• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilet na SKM-kę ważny przez 4 minuty

Michał Brancewicz
19 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Okazuje się, automaty na bilety nie zawsze ułatwiają życie pasażerom. Okazuje się, automaty na bilety nie zawsze ułatwiają życie pasażerom.

Automat sprzedał naszej czytelniczce bilet na SKM-kę ważny przez... 4 minuty! Nieświadoma tego pasażerka dostała mandat od kontrolerów. Na szczęście został on już anulowany.



Feralny bilet naszej czytelniczki. Feralny bilet naszej czytelniczki.
Okazuje się, że automaty biletowe SKM nie zawsze ułatwiają życie pasażerom. - W automacie na dworcu w Gdańsku kupiłam bilet w tą i z powrotem do Sopotu. Potem się dowiedziałam, że był ważny tylko przez 4 minuty! - opisuje nasza czytelniczka, pani Elżbieta . - Dowiedziałam się o tym, gdy skontrolowano mnie w pociągu.

Jak to możliwe? Otóż pani Elżbieta kupiła bilet o godz. 23:56. Najbliższa kolejka miała przyjechać dopiero piętnaście minut później.

Bilety kupowane w automacie mają notkę, że ważne są tylko na najbliższy przejazd pociągiem. Jednak bilet kupiony przez panią Elżbietę zawierał dodatkowy zapis - małym drukiem - że jest ważny tylko do północy. I to on, podczas kontroli, okazał się ważniejszy.

- Cała sprawa zakończyła się mandatem, ponieważ mój bilet uznano za nieważny, choć zakupiłam go tuż przed podróżą - irytuje się pani Elżbieta

W Renomie dowiedzieliśmy się jednak, że mandat został już anulowany. - My musimy działać zgodnie z przepisami, jednak w tym przypadku przyznaliśmy rację tej pani i anulowaliśmy jej wezwanie do zapłaty bez żadnych kosztów dodatkowych - informuje Sławomir Pujszo, dyrektor zakładu kontroli biletów Z.W. "Renoma" - Po tym wydarzeniu zasygnalizowaliśmy włodarzom SKM zmianę tego przepisu.

Przez dwa dni staraliśmy się wyjaśnić w SKM sprawę feralnego dopisku o ważności biletu jedynie do północy. Niestety nie udało nam się uzyskać żadnych informacji na ten temat.

Opinie (185) ponad 50 zablokowanych

  • To je neuvezitelne! (5)

    "Przez dwa dni staraliśmy się wyjaśnić w SKM sprawę feralnego dopisku o ważności biletu jedynie do północy. Niestety nie udało nam się uzyskać żadnych informacji na ten temat."

    Co to za firma, która przez 2 dni nie potrafi ustalić jakiejkolwiek odpowiedzi i skontaktować się z mediami. Barany...

    • 0 0

    • (3)

      Matole, czy rozumiesz w ogole co czytasz? przeciez to piszacy dla trojmiasto.pl starali sie przez dwa dni wyjasnic w skm sprawę feralnego biletu... zenada i załamka - większość tego społeczeństwa nie kuma co czyta...

      • 0 0

      • (1)

        Buhaha i kto tu nie kuma tego co czyta? :D
        Koleś napisał prawidłowo - co to za firma, która przez dwa dni nie potrafi dać mediom żadnej odpowiedzi? Ty widocznie chciałaś zabłysnąć ale ci nie wyszło.

        • 0 0

        • masakra

          Jest napisane ze autorzy tekstu probowali sie czegos dowiedziec i wyjasnic ta sytuacje w skm jednak bez skutku. A to wcale nie oznacza ze skm nie potrafi ustalic odpowiedzi w zwiazku z biletem tylko najwyrazniej ma gdzies wystosowanie jakiegokolwiek oswiadczenia. Tak samo zreszta jak ma gdzies wszystkich pasazerow i robi sobie z nich istne zarty.

          • 0 0

      • Właśnie a trójmiasto.pl to też są media. Jak by niebyło. Co za idiotka!

        • 0 0

    • Jesteś za cienki by zrozumieć.

      Rozumiesz?

      • 0 0

  • No bo to jest Szybka Kolej Miejska i w 4 min. z Gdańska o Sopotu to dla niej żaden problem (1)

    ha,ha,ha...

    • 0 0

    • nawet bardzo szybka kolej miejska

      bo to jeszcze w drugą stronę było

      • 0 0

  • Renoma ludzie bez ludzkiego rozumu (32)

    byle wstawić mandat... Trzeba mieć "talent" do takiej pracy...

    • 0 0

    • (12)

      Głupiś - przecież anulowali kobiecie bilet, choć przepisy (głupie) pozwalały go wystawić. Tym razem wina jest po stronie SKM-ki.

      • 0 0

      • tia jasne (3)

        nagle sa tacy zajefajni,,,, i powiedza w twarz że działaja zgodnie z prawem,,, a potem anulują ha ha ha ha ,,,, jak wiadomo automaty stoją już troche i nagle olsnienie,,,,,, pytanie czy nikt już nie myśli jak coś tworzy :P,,,,,,,,,,,,,,,

        • 0 0

        • (2)

          mandat moze anulowali, ale oplate manipulacyjna 10zl pewnie kaali zaplacic
          tez tak kiedys mialem, ze mi powiedzieli "spokojnie, rozumiem pana sytuacje. poki co wypisze panu mandat, pojdzie pan do naszej siedziby i tam go anuluja i bedzie po klopocie" (akurat byla taka sytuacja, ze faktycznie mieli mi bez problemu anulowac). no ale na miejscu okazalo sie ze musze zaplacic te 10 zl o ktorych nikt mi nic nie powiedzial. dodatkowo nie mialem pieniedzy ze soba, bo wyskoczylem zalatwic tylko ta sprawe i musialem sie wracac do domu po dyche...

          • 0 0

          • tez miałem taką sytuację (1)

            nie zapłaciłem tylko walczylem w sądzie grodzkim, i wygrałem po 1 wyzycie w sądzie, zatem walczmy o swoje a dajmy się...

            • 0 0

            • Ja też wygrałem. Nie dam się oszukać byle kartoflowi.

              Wygrałem też kilka spraw dla znajomych. Te same sztuczki Renoma stosowała a mianowicie oszustwo, kłamstwo, zastraszenie.

              • 0 1

      • W przypadku posiadania odrobiny rozumu powinni zostawić kobietę w spokoju i wystosować czym prędzej pismo do SKM z opisem tej paranoicznej sytuacji i prośbą o jej naprawienie. Oto jak należy robić jeżeli potrafi się myśleć.

        • 0 0

      • a Renoma i tak zarobiła.. (1)

        bo żeby anulować karę, trzeba zapłacić opłatę manipulacyjną. Ciężko znieść takie traktowanie pasażerów.

        • 0 0

        • nie musiała zapłacić

          Jeśli wina jest po stronie Renomy lub skm (tak jak tutaj), to się nie płaci. No, chyba że postanowili ją wykorzystać drugi raz ;)

          • 0 0

      • Głupiś

        Było widać z biletu, że kobieta jest "niewinna". Niestety na skutek nadgorliwości Renomy musiała sprawę wyjaśniać i tracić czas. Renoma powinna zgłosić taki przypadek do SKM, żeby ta poprawiła swój bzdurny przepis/automat. Popieram wprowadzenie Renomy, ale tu dali ciała. Swoją drogą niech SKM przejrzy te swoje regulaminy, bo roi się od bzdur. Jak kupię bilet o 8:59 i nie wsiądę w kolejkę o 9:00 to muszę kupić drugi bilet?

        • 0 0

      • yyy... żal. Przecież to bezmózgowcy! Bilet wystawiony był o 23.56 . Na bilecie jest godzina! tylko matoł wystawił by taki mandat. ... ;/ ... i tylko z renomy.

        • 0 0

      • za anulowanie zapłaciła 14 zł

        • 0 0

      • Anulowali, bo zrobiła AFERĘ! (1)

        Gdyby siedziała cicho, to nic by nie anulowali.

        • 0 0

        • I o to chodzi :), to jest właśnie definicja polskiej uczciwości.

          Wysysać, wysysać i wysysać, oszukać, ograbić, wykorzystać, okłamać. Polak potrafi cwaniakować, Renoma jest wzorem polskości, godnie prezentuje nasze cechy narodowe, ma całą potrzebną do tego klasę i wizerunek :). Brawo.

          • 0 0

    • Jakby było napisane na bilecie, że trzeba uciąć rękę to też by to zrobili bo muszą się trzymać przepisów. PARANOJA. W tym wypadku trzeba było użyć ze dwóch komórek mózgowych ale niestety kontroler miał tylko jedną - odpowiedzialną za wypisywanie mandatów.

      • 0 0

    • Jest troche lepiej (15)

      Widac innych kontrolerow, spotkalem nawet uprzejmych, znajacych slowa dzien dobry i dziekuje.
      W skmkach nie widzialem juz dlugo takiego pajaca co zawsze chodzil w brazowej skorce i pantofelkach, pod kolor papy. To byl jeden z wiekszym chamow jakich widzialem. Prymitywne slownictwo, brak kultury, widac bylo ze koles nastawiony na "zarobek". Tak samo jak taki jeden o ciemnej karnacji, nazwalbym go "rumun", ktory czesto dlubal w nosie bez zadnej krepacji.
      Mam nadzieje ze tych chamow juz nogdy nie zobacze.

      • 0 0

      • Zero problemów.... (9)

        Tyle sie tu pisze o chamstwie kanarów z Renomy. Jeżdże SKM-ką już pewnie z 15 lat i ani razu nie zaznałem z ich strony chamstwa wobec mnie....zdażały się sytuacje "niemiłe" wobec innych osób, które jednak same nie były zbyt kulturalne wobec samych kontrolerów (nie miały bieletów, nie miały dokumentów, były w stanie wskazujacym, itp.).
        Bardzo czesto teraz słysze nawet dziekuję za okazanie biletu, co nawet śmiesznie brzmi z ust gościa o wyglądzie typowego dresiarza :-)

        • 0 0

        • (8)

          Popieram wielu tu wypowiadających się negatywnie o Renomie poprostu boli że nie mogą jeździć przez nich bez biletów. Jeżeli ktoś zawsze ma bilet to nie spotyka się z negatywnym podejściem a podany przykład to żadkość. Proponuję wszystkim burakom gadającym na renomę po prostu kupować bilety bo nikt z uczciwie płacących nie zamierza was sponsorować a wasze ściemnianie podnosiło zawsze ceny biletów. Skończcie płakać bo jesteście zdecydowanie większymi lewusami od renomy

          • 0 0

          • komentarz w stylu pracownika renomy (6)

            mozna miec bilet i byc chamsko obsluzonym.
            (...)
            Prawda jest taka ze chcecie sie nachapac ile wejdzie, szukacie dziury w calym zeby tylko wlepic mandat... a potem tacy kolesie jak ty siedza na necie i pisza jakies bzdury o uczciwosci... Uwazacie sie za straznikow teksasu?? Smeich na sali! (...)

            • 0 0

            • (5)

              Tak się składa że nie jestem ani pracownikiem renomy ani tym bardziej smieciem społecznym co raczej pasowałoby do Ciebie patrząc na poziom wypowiedzi. Obsłużonym kiepsko można być wszędzie a Tobie jak widzę przydarza się to częściej więc może to spowodowało u Ciebie tak traumatyczne przeżycia i ograniczone rozumem wypowiedzi, skoro podpisujesz się jako prawo i porządek to zacznij od ogarnięcia siebie i swojego poziomu bo aktualnie jest on żałosny

              • 0 0

              • Proponuje zaczac od siebie (3)

                Widac ze pochodzisz z rodziny o agenturalnej przeszlosci i bardzo cie to boli. Konfidencje i sprzedawanie innych masz juz we krwi
                Slowa: zalosny, masakra, mega, itp, itd sa uzywane przez osoby o niskim poziomie inteligencji

                • 0 0

              • (2)

                Po pierwsze mylisz konfidencje z uczciwością ponnieważ za twoje oszustwo w postaci jazdy bez biletu płaci każdy uczciwy w postaci droższego biletu więc zdrajcą jesteś Ty działając przeciw społeczeństwu. Następnie proponował bym czytać ponieważ jakoś nie doszukałem się w swojej wypowiedzi słów "mega" i "masakra" a jeżeli chodzi o słowo "żałosny" cóż nie widzę w nim nic niestosownego no chyba że jest ono dla Ciebie zbyt "wyszukane" bo jakoś względnie nie odstaje bądź przewyższa słowa typu nachapać, wlepić itp więc powtórzę swoją odpowiedzią utwierdziłeś mnie że jesteś ŻAŁOSNY

                • 0 0

              • Opinia została zablokowana przez moderatora

              • Oszuści z Renomy wyłudzają od uczciwych pasażerów.

                Łamią też prawo wypisując bezsasadnie wezwania do zapłaty uczciwym pasażerom. Wyłudzić chcą każdy grosz. Tak się ceni Pujszo, ich pracodawca.
                Potem przegrywają w sądach bo to ewidentni oszuści i rabusie o małych rozumkach. Taka jest prawda. Pół Polski zna sprawę oszustw Renomy i ich pracodawcy Pujszo.

                • 0 0

              • nie słyszałeś jak 3 śmieci z renomy

                pobiło kobietę w tramwaju, bo nie chciała dać dokumentów? Zamiast wezwać policję dali jej wycisk, rozumiem, że takich to popierasz, tak? Co do poziomu wypowiedzi, to zerknij sobie na swoją wypocinę, i ty mówisz, że nie jesteś "społecznym śmieciem"?

                • 0 0

          • ja w życiu nie dostałem mandatu w skm (zawsze mam bilet), ale co do postawy tych panów, to z kulturą u nich na bakier. Ale w takiej pracy powinni wymagać kultury osobistej, a kontrolerzy zawsze powinni używać słów "Dzień dobry, proszę, dziękuję". A nie, "Bilet!!!" czasem "Bilet do kontroli!!!"

            • 0 0

      • tiaaa (3)

        A ty nie kumasz ze oni sa w pracy, i maja wypelnic regulamin SKM? Bilet byl niewazny, i tyle. Gdyby nie wystawil mandatu to by popelnil blad i ktos moglby go udupic. Po co ma sie narazac ze wzgledu na czyjes glupie regulaminy?

        • 0 0

        • przede wszystkim trzeba myslec

          wiadomo, ze to blad w przepisie, ze ktos nie przewidzial sytuacji tej babki. w takim wypadku nie ma co wstawiac mandatu, tylko zglosic taki bezsens skm. wystarczy odrobina dobrej woli i wyobrazni. tacy goscie z takim rozumowaniem jak ty oglupiaja tylko rzeczywistosc i ja niepotrzebnie komplikuja bardziej niz wlasnie te omylne regulaminy.

          • 0 0

        • Przecież Renoma łamie te regulaminy o których piszesz.

          Więc to nie może chodfzić o to, że musieli bo oni się boją że złamią regulamin. Oni nagminnie wypisują zaskoczonym, uczciwym pasażerom "mandaty". (to nie są mandaty tak gwoli ścisłości)

          • 0 0

        • ciekawe

          a jak skomentujesz, że kanar nie wystawił mandatu dwóm laskom, tylko dlatego, że mu się chyba podobały. Gdzie się podziały te regulaminy? Jakoś do dziś widuję jego facjatę w kolejkach - nikt go nie zwolnił

          • 0 0

      • Bo w renomie dorabiają też kierownicy z SKM a ci mają troszeczkę kultury.

        • 0 0

    • E, nie zawsze jest tragicznie.

      Ja miło wspominam jednego koleżkę z Renomy. Jakoś wyszło tak, że skończył mnie się miesięczny, a zagadany z koleżanką z pracy nie skasowałem jednorazówki na peronie. Szczęście w nieszczęściu moje było takie, że kontroler mi nie wlepił mandatu, tylko się pochylił nade mną i powiedział, żebym kupił/skasował bilet u kierownika pociągu. Chociaż ja wcześniej zaproponowałem opuszczenie pociągu i wyjaśnienie sprawy na peronie (miałem stary dowód) :)

      • 0 0

    • Renoma to zwykli wyłudzacze i naciągacze

      Przegrali już setki spraw i nadal przegrywają za wyłudzanie i oszustwo.

      • 0 0

  • Dawna taryfa osobowa PKP

    • 0 0

  • Dawna taryfa osobowa PKP

    Mówi ze pół godziny przed zmiana daty tj. pólnocą bilet wydaje sie juz z data dnia nastepnego i w kupujac bilet w kasie na pociag osobowy , pospieszny itd. tak jest. I pan ktory sie tym zajmuje i wymysla przepisy w Skm pan S. powinien zmienic to takze w automatach i calym systemie sprzedazy Skm

    • 0 0

  • bu (1)

    żal pe el

    • 0 0

    • a gdzie lol?
      żal, lol i peel he,he

      • 0 0

  • Kanar nie był głupi, tylko cwany i szuja. (5)

    Za każde prawidłowo wystawione wezwanie dostaje kasę, bez względu na to czy będzie anulowane, czy nie.

    • 1 0

    • (4)

      To Renoma też powinna zmienić swoje przepisy - za anulowanie powinien dopłacać kanar. Może wtedy pomyśleliby przed wystawieniem każdego mandatu czy rzeczywiście mają rację.

      • 1 0

      • ooo dobry pomysl!

        • 0 0

      • tez popieram, ale nie przejdzie

        • 0 0

      • OMG

        Kurde, nie dostaje mandatow, ani ich nie anuluje.

        Ale niby za co jest ta oplata? Jesli przyznaja, ze mandatu nie powinno byc, to trzeba ich nagrac na dyktafon jak to mowia, a o te 10/15 zlotych - niech ida do sadu i pokaza za co.

        • 0 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • OMG (4)

    Gdyby ten bezmózgi kontroler posiadał coś w głowie to by kobiete zostawil w spokoju, ale ktoś u góry miał racje. Cwany. Prowizje dostanie za wystawienie, ale RENOMA rzeczywiście powinna pomyśleć, że za anulowanie płaci... KANAR! Ale w sumie co to daje... już tyle lat Renoma odwala jakies numery a Gdańsk jak był głupi tak jest i nadal ich zatrudnia, więc żyć nie umierać. NIENAWIDZE ZA TO GDAŃSKA!

    • 1 0

    • W tym przypadku zatrudnia ich SKM (1)

      Przynajmniej spowodowali, że jest mniej gapowiczów

      • 0 0

      • Zatrudnia ich Rada Miasta Gdańska

        ty też terefere :P

        • 0 0

    • do mai (1)

      proponuje zacząć myśleć ^^ i dociekać kto zatrudnia RENOME a potem pisac ;)

      • 0 0

      • wszystko jedno kto ich zatrudnia, SKM czy ZKM co to za róznica? Zatrudnieni są w mieście Gdańsk, a miasto nie potrafi sobie z tym poradzić!

        • 0 0

  • (3)

    My musimy działać zgodnie z przepisami, jednak w tym przypadku przyznaliśmy rację tej pani i nie działaliśmy zgodnie z przepisami - bzdurne przepisy i jacyś troglodyci, którzy sprawdzają bilety i nie potrafią działać w sposób racjonalny, wykazując się nadmiernym formalizmem - pogratulować renommie takich pracowników - czemu nie dali od razu spokoju tej Pani i nie przyznali jej racji - przecież racja ewidentnie była po jej stronie - przecież biletów nie sprawdzają maszyny tylko podobno ludzie? Powinni Jej teraz zapłacic odszkodowanie, za nerwy, narażenie na szwank dobrego imienia, stracony czas na załatwienie reklamacji itd. - wówczas lepiej szkoliliby swoich pracowników (jeśli wogóle ich szkolą) i nastawili bardziej humanistycznie do życia i do ludzi

    • 1 0

    • w 100% się zgadzam!

      • 0 0

    • humanitarnie chyba:)

      • 0 0

    • Niestety większość pracowników renomy mają mózgi mniejsze od orzeszka ziemnego (obranego ze skorupki). Jak mu powiesz, żeby się czegoś nauczył to on zapyta "Co to znaczy?"

      • 0 0

  • To niech zatrudnią maszyny po co "ludzie " do sprawdzania?

    Jak nie mają mózgu to lepiej maszyny zatrudnić automatycznie każdemu będą wlepiać mandat a potem anulować za 15zł .

    Zasada jest jedna nie zatrudnia się mutantów tylko wrto wydać
    100zł więcej i zatrudnić człowieka po studiach.Tylko po co
    jak 15zł jest do przodu.
    Nienawidze kontrolerów z Renomy i właściciela złodzieja

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane