- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (99 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (78 opinii)
- 3 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (56 opinii)
- 4 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (110 opinii)
- 5 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (128 opinii)
- 6 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (145 opinii)
- Jestem zdumiony - mówi Jan Kozłowski, marszałek województwa pomorskiego. - Zwycięski projekt konsultowaliśmy z profesorami Akademii Sztuk Pięknych.
Pomorze ma nowe logo od dwóch tygodni. Zostało wybrane spośród 243 projektów. To "ludzik" stworzony z trzech elementów: słońca, błękitnej fali i czerwonej strzałki. Trafi na foldery reklamowe, kubki, długopisy, mapy, plakaty czy turystyczne tablice informacyjne. Ma promować województwo w kraju i zagranicą.
Autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Za wygraną dostał cztery tysiące złotych. Tymczasem logo firmy "emFinanse Doradcy Finansowi", które ma oddziały m.in. w Gdyni i Łodzi, składa się z dwóch podobnych do pomorskiego "ludzików". Projekt powstał dwa lata temu w gdyńskiej pracowni "Czarny Tulipan".
- To prawda, są podobne - przyznaje Wojciech Janicki. - Zapewniam jednak, że nigdy wcześniej nie widziałem tej pracy na oczy. Motyw ludzika jest wykorzystywany w wielu projektach, stąd podobieństwo.
Joanna Berlińska, rzecznik prasowy emFinanse: - Jesteśmy zaskoczeni. Musimy przemyśleć sprawę. Urząd Marszałkowski nie jest naszą konkurencją, zatem walka przed sądem o prawa autorskie, których jesteśmy właścicielem, nie ma chyba sensu. To raczej urząd powinien się zastanowić, czy chce mieć logo podobne do komercyjnej firmy działającej na terenie całego kraju. W końcu zorganizowali konkurs, by stworzyć unikatowy wizerunek.
Marszałek Jan Kozłowski się tym nie martwi: - Jeśli nikt nie zakwestionuje autentyczności, logotyp pozostanie. Wybraliśmy projekt, który był najbardziej oryginalny. W większości wykorzystywano te same motywy: żaglówki, morze, mewy, kontury województwa. Ten się wyróżniał. Gdybym miał decydować jeszcze raz, wybrałbym "ludzika".
Opinie (67) 7 zablokowanych
-
2007-07-12 18:50
w czoło:-)
- 0 0
-
2007-07-12 19:14
Uwazam, ze to plagiat i, a p.marszałek z czego taki heppy
Wyraźnie emFinanse się cieszy bo logo Pomorza będzie reklamowało jednocześnie ich firme , podobienstwo jest i to wystarczy .Ktos zapamieta "ludzika " jak logo Pomorza , drugi dwa "ludziki" jako logo doradców i będzie spór , a firmie to w graj bo jak są spory to i reklama lepsza:)))))
- 0 0
-
2007-07-12 19:40
Sopocianko, myślisz, ze zadziałał UKŁAD lub korupcja???
No to powinni sprawdzic marszałkuncia - ABW
- 0 0
-
2007-07-12 20:03
W; )
no wiesz , ja nic takiego nie napisałam , ale myślec róznie mysle i chyba mi wolno :) z twojej wypowiedzi sądzę ,że to samo przebiegło ci przez myśli , ale pewnie sie nie przyznasz:) ???? a tak na serio jak sadzisz?
- 0 0
-
2007-07-12 20:21
Sprawa głęboko podejrzana
Dookoła podsłuchy, plagiaty, pomówienia,.... tylko gallux wiersze pisze ze swoim interlokutorem.
Chanel ostrzega klientów przed noszeniem podróbek!!!
Ale się narobiło, nawet nie pierwszy raz marszłkuncio zamieszany, a może poprzez "emFinanse Doradcy Finansowi" i oddział w Gdyni i ich "ludzików" - "Czarnego Tulipana" chciał się wprosić do Szczurka, ponieważ poniósł sromotną porażkę z lotniskiem w Malborku.- 0 0
-
2007-08-21 15:58
dobra reklama
Everything u say is a public relation
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.