• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie rowerowy kontrapas na ul. Starowiejskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
9 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ul. Starowiejska, mimo że jednokierunkowa, jest chętnie wybierana przez kierowców. Teraz będą musieli szczególnie uważać na rowerzystów. Ul. Starowiejska, mimo że jednokierunkowa, jest chętnie wybierana przez kierowców. Teraz będą musieli szczególnie uważać na rowerzystów.

Jeszcze w tym roku na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zostanie wydzielony kontrapas dla rowerzystów. To pierwsza przymiarka do Strefy Tempo 30 w Śródmieściu. Jej wprowadzenie w mieście jest coraz bliższe.



Czy po wprowadzeniu kontrpasu na ul. Starowiejskiej rowerzyści będą z niego korzystać?

Jak na razie jedyny kontrapas w Gdyni znajduje się na ul. Lotników zobacz na mapie Gdyni. Pojawił się w zeszłym roku po apelach środowisk rowerowych. Ulica pozostała jednokierunkową, ale dla samochodów i motocykli. Pod znakami "zakaz wjazdu", "ulica jednokierunkowa" oraz nakazami skrętu pojawiła się tabliczka "Nie dotyczy rowerów". Na początku i końcu ulicy drogowcy namalowali znaki poziome.

Czytaj też:
Strefa Tempo 30 w Gdańsku jeszcze urośnie

To jednak trasa, którą rowerzyści poruszają się rzadko. Prawdziwym przełomem mają być kontrapasy w śródmieściu Gdyni, które mają być wstępem do zaproszenia do jazdy po śródmieściu większej grupy rowerzystów.

Za kilkanaście dni stosowne oznaczenie ma pojawić się na ul. Starowiejskiej. Rowerem pod prąd będzie można jechać na odcinku od skrzyżowania z ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni do Placu Wysiedlonych Gdynian zobacz na mapie Gdyni.

- To niewielki odcinek, ale istotny z punktu myślenia o mieście w kontekście uspokojenia ruchu rowerowego. W przyszłym roku będziemy robili kompleksową analizę, dotyczącą wprowadzenia Strefy Tempo 30 w Śródmieściu. Mamy nadzieję, że kontrapas pokaże, że warto promować ruch rowerowy i jednocześnie nie wzbudzi negatywnych emocji - zaznacza Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

Gdynia chce w ten sposób powalczyć o nagrodę "Mobility Week Award" przyznawaną przez Unię Europejską. Niewykluczone, że w ślad za kontrapasem na ul. Starowiejskiej powstaną kolejne. Jednym z pomysłów jest umożliwienie rowerzystom jadącym ze Wzgórza św. Maksymiliana swobodnego i jak najszybszego dojazdu na pl. Konstytucji ulicami: Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni, 3 Maja zobacz na mapie Gdyni oraz Starowiejską zobacz na mapie Gdyni.

Czytaj też: Strefa Tempo 30 także w Gdyni

- To jednak wymaga sporych zmian w organizacji ruchu, skasowania istotnej liczby miejsc parkingowych i wprowadzenia dodatkowej fazy sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic: 10 Lutego i 3 Maja. Póki co, zobaczymy, jak sprawdzi się to rozwiązanie - deklaruje Zmuda-Trzebiatowski.

Gdańsk odważył się wprowadzić kontrapasy dla rowerzystów już w 2009 roku na wybranych ulicach w centrum miasta. Pomysł się przyjął, więc został rozszerzony na kolejne ulice. Razem jest ich już 12 km. Również w Sopocie na kilku ulicach rowerzyści mogą jeździć kontrapasem pod prąd.

Miejsca

Opinie (288) 1 zablokowana

  • I po co? (3)

    I będzie jak z tym wiaduktem dla rowerzystów na Obłużu, tyle kasy idioci wydali, i nikt nim nie jeździ...

    • 10 4

    • ale za to koledzy urzędasów jeżdżą dobrymi furami i tylko dla urzędasa to się liczy.

      • 6 1

    • Jeżdżą, jeżdżą. Nie gadaj głupot. Mimo iż mi się też on niepodoba, (1)

      to już kilka razy nim przejechałem i zawsze kogoś na rowerze tam widziałem.

      • 1 2

      • taa

        Taaa, ciekawe ilu, 4-5 dziennie, czy na tydzień... przelicz sobie kwotę jaką wydali na wiadukt przez ilość osób nim jeżdżących i wyjdzie ci koszt przejazdu... 100zł czy więcej...?
        Kompletny bezsens ten wiadukt, tym bardziej, że na wiadukcie przy jezdni jest chodnik...!

        • 2 0

  • Tylko patrzeć jak kolesie w leginsach stwierdzą (4)

    Że to strasznie niewygodnie jeździć po "kocich łbach" i zażądają aby wyasfaltować starowiejską aby ich delikutaśne zadki się nie obijały!

    • 18 6

    • (1)

      i tu trafiłeś w sedno. bruk jest niebezpieczny na 4 kołach a na 2 to już masakra. jak nie mozna polozyc asfaltu to i nie moze przebiegac trasa dla rowerow. bezpieczenstwo, slowo klucz.

      • 3 2

      • MAM NADZIEJĘ ŻE NIGDY NIE PRZYJDZIE KOMUŚ DO GŁOWY WYASFALTOWANIE STAROWIEJSKIEJ!

        TAM I TAK ZE WZGLĘDU NA CIASNOTĘ I DUŻY RUCH JEŹDZI SIĘ POWOLI I OSTROŻNIE WIĘC ASFALT JEST NIEPOTRZEBNY!

        • 1 1

    • Widzę, że strasznie się podniecasz, że używasz wielkich liter, (1)

      zafajdańcu w blachosmrodzie.

      • 2 1

      • Sam się podniecasz gamoniu w leginsach:)))

        Piszę dużymi literami aby cudowne dzieci dwóch pedałów takie jak ty mogły przeczytać me niebagatelne i głębokie tezy ponieważ na co dzień widzicie tylko czubek własnego... Nosa na przykład:)))))

        • 1 3

  • Co oni biorą w tym magistracie ??? (2)

    Dajcie trochę.

    • 12 5

    • DOBRE!

      • 3 1

    • No właśnie nic nie biorą, a może powinni cokolwiek na rozszerzenie naczyń krwionośnych

      Nootropil? Ockną się jak HGW. Prędziutko.

      • 1 1

  • Najlepiej zakorkowac cale miasto! (1)

    Jestem przeciw szybkiej jezdzie po miescie, ale jednak strefa 30 wydaje sie przesada. Najpierw niech powstana alternatywne ulice, trasy szybkiego ruchu, niech poprawi sie jakosc jezdni, a pozniej mozna w srodmiesciu wyznaczyc obszar 30 km/h. Dzis w Gdyni powstaja bardzo dyskusyjne inwestycje typu infobox, muzeum emigracji czy juz mniej dyskusyjne, ale wciaz lotnisko, natomiast drogi - dziura na dziurze, jak nie dziury to studzienki, ktore sie zapadly, niektore drogi maja nawierzchnie ktora byla nie remontowana chyba od 30 lat, brakuje alternatywnych ulic, jak gdzies sa roboty, to korki niemilosierne (np. wystarczy zamknac kawalek estakady kwiatkowskiego i dzieja sie cuda). Dla mnie strefa 30 to temat zastepczy.

    • 12 10

    • dzieki strefom 30 jakość nawierzchni utrzymuje się dłużej po remoncie

      nawierzchnia się niszczy najbardziej od przyspieszania i hamowania, w strefie 30 takie manewry są dużo łagodniejsze i w mieście jest dzięki temu mniej hałasu, a ruch jest bardziej płynny.

      • 4 0

  • Po co robić cokolwiek dla rowerzystów? (13)

    Co by się nie zrobiło oni i tak będą narzekać i mówić, że się nic nie robi.

    • 10 13

    • a myślisz kto głosuje na Adamowicza? ;-D

      kombinuj Czesiu, kombinuj

      • 2 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Proponuję utworzyć strefy - ZAKAZ PEDAŁOWANIA! (10)

      • 6 9

      • jak w rosji, marzenie, u nas sie tak nie da ;) (4)

        • 4 1

        • WSZYSTKO SIĘ DA (3)

          TRZEBA TYLKO WYZWOLIĆ SIĘ SPOD OKUPACJI BRUKSELI I PODLANSOWAĆ ODPOWIEDNIE WZORCE A NIE PROMOWAĆ MARGINES I ODCHYLEŃCÓW!

          • 0 5

          • Wez pigulki.

            • 1 0

          • Ty masz wzorce ? Jak Gomułka - jedynie słuszne, tyle że prawicowe. (1)

            • 3 1

            • Precz z lewactwem!!!!!!!!!!!

              wasze tęczowe sztandary prowadzą naszą cywilizację do zagłady!Dziś możesz mówić że to bzdura ale na stare lata będziesz czekał aż sąsiedzi wrócą z meczetu żeby ci pieluchę zmienili bo nie będzie komu;)

              • 0 2

      • (4)

        przecież ograniczenia dla rowerów nie istnieją, po to są rowery aby na przełaj, miedzy samochodami, widzę ,że zazdrość wychodzi ,że rowery mają coraz więcej przywilejów. A generalnie chodzi o to abyś jeden z drugim wysiedli z golfa, kupili rowery i odmienili wasze nudne życie przy durnych polskich serialach dla niepełnosprawnych umysłowo. Ruch, zdrowe serce, brak obwisłego brzucha i cycków, super samopoczucie. No i delegalizacja papierosów by się przydała bo stada debili wmawia sobie ,ze lubią palić. Jak można siebie okłamywać ? Bo co kolega pomyśli , że jesteś miękka faja ?

        • 7 6

        • Jestes facetem, ktorego obie półkule mózgowe są słabo połączone, bo tylko facet może pisać o wciągnięciu się obwisłych cycków (3)

          dzięki jeździe rowerowej. Chyba ze bezdzietną, starą panienką.

          Obwisłość piersi to zazwyczaj skutek przebytych ciąż. Kobietom, które nie rodziły, nic pod nosem nie dynda.

          Ja chętnie wysiądę z samochodu, ale wówczas, gdy będę mógł się odprężyć po pracy, do której dojeżdżam z Tczewa.

          Tymczasem Ty zacznij posuwać rowerem do Świecia np. Dzień w dzień po tej dobrej autostradzie. Dla kondycji oczywiście. Bo masz problem z oglądaniem świata realnego. Spozierasz na niego wyłącznie przez szyby.

          • 2 3

          • hehehe, gosciu trafil wide w dziesiatke. od tv i durnych seriali cycki obiwsle, a d*pa duza. bywa.

            • 2 2

          • Lubię rower, mam auto (bo np. cięższych czy dużych rzeczy nie (1)

            wezmę na rower), ale nie lubię wzajemnego terroru: ze strony kierowców, jak i ze strony takich rowerzystów jak ty.

            • 1 2

            • biedny glupolu, a skad wiesz ze jestem rowerzysta? a moze cwaniaczku, po prostu jestem facetem, ktory nie znosci w/w obwislych cycow i wielkich d*p sprzed TV?

              • 2 2

  • takie pitoly a u Adamowicza CBA

    Temat jakos szybko wam uciekł

    • 4 2

  • zmiany zmiany zmiany, po latach marazmu (4)

    i jeszcze ktoś zechce powiedzieć, że Masy Krytyczne nic nie dają?!

    Gdańsk jest już na 3+, lub 4
    Gdynia jest na 3= ale była NDST, poprawia się błyskawicznie

    teraz czas na Sopot

    • 11 7

    • (1)

      na "4" to Gdańsk będzie za kilka lat, jak skończą robić trasy wg STeR.
      Ale masz rację, zmienia się to wszystko na lepsze i faktycznie także dzięki temu, że wkurzeni nicnierobieniem ludzie w końcu wyszli na ulice.

      • 7 2

      • to.. może jakieś malućkie referendkum dla Karnosia?

        • 1 3

    • w sopocie nie ma dramatu (1)

      tylko jak wydzielić jeden pas na niepodległosci dla rowerów w każdą stronę? W sumie po co tam 2 pasmówka ? Przecież są alternatywne drogi, u dołu grunwaldzka, u góry koło uniwerka też można puscić samchody po 2 pasach ,bo jak przeniesie się trasę dla rowerów to tam się zwolni pas. Tak, muszę w tym tygodniu pogadać o tym z Jackiem i trzeba zacząć działać. W końcu to kurort.

      • 2 2

      • w Sopocie potrzebne są drogi rowerowe wzdłuż SKM od ulicy Bohaterów Westerplatte

        do stacji Kamienny Potok

        • 1 0

  • fantastyczna wiadomość :):)

    • 4 5

  • wszystko (13)

    fajnie, jak pedaliści zaczną płacić OC i podatek ( może za powietrze w gumach)to może warto się zastamowić czy potrzebne są te krtynizmy, narazie pedaliści tylko krzyczą , że im się należą- ścieżki, strey itp.jeszcze niech nauczą się szanować innych napotkanych na drodze użytkowników i będzie ok.

    • 19 25

    • (10)

      Jak trzeba być tępym człowiekiem aby takie rzeczy gadać ? Trolujesz? czy nie masz mózgu ?

      • 9 7

      • MA RACJĘ! A KTO ZPŁACI ZA SZKODY POWSTAŁE Z WINY PEDALISTY? (9)

        ROWERZYŚCI POWINNI PŁACIĆ OBOWIĄZKOWE OC JEŻELI CHCĄ BYĆ RÓWNORZĘDNYMI UCZESTNIKAMI RUCHU. NIE MOŻE BYĆ WYBRAŃCÓW I ZASADY TAKIE SAME JAK KODEKS DROGOWY DLA WSZYSTKICH!!!

        • 5 11

        • (4)

          A prawo jazdy na wózek w hipermarkecie masz? Bo jak na razie to więcej szkód robią takie wózki niż rowery.

          • 9 6

          • Jak sam napisałeś wózek porusza się po terenie hipermarketu (2)

            A nie po ulicach:)a taki przemieszczacz łańcuchowy potrafi porysować lakier na aucie lub stłuc reflektor i co wtedy zrobisz jak to będzie twoja wina - oczy jak kot ze szreka?

            • 4 5

            • Czasem wózek pcham po parkingu do samochodu i w każdej chwili (1)

              z niektórymi autami można się nim zderzyć.

              • 3 2

              • A gdyby wszystkie gdyby zebrać w jedno wielkie gdyby...

                • 2 0

          • Błądzisz synu, błądzisz

            • 3 2

        • uczestnikiem ruchu jest też pieszy na przejściu (2)

          to co? OC? niezła próba, panie agencie ubezpieczeniowy.

          • 9 4

          • Pieszy porusza się po chodnikach (1)

            A jeśli przechodzi przez ulicę w miejscach wyznaczonych i zostanie potrącony to zawsze będzie wina kierowcy

            • 2 5

            • nie chodzi o łatwość ustalania winy

              tylko o zapobieganie wypadkom i ich ciężkim skutkom

              • 2 0

        • Doprawdy ? A dla pieszych to nie ? Przecież i do nich jest skierowana

          część przepisów z Kodeksu Drogowego. Zgłosisz się pierwszy na egzamin dla nich ? Daj przykład !

          • 5 3

    • Ja ciebie szanować to nie będę na pewno - za słowo pedaliści, chamie ! (1)

      • 5 3

      • Przecież pedaliści i tak nikogo i niczego nie szanują.

        • 2 4

  • za mało wypadków? (1)

    Czysty idiotyzm.Niech jeszcze zrobia jakieś malunki na autostradach i pozwola rowerzystom śmigać jak chcą.Idioci.

    • 7 16

    • naucz się ,ze ulica nie jest tylko dla golfów.

      • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane