• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont pięciu peronów SKM w ciągu 2-3 lat

Michał Brancewicz
15 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Remont przystanku SKM Gdynia Stocznia zaplanowany jest na lata 2021-2022. Remont przystanku SKM Gdynia Stocznia zaplanowany jest na lata 2021-2022.

Jeszcze w tym roku powinna rozpocząć się modernizacja peronów SKM w Leszczynkach i Grabówku. W planach na kolejny rok jest remont Orłowa oraz obu przystanków stoczniowych w Gdańsku i Gdyni. Jeśli uda się znaleźć środki, przebudowa obejmie również peron na Przymorzu.



Jak oceniasz stan peronów SKM?

Szybka Kolej Miejska od lat realizuje projekt modernizacji kolejnych przystanków na należącej do niej trasie między Gdańskiem a Rumią. Obecnie dobiega końca remont peronu w Redłowie.

- W dalszej kolejności planowany jest remont Leszczynek i Grabówka, który ma się zakończyć do sierpnia 2021 oraz Orłowa do września 2022 - zapowiada Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
Dla wszystkich trzech przystanków trwa opracowywane projektów.

Na ukończeniu jest również projekt przebudowy peronu SKM na Przymorzu. Jeśli uda się znaleźć środki, to prace modernizacyjne powinny ruszyć w przyszłym roku.

W tym samym czasie SKM planuje rozpocząć remont obu przystoczniowych przystanków w Gdańsku i Gdyni. Właśnie ogłoszony został przetarg na opracowanie projektów modernizacji i nadzór inwestorski. Oferty na oba zadania można składać do 10 kwietnia.

O wyborze zadecyduje:

  • cena dokumentacji - 80 proc.
  • cena obsługi projektowej - 15 proc.
  • termin wykonania projektu - 5 proc. (nie dłuższy niż 11 miesięcy i nie krótszy niż 10 miesięcy)

- Modernizacja peronów zaplanowana jest na rok 2022 - informuje rzecznik SKM.
W tym samym czasie co w Gdyni, ma ruszyć remont przystanku SKM Gdańsk Stocznia. W tym samym czasie co w Gdyni, ma ruszyć remont przystanku SKM Gdańsk Stocznia.
W obu przypadkach zakres prac projektowych jest podobny i obejmuje:

  • budowę nowych peronów o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronów
  • wymianę szyn wzdłuż peronów
  • montaż wind przy kładkach prowadzących na perony
  • elementy małej architektury:
  • wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
  • ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
  • ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
  • kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
  • zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
  • zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)

Opinie (96) 3 zablokowane

  • Gdynia Stocznia,

    to nie tak powinno wyglądać. Należałoby ogłosić międzynarodowy konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej całkiem nowego kompleksu Stacji Muzeum, jeśli chcemy uszanować ludzi, którzy tam zginęli i raz na zawsze rozprawić się z komunistycznym totalitaryzmem i represjonowaniem ludzi minionego systemu. Do organizatora powinien dołączyć się: Państwo Polskie, Miasto Gdynia, IPN, Fundacje i Stowarzyszenia prawdziwej Solidarności, Polskie Koleje Państwowe S.A. we współpracy ze Stowarzyszeniem Architektów Polskich.

    Do głównych celów nowej placówki i przyszłej siedziby należałoby:
    1 stworzenie możliwości nowoczesnego wykorzystania na cele wystawowe staraj kładki i skutecznej jej ochrony zasobów nie tylko dziedzictwa kolejowego, ale przede wszystkim wolnościowego w tym historycznego zakłamania faktów a i pozostawieniu zabytków techniki transp. kolejowej o logistycznym znaczeniu,
    2. poprawę narracji "Gdyni jako miasta niszczonego(wyprowadzki) przez hitlerowców), a następnie znienawidzonego przez władzę komunistyczne jako dobrego przykładu sanacji" a przez to poprawę jakości funkcjonowania instytucji kultury i zwiększenie liczby osób odwiedzających,
    3. pozytywny wpływ na rozwój potencjału środowiskowego, rekreacyjnego i turystycznego , patriotycznego poprzez stworzenie instytucji o profilu muzealno-edukacyjnym wraz z ekspozycją zewnętrzną,
    4. zwiększenie świadomości nie tylko Polaków i społeczeństwa w zakresie tłamszenia ich inspiracji, ochrony "właściwie zorganizowanego strajku w latach 70." zabytków kolejnictwa i logistyki, historii prawdziwego ruchu robotniczego (a nie dętego)i techniki SKM.
    - w innym wypadku cała ta pisowska gadka o patriotyzmie będzie tylko grą polityczna bez konkretów.

    • 10 4

  • Byle tylko z głową!

    Po remoncie Gdynia Wzgórze jak pada albo wieje, to pasażerowie stoją w tunelu, bo osłony przed wiatrem nie ma, po remoncie kładki w Orłowie rower trzeba przenosić przez tory. Kto to planował???

    • 8 0

  • Kioski na Grabówku i Leszczynkach powrócą po remoncie? (1)

    • 5 0

    • Jeśli chodzi o Leszczynki to kasa i kiosk zostaną wyburzone. Zmieni się konstrukcja zadaszenia zejścia do tunelu.

      • 1 0

  • Tylko o Gdyni Głównej nic nie słychać...

    • 4 3

  • W Orłowie zrobić wejście jak Gdy Głównej bez tej i**otycznej windy

    • 1 3

  • Perony o długości przynajmiej 200m ...

    Czyżby przy trendzie zachęcającym do większego korzystania z komunikacji publicznej, SKM Trójmiasto chcę sobie zamknąć możliwość wydłużenia składów do 300m jak to bywało jeszcze w latach 90tych. Z tego co pamiętam przygotowują się do przetargu na jednostki 150m czyli w tej sytuacji nastąpi realne zmniejszenie pojemności niektórych kursów, bo zwiększenia częstotliwości raczej nie spodziewajmy się, na pewno nie przy obecnym sterowaniu.

    • 2 1

  • Kiedyś..

    Chciałabym dożyć tego czasu,kiedy remonty na SKM się skończą,ale obawiam się,że one będą trwały jeszcze długo po tym jak zamknę oczy.

    • 3 0

  • A kiedy Gdańsk Stocznia?

    • 3 0

  • pracuje na budowie dworca w Tczewie,

    Czy to rozsądne w takich miejscach prowadzić obecnie budowy?, gdzie w trakcie prac dworzec jest czynny?

    • 1 0

  • nowe zadaszenia

    sa G warte, za wysokie, nawet lekko zacinajacy deszcz sprawia, ze czlowiek jest mokry. stare perony mialy niske dach i bylo dobrze

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane