będzie tam przede wszystkim bezpieczna dla kierowców i ich samochodów. Komfort też będzie nieporównywalnie lepszy.

Do tej pory Trakt św. Wojciecha od wiosny 2012 r. przeszedł aż cztery poważne modernizacje, których łączny koszt wynosi 15,4 mln zł.

Trakt św. Wojciecha to ważna dla Gdańska arteria. Codziennie podróżują tam mieszkańcy południowych dzielnic, a także Pruszcza Gdańskiego. To wciąż szlak tranzytowy do portu w Gdańsku i droga krajowa nr 1.

Zobacz, jak wyglądał Trakt św. Wojciecha w 2010 r.


Dotychczasowe prace na Trakcie św. Wojciecha

Jesień 2015 - odc. od ul. Gościnnej do ul. Podmiejskiej - 5,2 mln zł, wykonawca MTM Gdynia
Wiosna 2014 - odc. od Obwodnicy Południowej do ul. Ukośnej - 3,2 mln zł, wykonawca Strabag.
Jesień 2013 - odc. od ul. Ukośnej do ul. Gościnnej - 3,1 mln zł, wykonawca Skanska
Wiosna 2012 - odc. od rogatek Gdańska do Obwodnicy Południowej - 3,8 mln zł, wykonawca Strabag.

Miejsca

Opinie (113) 1 zablokowana

  • 10- 11 lat temu był gruntowny remont

    tego docinka, Rozpierducha, siatki w asfalcie i obiecanki że na długie lata. A wyszło jak zwykle. Co 10 lat generalny remont.

    • 4 2

  • wkoncu!!!

    Robić, robić, robić! !!!

    • 1 0

  • Szczerze w gdańsku nie ma ........ (4)

    Jednego kilometra miejskiej drogi, na której nie ma dziur. Jest jeden wielki dramat !! ... Nauczyli się łatać a nie remontować !!

    • 58 15

    • Nieudolstwo UM

      Nawet i łatać już przestają. Jest coraz gorzej. Zawsze się głupio tłumaczą że nie ma kasy.

      • 2 0

    • łatać też się nie nauczyli

      niestety

      • 1 0

    • jest deklu. (1)

      • 3 4

      • Wykrzyknik ;)

        • 1 0

  • Cały Gdańsk to jena wielka dziura (1)

    A kiedy zaczną się remonty dróg w dzielnicach ZASPA ŻABIANKA JELITKOWO OLIWA ??? Wszystkie drogi prowadzące nad morze to jakaś masakra !!!

    • 5 4

    • Dopiero co Kołobrzeską skończyli śledziu

      • 2 0

  • Polska -stolica wiecznego badziewia i ciaglych naprawiaczy. (1)

    Lepiej 20 razy kiepsko, niz raz porzadnie. Kasa jest, robole maja co robic, miasto pokazuje ze cos robi i burdel sie kreci

    • 3 2

    • ale to nie jest artykuł o Gdyni i drogach z płyt yomb

      • 2 1

  • (8)

    Jeśli dobrze policzyłem to wydano 18 mln w 4 lata. 4 lata korków. Teraz ma być remont kolejnego odcinka. Dlaczego nie można raz a dobrze? 380 mln na pociągi jest. A mniej niż 10 procent tej kwoty trzeba rozkładać aż na 5 lat?

    • 39 30

    • To Gdańsk to finansuje? (1)

      Przecież to droga krajowa...

      • 3 2

      • Ale w obrębie miasta. Więc to inwestycja miejska

        • 2 1

    • Przecież Gdańsk nie płaci za te pociągi! (1)

      Kasa na pociągi idzie głównie z dofinansowań unijnych, a reszta ze środków województwa. Gdańsk nie ma nic do tego. I ciesz się, że te pociągi jeżdżą, bo gdyby wszystkich pasażerów jadących do Gdańska pociągami przesadzić na drogi, to korek rano miałbyś od Tczewa.

      • 8 0

      • Amen

        Zresztą, w Pruszczu pociągi też się zatrzymują.

        • 7 0

    • wam w Pruszczu to się w głowach przewraca (3)

      Jak wydają na kolej to korzystaj z kolei. Trakt to nie jest jedyna ulica w Gdańsku żeby od razu ją robić. Gdańsk ma inne wydatki i nie musi dogadzać od ręki ludziom którzy podatki płacą w innym mieście.

      • 16 7

      • ? (2)

        A gdańszczanie tamtędy czasami nie jeżdżą?

        • 5 7

        • Tak uczciwie:

          70% GDA, 20% GD, 15% GTC, 5% reszta - głównie GST. Komunikacja autobusowa: w Gdańsku Głównym wsiada pełen autobus, po drodze do Pruszcza wysiadają 3 osoby, reszta w Pruszczu. Podsumowując: ciesz się, że w ogóle robią TśW, bo równie dobrze mogliby radośnie ładować kasę np. w Spacerową. Albo zabrać 1 pas ruchu jak zrobili ze Słowackiego.

          • 7 1

        • stań tam popatrz ile jest GDA a ile GD

          • 10 3

  • Połóżcie tory tramwajowe i regularny tramwaj jak będzie kursował to zapomnimy o korkach!!! (6)

    W tym przypadku to byłaby bardzo udana decyzja. Samochód jechałby 40 minut, a tramwaj przemierzy odcinek w 10 minut

    • 74 10

    • A wiesz dlaczego zlikwidowano tramwaj na Orunię?

      Przyczyną było to, że trakt jest zbyt wąski by pomieścić linię tramwajową (wówczas jednotorową) i jezdnię. Z torów w jezdni obecnie się rezygnuje, bo nie jest to bezpieczne rozwiązanie, dodatkowo powoduje, że tramwaj stoi w korku.

      • 4 1

    • Po pierwsze: nie, tramwaj również będzie jechał 40 minut

      Przykład Moreny to potwierdza. Po drugie: przecież jest kolej, z której Pruszczyki i Oruniaki mogą korzystać a tego nie robią - nad tym trzeba pomyśleć.

      • 3 5

    • Zapomnieliście że na Orunię jeździła "6" z pętlą na Gościnnej ???

      Koku przeszkadzał ten TRAMWAJ ????

      • 14 2

    • przejazd oliwa - centrum 10-15 min

      ten sam odcinek tramwajem = 30-60 min...

      • 3 8

    • najlepiej od pętki Świetokrzyskiej

      • 5 0

    • tramwaje tak jak piesi i przejścia dla pieszych tylko korki powodują

      • 3 22

  • czy nie ma jakiegoś okresu "gwarancji" ?

    Skoro firmy kasują grube miliony za remont tak krótkich odcinków, a już po roku jeździ ekipa super pomarańczowym żukiem i zalepia dziury to jak to jest ? Odbiór, kasa na konto a firma znika?

    • 0 0

  • Niestety w Polsce nie umiemy budować dróg...

    Na KAŻDEJ nowej inwestycji drogowej zapadnięte studzienki! Dopiero co skończyli remont odcinka Traktu w Lipcach a już prawie wszystkie trzeba było wycinać i podnosić... Jak to jest że prawie wszędzie gdzie układana jest kostka granitowa (np. na rondach) kostki wypadają? A na poniemieckich drogach mających 70-80 lat nie wypadają? Dlaczego na drogach osiedlowych z betonowej studzienki notorycznie wystają tak iż można uszkodzić miskę olejową? Czy w Polsce nikt za nic nie odpowiada? Dlaczego inwestor (samorząd) nie potrafi wyegzekwować jakości a jak trzeba to i kar? Niedawno na mojej ulicy ułożyli nawierzchnię z kostki betonowej, po roku studzienki wyszły z jezdni na 5-10cm. Interweniowałem i mimo, że droga jest na gwarancji nikt się tym nie zainteresował. Może to jest zadanie dla mediów lokalnych? Może to pomoże zmobilizować urzędników do pracy? Ps. I dlaczego u licha światła (nawet na przejściach dla pieszych z przyciskami!) działają przez całą noc - nawet na 3 rzędnych skrzyżowaniach? Toż to paranoja i dywersja!

    • 6 2

  • nigdy. zanim dotrą do końca, początek zacznie się fałdować i zapadać... (4)

    • 73 19

    • (2)

      faktycznie tak jest, jak mówisz. Od strony Pruszcza Gdańskiego asfald zaczyna się fałdować i robią się dziury, a do tego te przeklęte studzienki wciąż zapadające się.

      • 6 0

      • (1)

        Asfald... skisłem.

        • 3 0

        • Chyba zkizłeź.

          • 1 1

    • albo jak jakąś instalację pod jezdnią tzw.szlag trafi

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane