Fakty i opinie

Będzie remont sopockiego ratusza. Pierwszy od 90 lat

Najnowszy artukuł na ten temat

Wyremontują budynek szkoły i przeniosą tam miejskie instytucje

Jeżeli urzędnicy rozstrzygną przetarg, to prace wewnątrz ratusza zaczną się jeszcze w tym roku.
Jeżeli urzędnicy rozstrzygną przetarg, to prace wewnątrz ratusza zaczną się jeszcze w tym roku. fot. galeria.trojmiasto.pl

Trzy firmy złożyły oferty w przetargu na wzmocnienie fundamentów sopockiego ratusza. To będzie pierwszy etap zapowiadanego od lat remontu, którego ten ponad stuletni budynek potrzebuje jak kania dżdżu.



Czy cena powinna być głównym kryterium przy rozstrzyganiu przetargów?

tak, to gwarantuje mniejsze wydatki i uczciwość rozstrzygnięć 6%
nie zawsze, czasem powinny decydować inne względy - np. jakość prac czy okres gwarancji 57%
nie, bo często inwestycje publiczne są przez to wykonywane niestarannie 37%
zakończona Łącznie głosów: 437
Sopocki ratusz wybudowano w latach 1910-1911 według projektu architekta Paula Puchmüllera. W latach 20. ubiegłego wieku został rozbudowany... i od tego czasu nigdy nie doczekał się generalnego remontu - urzędnicy przeprowadzali jedynie mniejsze, doraźne remonty.

Jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się, że remont sopockiego ratusza rozpocznie się wiosną tego roku, a latem urzędników czeka przeprowadzka. Ostatecznie jednak termin rozpoczęcia prac przesunięto, bo unieważniono pierwszy przetarg. Powód: wykonawcy chcieli za prace więcej, niż miasto było w stanie zapłacić.

Z nowym przetargiem takich problemów być nie powinno.

- Zwiększyliśmy kwotę przeznaczoną w budżecie na ten cel. Zwiększy się też jednak zakres prac, bo poza wzmocnieniem fundamentów będziemy chcieli pogłębić część pomieszczeń piwnicznych - mówi Wojciech Zemła, sekretarz sopockiego magistratu.
Tym razem miasto postanowiło przeznaczyć na pierwszy etap remontu 3,5 mln zł. Złożone oferty mieszczą się w tym zakresie.

Najniższą ofertę złożyła firma Budomex z Gdańska, która zażądała niespełna 2 mln zł. Kolejne oferty - firm AGAD z Torunia oraz spółki A-Projekt z Warszawy - wynoszą odpowiednio 3,1 mln zł i 3,4 mln zł.

Głównym kryterium w przetargu jest cena.

- Liczymy, że jesienią rozpoczną się prace wewnątrz budynku. Już teraz część pomieszczeń piwnicznych została oczyszczona i czeka na inwestycję. Po wzmocnieniu fundamentów chcielibyśmy od razu przejść do kolejnego etapu remontu - dodaje Zemła.
Prace te - czyli np. kapitalny remont dachu - wymagać będą tymczasowej wyprowadzki części urzędników i otwarcia lokalizacji zastępczych urzędu.

Łącznie remont sopockiego ratusza pochłonąć może ponad 30 mln zł.

Opinie (72)

  • A co z budową nowego ratusza w Gdyni? Ten obecny jest za mały i nie spełnia wymogów (6)

    budynku użyteczności publicznej XXI wieku

    • 6 41

    • bo jest za dużo pociotków ooo przepraszam urzędników. (3)

      Gdańsk 1200 urzędników na 500 tysięcy mieszkańców, Gdynia 1000 urzędników na 240 tysięcy mieszkańców.

      • 6 2

      • Skąd te dane? (2)

        Prośba o link / linki. Z góry dziękuję

        • 3 4

        • Dane z du.y sobie wyciągnął tak jak reszta tutaj wylewających żale o Gdyni.

          • 3 2

        • Dane są ogólnodostępne. Jest raport tani samorząd gdynia jest na 42 miejscu

          • 1 0

    • Nie ma kasy (1)

      Projekt jest, pozwolenie na budowę też. Brakuje $$ jak zawsze.

      • 0 3

      • nie o kasę chodzi a raczej o sprzeciw społeczny. nic nie robią, nie inwestują a urząd budować by chcieli.

        • 3 0

  • Kudlaty zaciera rece (8)

    • 31 22

    • (5)

      znowu mu kilka pesos wpadnie w łapy za ustawiony przetarg

      • 18 3

      • Dokładnie (2)

        Jak to mówił Grzesio Lato 10.% musi być

        • 13 1

        • Sołtys vel Kudłaty już tu nie wróci, takie mam przeczucie :) (1)

          Adijos papaj

          • 9 2

          • Sołtys listy pisze do Rysia Petru, Grzesia Schetyny i Imperatora KOD'u

            i prosi o wsparcie w tej słusznej sprawie, więc walczy z całych sił z 500+.
            Paweł A. też pomaga jak może, ale on ma ma problemy z pamięcią, więc Sołtys się denerwuje, ale jeśli "mieszkańcy" znów zagłosują na niego- to nic kudłatemu nie zrobią.

            • 5 1

      • (1)

        Moja rada dla ciebie, powołaj Komisję Śledczą zostań przewodniczącym , Macierewicz pewnie pozwoli i ty zgarnij parę pesos.Oj wy głąby.

        • 3 10

        • Heniu, pustaku robiło się wałki ale to se ne wrati

          • 6 2

    • a czy będzie

      nowa sala do przyjmowania przyjaciół szeryfa? sopockich restauratorów :)

      • 9 2

    • chodzą plotki, że ...

      szeryf po upływie kadencji otworzy lokal gastronomiczny,
      ale pierw musi przejąć w legalny sposób budynek w dobrej lokalizacji

      • 8 2

  • Powinna wygrać firma AGAD (2)

    odrzucamy najtańszą i najdroższą ofertę. Tak jest w innych krajach.

    • 54 2

    • ten budynek powinno sie oddac Niemcom gdyz to ich chyba ! (1)

      ten budynek zabrano Niemcom bo Sopot stworzyli Niemcy a nie my. Nalezy zaczac oddawac NIemcom co ich i wiekszosc domow w Sopocie tez.

      • 4 17

      • niezły towar

        • 2 0

  • ubawilam się

    A śmiechu mi bylo trzeba jak kani dżydżudżu

    • 37 4

  • A już myslałem ze MTM...

    • 10 2

  • (1)

    Budomex? to jakaś podróba Budimexu?

    • 24 4

    • to podróba Budyńmexu

      • 11 1

  • Przy okazji remontu warto zredukowac o polowe ilosc urzednikow bo nie potrzeba tylu w takim grajdolku. (7)

    Sopot jest jak wies a urzednikow ma nadmiar co jest duzym kosztem do utrzymania dla mieszkancow czyli podatnikow. Do obslugi Sopotu wystarcza 2 ksiegowe i komputery a nie takie ilosci urzednikow, pokoikow i stempelkow puperelkow. Urzednicy zapoinaja ze sa kosztem , media czylli zuzywany prad , woda itd to koszty i za to placi podatnik wiec moze czas zmniejszyc o polowe koszty . Bo chyba misja urzednikow jest aby podatnik mial mniejsze koszty utrzymania urzedu a nie wieksze . Gdyby zwolnic polowe urzednikow to i w polowie pokoi by nie zuzywano pradu , ogrzewania tak olbrzymiej kubatury i juz sa oszczednosci bo widac ze urzednicy nie umieja oszczedzac to nalezy ich po prostu zwilnic i tyle.

    • 51 20

    • Nie wiesz co mówisz, roboty w urzędzie mamy pod sufit.

      • 7 14

    • i na wydanie dowodu osobistego czekałbyś 2 miesiące (2)

      spoko :)

      • 12 6

      • jakos w USA potrafia ogarnac wszystko maja 2 urzednikow na wieksza ilosc mieszkancow !

        urzednicy to niedorajdy zwyczajnie . JW Sopocie kiedys w tym urzedzie byla polowa urzednikow niz ci dzis i jakos dawali rade spokojnie a biurokracja byla wieksza. i nawet bodaj urzad zatrudnienia byl na dole a tam jedna osoba to obslugiwala . Wiec mozna.

        • 14 4

      • Zautomatyzować, zracjonalizować

        Po co gryzipiórki w urzędach? Zautomatyzować, samoobsługa przez internet. W wyjątowych scenariuszach weryfikacja osobiście, ale większosć można załatwić bez tego. Po co mam stać w kolejce, żeby zarejestrować samochód?! Po co stać w kolejce żeby złożyć wniosek o dowód?!
        Urzędników zwolnić i niech się za normalną robotę wezmą.

        • 14 2

    • Tylko, że dzięki temu idę i załatwiam wszystko od ręki, a nie czekam na byle papier tygodniami. (1)

      • 5 12

      • Papier mógłbyś sobie druknac w domu

        • 9 4

    • Dla ciebie to wieś to się wyprowadz jak tu mieszkasz i nie narzekaj. W Straszynie jest jeszcze kilka mieszkań dla takiej patologii

      • 3 10

  • Potrzebować jak kania dżdżu ?! WTF !?

    Nie można poprostu napisać że remont jest pilnie potrzebny ?!

    • 37 7

  • nie wierzę..

    "jak kania dżdżu" - największy facepalm ever..

    • 34 3

  • tylko 3 firmy? Przy takich przetargach powinno być przynajmjiej 20 ofert (4)

    i prezydent osobiście powinien wybrać najtańszą ofertę

    • 18 12

    • prezydent polski xd?

      • 2 1

    • (1)

      Pewnie, bo tam jest przecież strych. Coś się tam dla kogoś zawsze wygospodaruje!

      • 3 1

      • Może na strychu znajdą teczki Kaczyńskich ;)

        • 3 0

    • czemu

      czemu tylko 2 firmy a nie więcej:(

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.