• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliźniacze logo Pomorza

Katarzyna Włodkowska
12 lipca 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Ludzik reklamujący ogólnopolską firmę doradczą... Ludzik reklamujący ogólnopolską firmę doradczą...
... jest łudząco podobny do niedawnego zwycięzcy na logo województwa pomorskiego. ... jest łudząco podobny do niedawnego zwycięzcy na logo województwa pomorskiego.
Miało być nowoczesne i stylowe. Tymczasem logo Pomorza bardzo przypomina już istniejące, które należy do ogólnopolskiej firmy doradczej

- Jestem zdumiony - mówi Jan Kozłowski, marszałek województwa pomorskiego. - Zwycięski projekt konsultowaliśmy z profesorami Akademii Sztuk Pięknych.

Pomorze ma nowe logo od dwóch tygodni. Zostało wybrane spośród 243 projektów. To "ludzik" stworzony z trzech elementów: słońca, błękitnej fali i czerwonej strzałki. Trafi na foldery reklamowe, kubki, długopisy, mapy, plakaty czy turystyczne tablice informacyjne. Ma promować województwo w kraju i zagranicą.

Autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Za wygraną dostał cztery tysiące złotych. Tymczasem logo firmy "emFinanse Doradcy Finansowi", które ma oddziały m.in. w Gdyni i Łodzi, składa się z dwóch podobnych do pomorskiego "ludzików". Projekt powstał dwa lata temu w gdyńskiej pracowni "Czarny Tulipan".

- To prawda, są podobne - przyznaje Wojciech Janicki. - Zapewniam jednak, że nigdy wcześniej nie widziałem tej pracy na oczy. Motyw ludzika jest wykorzystywany w wielu projektach, stąd podobieństwo.

Joanna Berlińska, rzecznik prasowy emFinanse: - Jesteśmy zaskoczeni. Musimy przemyśleć sprawę. Urząd Marszałkowski nie jest naszą konkurencją, zatem walka przed sądem o prawa autorskie, których jesteśmy właścicielem, nie ma chyba sensu. To raczej urząd powinien się zastanowić, czy chce mieć logo podobne do komercyjnej firmy działającej na terenie całego kraju. W końcu zorganizowali konkurs, by stworzyć unikatowy wizerunek.

Marszałek Jan Kozłowski się tym nie martwi: - Jeśli nikt nie zakwestionuje autentyczności, logotyp pozostanie. Wybraliśmy projekt, który był najbardziej oryginalny. W większości wykorzystywano te same motywy: żaglówki, morze, mewy, kontury województwa. Ten się wyróżniał. Gdybym miał decydować jeszcze raz, wybrałbym "ludzika".
Gazeta WyborczaKatarzyna Włodkowska

Opinie (67) 7 zablokowanych

  • złudzająco?

    ... co to za słowo...?

    • 0 0

  • Zludzajaco to imie ludzika. Kazda tego typu maskotka ma imie.
    Nasz pomorski Zludzajaco
    nie wyglada jak zajaco
    nie wyglada jak dzik
    wyglada jak LU-DZIK

    • 0 0

  • pójdzie bliżej drogie dzieci
    coś jakby faluje
    coś z dali świeci
    może to alibaby złoto?
    nie, to jest gdańskie logo!!
    trochę śmieszy, trochę świeci
    koniec bajki drogie dzieci

    • 0 0

  • kuźde
    my tu sie szarpiemy dla dobra gdańska, jak jacy kopyrajtezry prześcigamy sie pomysłami, a na WP klienci licytują sie kto lepszy:-) doda czy markowska?
    też bym chciał mieć takie problemy:-)

    • 0 0

  • to spadaj z hukiem na wp, ty pewnie jesteś za Irenką Santor, bliżej ci do tej epoki i urody, hej!!!!!

    • 0 0

  • kij ci w twoje IP:-)
    mam je dokładnie i centralnie:-)
    irenka santor raz, że potrafi śpiewać, a dwa, że ma klase i jak zaczynała, to nie musiała świecić gołą dupą:-)
    dzisiaj bez zaświecenia dupskiem czy zmizerniałym cyckiem nie ma mowy o "karierze" e he he he
    pewnie głos dał jakis pryszczaty fan dody i jej silikonów:-)

    • 0 0

  • panowie

    troche oglady. Nie potrzebny nam tu chyba styl warszafski nad morzem.
    Co do wspomnianych dziewczyn:

    Dody lubia lody
    a Markowskaja
    woli jaja

    • 0 0

  • bez rymu
    i jedna i druga są dobre:-)
    na gdańsk:-)

    • 0 0

  • z rymem

    a Starowka gdanska
    choc nie brak jej urody
    sztuczna jest niestety
    tak jak cycki Dody

    • 0 0

  • szlus!!!

    dzieki za wesoly dzien Panie g;-)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane