• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont pięciu peronów SKM w ciągu 2-3 lat

Michał Brancewicz
15 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Remont przystanku SKM Gdynia Stocznia zaplanowany jest na lata 2021-2022. Remont przystanku SKM Gdynia Stocznia zaplanowany jest na lata 2021-2022.

Jeszcze w tym roku powinna rozpocząć się modernizacja peronów SKM w Leszczynkach i Grabówku. W planach na kolejny rok jest remont Orłowa oraz obu przystanków stoczniowych w Gdańsku i Gdyni. Jeśli uda się znaleźć środki, przebudowa obejmie również peron na Przymorzu.



Jak oceniasz stan peronów SKM?

Szybka Kolej Miejska od lat realizuje projekt modernizacji kolejnych przystanków na należącej do niej trasie między Gdańskiem a Rumią. Obecnie dobiega końca remont peronu w Redłowie.

- W dalszej kolejności planowany jest remont Leszczynek i Grabówka, który ma się zakończyć do sierpnia 2021 oraz Orłowa do września 2022 - zapowiada Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
Dla wszystkich trzech przystanków trwa opracowywane projektów.

Na ukończeniu jest również projekt przebudowy peronu SKM na Przymorzu. Jeśli uda się znaleźć środki, to prace modernizacyjne powinny ruszyć w przyszłym roku.

W tym samym czasie SKM planuje rozpocząć remont obu przystoczniowych przystanków w Gdańsku i Gdyni. Właśnie ogłoszony został przetarg na opracowanie projektów modernizacji i nadzór inwestorski. Oferty na oba zadania można składać do 10 kwietnia.

O wyborze zadecyduje:

  • cena dokumentacji - 80 proc.
  • cena obsługi projektowej - 15 proc.
  • termin wykonania projektu - 5 proc. (nie dłuższy niż 11 miesięcy i nie krótszy niż 10 miesięcy)

- Modernizacja peronów zaplanowana jest na rok 2022 - informuje rzecznik SKM.
W tym samym czasie co w Gdyni, ma ruszyć remont przystanku SKM Gdańsk Stocznia. W tym samym czasie co w Gdyni, ma ruszyć remont przystanku SKM Gdańsk Stocznia.
W obu przypadkach zakres prac projektowych jest podobny i obejmuje:

  • budowę nowych peronów o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronów
  • wymianę szyn wzdłuż peronów
  • montaż wind przy kładkach prowadzących na perony
  • elementy małej architektury:
  • wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
  • ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
  • ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
  • kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
  • zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
  • zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)

Opinie (96) 3 zablokowane

  • (8)

    Gdansk Stocznia to w zasadzie mozna zlikwidowac

    • 37 42

    • Nazwę stacji SKM trzeba zmienić na Gdańsk Stocznia - Gdański Uniwersytet Medyczny (2)

      a przy okazji remontu zbudować kładkę od "północnej" strony peronu tak, by znacząco skrócić drogę pieszych zmierzających z tej stacji w stronę Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Istniejąca kładka po modernizacji powinna zostać dla obsługi miasta, które powstanie na dawnych terenach stoczniowych, których zasięg powinien być mocno ograniczony.

      • 1 9

      • Gdybyś...

        nie połączył zmiany nazwy z sensownym pomysłem drugiego wyjścia z peronu... Może lepiej dołem, bo mniej schodów.

        • 2 1

      • Gdańsk Młode Miasto

        to oczywiste że tam przystanek będzie potrzebny

        • 2 1

    • Stocznia musi być i będzie

      • 2 2

    • Tam to kładkę powinni wymienić... ale pewnie zrobią to dopiero jak się pod kimś zawali.

      • 1 2

    • Tak sądzą troglodyci jak katoslka Świętoszka D.ulkiewicz

      Stocznia jest potrzeba na dziś i na przyszłość

      • 3 4

    • Bzdura (1)

      Akurat gdy mają powstać tam biurowce, mimo że konserwator robi pod górkę, to planujesz skasować przystanek. Niektorzy zrobili sobie kwarantannę od wyjść. Może Ty zrób sobie przerwę od rad na t.pl.
      Takim samym "mądrym" pomysłem było skasowanie rezerwy pod SKM Południe i teraz kłopot jak to zbudować.

      • 26 2

      • na razie to tam co najwyżej hula wiatr - jak chcesz zostawić sobie rezerwę to nic nie buduj. Linie do Nowego Portu rozbierają więc nie ma sensu utrzymywać przystanku. Tramwaj w zupełności wystarczy. SKM Południe to utopia - może dodatkowo Przymorska SKM?

        • 4 17

  • Mój znajomy recydywista skazany wielokrotnie otwierający firmy krzaki wyłudzający kredyty kiedyś (3)

    teraz niby współpracuje z skm otowrzył firme budowlaną - to pokazuje jakie wały tam idą pewnie miliony zawyżane przetargi albo towar liczony podwójnie na fakturach . Nikt nie kontroluje skm bilety ciągle idą w górę a jakość przewozów jak z lat 90 tych wstyd prezsiki spółeczki wyprowadzanie kasy remonty które kosztują 2 razy więcej niż powinny. SKM to syf w trójmieście.

    • 35 10

    • najlepiej wrzucić pomawiającego fake newsa

      bredzisz jak najęty a prawdy w tym tyle ile rozumu w twojej łepetynie

      • 3 2

    • W urzedzie miejski w gdansku i podleglym im spolkom jak zielen,zkm,jest jeszcze gozej.sama korupcja czyli k.... i

      • 3 3

    • Wladzy ma byc wygodnie

      A reszta ma na wladze placic.

      • 6 1

  • Byle tylko z głową!

    Po remoncie Gdynia Wzgórze jak pada albo wieje, to pasażerowie stoją w tunelu, bo osłony przed wiatrem nie ma, po remoncie kładki w Orłowie rower trzeba przenosić przez tory. Kto to planował???

    • 8 0

  • To jest jak kupowanie nowego płaszcza, gdy brak na jedzenie... (5)

    Dla komfortu pasażerów, punktualności, ale przede wszystkim - kosztów przejazdów ważniejsze byłoby kupienie nowych pociągów. No, ale kupienie jednego pociągu nie będzie tak spektakularne..

    • 22 11

    • Nowe pociągi będą. (3)

      Po uzyskaniu długoletniej umowy przewozowej, co ma podobno nastąpić w przyszłym roku, SKM ma kupić 10 nowych długich pociągów. Jeden ma być tak długi jak te obecnie jeżdżące połączone we dwa. Szkoda, że nie wszystkie nowe, ale to już będzie coś.

      • 4 2

      • 150 metrów długości

        Mają być tak długie, jak perony na PKM.

        • 1 0

      • Nowy dlugi pociag. (1)

        Ten jeden ma być tak długi że jak będzie stał na stacji gd gł to będzie sięgał aż do gd stoczni.

        • 6 5

        • Docelowo mają być dwa pociągi o długości całej linii skm. Wsiadasz w Gdańsku, idziesz w środku pociągu i wysiadasz w Wejherowie. Ma to zapewnić olbrzymią oszczędność.

          • 9 0

    • Mylisz sie, trzeba robic remont zeby jesienia mozna bylo znowu podniesc ceny biletow o 20%

      • 3 5

  • Gdynia Stocznia,

    to nie tak powinno wyglądać. Należałoby ogłosić międzynarodowy konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej całkiem nowego kompleksu Stacji Muzeum, jeśli chcemy uszanować ludzi, którzy tam zginęli i raz na zawsze rozprawić się z komunistycznym totalitaryzmem i represjonowaniem ludzi minionego systemu. Do organizatora powinien dołączyć się: Państwo Polskie, Miasto Gdynia, IPN, Fundacje i Stowarzyszenia prawdziwej Solidarności, Polskie Koleje Państwowe S.A. we współpracy ze Stowarzyszeniem Architektów Polskich.

    Do głównych celów nowej placówki i przyszłej siedziby należałoby:
    1 stworzenie możliwości nowoczesnego wykorzystania na cele wystawowe staraj kładki i skutecznej jej ochrony zasobów nie tylko dziedzictwa kolejowego, ale przede wszystkim wolnościowego w tym historycznego zakłamania faktów a i pozostawieniu zabytków techniki transp. kolejowej o logistycznym znaczeniu,
    2. poprawę narracji "Gdyni jako miasta niszczonego(wyprowadzki) przez hitlerowców), a następnie znienawidzonego przez władzę komunistyczne jako dobrego przykładu sanacji" a przez to poprawę jakości funkcjonowania instytucji kultury i zwiększenie liczby osób odwiedzających,
    3. pozytywny wpływ na rozwój potencjału środowiskowego, rekreacyjnego i turystycznego , patriotycznego poprzez stworzenie instytucji o profilu muzealno-edukacyjnym wraz z ekspozycją zewnętrzną,
    4. zwiększenie świadomości nie tylko Polaków i społeczeństwa w zakresie tłamszenia ich inspiracji, ochrony "właściwie zorganizowanego strajku w latach 70." zabytków kolejnictwa i logistyki, historii prawdziwego ruchu robotniczego (a nie dętego)i techniki SKM.
    - w innym wypadku cała ta pisowska gadka o patriotyzmie będzie tylko grą polityczna bez konkretów.

    • 10 4

  • Za 2-3 lata nie bedzie dla kogo robiic remontow bo wszyscy umrzemy. (1)

    • 5 6

    • wszyscy nie

      ale jest projekt depopulacji ludzkości

      • 0 1

  • (2)

    Może zostanie na Przymorze :)) Bangladesz w centrum miasta. Kupa łajna w otoczeniu wieżowców.

    • 6 5

    • (1)

      Akurat przymorze w porownaniu do niektorych przystankow w gdyni (orlowo, grabowek, stocznia, leszczynki, chylonia, cisowa) to prezentuje sie dosyc dobrze.

      • 5 0

      • w ostatnich latach zresztą wielokrotnie remontowane

        w przeciwieństwie do ww.

        • 1 1

  • byleby tak nie przeinwestować dachem jak na Redłowie (1)

    szkoda szmalu moi drodzy i kochani, pasażerowie kończą się jakieś 50 metrów bliżej i składy taborowe z 1971 r. macie za krótkie, żeby dojechały do końca dachu. Po co inwestować tyle jak się z tego nie skorzysta? nie lepiej zakupić za te 50 metrów dachu jakieś pożyteczne wyposażenie do taboru, które spowoduje podwyższenie komfortu jazdy? ładowarki na usb już są, myślę np. o defibrylatorach albo doposażonych apteczkach.

    • 7 5

    • He

      Svenus wszędzie cię pełno

      • 6 0

  • Styropian

    Jakby w takim tempie przed wojną Gdynie budowali to może w 3000 roku by pierwszy statek tam zawinął.

    • 13 4

  • Dlaczego nie wymianiają skladow czyli tzw "kibli"?

    Konserwator zabytków się nie zgodził?

    • 9 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane