• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Blisko 1 mln zł za projekty remontów przystanków SKM

Michał Brancewicz
10 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Tak obecnie wygląda Przystanek SKM Gdynia Stocznia. Tak obecnie wygląda Przystanek SKM Gdynia Stocznia.

Pięć firm zgłosiło chęć opracowania projektów modernizacji przystanków SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli wykonawca zostanie wybrany, to dokumentacja będzie gotowa za niespełna rok.



To już drugie podejście do wyłonienia projektanta remontu stoczniowych peronów SKM w Gdyni i Gdańsku. Za pierwszym razem oferty złożyły trzy firmy, a najtańsza była o 400 tys. zł wyższa, niż zakładał przewoźnik.

Tym razem ofert było pięć, a budżet SKM się nie zmienił i nadal wynosił:
Zadanie 1: SKM Gdynia Stocznia - 492 tys. zł
Zadanie 2: SKM Gdańsk Stocznia - 492 tys. zł

Oferty na modernizację przystanków SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia:

YLE Inżynierowie z Warszawy

  • zadanie 1 - 489,5 tys. zł
  • zadanie 2 - 489,5 tys. zł
  • termin - 11 miesięcy

Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska

  • zadanie 1 - 538 tys. zł
  • zadanie 2 - 538 tys. zł
  • termin - 10 miesięcy

AN Arch Group z Gliwic

  • zadanie 1 - 549,8 tys. zł
  • zadanie 2 - 549,8 tys. zł
  • termin - 11 miesięcy

Highway z Gdańska

  • zadanie 1 - 581,5 tys. zł
  • zadanie 2 - 581,5 tys. zł
  • termin - 10 miesięcy

Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu

  • zadanie 1 - 1,255 mln zł
  • zadanie 2 - 1,382 mln zł
  • termin - 11 miesięcy

Tak obecnie wygląda Przystanek SKM Gdańsk Stocznia. Tak obecnie wygląda Przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
To oznacza, że tylko pierwsza oferta mieści się w budżecie zakładanym przez Szybką Kolej Miejską.

Modernizacja peronów SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia zaplanowana jest na lata 2021-2022. Jeśli umowa z wykonawcą zostanie podpisana, to dokumentacja będzie gotowa w przyszłym roku przed wakacjami.

Zakres prac projektowych jest podobny i obejmuje:

  • budowę nowych peronów o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronów
  • wymianę szyn wzdłuż peronów
  • montaż wind przy kładkach prowadzących na perony
  • elementy małej architektury:
  • wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
  • ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
  • ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
  • kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
  • zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
  • zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)

Opinie (75) 9 zablokowanych

  • Ludzie takie projekty kosztują. Szwagier ma biuro projektowe. (4)

    Komputery, programy graficzne, inżynierowie no i oczywiscie zysk dla biura. A wy byscie chcieli za 5 ziko ?

    Waldek

    • 8 10

    • (2)

      Uzgodnienie czegokolwiek w Gdańsku i z PKP to minimum rok wymiany pismami, dlatego ceny za projekty są wyższe niż np. w Słupsku

      • 1 1

      • Nie przesadzaj

        Zud w fda najgorszy w Polsce uzgodnienie ca 3miesiace. Zarzad dziur pol roku. Pkp to 40 uzgodnien kazde po 200 min. Hej ho!

        • 0 0

      • Prawda. A to kosztuje. I niech podatnicy płacą.

        Ola

        • 1 2

    • pomyliło ci się

      nie mam biura projektowego, ale wózek do zbierania złomu, przy którym mi pomagasz gdy nie jesteś za bardzo nietrzeźwy

      szwagier

      • 3 0

  • Warszafka

    Ma blizej. Nadzor autorski tez tanszy od lokalsow.

    • 1 0

  • A co z przystankiem na Letnicy?

    Powstaje tam ogromne osiedle. Zapotrzebowanie będzie bardzo duże

    • 4 1

  • Czy to bedzie projektowal jakis znajomy instruktor narciarstwa?

    • 2 1

  • Po co remontować perony jak coraz rzadziej skm kursują i coraz większe wraki kursują

    • 5 2

  • Boom w budownictwie powoli się kończy. (7)

    Firmy tracą klientów, ceny zaczynają spadać. Coraz mniej opłacają się "apartamenty" na wynajem. Jeszcze trochę i ceny wrócą do normalności i przestaną być sztucznie zawyżane. Kto tego nie zrozumie - wypadnie z rynku. To jedna z dobrych stron wirusa, który stabilizuje rozpasanie.

    • 18 16

    • ceny nie spadną (2)

      przestaną budować, zwolnią ludzi, będą stać puste metry ale cen nie obniżą...
      Kapitał spekulacyjny ma czas.
      Przetrwają.
      Nie zrobią jednego, nie obniżą cen.

      • 3 3

      • Nasycenie rynku powoli następuje. Takie jest prawo rynku. (1)

        Ci, którzy jeszcze wykupują mieszkania pod wynajem wkrótce na przestrzeni kilku lat przekonają się o tym. Spadek cen mieszkań na rynku wtórnym przyspieszy ten proces. To nie jest kwestia czy to nastąpi czy nie, ale kiedy to nastąpi. Nie da się utrzymywać sztucznie wysokich cen. Rynek to zwaloryzuje. I to nie są moje przewidywania, ale zawsze po hossie następuje spadek. Pytanie kiedy i jak wielki.

        • 2 6

        • owszem, po hossie z 2008 nastąpił spadek, ceny najniższe były w okolicach 2014 roku - o jakieś 20% niż najwyższe z 2008. A teraz jest mniej więcej 1,5* tyle ile było w 2008. Spadnie o 20%, to dalej będzie wyżej. Nie łudźcie się, to nie wróci.

          Poza tym, uwzględnijcie też jaka była minimalna w 2008 roku, a jaka jest teraz. Ile zarabiał przeciętny Janusz na budowie, a ile zarabia teraz.

          • 5 1

    • (3)

      Żaden deweloper nie obniżył cen, poza tym ceny będą rosnąć bo rośnie koszt pracy - środki bezpieczeństwa, materiały itp.

      • 7 4

      • To policz, ile jest ofert sprzedaży. (2)

        Ostatnio jest też sporo artykułów o trudnościach w sprzedaży nowych mieszkań. Wystarczy poszukać. Trend się odwraca. Powoli, sle jednak. I to jest dobra wiadomość.

        • 2 4

        • Jest mniejsza szansa kupić mieszkanie na kredyt, trochę przystopowało z wynajmem krótkoterminowym, więc chwilowo są trudności, bo to nie wiadomo było, czy korona to grypa czy ebola, dlatego wszystko stanęło. Ale ceny nie spadły i nie spadną, a będą rosnąć. Ewentualnie zmienia się trochę ludziom podejście - lepiej patrzą na mieszkania z ogródkiem i raczej by chcieli większy metraż na miejsce do pracy (a więc będą szukać taniej za metr, ale w odległych dzielnicach - skoro mogą pracować zdalnie).

          • 1 1

        • Zważywszy, że trend nie odwrócił się jeszcze nigdy w żadnym kraju na świecie

          To i u nas się nie odwróci. Korekty wzrostów, czasem nawet głębsze - jak najbardziej.

          • 3 1

  • Jeden milion zlotych (1)

    za zaprojektowanie betonowego peronu , koszy na smieci , elementy malej architektury ... i zasilania pod przyszle automaty biletowe

    • 21 7

    • Po znajomości te projekty wychodzą drogo zwłaszcza z publicznych pieniędzy ;)

      • 1 4

  • milion na to, dwieście milionów na tamto... (2)

    i tak nikt tego nie ogarnia. Przybliżę zatem temat. Milion to 16 i pół roku comiesięcznej wypłaty po 5 tysięcy dla jednego Polaka, ale już ponad 69 lat wypłaty najniższej emerytury...
    Ludzie - zacznijcie ogarniać te liczby, bo to są pieniądze, które my wydajemy - na bilety, na podatki, na jedzenie i picie... Dlaczego jest coraz drożej? - na prawo milion, na lewo milion, a pośrodku Polak stoi. I biednieje.

    • 13 3

    • (1)

      Milion to także 2 zł na mieszkańca Gdańska. A przypominam, że w podatkach płacisz sporo więcej niż 2 zł miesięcznie.

      • 3 1

      • dlatego budżet miasta to w 2/3

        PIT.
        Reszta to dotacje i zadania zlecone administracji państwowej.
        A na deficyt weźmie się kredyt.

        • 0 1

  • A miasto kiedy wyremontuje kladke SKM Gdansk Stocznia

    czy dalej bedzie ja zamykac przy okazji imprez?

    • 5 1

  • (1)

    Jest kryzys, po co tyle tych remontóf?

    • 5 24

    • Będzie projekt za 1 000 000 zł a realizacja za 15 lat ... do tego czasu jescze będą 3-4 projekty . I każdy znajomy zarobi. ;) ot cała fantazja wyprowadzania kasy .

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane