• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez utrudnień na Stogach. Wraca stała organizacja ruchu

Krzysztof Koprowski
12 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, na ul. Stryjewskiego.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, na ul. Stryjewskiego.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, na ul. Stryjewskiego.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, na ul. Stryjewskiego.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, na ul. Stryjewskiego.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, na ul. Stryjewskiego.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, na ul. Stryjewskiego.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, na ul. Stryjewskiego.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, na ul. Stryjewskiego.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, na ul. Stryjewskiego.

Z prawie półtorarocznym opóźnieniem powoli dobiega końca przebudowa torowisk i układu drogowego na Stogach. W poniedziałek, 12.10.2020 r., przywrócony zostanie ruch samochodów na ulicach w centralnej części dzielnicy. Nadal będą jednak trwały prace wykończeniowe, w tym w zakresie infrastruktury tramwajowej.



Czy prace drogowe na Stogach były dla ciebie dokuczliwe?

Gdyby trzymać się pierwotnego terminu, przebudowa torów tramwajowych i układu drogowego powinna zakończyć się w maju 2019 r.

Liczne trudności, m.in. wynikające z nieuwzględnionych w dokumentacji sieci podziemnych oraz - zdaniem naszych czytelników, którzy wielokrotnie skarżyli się na niewielkie postępy - opieszałość ekip budowlańców, sprawiły, że dopiero w poniedziałek, 12.10.2020 r., oficjalnie oddana zostanie do użytku część drogowa inwestycji.

- W godzinach porannych planowane jest otwarcie dla ruchu samochodowego ulic znajdujących się w centralnej części dzielnicy. Oprócz ul. Stryjewskiego otwarte zostaną wszystkie przyległe do niej ulice, w tym Skiby, Zimna, Wrzosy, Szpaki i Pawia. Wprowadzona zostanie tu docelowa organizacja ruchu i obowiązywać będzie strefa tempo 30 km/h - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście



  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, w rejonie pętli Stogi Pasanil.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, w rejonie pętli Stogi Pasanil.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, w rejonie pętli Stogi Pasanil.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, w rejonie pętli Stogi Pasanil.

Nie wszystkie prace jeszcze zakończone



Czy to oznacza, że wszystkie prace udało się zakończyć? Choć jeszcze w połowie września urzędnicy zapowiadali zakończenie robót w ciągu dwóch tygodni, to nadal trwają one w zakresie m.in.:
  • obiektów zaplecza socjalnego dla motorniczych na pętlach Plaża i Pasanil,
  • ułożenia chodników m.in. w rejonie pętli Stogi Plaża,
  • wykonania nawierzchni tzw. zabruku torowiska na pętli Stogi Pasanil.

Roboty te nie powodują większych utrudnień w ruchu, choć wyłączenie pętli Stogi Pasanil z eksploatacji wymusza kierowanie wszystkich tramwajów do oddalonej o prawie 1,5 km pętli Stogi Plaża (przed remontem poza sezonem wakacyjnym realizowano tam tylko wybrane kursy tramwajami).

  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, w rejonie pętli Stogi Plaża.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, w rejonie pętli Stogi Plaża.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, w rejonie pętli Stogi Plaża.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, w rejonie pętli Stogi Plaża.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, w rejonie pętli Stogi Plaża.
  • Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, w rejonie pętli Stogi Plaża.
- Wykonawca robót będzie w najbliższych dniach przeprowadzał również prace naprawcze tych elementów, które wymagają poprawy. Ewentualne prace wymagające wprowadzenia zmian w organizacji ruchu, z uwagi na funkcjonujący ruch tramwajowy, prowadzone będą w godzinach nocnych - dodaje Zakrzacka.
Czytaj też:

Historia budowy trasy tramwajowej na Stogi



Prace budowlane realizowane w ramach projektu GPKM IVA



Umowa z wykonawcą prac, którego liderem jest spółka Aldesa Construcciones Polska, podpisana została w czerwcu 2018 roku. Koszt inwestycji to ok. 117 mln zł.

Projekt jest realizowany w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA (al. Adamowicza, nowe tramwaje, wiaty, tablice informacji pasażerskiej, trasa Nowa Warszawska) o łącznej wartości ok. 602,9 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi ok. 310,9 mln zł.

Czytaj też:

Budowa Nowej Warszawskiej jednak bez podziału na etapy



Materiał z czerwca br.



Miejsca

Opinie (180) ponad 20 zablokowanych

  • Brawo (3)

    Stogowianie poczują odrobinę luksusu ;)

    • 15 6

    • Stożanie... (1)

      Po polskiemu piż

      • 0 0

      • Stożkogłowi

        :)

        • 0 0

    • Już czujemy, jest super:) a narzekaczom i malkontentom mówimy stanowcze NIE

      • 6 0

  • Półtora roku opóźnienia... (13)

    Brak słów. Władza rzecz jasna zamiast pilnowania remontu była zajęta lansem i wywiadami. Dramat

    • 165 47

    • ReferendumDlaGdanska (3)

      Inwestycje mają duże opóźnienia, nikt nad tym nie panuje

      • 72 17

      • (2)

        ale są a to kluczowe w dobie obicanek cacanek - jakos port centralny albo stocznia w Radomiu nadal nie istnieją,, tak jak promy w szczecinie i inne bujnie zapowiadane inwestycje

        • 17 9

        • Dulkiewicz rządzi Radomiem czy Gdańskiem? (1)

          Piszesz nie na temat

          • 10 10

          • marudzisz że cokoliwek jest a gdzie indziej nie ma nic poza słowami, wolę zjeść suchą bułke niż nasluchać się o kotletach które kiedyś może będą albo jak zwykle wcale

            • 7 1

    • Kontrakty są podpisywane ze "swoimi" (1)

      Rozumiem ,że u nas nie ma żadnych kar umownych ,można sobie przekraczać terminy wykonania pracy ...pytanie po co zawierać w umowach czas wykonania ,nie będzie zobowiązań ,skończą kiedy skończą i będzie OK.

      • 12 2

      • Napiszę możliwie prosto. W tym przypadku pomimo iż uważam, że wykonawca nie starał się podgonić prac. Nic nie można mu zrobić. W Polsce mamy burdel biurokratyczny. Wchodzi ekipa i zaczyna kopać. Okazuje się, że stare instalacje nie idą tam gdzie są na planie i zaczyna się "sajgon". Trzeba od nowa wszystko przeprojektować, dostać ponownie zgody, a to trwa. Wykonawca dostał plan, na nim nic się nie zgadza. Każdy sąd przyznał mu rację i oddali powództwo o kary za zwłokę. Mądrzy jesteście w wirtualnej rzeczywistości, a w praktyce nie mieliście kontaktu z jakąkolwiek budową. Mimo wszystko wykonawca mógł próbować "stanąć na rzęsach" aby to opóźnienie zminimalizować, a tego to ja nie widziałem. Dlatego na miejscu włodarzy skreślił bym tą firmę na naszym podwórku.

        • 11 0

    • Jakim lansem, walką z rządem

      • 7 4

    • (5)

      Co mieli zrobić według Ciebie? Poganiać? Kary umowne naliczać? Wywalić ich z budowy? I tak całe szczęście, że nie wykopano tam jakiegoś cennego zabytku, bo do dzisiaj archeo by tam kopało.

      • 11 20

      • (2)

        Żal Cię czytać... Wazelina aż wylewa się z Twojch wypocin.
        Widać że kompletnie nie wiesz jak i co działo się na Stogach podczas tej zmory!!! Jaką nam Twój mocodawca zgotował!!!

        • 17 6

        • Za to ty wiesz najlepiej, chociaż cię tam w ogóle nie było.

          • 3 11

        • No to nas oświeć, mój Drogi.

          Co takiego się działo?

          • 5 12

      • A co ty robisz jak remontujesz coś u siebie? Chwalisz,że są 11/2 roczne opóźnienia?

        • 9 1

      • Może wykopano ale kierownik budowy kazal kopać dalej ;)

        • 10 1

  • Szkoda tylko że zamiast prawdziwej infrastruktury rowerowej (7)

    miasto nam funduje kolejne mega kolizyjne esy floresy szlaczki zygzaczki na chodniku.
    Wstyd. Gdańsk to rowerowe średniowiecze nawet już jak na standardy polskie.

    • 58 48

    • Najlepiej jeździć rowerem po lesie (4)

      Przynajmniej świeże powietrze tam jest

      • 14 3

      • no ale do tego lasu też trzeba jakoś dojechać (3)

        • 10 4

        • (1)

          Czyli aby dojechać do lasu musi być super infrastruktura rowerowa, a w lesie wystarczą dukty? Podaj rękę tym wszystko żądającym kierowcą bo jesteście z jednej bajki.

          • 5 1

          • tak. to proste. chodzi o to żeby szybko przejechać miasto by znaleźć się w lesie ;)

            • 3 0

        • Jak część rowerzystów możesz dojechać tam komunikacją miejską ;)

          • 6 3

    • (1)

      Tym to zawsze coś nie pasuje. Najlepiej to wszystkich wyrzucić i wielką ścieżkę rowerową na środku zrobić. Masakra.

      • 5 6

      • Pajacu z blachosmrodu - milczeć !

        • 1 8

  • Mimo wszystko jest to sukces (5)

    Mimo opóźnień itp. jest to jednak sukces,. Dzielnica w której nie widziano remontów od jej powstania czyli więcej niż 50 lat, doczekała się kompleksowego odnowienia linii i nowoczesnej przestrzeni publicznej.
    I inwestycja jest konkretna, z zastosowaniem różnych nowych rozwiązań natomiast bez niepotrzebnych drogich fajerwerków

    • 15 20

    • O szczegóły proszę a nie ogólnie.

      • 2 0

    • Komuna wróciła (1)

      Co to za remont ulica Wosia Budzisza wróciła do czasów komuny lata 70 też była dwukierunkowa a teren między torowiskiem a działkami aż się prosi o drogę w stronę Stogów

      • 8 2

      • Wosia Budzysza zawsze była jednokierunkowa. Za tak zwanej komuny praktycznie powstały Stogi. Za tak zwanej komuny architekci mieli pokończone uczelnie przedwojenne,projekt urbanistyczny miał swój charakter,bloki nie wchodziły na siebie jak w dzisiejszej kolchozowej architekturze Gdańska. Za tak zwanej komuny nie wszyscy zgadzali się z ówczesnym systemem ale żyliśmy i każdy wnosił coś od siebie i chciał robić dobrze. Stogi to taka enklawa. Ktoś mądry nadal imiona ulicom,których nie zmieniamy,Tamka,Pawia,Hoża,Stryjewskiego,Falk Polonusa i kaszuby,poety Jana Karnowskiego o pseudonimie " Wos Budzisz".

        • 8 2

    • Mimo wszystko ten remont to klęska,Gdańsk nie ma gospodarza.

      • 6 4

    • Nie wiem skąd jesteś, ale Stogi to ty chyba widziałeś - ale na obrazku.

      • 8 2

  • Kostka jest trendy. Szczególnie na torowisku. Kiedy remont?

    • 20 3

  • Stogi to taki powrót do lat 90.

    Zawsze gdy tam jestem ma wrażenie jak by czas cofnął się od 25 lat....a nie to 2020 ale tam od tych 25 lat nie wiele się zmieniło

    • 5 15

  • Ile to wszystko trwało... (3)

    Masakra jak robią inwestycje. Czy wykonawca płacił kary?

    • 97 12

    • Dobrze, że w ogóle to zrobili

      Nie to co jaśnie nam panująca władza (PiS, która powołała rok temu zarząd CPK który bierze co miesiąc miliony PLN i nic się nie dzieje.

      • 5 8

    • inwestycje (1)

      pokaż swoje inwestycje

      • 2 8

      • On/a rządzi miastem i pobiera za to kasę

        Czy nieudolna Dulkiewicz?

        • 8 3

  • Grwtulacje (3)

    Po prawie 3 latach remont dobiega końca.... czy będzie feta

    • 27 6

    • Oj feta będzie. Arriwa zaprasza do Warszawy :)

      • 1 0

    • Gratulacje, matma to Twoja najlepsza umiejętność.

      • 3 0

    • Liczyć umiesz

      Remont rozpoczął się w lipcu 2018

      • 7 3

  • Jakość

    Sprawdzić należy jakość wykonanych prac. Płytki chodnikowe, ułożone ( byle jak ? ) nie są stabilne pukają przy chodzeniu, i to w różnych miejscach - sprawdzić !. Uwagi : dlaczego zlikwidowaliście miejsca parkingowe przy pawilonach handlowych, jestem pewien, że za kilka lat będziecie przywracać miejsca parkingowe. Jak można było z istniejących ok. 60 miejsc pozostawić 9 ? pozostałe miejsca parkingowe utwardzono i to poszło w kierunku placu defilad. Kto to akceptował - gdzie władza ? straszne.

    • 30 2

  • (3)

    Czy w 1935 roku inwestycje kończyły się z podobnym opóźnieniem?.Podobno żyjemy w czasach gdzie "wolność jest nam zabierana po kawałku".Niestety tak to wygląda gdy prowadzi sie politykę krajową, a swoje miasto traktuję się jak kulę u nogi.

    • 36 9

    • (1)

      A westerplatte umocnieno w tajemnicy, ukradkiem przenoszono cement żeby nic nie było wiadomo, i zwykli polscy gdańszczanie w tym pomagali.

      • 2 0

      • Na Stogach nikt nie chciał pomóc, a Ukraińcy robili co mogli.

        • 0 4

    • Tramwaj, który przed drugą wojną światową budowano z Wrzeszcza na Suchanino nie ukończono nigdy!

      Tak też się budowało.

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane