• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa PKM: stare wiadukty wyburzone

rb
18 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ostatni wiadukt wyburzono kilka dni przed terminem. Ostatni wiadukt wyburzono kilka dni przed terminem.

W weekend wyburzono 13. i ostatni stary wiadukt na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W ich miejsce powstaną 24 nowe. Budowa nowej linii kolejowej wkracza w kolejną fazę.



Tak będziemy podróżować Pomorską Koleją Metropolitalną.

Ostatni z 13 wiaduktów i przyczółków wyburzono w sobotę.

- Wykonawca musiał zabezpieczyć potok przepływający pod obiektem - zlokalizowanym za ul. Wołkowyską zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik PKM. - Rozbiórka zakończyła się kilka dni przed planowanym terminem - dodaje.

Nowe wiadukty będą gotowe w 2014 roku. W sumie powstanie aż 16 kolejowych oraz osiem drogowych. Do tego doliczyć należy pięć przejść nad torami oraz kładki dla pieszych. Prace już trwają, w niektórych miejscach są już dość zaawansowane. W trakcie budowy są m.in. podpory pod estakadę, na której będzie przystanek PKM Port Lotniczy. Efekty prac (głównie betonowania fundamentów), można też oglądać na Strzyży. Trwa też palowanie, które wzmacnia grunt przed stawianiem kolejnych wiaduktów.

Lada tydzień robotnicy pojawią się przy ul. Budowlanych, gdzie dziś jest wielka dziura, a za dwa lata ma być przystanek Matarnia.

- Bez utrudnień się nie obędzie. Jesienią trzeba będzie przekopać się pod ulicą, więc będziemy musieli ją zamknąć, ale wcześniej powstanie tymczasowy objazd - zapewnia Tomasz Konopacki.

18-kilometrowy odcinek Kolei Metropolitalnej. 18-kilometrowy odcinek Kolei Metropolitalnej.
Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w Rębiechowie w niecałe 25 minut.

Koszt realizacji wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Termin realizacji: kwiecień 2015 r.
rb

Miejsca

Opinie (109) 4 zablokowane

  • Bez sensu (8)

    Nie wiem po co tyle szumu wokół tej budowy. Przecież to kompletny niewypał. Gdańsk rozwija się głównie w kierunku południowym a nie zachodnim. Ta kolej będzie przynosić tylko straty, ale to będzie zmartwienie następnych włodarzy miasta...

    • 26 68

    • ciekawe czy jak wybują już tą linię za te set milionów zł

      to czy częstotliwość kursów SKMki będzie podobna jak ta do pruszcza?

      • 2 0

    • Zanim się coś napisze, to chyba powinno się pomyśleć, a jak z tym ciężko, to chociaż zobaczyć, po której stronie jest Matarnia, lotnisko itp, bo własnie w tym kierunku, czyli ZACHODNIM, będzie poprowadzona kolej..

      • 0 0

    • warszawskie metro (3)

      a nie pomyslales, ze moze dzieki takiej inwestycji zacznie sie rozwijac w innym kierunku - patrz warszawskie metro i Ursynow - 30 lat temu byly pola uprawne, dzis jedna z najbardziej zaludnionych dzielnic w Warszawie

      • 26 5

      • (2)

        Trzeba popatrzeć na topografię miasta i wyraźnie widać że w rozwoju w kierunku zachodnim przeszkadza trójmiejski park krajobrazowy, w tym wypadku bezpośrednio lasy matemblewskie. Dalej zaś są przemysłowe Kokoszki i lotnisko które ograniczają zabudowę.

        • 9 11

        • No własnie idzie o to, by budować za lasem.

          Pomiędzy lotniskiem a Rębiechowem jest sporo miejsca na zabudowę. A dobra komunikacja może uatrakcyjnić te grunty.

          • 2 2

        • lasy nie będą przeszkodą własnie dzieki koleji i sieci dróg

          tereny przemysłowe też potrzebują komunikacji ale nie ważne, musisz spojrzeć na to wszystko szerzej nie z perspektywy gdańska a trójmiasta i okolic, w końcu coś jest budowane na przyszłość a nie tylko żeby szybko poprawić tragiczną już sytuację

          • 14 2

    • bez sensu PISzesz (1)

      • 3 6

      • Czy naprawdę wierzycie, że znalezienie w słowach zbitkow "PiS" czy "PO" sprawia,

        że Wasze wypowiedzi są choćby odrobinę mądrzejsze?

        Mylicie się.

        • 15 0

  • To musiało się stać , ale żeby pisać o tym osobny "artykuł" - (4)

    -wstyd .

    • 28 53

    • (3)

      O co jest złego w takim newsie? Ja chętnie sobie takie czytam i dzieki nim jestem w miarę na bierząco nie tylko w najważniejszych tematach. To nie wydanie papierowe, miejsce na serwerze jest.

      • 16 3

      • (2)

        co to za wieść .to tak jakby pisać ze w poniedziałek rano majster kazał brać się do roboty -jaka rewelacja

        • 3 11

        • czasem mam wrażenie, ze co poniektórzy jakiś abonament tu płacą i wymagają bóg wie czego...

          • 2 0

        • to nie czytaj, kto ci każe

          • 8 2

  • W Gdańsku nic nie idzie tak dobrze jak rozbiórki, jesteśmy w tym mistrzami (3)

    .

    • 44 49

    • ew, podpalenia

      rozbiórki dopiero potem, całe szczęście tych waiduktów nie trzeba było przecież podpalać...

      • 2 0

    • W Polsce nic nie idzie tak dobrze, jak... (1)

      narzekanie dla zasady. W tym za to jesteśmy mistrzami.

      • 20 4

      • zaraz po nudnym narzekaniu na "narzekanie"

        w tym to deklasujemy konkurencję, jest super przecież! trzeba przyklasnąć wszystkiemu z zachwytem, alleluja i do przodu, tylko te PISiory jontrzo!

        • 1 0

  • Nowe dworce (3)

    Szkoda że budowane są nowe dworce a o Gdańsk-Osowa urzędnicy zapomnieli .

    • 29 15

    • Może dlatego, że... (2)

      ...Gdańsk Osowa to istniejąca już stacja, na istniejącej linii kolejowej, pozostająca własnością PLK PKP, a nie jakichś mitycznych urzędników.

      • 19 1

      • Dziękuje (1)

        Dzięki , nie wiedziałem o tym ale remont dworca by nie zaszkodził .

        • 10 0

        • Oczywiście, ale zgodnie z unijnym prawem nie można

          podmiot A, który buduje kolej, czyli urząd marszałkowski, w skrócie województwo nie może finansować ze środków na ten cel niczego z czego korzyści będzie miał podmiot B czyli w tym wypadku PKP.

          Remont pewnie będzie ale w ramach innej inwestycji.

          • 1 1

  • wiadukt grunwaldzka (2)

    A ja mam pytanie do bardziej zorientowanych, czemu przy grunwaldzkiej najpierw wiercili dziury i zakładki betonem a teraz to wszystko kują ?

    • 1 0

    • Bo w tym szaleństwie jest ukryta metoda

      i nie Ty masz ją rozumieć :D

      • 0 0

    • Mnie ciekawi co innego.

      Czy wiadukt będzie gotowy na 8 pasów jezdni.

      • 1 2

  • Wreszcie jakaś inwestycja komunikacyjna (8)

    której budowa zasadniczo nie ma wpływu na przejezdność, bo odbywa się generalnie poza drogami i nawet tego nie odczujesz za bardzo.

    To dobrze.

    • 41 9

    • Kiedy obiecany tramwaj na Morenę ??? (7)

      jakoś cisza o potrzebnej inwestycji jest tylko propaganda jak za PRL.

      • 10 9

      • Przede wszystkim ten tramwaj nie będzie taki idealny, bo (4)

        1. Nie ma bezpośredniego połączenia z Wrzeszczem/Oliwą
        2. Nie ma połączenia wzdłuż Łostowickiej z linią na Chełm.

        ad 1: Gdy powstanie Nowa Politechniczna będzie. Fajnie, ale zabraknie jeszcze połączenia N. Politechnicznej z Nowolipiem (będzie dopiero na końcu Bullońskiej).

        ad 2: Nie jest w ogóle planowane, więc ludzie z Chełmu nadal muszą pchać się przez Śródmieście.

        • 3 1

        • Połączony z Wrzeszczem dublowałby PKM. Był raz tramwaj do Sopotu. (2)

          Nie wytrzymał konkurencji z SKM. Więc, nie warto dublować linii pojazdów szynowych.

          Można zrobić połączenie z Łostowicką. Wystarczy odesłać ścieżkę rowerową tam, gdzie jej miejsce, czyli w cholerę. Tak wielkie pole zajmuje, a klientów co kot napłakał.

          • 5 3

          • Tak a tramwaj to co najwyżej na mapie można tam narysować. (1)

            Budowa była rozważana kilka razy, ale ze względu na duży spadek nie ma ona ekonomicznego wyjaśnienia.

            Chełm będzie połączony poprzez Warszawską i Bulońską. Ale to są odległe plany tak na 2025, więc pewnie się zmienią.

            • 0 3

            • Port morski w Elblągu też nie ma ekonomicznego wyjaśnienia, a jest

              a jeszcze jak się popatrzy na rez. Zatoka Elbląska u wrót i powalającą głębokość rzeki Elbląg....

              • 2 1

        • Ideał ???

          ad1 i ad2 Człowieku ty na pewno wiesz o czym mówisz. Chcesz tramwaj puścić Łostowicką, albo N. Politechniczną, przecież tam jest taka różnica w nachyleniu terenu, że to raczej kwalifikuje się na kolejkę górską, a nie tramwaj.

          • 0 2

      • niedawno był rozpisany przetarg.

        • 1 1

      • tramwaj ruszy razem z koleja

        • 4 3

  • Szkoda tych starych wiaduktów, można je było traktowac jak zabytki i atrakcje dla turystów-krajoznawców

    niestety, wszystko przegrywa walkę z mamoną...

    • 3 1

  • duzi chłopcy w krótkich majtkach (3)

    postanowili zrobic sobie kolejke. Ech ta ich tęsknota za mamusia. Tylko dlaczego ja mam za to płacić?

    • 16 20

    • a ty malutki do psiedśkola (1)

      • 1 3

      • już wyrosłem z kolejek

        a moje zabawki nie moga być tu wymieniane bo mi admin odrazu skasuje post traktując go jako nieobyczajny

        • 2 0

    • Popieram opinię w 100%

      • 3 3

  • Przystanek Brętowo

    na wizualizacji-co daje wspólny peron z tramwajem gdy trzeba i tak przejść na dół i do góry aby dostać się na peron w stronę lotniska?

    • 2 0

  • kurka w Rębiechowie przystanek Banino co to za idiota projektował (1)

    widac ze same głąby i analfabeci pracują w tych korporacjach

    • 4 4

    • To wynik konsultacji społecznych.

      Więc korporacje nie mają monopolu na głąbów i analfabetów.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane