- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (237 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (107 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (69 opinii)
- 4 Napad na bank czy głupi żart? (90 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (724 opinie)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Blisko 1 mln zł za projekty remontów przystanków SKM
Pięć firm zgłosiło chęć opracowania projektów modernizacji przystanków SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli wykonawca zostanie wybrany, to dokumentacja będzie gotowa za niespełna rok.
Tym razem ofert było pięć, a budżet SKM się nie zmienił i nadal wynosił:
Zadanie 1: SKM Gdynia Stocznia - 492 tys. zł
Zadanie 2: SKM Gdańsk Stocznia - 492 tys. zł
Oferty na modernizację przystanków SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia:
YLE Inżynierowie z Warszawy
- zadanie 1 - 489,5 tys. zł
- zadanie 2 - 489,5 tys. zł
- termin - 11 miesięcy
Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska
- zadanie 1 - 538 tys. zł
- zadanie 2 - 538 tys. zł
- termin - 10 miesięcy
AN Arch Group z Gliwic
- zadanie 1 - 549,8 tys. zł
- zadanie 2 - 549,8 tys. zł
- termin - 11 miesięcy
Highway z Gdańska
- zadanie 1 - 581,5 tys. zł
- zadanie 2 - 581,5 tys. zł
- termin - 10 miesięcy
Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu
- zadanie 1 - 1,255 mln zł
- zadanie 2 - 1,382 mln zł
- termin - 11 miesięcy
To oznacza, że tylko pierwsza oferta mieści się w budżecie zakładanym przez Szybką Kolej Miejską.
Modernizacja peronów SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia zaplanowana jest na lata 2021-2022. Jeśli umowa z wykonawcą zostanie podpisana, to dokumentacja będzie gotowa w przyszłym roku przed wakacjami.
Zakres prac projektowych jest podobny i obejmuje:
- budowę nowych peronów o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
- montaż nowych wiat niemal na całej długości peronów
- wymianę szyn wzdłuż peronów
- montaż wind przy kładkach prowadzących na perony
- elementy małej architektury:
- wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
- ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
- ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
- kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
- zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
- zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)
Opinie (75) 9 zablokowanych
-
2020-06-10 17:22
Pięknie zabawa trwa w najlepsze
- 5 0
-
2020-06-10 17:38
Ludzie takie projekty kosztują. Szwagier ma biuro projektowe. (4)
Komputery, programy graficzne, inżynierowie no i oczywiscie zysk dla biura. A wy byscie chcieli za 5 ziko ?
Waldek- 8 10
-
2020-06-10 17:48
pomyliło ci się
nie mam biura projektowego, ale wózek do zbierania złomu, przy którym mi pomagasz gdy nie jesteś za bardzo nietrzeźwy
szwagier- 3 0
-
2020-06-10 18:08
(2)
Uzgodnienie czegokolwiek w Gdańsku i z PKP to minimum rok wymiany pismami, dlatego ceny za projekty są wyższe niż np. w Słupsku
- 1 1
-
2020-06-10 19:19
Prawda. A to kosztuje. I niech podatnicy płacą.
Ola
- 1 2
-
2020-06-11 10:45
Nie przesadzaj
Zud w fda najgorszy w Polsce uzgodnienie ca 3miesiace. Zarzad dziur pol roku. Pkp to 40 uzgodnien kazde po 200 min. Hej ho!
- 0 0
-
2020-06-10 17:49
to są koszty tylko projektu, a nie budowy, więc strasznie drogo
- 11 3
-
2020-06-10 18:10
milion na to, dwieście milionów na tamto... (2)
i tak nikt tego nie ogarnia. Przybliżę zatem temat. Milion to 16 i pół roku comiesięcznej wypłaty po 5 tysięcy dla jednego Polaka, ale już ponad 69 lat wypłaty najniższej emerytury...
Ludzie - zacznijcie ogarniać te liczby, bo to są pieniądze, które my wydajemy - na bilety, na podatki, na jedzenie i picie... Dlaczego jest coraz drożej? - na prawo milion, na lewo milion, a pośrodku Polak stoi. I biednieje.- 13 3
-
2020-06-10 18:11
(1)
Milion to także 2 zł na mieszkańca Gdańska. A przypominam, że w podatkach płacisz sporo więcej niż 2 zł miesięcznie.
- 3 1
-
2020-06-10 19:55
dlatego budżet miasta to w 2/3
PIT.
Reszta to dotacje i zadania zlecone administracji państwowej.
A na deficyt weźmie się kredyt.- 0 1
-
2020-06-10 18:15
Nowy Port
czekamy !!!!
- 9 1
-
2020-06-10 18:15
Prace projektowe są za bardzo drogie. (1)
Wykonawcy robią to z pomocą programów komputerowych.
- 4 4
-
2020-06-10 18:24
To się zatrudnij i zobacz jak to wygląda od wewnątrz. Sam projekt trwa może miesiąc z tych 10, reszta to narady, spotkania, uzgodnienia z 50 instytucjami które nie mają pojęcia o tym co uzgadniają (np. Orange często nie wie czy kable w ziemi są ich). W innych miastach projekty można zrobić taniej, bo nie ma tyle urzędów do uzgadniania.
- 2 2
-
2020-06-10 18:41
Czekamy na Nowe Szkoty i Nowy Port Adrian.
- 5 4
-
2020-06-10 19:48
A miasto kiedy wyremontuje kladke SKM Gdansk Stocznia
czy dalej bedzie ja zamykac przy okazji imprez?
- 5 1
-
2020-06-10 20:06
Wyliczanka (6)
1 projekt zrobi 1 osoba przez miesiąc - czyli 25 dni x 8 godzin = 200 godzin. Dwa projekty - 400 godzin. Projekty będą robić nieudacznicy - czyli dajmy im po 500 godzin ( 2,5 miesiąca dzień w dzień 8 godzin przy kompie) - liczmy razem 2 x 500 = 1000 godzin. Biorąc milin stawka wychodzi po tysiaku za godzinę.
Grubo...
P.S. Nikt nie kupuje CADa na 1 projekt...- 7 7
-
2020-06-10 21:41
(2)
To się zatrudnij i zobacz jak to wygląda od wewnątrz. Sam projekt trwa może miesiąc z tych 10, reszta to narady, spotkania, uzgodnienia z 50 instytucjami które nie mają pojęcia o tym co uzgadniają (np. Orange często nie wie czy kable w ziemi są ich). W innych miastach projekty można zrobić taniej, bo nie ma tyle urzędów do uzgadniania. Projektanci zarabiają grosze w stosunku do tego ile trzeba wydać na projekt.
Zdajesz sobie sprawę, że taki projekcik przystanku obejmuje pracę przynajmniej 12 osób z uprawnieniami (tyle jest branż, projekty są wielobranżowe). Owszem, nie jest to wielki zakres, ale każda branża musi swoje zaprojektować, skoordynować i przede wszystkim uzgodnić z urzędnikami, którzy są po administracji albo politologii i nie mają zielonego pojęcia o projektowaniu. Jeden peron to jakieś 100 pism wychodzących do różnych urzędów.- 6 3
-
2020-06-10 23:00
na temat poszanowania kabli nie pkp
przez kolej cos akurat wiem
Prosze nie wciskac glupot
Dla kolei infrastruktura teletech , a juz obcego operatora naprawde duuuzo warta- 1 1
-
2020-06-11 14:02
czyli narady i spotkania też są wynagradzane?
to ja od jutra spotykam się z 100 ludzi dziennie i będę z nimi uzgadniał, kto przechodzi lewą, a kto prawą stroną. Zapłacisz mi po 800 zł za godzinę?
I nie próbuj mi wmówić, że w peronach są położone kable telekomunikacyjne starej tepsy albo jakiekolwiek inne telekomunikacyjne. No i sieci ciepłownicze, wodociągowe i inne branżowe. Tu nie chodzi o projekt dworca i okolic, a peronu/ów- 2 1
-
2020-06-11 10:48
Dolicz (1)
Piec lat ciezkich studiow plus dwa lata praktyki plus egzaminy na upr. Wowczas przelicz stawje i wyjdzie mniej niz urzedasa bez odpowiedzialnosci.
- 1 1
-
2020-06-11 14:04
i ty chcesz to wszystko jednym projektem odrobić?
bo pewnie drugiego już nie będzie?... co za pitolenie!
- 2 0
-
2020-06-11 23:11
Jesteś półinteligentem i ....
i niestety ten typ myślenia w Polsce wciąż pokutuje
- 1 0
-
2020-06-11 00:30
Po co remontować perony jak coraz rzadziej skm kursują i coraz większe wraki kursują
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.