• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Blisko 1 mln zł za projekty remontów przystanków SKM

Michał Brancewicz
10 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Tak obecnie wygląda Przystanek SKM Gdynia Stocznia. Tak obecnie wygląda Przystanek SKM Gdynia Stocznia.

Pięć firm zgłosiło chęć opracowania projektów modernizacji przystanków SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli wykonawca zostanie wybrany, to dokumentacja będzie gotowa za niespełna rok.



To już drugie podejście do wyłonienia projektanta remontu stoczniowych peronów SKM w Gdyni i Gdańsku. Za pierwszym razem oferty złożyły trzy firmy, a najtańsza była o 400 tys. zł wyższa, niż zakładał przewoźnik.

Tym razem ofert było pięć, a budżet SKM się nie zmienił i nadal wynosił:
Zadanie 1: SKM Gdynia Stocznia - 492 tys. zł
Zadanie 2: SKM Gdańsk Stocznia - 492 tys. zł

Oferty na modernizację przystanków SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia:

YLE Inżynierowie z Warszawy

  • zadanie 1 - 489,5 tys. zł
  • zadanie 2 - 489,5 tys. zł
  • termin - 11 miesięcy

Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska

  • zadanie 1 - 538 tys. zł
  • zadanie 2 - 538 tys. zł
  • termin - 10 miesięcy

AN Arch Group z Gliwic

  • zadanie 1 - 549,8 tys. zł
  • zadanie 2 - 549,8 tys. zł
  • termin - 11 miesięcy

Highway z Gdańska

  • zadanie 1 - 581,5 tys. zł
  • zadanie 2 - 581,5 tys. zł
  • termin - 10 miesięcy

Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu

  • zadanie 1 - 1,255 mln zł
  • zadanie 2 - 1,382 mln zł
  • termin - 11 miesięcy

Tak obecnie wygląda Przystanek SKM Gdańsk Stocznia. Tak obecnie wygląda Przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
To oznacza, że tylko pierwsza oferta mieści się w budżecie zakładanym przez Szybką Kolej Miejską.

Modernizacja peronów SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia zaplanowana jest na lata 2021-2022. Jeśli umowa z wykonawcą zostanie podpisana, to dokumentacja będzie gotowa w przyszłym roku przed wakacjami.

Zakres prac projektowych jest podobny i obejmuje:

  • budowę nowych peronów o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronów
  • wymianę szyn wzdłuż peronów
  • montaż wind przy kładkach prowadzących na perony
  • elementy małej architektury:
  • wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
  • ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
  • ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
  • kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
  • zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
  • zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)

Opinie (75) 9 zablokowanych

  • Pięknie zabawa trwa w najlepsze

    • 5 0

  • Ludzie takie projekty kosztują. Szwagier ma biuro projektowe. (4)

    Komputery, programy graficzne, inżynierowie no i oczywiscie zysk dla biura. A wy byscie chcieli za 5 ziko ?

    Waldek

    • 8 10

    • pomyliło ci się

      nie mam biura projektowego, ale wózek do zbierania złomu, przy którym mi pomagasz gdy nie jesteś za bardzo nietrzeźwy

      szwagier

      • 3 0

    • (2)

      Uzgodnienie czegokolwiek w Gdańsku i z PKP to minimum rok wymiany pismami, dlatego ceny za projekty są wyższe niż np. w Słupsku

      • 1 1

      • Prawda. A to kosztuje. I niech podatnicy płacą.

        Ola

        • 1 2

      • Nie przesadzaj

        Zud w fda najgorszy w Polsce uzgodnienie ca 3miesiace. Zarzad dziur pol roku. Pkp to 40 uzgodnien kazde po 200 min. Hej ho!

        • 0 0

  • to są koszty tylko projektu, a nie budowy, więc strasznie drogo

    • 11 3

  • milion na to, dwieście milionów na tamto... (2)

    i tak nikt tego nie ogarnia. Przybliżę zatem temat. Milion to 16 i pół roku comiesięcznej wypłaty po 5 tysięcy dla jednego Polaka, ale już ponad 69 lat wypłaty najniższej emerytury...
    Ludzie - zacznijcie ogarniać te liczby, bo to są pieniądze, które my wydajemy - na bilety, na podatki, na jedzenie i picie... Dlaczego jest coraz drożej? - na prawo milion, na lewo milion, a pośrodku Polak stoi. I biednieje.

    • 13 3

    • (1)

      Milion to także 2 zł na mieszkańca Gdańska. A przypominam, że w podatkach płacisz sporo więcej niż 2 zł miesięcznie.

      • 3 1

      • dlatego budżet miasta to w 2/3

        PIT.
        Reszta to dotacje i zadania zlecone administracji państwowej.
        A na deficyt weźmie się kredyt.

        • 0 1

  • Nowy Port

    czekamy !!!!

    • 9 1

  • Prace projektowe są za bardzo drogie. (1)

    Wykonawcy robią to z pomocą programów komputerowych.

    • 4 4

    • To się zatrudnij i zobacz jak to wygląda od wewnątrz. Sam projekt trwa może miesiąc z tych 10, reszta to narady, spotkania, uzgodnienia z 50 instytucjami które nie mają pojęcia o tym co uzgadniają (np. Orange często nie wie czy kable w ziemi są ich). W innych miastach projekty można zrobić taniej, bo nie ma tyle urzędów do uzgadniania.

      • 2 2

  • Czekamy na Nowe Szkoty i Nowy Port Adrian.

    • 5 4

  • A miasto kiedy wyremontuje kladke SKM Gdansk Stocznia

    czy dalej bedzie ja zamykac przy okazji imprez?

    • 5 1

  • Wyliczanka (6)

    1 projekt zrobi 1 osoba przez miesiąc - czyli 25 dni x 8 godzin = 200 godzin. Dwa projekty - 400 godzin. Projekty będą robić nieudacznicy - czyli dajmy im po 500 godzin ( 2,5 miesiąca dzień w dzień 8 godzin przy kompie) - liczmy razem 2 x 500 = 1000 godzin. Biorąc milin stawka wychodzi po tysiaku za godzinę.
    Grubo...
    P.S. Nikt nie kupuje CADa na 1 projekt...

    • 7 7

    • (2)

      To się zatrudnij i zobacz jak to wygląda od wewnątrz. Sam projekt trwa może miesiąc z tych 10, reszta to narady, spotkania, uzgodnienia z 50 instytucjami które nie mają pojęcia o tym co uzgadniają (np. Orange często nie wie czy kable w ziemi są ich). W innych miastach projekty można zrobić taniej, bo nie ma tyle urzędów do uzgadniania. Projektanci zarabiają grosze w stosunku do tego ile trzeba wydać na projekt.

      Zdajesz sobie sprawę, że taki projekcik przystanku obejmuje pracę przynajmniej 12 osób z uprawnieniami (tyle jest branż, projekty są wielobranżowe). Owszem, nie jest to wielki zakres, ale każda branża musi swoje zaprojektować, skoordynować i przede wszystkim uzgodnić z urzędnikami, którzy są po administracji albo politologii i nie mają zielonego pojęcia o projektowaniu. Jeden peron to jakieś 100 pism wychodzących do różnych urzędów.

      • 6 3

      • na temat poszanowania kabli nie pkp

        przez kolej cos akurat wiem
        Prosze nie wciskac glupot
        Dla kolei infrastruktura teletech , a juz obcego operatora naprawde duuuzo warta

        • 1 1

      • czyli narady i spotkania też są wynagradzane?

        to ja od jutra spotykam się z 100 ludzi dziennie i będę z nimi uzgadniał, kto przechodzi lewą, a kto prawą stroną. Zapłacisz mi po 800 zł za godzinę?
        I nie próbuj mi wmówić, że w peronach są położone kable telekomunikacyjne starej tepsy albo jakiekolwiek inne telekomunikacyjne. No i sieci ciepłownicze, wodociągowe i inne branżowe. Tu nie chodzi o projekt dworca i okolic, a peronu/ów

        • 2 1

    • Dolicz (1)

      Piec lat ciezkich studiow plus dwa lata praktyki plus egzaminy na upr. Wowczas przelicz stawje i wyjdzie mniej niz urzedasa bez odpowiedzialnosci.

      • 1 1

      • i ty chcesz to wszystko jednym projektem odrobić?

        bo pewnie drugiego już nie będzie?... co za pitolenie!

        • 2 0

    • Jesteś półinteligentem i ....

      i niestety ten typ myślenia w Polsce wciąż pokutuje

      • 1 0

  • Po co remontować perony jak coraz rzadziej skm kursują i coraz większe wraki kursują

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane