• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilbordy wracają na ulice Gdańska. Miasto rocznie zarobi na nich 2 mln zł

Maciej Korolczuk
15 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wkrótce bilbordy, od których zdążyliśmy się już odzwyczaić wrócą na część ulic w Gdańsku. Miasto zarobi na nich 2,2 mln zł i zyska 170 nowych drzew. Wkrótce bilbordy, od których zdążyliśmy się już odzwyczaić wrócą na część ulic w Gdańsku. Miasto zarobi na nich 2,2 mln zł i zyska 170 nowych drzew.

6 tys. zł dziennie i 2,2 mln zł rocznie miasto zarobi na reklamach, jakie wkrótce ponownie pojawią się na ulicach w Gdańsku w ramach obowiązującej uchwały krajobrazowej. Dodatkowo właściciele reklam będą musieli posadzić w Gdańsku 170 drzew.



Czy 170 drzew i 2,2 mln zł to wystarczająca rekompensata za powrót reklam na ulice Gdańska?

O tym, że bilbordy wrócą na ulice Gdańska informowaliśmy w lipcu.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił wówczas przetarg na umieszczenie reklam w pasach drogowych, mimo że chwilę wcześniej wielkopowierzchniowe nośniki zostały zlikwidowane w ramach uchwały krajobrazowej. Urzędnicy, pytani wówczas przez nas, dlaczego reklamy znów staną na ulicach Gdańska, tłumaczyli, że uchwała nie miała na celu likwidacji branży reklamowej, lecz uporządkowanie zasad funkcjonowania reklam w przestrzeni publicznej.

- Jeśli reklamy wrócą, to wyłącznie w miejscach oraz na zasadach wskazanych przez magistrat - tłumaczyli urzędnicy.

Wyjściowa dzienna stawka od 2,90 zł za m kw.



W ramach przetargu obszar Gdańska, na którym mają stanąć billboardy, podzielono na 14 pakietów. W zamian za umiejscowienie reklam na gruntach przyległych do pasów drogowych właściciele nośników będą musieli wykonać nasadzenia drzew i zapłacić za powierzchnię reklamową.

Stawka minimalna za 1 m kw. danego pakietu wynosiła między 2,90 zł a 3,10 zł dziennie. Aby wyłonić podmiot, który w danym sektorze ustawi reklamę (już zgodną z zasadami uchwały krajobrazowej), przeprowadzono licytację poszczególnych pakietów. 10 pakietów zawierało po sześć lokalizacji, natomiast cztery pakiety obejmowały jedną lokalizację.

62 oferty w przetargu



Ostatecznie, zainteresowanie umieszczeniem nośników wyraziło pięć podmiotów (AMS, Outdoor Trójmiasto, Synergic, OMP, Jaworscy Nieruchomości), które przesłały łącznie 62 oferty zakupu pakietów (od trzech do pięciu dla każdego pakietu).

- Ponieważ na każdy z pakietów wpłynęła więcej niż jedna oferta, konieczne było przeprowadzenie licytacji. Jej przedmiotem była cena za 1 m kw. powierzchni reklamowej. Zwycięzcą został ten podmiot, który zaproponował najwyższą stawkę - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Najdroższe reklamy staną przy ul. Obrońców Wybrzeża, Czarnym Dworze, Wita Stwosza, Chłopskiej i al. Jana Pawła II, gdzie stawka za m kw. w licytacji osiągnęła 4,50 zł za każdy dzień ekspozycji. To oznacza, że każdy z bilbordów, jaki stanie przy tych ulicach, będzie średnio kosztował 445 zł, a podmiot który go postawi będzie musiał dodatkowo posadzić 11 drzew.

Najtańsze okazały się nośniki w trzech ostatnich pakietach (przy ul. Marynarki Polskiej). Tam stawka za m kw. reklamy wyniosła 3,60 zł. Pozostałe pakiety sprzedano w cenie 4 zł/m kw.

Lista wszystkich 64 lokalizacji, gdzie wkrótce staną billboardy


Wylicytowane stawki za poszczególne pakiety:

  • Pakiet 1 - AMS - 4 zł
  • Pakiet 2 - AMS - 4,50 zł
  • Pakiet 3 - OMP - 4 zł
  • Pakiet 4 - AMS - 4 zł
  • Pakiet 5 - Outdoor Trójmiasto - 4 zł
  • Pakiet 6 - Synergic - 4 zł
  • Pakiet 7 - AMS - 4 zł
  • Pakiet 8 - Jaworscy Nieruchomości - 4 zł
  • Pakiet 9 - AMS - 4 zł
  • Pakiet 10 - Synergic - 4 zł
  • Pakiet 11 - OMP - 4 zł
  • Pakiet 12 - AMS - 3,60 zł
  • Pakiet 13 - AMS - 4,60 zł
  • Pakiet 14 - Synergic - 3,60 zł

Uchwała krajobrazowa dopuszcza nie tylko ustawianie we wskazanych przez miasto lokalizacjach bilbordów, ale także reklam na rusztowaniu podczas remontów budynków. Uchwała krajobrazowa dopuszcza nie tylko ustawianie we wskazanych przez miasto lokalizacjach bilbordów, ale także reklam na rusztowaniu podczas remontów budynków.
- Biorąc pod uwagę wylicytowane stawki, kwoty za umieszczenie nośników reklamowych w lokalizacjach ze wszystkich 14 pakietów za jeden dzień wyniosą 6100 zł, czyli 2,2 mln zł rocznie. Wpływy te przeznaczone zostaną na pielęgnację zieleni i nowe nasadzenia w pasach drogowych - precyzują urzędnicy.
Oprócz wniesienia opłaty za możliwość ustawienia bilbordów firmy zobowiązane są do posadzenia i pielęgnowania drzew przez okres trzech lat. W sumie w pasach drogowych posadzonych ma zostać 170 drzew.

Po opublikowaniu oficjalnych wyników przedsiębiorcy mają 30 dni na podpisanie umowy, a następnie, po uzyskaniu stosownych pozwoleń na budowę, będą mogli przystąpić do prac związanych z montażem bilbordów. Umowy z poszczególnymi podmiotami podpisane zostaną na 10 lat.

Opinie (244) 10 zablokowanych

  • Oszuści za 2 mln zł tyle co kosztuje ochrona rocznie dulkiewicz

    Zaśmiecą od nowa miasto ....

    • 15 2

  • zaraz wyślą młodzież by " protestowała" by chroniono środowisko....

    a zaśmiecanie miasta...
    przecież te wszystkie reklamy, bilbordy to jest zwyczajne niszczenie środowiska,

    • 9 1

  • 2 mln zł kosztuje głupie za zaśmiecenie miasta

    Przecież 2 mln zł to jest nic dla miasta

    • 12 0

  • Nie oszukujmy się

    W dobie zmasowanej cyfryzacji nachalne billboardy to antyreklama! Niestety, Janusze biznesu myślą inaczej...

    • 11 0

  • OK

    I dobrze.

    • 1 12

  • Miasto zarobi 2 mln zł rocznie

    Agencje reklamy kilkanaście mln zł . Niezły wał to nie jest biznes sla miasta te śmieszne 2 mln zł a biznes dla wynajmującego . Naszym kosztem i oszpeceniem miasta

    • 14 0

  • Miasto sobie wałkuje pieniądze, z reki do reki, na stole pod stołem, my wam pozwolenie, wy zlecicie projekt komu trzeba..... te dwie banki, jesli spojrzeć na nie, ze to koszt jaki ponosimy aby miasto wyglądało przyzwoicie ... to wcale nie jest tak wiele!!!! poza tym ta cala kasa i etaty wydane na egzekwowanie ustawy krajobrazowej do tej pory właśnie poszły się gzić... Podsumowując tę chaotyczną wypowiedz- nie dla banerów!!!!! nawet za dwie banki. Poszukajcie sobie innych źródeł dodatkowych dochodów urzędnicy !

    • 9 1

  • Jeżeli "przedsiębiorca" decyduje się na taki nośnik reklamy, (1)

    to jest i**otą. Kasa w błoto, ale pracownikom nie da ani złotówki więcej. To ten typ. Kto leci kupować gacie albo kosiarkę, bo zobaczył je na syfiastym bilbordzie?

    • 10 1

    • własnie najstraszniejsze jet to, ze to działa :(((((( to jak z koncówką 99 groszy przy cenach w sklepie. Kazdego to wkurza kazdy ma dosc tych zółciaków w portfelu, ale suche fakty są takie ze w masie- to działa. Ludzie to stado owiec jest, mimo wszystko. To od tysiącleci sie nie zmienia :(

      • 0 1

  • (1)

    Przykro sie na to patrzy :( gdzie są służby? gdzie prokuratura abw cbs czy inne które po szybkiej analizie mogły by postawić zarzuty konkretnym łapówkarzom i kombinatorom ????????

    • 12 0

    • Zgłoś się jak coś wiesz zamiast kłapać dziobem w necie

      • 1 0

  • (3)

    Dzięki, chłopaki. Straciliście głos "genetycznej" anytpisówki. Na zawsze.

    • 18 1

    • (2)

      Nie jeden

      • 0 0

      • (1)

        Myślę, że nawet nie dwa.

        • 0 0

        • trzy?

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane