• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliźniacze logo Pomorza

Katarzyna Włodkowska
12 lipca 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Ludzik reklamujący ogólnopolską firmę doradczą... Ludzik reklamujący ogólnopolską firmę doradczą...
... jest łudząco podobny do niedawnego zwycięzcy na logo województwa pomorskiego. ... jest łudząco podobny do niedawnego zwycięzcy na logo województwa pomorskiego.
Miało być nowoczesne i stylowe. Tymczasem logo Pomorza bardzo przypomina już istniejące, które należy do ogólnopolskiej firmy doradczej

- Jestem zdumiony - mówi Jan Kozłowski, marszałek województwa pomorskiego. - Zwycięski projekt konsultowaliśmy z profesorami Akademii Sztuk Pięknych.

Pomorze ma nowe logo od dwóch tygodni. Zostało wybrane spośród 243 projektów. To "ludzik" stworzony z trzech elementów: słońca, błękitnej fali i czerwonej strzałki. Trafi na foldery reklamowe, kubki, długopisy, mapy, plakaty czy turystyczne tablice informacyjne. Ma promować województwo w kraju i zagranicą.

Autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Za wygraną dostał cztery tysiące złotych. Tymczasem logo firmy "emFinanse Doradcy Finansowi", które ma oddziały m.in. w Gdyni i Łodzi, składa się z dwóch podobnych do pomorskiego "ludzików". Projekt powstał dwa lata temu w gdyńskiej pracowni "Czarny Tulipan".

- To prawda, są podobne - przyznaje Wojciech Janicki. - Zapewniam jednak, że nigdy wcześniej nie widziałem tej pracy na oczy. Motyw ludzika jest wykorzystywany w wielu projektach, stąd podobieństwo.

Joanna Berlińska, rzecznik prasowy emFinanse: - Jesteśmy zaskoczeni. Musimy przemyśleć sprawę. Urząd Marszałkowski nie jest naszą konkurencją, zatem walka przed sądem o prawa autorskie, których jesteśmy właścicielem, nie ma chyba sensu. To raczej urząd powinien się zastanowić, czy chce mieć logo podobne do komercyjnej firmy działającej na terenie całego kraju. W końcu zorganizowali konkurs, by stworzyć unikatowy wizerunek.

Marszałek Jan Kozłowski się tym nie martwi: - Jeśli nikt nie zakwestionuje autentyczności, logotyp pozostanie. Wybraliśmy projekt, który był najbardziej oryginalny. W większości wykorzystywano te same motywy: żaglówki, morze, mewy, kontury województwa. Ten się wyróżniał. Gdybym miał decydować jeszcze raz, wybrałbym "ludzika".
Gazeta WyborczaKatarzyna Włodkowska

Opinie (67) 7 zablokowanych

  • w czoło:-)

    • 0 0

  • Uwazam, ze to plagiat i, a p.marszałek z czego taki heppy

    Wyraźnie emFinanse się cieszy bo logo Pomorza będzie reklamowało jednocześnie ich firme , podobienstwo jest i to wystarczy .Ktos zapamieta "ludzika " jak logo Pomorza , drugi dwa "ludziki" jako logo doradców i będzie spór , a firmie to w graj bo jak są spory to i reklama lepsza:)))))

    • 0 0

  • Sopocianko, myślisz, ze zadziałał UKŁAD lub korupcja???

    No to powinni sprawdzic marszałkuncia - ABW

    • 0 0

  • W; )

    no wiesz , ja nic takiego nie napisałam , ale myślec róznie mysle i chyba mi wolno :) z twojej wypowiedzi sądzę ,że to samo przebiegło ci przez myśli , ale pewnie sie nie przyznasz:) ???? a tak na serio jak sadzisz?

    • 0 0

  • Sprawa głęboko podejrzana

    Dookoła podsłuchy, plagiaty, pomówienia,.... tylko gallux wiersze pisze ze swoim interlokutorem.
    Chanel ostrzega klientów przed noszeniem podróbek!!!
    Ale się narobiło, nawet nie pierwszy raz marszłkuncio zamieszany, a może poprzez "emFinanse Doradcy Finansowi" i oddział w Gdyni i ich "ludzików" - "Czarnego Tulipana" chciał się wprosić do Szczurka, ponieważ poniósł sromotną porażkę z lotniskiem w Malborku.

    • 0 0

  • dobra reklama

    Everything u say is a public relation

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane