• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk, szym
1 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Budowa naziemnego przejścia na Wałach JagiellońskichMapka przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Powód: odkrycie reliktów historycznej zabudowy, co wymusiło czasowe wstrzymanie prac. Zakończenie robót przesunięto na początek przyszłego roku.



Czy zwężenie pasów jezdni w tym miejscu to problem?

Ostatni raz plac budowy naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej odwiedziliśmy w sierpniu, kilka tygodni po rozpoczęciu prac.

Od tamtej pory między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sporo się zmieniło. Według pierwotnych zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku.

Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Prace wstrzymane przez odkrycia archeologiczne



Jak poinformowała Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w  październiku na terenie budowy, podczas prowadzenia robót ziemnych, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

- Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami - tłumaczy.
Odkryte pozostałości, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.  Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Wszystko to wpłynęło na zakładany w umowie harmonogram robót.

- Zaktualizowany harmonogram zakłada, że w tym roku wykonamy nawierzchnię bez ostatniej warstwy ścieralnej. Zostanie ona ułożona przy odpowiednich warunkach atmosferycznych dla technologii tych robót - mówi Zakrzacka.
Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Remont jezdni na Wałach Jagiellońskich



Przypomnijmy, że budowę przejścia dla pieszych połączono z remontem odcinka Wałów Jagielońskich, między Huciskiem a Okopową.

Na jezdni w kierunku Oruni gotowa jest już tu nawierzchnia na lewym i środkowym pasie ruchu. Prawy pas oraz zatoka autobusowa przy Forum Gdańsk zniknęły pod koniec października. Trwa ich przebudowa, co dla pieszych oznacza zamknięcie chodnika w kierunku Huciska i konieczność poruszania się przez park przy pomniku Marii Konopnickiej.

Z kolei na jezdni w kierunku dworca PKP, na wyjeździe z ul. Bogusławskiego, zerwano dotychczasową nawierzchnię. Na etapie robót ziemnych poprawiono też w tym miejscu geometrię samego skrzyżowania. Trwają także prace przy przebudowie nawrotki na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Oprócz postępów na budowie, które można dojrzeć gołym okiem, toczą się też prace niewidoczne, ale odczuwalne dla kierowców. Tak było przed ostatnim weekendem, gdy w nocy na wysokości LOT-u wyłączono z ruchu fragment Wałów Jagiellońskich w kierunku Wrzeszcza. Utrudnienia miały związek z koniecznością wykonania w tym miejscu pętli indukcyjnych sterujących sygnalizacją świetlną przy Bramie Wyżynnej.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Zmiany mogą zauważyć też pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci korzystający z autobusów od kilku tygodni wsiadają i wysiadają z nich na tymczasowym przystanku w pobliżu Okopowej.

Z kolei czekający na tramwaj mogą już zauważyć wkopane krawężniki pod nową platformę przystankową (nowe przystanki będą dzięki temu szersze, co ma poprawić komfort podróżnych). W tym celu każdy z trzech pasów jezdni musiał zostać zwężony do 3 metrów szerokości (wcześniej mierzyły po 3,5 metra).

Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • Wiadomo! (1)

    Jeszcze tylko parę progów zwalniających no i drogę rowerową... Bym zapomniał, rzeczą oczywistą jest fakt że brakuje tam jeszcze kładki dla pieszych. W końcu pod, na i nad drogą będzie można przejść. Zatem do roboty, im gorzej tym lepiej!

    • 0 0

    • No i

      Zmodernizować należy też wiaty przystankow autobusowych na tę bez dachu. Mimo że droższe to chociaż na materiałach zaoszczędzimy.

      • 0 0

  • Wyłączyć jeden pas w kierunku Oruni iWrzeszcza dla pies,ych

    • 0 0

  • (33)

    No wreszcie cywilizujemy centrum. Jeszcze tylko naziemne przejście koło dworca oraz rozbiórka tej ohydnej estakady przy Okopowej i będzie Ok.

    • 135 343

    • Tak, tak, zaorać wszystko i oddać pieszym i cyklistom (9)

      I jeszcze zaorać drogę, zasiać trawkę, posadzić palmy i bedziemy zieloną wyspą szczęśliwości.
      A drony będą nas tam przenosić w 5 minut,

      • 57 27

      • (7)

        Lepsze to niż oddawanie się brudnym samochodom i brudnym ciężarówkom

        • 25 46

        • (6)

          To dzięki tym brudnym ciężarówkom twoja lodówka nie jest pusta. Dzięki brudnym ciężarówkom w ogóle masz lodówkę.

          • 56 19

          • (5)

            A te brudne samochody co mi dają?

            • 3 16

            • Jak masz, brudny, to umyj, będzie czysty, i da Ci radość

              • 0 0

            • (2)

              Mobilność mieszkańców nieograniczoną przez rozkład komunikacji miejskiej.

              • 13 3

              • (1)

                Hałas i spaliny. Jedyny plus, że w cenie benzyny są wysokie podatki.

                • 1 11

              • "Jedyny plus że w cenie są wysokie podatki"... Gratuluje inteligencji. Wysokie podatki paliw przekładają się na ceny transportu, co ostatecznie skutkuje wyższymi cenami produktów w sklepach, poziom odklejenia niektórych ludzi jest niesamowity, zwłaszcza skrajne lewicy,

                • 6 2

            • jak widać nic rozum też ci nic nie daje

              • 5 1

      • Palmy to się w tym mieście nie uchowają. Sprawdzone info.

        • 44 4

    • W cywilizowanych krajach (5)

      Zmniejsza się liczbę niebezpiecznych, prymitywnych przejść naziemnych typu "zebra". Tam gdzie się da są przejścia podziemne albo kładki oczywiście z ulatwieniami dla niepełnosprawnych. Nawet Warszawa w całym centrum i nad większymi arteriami. W Gdańsku nad główną drogą czyli al. Grunwaldzką nie ma ani jednej kładki od samego centrum aż po Oliwę.

      • 13 3

      • Bzdury opowiadasz (2)

        Warszawa buduje przejścia naziemne na potęgę. Jana Pawła, Rondo D***skiego....

        • 2 1

        • Istotna czesc ruchu w tamtym rejonie odbywa sie pod ziemia, tylko zrobilo sie ciasno.

          • 0 0

        • Podobnie Wrocław

          Istotne jest uruchomienie procesu stopniowego uwalniania kolejnych ulic od (nadmiaru) jeżdżących i parkujących samochodów. Ten proces Kopenhaga rozpoczęła już w latach 60tych ubiegłego stulecia i obecnie jest zaliczana do miast o najwyższym poziomie jakości życia, tak jak inne miasta, które poszły za jej przykładem.

          • 2 2

      • coraz więcej przestrzeni w centrach miast przekształca się w ulice zredukowanego lub uspokojonego ruchu

        na ulicach w strefach Tempo 30 malowanie przejść dla pieszych ("zebr") nie jest potrzebne. Albo chcemy mieć miasto przyjazne dla ludzi albo miasto udające przyjazne dla samochodów, w którym przejawy agresji między kierowcami są na początku dziennym.

        • 1 2

      • kładki dla samochodów nad Grunwaldzką to dobry pomysł

        • 1 3

    • (1)

      Naziemne przejście tak, jeśli droga jest podziemna. Lub przejście podziemne a droga naziemna. Lub przejście nadziemne a droga po powierzchni ziemi. Bez różnicy jak, byle by bezkonfliktowo.

      • 3 1

      • ale im chodzi o to żeby właśnie było konfliktowo

        • 1 0

    • (1)

      A potem zlikwidować wszystkie ulice i zamienić je na deptaki. Jazda dozwolona tylko konno, bryczkami i wozami pociągowymi. Zwróćmy przestrzeń pieszym.

      • 6 2

      • Puśćmy samochody ulicą Długą - przecież to takie nowoczesne.

        • 2 1

    • Czas obaliś swoje mity w głowie i pojechać do innych miast (5)

      Proponuję np, Wiedeń z autostradą przez centrum czy Monachium. Nie mówiąc już np. o Tokio. Gdańsk staje się zapyziałą wsią

      • 26 14

      • autostrada przez środek Paryża została zamieniona na przestrzeń dla pieszych i rowerzystów

        w Wiedniu centralna ulica Mariahilferstrasse podobnie. Ilu zarażonych samochodozą nabrało się na post przedpiścy? "Pseudoautstrady" przechodzące przez centra wielu miast świata (zwłaszcza w Europie) są likwidowane i przywracane ludziom. Dobrym przykładem jest Utrecht i Seul - do wygooglania.

        • 2 4

      • Autostrada? (1)

        Fakt sa po 3 pasy ruchu w tym jeden BUS pas ale co chwilę sa przejścia naziemne i żadnych durnych tuneli dla kreto-ludzi!

        • 2 15

        • Przejścia naziemne co 100 metrów, jak w Gdańsku?

          Tam są przejścia naziemne tylko przy skrzyżowaniach większych dróg, a nawet wtedy często przejście jest tylko po jednej stronie skrzyżowania a nie po dwóch, jak u nas (częsty znak "Hier kein Ubergang" = "Przejście drugą stroną ulicy", u nas stosowane tylko podczas budowy, u nich "Tu nie ma przejścia" jest też na co dzień).

          Poza tym SĄ "durne tunele dla kreto-ludzi"! Nazywają się stacjami metra, i służą też do przechodzenia przejściem podziemnym pod jezdnią!

          • 5 3

      • (1)

        Gdzie jest ta autostrada w centrum Wiednia czy Monachium? O czym ty opowiadasz?

        • 8 8

        • W mieście, czytasz nie potrafisz? Sprawdź sobie na mapie. 21 wiek a ludzie to gorsza ciemnota z pokolenia na pokolenie

          • 9 5

    • Niech jeszcze 5 przejść zrobią ,albo lepiej zamknąć odcinek dla samochodów tunel jest (2)

      • 18 5

      • najbliższy czynny tunel znajduje się we wrocławiu!

        • 2 1

      • Jest. Pod Wisła ale jest.

        • 10 7

    • Likwidacja naziemnej estakady to cywilizacja? skąd ty piszesz? w wioski? masakra

      • 5 3

    • może jeszcze weź się wyprowadź i nie wracaj.

      • 3 2

    • Jeszcze tylko naziemne przejście przez tory kolejowe i faktycznie będzie cywilizacja

      • 20 6

    • Jeszcze wywieźć pysiora do kocborowa i dopiero będzie ok.!!!!

      • 10 10

  • Patoprzejscia

    Patologia przygłupów niedorozwiniętych z UM.

    • 0 0

  • Tych baranów co wpadli na pomysł naziemnych przejść w tak newralgicznych punktach na astra powinni wywieźć na Madagaskar. Szkoda słów. Nigdy nie zagłosuje na dulkiewicziwa baba pozbawiona mózgu w kwestii miasta i jego potrzeb.

    • 2 0

  • To niesamowite, jak skomplikowane...

    ... Projekty inżynieryjne powstają w tym mieście. Świat może się od nas uczyć i zazdrościć wizjonerów z ratusza.

    • 2 0

  • Nasza władza

    Co za d...l to wymyślił po co są tunele ????zaraz zakorkują całe miasto ,ciekawe kiedy zaczną mówić o smogu ,więcej takich pomysłów ,brak słów

    • 2 0

  • Xxx

    No i teraz centrum Gdańska w ogóle nie będzie przejezdne. Po cholerne tam przejscie naziemne skoro jest tunel.

    • 3 0

  • Relikt

    Jedynym reliktem to są władze tego miasta.
    Ich pomysły od czegoś budynków to kpina.

    • 1 0

  • Lobby deweleperów w Gdańsku (1)

    bardzo silne ......

    • 4 1

    • Kto to minusuje?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane