- 1 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (71 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (226 opinii)
- 3 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (127 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (82 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (276 opinii)
- 6 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (57 opinii)
Bilbordy wracają na ulice Gdańska. Miasto rocznie zarobi na nich 2 mln zł
6 tys. zł dziennie i 2,2 mln zł rocznie miasto zarobi na reklamach, jakie wkrótce ponownie pojawią się na ulicach w Gdańsku w ramach obowiązującej uchwały krajobrazowej. Dodatkowo właściciele reklam będą musieli posadzić w Gdańsku 170 drzew.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił wówczas przetarg na umieszczenie reklam w pasach drogowych, mimo że chwilę wcześniej wielkopowierzchniowe nośniki zostały zlikwidowane w ramach uchwały krajobrazowej. Urzędnicy, pytani wówczas przez nas, dlaczego reklamy znów staną na ulicach Gdańska, tłumaczyli, że uchwała nie miała na celu likwidacji branży reklamowej, lecz uporządkowanie zasad funkcjonowania reklam w przestrzeni publicznej.
- Jeśli reklamy wrócą, to wyłącznie w miejscach oraz na zasadach wskazanych przez magistrat - tłumaczyli urzędnicy.
Wyjściowa dzienna stawka od 2,90 zł za m kw.
W ramach przetargu obszar Gdańska, na którym mają stanąć billboardy, podzielono na 14 pakietów. W zamian za umiejscowienie reklam na gruntach przyległych do pasów drogowych właściciele nośników będą musieli wykonać nasadzenia drzew i zapłacić za powierzchnię reklamową.
Stawka minimalna za 1 m kw. danego pakietu wynosiła między 2,90 zł a 3,10 zł dziennie. Aby wyłonić podmiot, który w danym sektorze ustawi reklamę (już zgodną z zasadami uchwały krajobrazowej), przeprowadzono licytację poszczególnych pakietów. 10 pakietów zawierało po sześć lokalizacji, natomiast cztery pakiety obejmowały jedną lokalizację.
62 oferty w przetargu
Ostatecznie, zainteresowanie umieszczeniem nośników wyraziło pięć podmiotów (AMS, Outdoor Trójmiasto, Synergic, OMP, Jaworscy Nieruchomości), które przesłały łącznie 62 oferty zakupu pakietów (od trzech do pięciu dla każdego pakietu).
- Ponieważ na każdy z pakietów wpłynęła więcej niż jedna oferta, konieczne było przeprowadzenie licytacji. Jej przedmiotem była cena za 1 m kw. powierzchni reklamowej. Zwycięzcą został ten podmiot, który zaproponował najwyższą stawkę - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Najdroższe reklamy staną przy ul. Obrońców Wybrzeża, Czarnym Dworze, Wita Stwosza, Chłopskiej i al. Jana Pawła II, gdzie stawka za m kw. w licytacji osiągnęła 4,50 zł za każdy dzień ekspozycji. To oznacza, że każdy z bilbordów, jaki stanie przy tych ulicach, będzie średnio kosztował 445 zł, a podmiot który go postawi będzie musiał dodatkowo posadzić 11 drzew.
Najtańsze okazały się nośniki w trzech ostatnich pakietach (przy ul. Marynarki Polskiej). Tam stawka za m kw. reklamy wyniosła 3,60 zł. Pozostałe pakiety sprzedano w cenie 4 zł/m kw.
Lista wszystkich 64 lokalizacji, gdzie wkrótce staną billboardy
Wylicytowane stawki za poszczególne pakiety:
- Pakiet 1 - AMS - 4 zł
- Pakiet 2 - AMS - 4,50 zł
- Pakiet 3 - OMP - 4 zł
- Pakiet 4 - AMS - 4 zł
- Pakiet 5 - Outdoor Trójmiasto - 4 zł
- Pakiet 6 - Synergic - 4 zł
- Pakiet 7 - AMS - 4 zł
- Pakiet 8 - Jaworscy Nieruchomości - 4 zł
- Pakiet 9 - AMS - 4 zł
- Pakiet 10 - Synergic - 4 zł
- Pakiet 11 - OMP - 4 zł
- Pakiet 12 - AMS - 3,60 zł
- Pakiet 13 - AMS - 4,60 zł
- Pakiet 14 - Synergic - 3,60 zł
- Biorąc pod uwagę wylicytowane stawki, kwoty za umieszczenie nośników reklamowych w lokalizacjach ze wszystkich 14 pakietów za jeden dzień wyniosą 6100 zł, czyli 2,2 mln zł rocznie. Wpływy te przeznaczone zostaną na pielęgnację zieleni i nowe nasadzenia w pasach drogowych - precyzują urzędnicy.
Oprócz wniesienia opłaty za możliwość ustawienia bilbordów firmy zobowiązane są do posadzenia i pielęgnowania drzew przez okres trzech lat. W sumie w pasach drogowych posadzonych ma zostać 170 drzew.
Po opublikowaniu oficjalnych wyników przedsiębiorcy mają 30 dni na podpisanie umowy, a następnie, po uzyskaniu stosownych pozwoleń na budowę, będą mogli przystąpić do prac związanych z montażem bilbordów. Umowy z poszczególnymi podmiotami podpisane zostaną na 10 lat.
Opinie (244) 10 zablokowanych
-
2021-09-15 16:00
Czy szpecenie miasta warte jest 2 mln zł ? . Ludzie co robicie.
- 24 0
-
2021-09-15 16:02
Patologia rządzi Gdańskiem! A światem pieniądz. Wstyd!!! Robia coś dobrego a później się z tego wycofują bo 2 banki będą do utopienia w kolejnych d**ilnych pomysłach.
- 21 0
-
2021-09-15 16:02
Nie do wiary hahah
Besztali mnie tu ze jestem taki a taki mowilem zostawcie i teraz miasto sie za to bierze wow
- 5 1
-
2021-09-15 16:03
Szymański esteta
i wszystko jasne
- 8 1
-
2021-09-15 16:04
Słabo
A już było tak ładnie... a tutaj znowu będzie pstrokacizna.
- 11 1
-
2021-09-15 16:08
Będą manipulować ludźmi?
- 7 1
-
2021-09-15 16:11
170 nowych drzew (5)
ale starych wyrośniętych czy podrośniętych sadzonek po 50 zł sztuka? Wygląda mi to na słaby biznes.
- 222 3
-
2021-09-15 16:24
170 nasion świerka wsadzone w glebę.
- 27 3
-
2021-09-15 17:07
przeczytaj sobie w specyfikacji do przetargu
- 5 3
-
2021-09-15 21:26
haha normalnie parodia wycinają drzewa na potęgę a potem piszą ze oni posadzą nowe gdzie indziej :)
- 14 1
-
2021-09-15 22:10
i pewnie okres "gwarancyjny" czy tam opieki nad sadzonkami to 5 lat czyli w praktyce przez 5 lat będą "patrzeć" czy drzewko na pewno uschło, a później to nie ich brocha
- 5 0
-
2021-09-16 10:10
170 sadzonek + 2,2 MPLN ?
To może lepiej 17 000 drzewek + utrzymanie ich przy życiu przez 10 lat + 0 PLN
- 1 0
-
2021-09-15 16:11
Żałosna porażka władz gdańska
Nie da się politycznie w żaden sposób uzasadnić takiej zmiany. Do tego ogromna strata dla mieszkańców
- 11 1
-
2021-09-15 16:11
Gdańska pomysł na biznes (1)
Wydaj uchwałę wykaszającą konkurencję i wejdź na ich miejsce. Genialne!
- 18 1
-
2021-09-15 16:15
Pozbyli sie firm reklamowych i maja monopol teraz nie glupie posuniecie.....
- 6 1
-
2021-09-15 16:11
uchwała pseudokrajobrazowa
- 19 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.