• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy rondo pomoże odkorkować Czarny Dwór?

Korki na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II w Gdańsku.
Korki na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II w Gdańsku. fot.. Trojmiasto.pl

Od czasu otwarcia Tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska korki u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska to codzienność. Rozwiązaniem tych problemów zdaniem naszego czytelnika może być rondo. Urzędnicy wskazują na pewne problemy tego pomysłu, ale przeanalizują go.



Jak oceniasz pomysł budowy ronda na Zaspie?

Zobacz wyniki (1942)
Nie ma praktycznie dnia, by kierowcy nie tracili cennego czasu na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II na Zaspie. W godzinach szczytu przejazd tędy zajmuje nawet 30 minut. Za ten stan rzeczy odpowiada tunel pod Martwą Wisłą, który jest świetnym objazdem dla korków w centrum Gdańska, ale skierował potoki kierowców właśnie do nadmorskich dzielnic miasta.

Jedyne co mogli zrobić drogowcy na tym skrzyżowaniu, to wydłużyć fazę zielonego światła dla jadących na wprost. Nic to jednak nie zmieniło. Dlatego niedawno inżynierowie ruchu zapowiedzieli, że włączą sygnalizację na tym skrzyżowaniu do systemu Tristar, co ma zapewnić szybszy przejazd.

Kierowcy chyba nie wierzą w to rozwiązanie i dlatego nadsyłają kolejne propozycje. Tym razem pan Wojciech zasugerował wykonanie w tym miejscu ronda.

- Skrzyżowania z ruchem okrężnym są znakiem rozpoznawczym Gdańska, więc czemu takiego rozwiązania nie zastosować na Zaspie? Nie dość, że uspokoiłoby to ruch i poprawiłoby bezpieczeństwo to na dodatek przejazd odbywałby się nieustannie - nie byłby ograniczany przez sygnalizację - mówi pan Wojciech.
Ponieważ dziś do skrzyżowania z praktycznie wszystkich stron prowadzą po dwa pasy ruchu, na ewentualnym rondzie należałoby zrobić tzw. turbinę. Podobne rozwiązanie zastosowano u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów zobacz na mapie Gdańska, czy też na rondzie przy wyjeździe z tunelu pod Martwą Wisłą od strony stadionu zobacz na mapie Gdańska.

Propozycja ronda, które może usprawnić ruch u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II.
Propozycja ronda, które może usprawnić ruch u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II. graf. Trojmiasto.pl
Urzędnicy: rozwiązanie jest drogie, ale przeanalizujemy je

Trzeba jednak podkreślić, że przebudowa skrzyżowania pochłonęłaby z kasy miasta kilka a nawet kilkanaście milionów złotych. Dla porównania: rondo turbinowe u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów kosztowało mieszkańców Gdańska ok. 7 mln zł.

Ale pieniądze to nie jedyny problem.

- Wstępnie można powiedzieć, że po uruchomieniu ronda trudno byłoby zachować płynność przejazdu samochodów. Zlikwidowalibyśmy światła, więc piesi przechodziliby przez jezdnię dowolnej chwili tamując ruch aut - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Ponadto ronda projektuje się tam, gdzie natężenie aut na wlotach jest podobne. Tymczasem na Zaspie duży ruch jest w obu kierunkach w relacji Przymorze - tunel. W tej sytuacji kierowcy wyjeżdżający z pobliskiego parkingu lub z al. Jana Pawła II mieliby poważne problemy by się włączyć do ruchu - dodaje Kotłowski.
Szef gdańskich drogowców zgadza się jednak, że pomysł wart jest głębszego przeanalizowania. Warto to zrobić tym bardziej, że przebudowa Drogi Zielonej wciąż nie ma zapewnionego finansowania.

Czytaj także: Trzy wizje zabudowy terenów przy Drodze Zielonej

Opinie (303) 1 zablokowana

  • Wprowadzić opłatę za przejazd to od razu korki znikną (41)

    • 84 87

    • Ale pod warunkiem że oddasz rower (7)

      • 30 9

      • (4)

        Komu? I gdzie?

        • 8 8

        • Mi, pod Leklerkiem. (2)

          • 9 2

          • Pod Leklerkiem nie trzeba oddawać

            Sami biorą.

            • 6 1

          • to ja leclerc

            • 0 1

        • właścicielowi od którego go kupiłeś na OLX

          ogłoszenie się nazywało "sprzedam tanio rower w dobrym stanie"

          • 0 0

      • i wsiadzie do samochodu, aby bylo wiecej korkow? (1)

        Nie rozumiesz czlowieku, ze kazdy czlowiek w autobusie, na chodniku czy rowerze to jeden czlowiek mniej w samochodzie. Dzieki czemu twoj passat moze jeszcze jakkolwiek jezdzic.

        A zapomnialem - na pewno codziennie dziecko do szpitala odwozisz, przywozisz lodowke i schorowa babcie. I tak ci wszyscy biedni kierowcy w miescie. A procz tego, oczywiscie kazdy z nich jest kurierem.

        • 3 2

        • czy ty widzisz co piszesz idioto ?

          będziesz mi wybierał czym sobie jeżdżę po mieście ? won na ścieżkę, teraz masz fajną pogodę do jeżdżenia, może po deszczu ci się myślenie odpali. Poza tym co cię obchodzą korki jak nie masz samochodu ?

          • 1 1

    • Wszystkie ulice powinny być płatne, to korki znikną wszędzie (11)

      A tak na poważnie, nie znikną, tylko zapchają jeszcze bardziej Środmieście. Po to był tunel, żeby odkorkować Centrum, częściowo się udało.

      • 20 5

      • "częściowo" słowo klucz. (8)

        Jak za coś co kosztowało ponad miliard to marny efekt.

        • 5 15

        • odkorkowało centrum ale zakorkowało Pas Nadmorski (7)

          I tyle

          • 15 2

          • Korek w centrum jak był tak jest. Troche lepiej jest tylko na WZ. (4)

            ale to chyba bardziej zasługa "południowej" niż tunelu

            • 6 4

            • korek w centrum jest (3)

              ale to wina budowy forum radunia, jak się skończy budowa i tramwaje pojadą normalnymi trasami, to korek też zniknie lub się znacząco zmniejszy

              • 7 8

              • (1)

                nie licz na to

                • 6 2

              • Korek w centrum zniknie do pierwszej SALE.

                Wtedy wszystko stanie łacznie z bimbajami.

                • 5 2

              • Jakby tak atomówką pierdyknąć

                to by dopiero polikwidowało korki.

                • 5 2

          • Rondo a co dalej

            Korek będzie za rondem do Dąbrowszczaków a może nawet dalej samo rondo niczego nie rozwiąże może dwa pasy w jednym kierunku i przejścia podziemne dla pieszych trochę rozładują korek ,zdaje sobie sprawę ,że to wszystko generuje
            Koszty ale to jest niezbędne w przeciwnym razie będzie coraz gorzej

            • 12 4

          • Co jak co, ale to durny pomysł przerzucac 90% ruchu przez pas nadmorski, idąc na spacer do parku zamiast świeżym powietrzem oddychamy spalinami.

            • 19 2

      • Korki beda wieksze jak zbuduja centrum handlowe na Okopowej ... Wtedy korki beda do Mostu na Sucharskiego. Nie ma wjazdu do miasta od strony terenow postoczniowych ?! A taki piekny most ...

        • 4 1

      • i tu i tu powinien byc platny przejazd

        Jak wsiadam do autobusu to niewazne czy na Stogach czy we Wrzeszczu mam skasowac bilet.

        • 1 1

    • (11)

      Ok, 4 zł za samochód i 1zł od roweru - pasi?

      • 9 8

      • 4zł za samochód 0.04zł za rower PASI (8)

        rower 15kg auto 1500kg

        • 5 17

        • (5)

          + 150 kg d*ka na rowerze

          • 14 7

          • + 190 kg ch..ja w blachosmrodzie (1)

            • 6 5

            • + 100kg maciora na fotelu obok

              • 4 1

          • wynika z tego, ze rowerami jezdza same grubasy? (2)

            W przeciwienstwie do tych mlodych, pieknych i bogatych w passaratti :D

            • 3 0

            • na rowerach jeździ głównie rozczeniowe zawistne bydło (1)

              • 0 1

              • i ja:)

                • 0 0

        • Małe auto (1)

          Moje maleństwo waży raptem 900 kg, sama ważę niecałe 40 kg... do 1500 kg nam daleko, nawet jak zapakuje samochód na maksa.
          Rower w moim przypadku odpada - kontuzja kolana uniemożliwia mi pedałowanie. Załatwisz mi operację kolana za 200 tys. zł, to chętnie przesiądę się na rower...

          Aczkolwiek, gdyby był tam tramwaj, to chętnie bym się przesiadła. Mogłabym przed i po pracy ciekawą książkę poczytać, albo zdrzemnąć się chwilę.

          • 2 2

          • za 200tysi to chyba przeszczep calej nogi od jakiegos dawcy:D

            • 0 0

      • jazda rowerem generuje korzyści zewnętrzne (1)

        jazda samochodem generuje koszty (głównie zdrowotne)

        Za jazdę samochodem warto pobierać opłaty, za jazdę rowerem powinno się płacić - wtedy mielibyśmy do czynienia z prawdziwie zrównoważonym rozwojem.

        Zdrowsi ludzie i mniejsze koszty leczenia skutków siedzącego trybu życia.

        • 1 1

        • ta zwłaszcza te grube, zapijaczone świnie dojeżdżające na rowerach na stocznie i budowy

          • 0 2

    • Jaką opłatę półgłówku??? (1)

      Nie masz pojęcia co piszesz.

      • 5 11

      • skoro buraku nierozumiesz znaczy ze ty jestes pólgłówkiem :)

        • 5 4

    • Podstawowa sprawa kto powoduje korki?Kazda złotówka wydana na odkorkowanie ulic to kasa zmarnowana! (6)

      Mamy najgorszych kierowców codziennie chwalących się na tym portalu głupotą,to oni tworzą korki!I gdzie nie pojadą te korki tworzą w każdym miejscu!
      Nie istnieje u nas kultura jazdy!!!
      Odkorkowac mozna bardzo prosto trzeba burakom uswiadomic ze era blachosmroda dawno sie skonczyła.
      Trzeba przyjac rozwiązania juz dawno stosowane w całej europie zachodniej i Skandynawii!!
      Czyli takie które juz są ustalone w najnowszym Studium zagospodarowania Gdańska!!
      A tam najważniejszy jest pieszy
      ,potem rower
      i komunikacja miejska .na ostatnim miejscu są samochody.
      We wszystkich krajach zachodnich ogranicza sie ruch aut i wprowadza dodatkowe oplaty za wjazd do miasta, oraz podnosi stawki za parkowanie!!
      Szkoda kasy na rondo i na co kolwiek związane z ułatwieniami dla agresywnych roszczeniowców. Za to potrzebujemy inwestycji w komunikacje miejską i uświadamianie by zaczeli korzystac z niej.

      • 12 18

      • agresywnych roszczeniowców ? (4)

        najbardziej agresywnymi roszczeniowcami są rowerzyści
        sam też jeżdżę rowerem, ale taka prawda

        • 15 7

        • prawda jest taka że jesteś idiotą

          • 1 7

        • Kierowcy - zdecydowane i niepodważalne top1 (2)

          Ile kasy kosztują nasz budżet to nie mam pytań

          • 3 3

          • (1)

            A ja mam pytanie, ile kasy idzie z kieszeni kierowców do budżetu i co byście bez niej zrobili?

            • 3 2

            • na budowe i naprawe ulic oraz znsizczeń leczenia ludzi po wypadkach

              mozna tak długo wymieniac gimbusie o poziomie umysłowym meduzy to państwo kosztuje to 30 razy wiecej niz wszystko co do kasy państwa trafia od blachosmrodów!

              • 0 4

      • Wszyscy jezdza jak by bali się jezdzic .Gdansk zapchany jest przez studentów i ich samochody .?

        • 2 1

  • codziennie tam stoję (8)

    ale i tak wolę tu niż na obwodnicy trójmiasta ...
    dodatkowo korek rozładowuje się w 5-10 minut, nie jest tak źle

    • 124 16

    • Bez presady z tym staniem (4)

      Codziennie rano dojeżdżam tamtędy do pracy od strony tunelu, dłużej niż 2 zmiany świateł jeszcze nigdy nie czekałem

      • 19 4

      • (2)

        Bo pewnie rowerem jeździsz co najwyżej.

        • 1 11

        • Ja też nie kumam tego narzekania na czarny dwór (1)

          słowak, spacerowa, havla, armii krajowej - tam rano się dzieje

          • 14 5

          • Jakbyś latami jeździł tamtędy bez żadnych korków

            a po otwarciu tunelu nagle zaczął stać kilka zmian świateł to byś skumał. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

            • 14 2

      • Po południu jest gorzej

        Rano więcej samochodów jeździ z Przymorza do tunelu, po południu wracają i właśnie wtedy wjazd na to skrzyżowanie od strony tunelu się tamuje. Czyli jeździsz odwrotnie niż większość samochodów w tym rejonie

        • 8 1

    • Wynocha do centrum!

      • 2 2

    • Dlaczego wszyscy uparli się na Czarny Dwór?

      Bez problemu można wjechać od strony JP2 lub Hallera, ale jak ktoś lubi korki to niech jeździ Czarnym Dworem i nie narzeka.

      • 4 2

    • Zacznijmy od rzeczy podstawowej

      Skoro mamy problem z przepustowością skrzyżowania to dlaczego, pytam DLACZEGO mamy na skrzyżowaniu "śluzę rowerową". Może Wawrzonek nie ogarnia?

      • 1 0

  • (8)

    dwupasmowa jezdnia dużo poprawi. Pojedyncze nitki w każdym kierunku są dobre na osiedlowym skrzyżowaniu, a nie na jednym z największych w mieście. Czas na przebudowę.

    • 170 58

    • dwupasmową sobie buduj za miastem.

      • 28 32

    • (3)

      Bredzisz. Nie robi się dwupasmowej obwodnicy w takim miejscu.

      • 22 25

      • Wolisz za tem (1)

        Sznur smrodzacych, stojących w korku samochodów?

        • 20 18

        • i tak będzie śmierdzący sznur stojących w korku.
          Tylko szerszy i wcale nie krótszy

          • 29 12

      • Szersza droga spowoduje tylko jeszcze większe przerzucenie ruchu na tą drogę i spowoduje ponowne korki. I wtedy rozumiem ponownie poszerzyć? A i tak w innym miejscu będzie wąskie gardło i korek.

        • 29 10

    • Wygoogluj: Prawo Lewisa-Mogridge’a

      • 10 1

    • głos lobbysty

      wydaje się, że wszyscy zapomnieli, iż jest tam jeszcze projektowana linia tramwajowa. W tym kontekście, to rondo jest rozwiązaniem wręcz niedopuszczalnym. Korkowanie Czarnego Dworu jest w godzinach szczytu nieuniknione, a cały ten artykuł, to początek batalii o przebudowę całego ciągu nadmorskiego z punktu widzenia mieszkańców - degradujące ten teren i nie rozwiązujące problemu "korków" - zostaną one tylko przesunięte o kilkaset metrów.

      • 4 1

    • na gospody byl sznur jak byla jednopasmowa io wdychanie spalin ,a teraz jak sa dwa pasy orazu lepiej

      ..tu tez musza byc dwie nitki w kazda strone

      • 2 1

  • Rondo nic nie da, trzeba tam zrobić dodatkowy pas (13)

    • 185 60

    • i po co (2)

      jak wszędzie dalej od skrzyżowania z biedrą na przymorzu są jednopasmowe?

      • 23 12

      • ale IPII jest 2 pasmowa i przed tunelem kawałek też tylko to wąskie gardło (1)

        • 3 0

        • Dwupasmowa z przejściami co 200 m.

          • 1 2

    • (4)

      Rondo nic nie da, niech ludzie zrezygnują z jazdy samochodem (ZTM proszę o podwójną liczbę kursów). I będzie git.

      • 22 6

      • (1)

        prosi to się świnia

        • 5 13

        • Prosi się prosię, świni się świnia..

          • 1 0

      • (1)

        Zwłaszcza tych śmierdzących

        • 1 2

        • Wczoraj jechałam 210. śmierdziało wymiocinami. temperatura ok 32

          • 0 0

    • Dobre rozwiązanie to tunel

      tak jak w Sopocie

      • 6 0

    • Tanio i dobrze: (1)

      otwarty tunel typu X i bezkolizyjne, plaskie kladki po bokach dla pieszych

      • 0 2

      • albo pole teleportacyjne

        • 0 0

    • polaki na rondach nie umieją jeżdzić

      polaki na rondach nie umieją jeżdzić

      • 0 0

    • Rondo nic nie da

      Całą ulicę Czarny Dwór niech zrobią cztero pasmową dwu kierunkową, z dłuższymi prawoskrętami do szpitala i na Drogę Zieloną , i się rozładują korki

      • 0 0

  • Urzędnicy mają dużo czasu do przeanalizowania poprawek i przebudowy, (4)

    w wielu miejscach, począwszy od obwodnicy po najbliższą ulicę przy plaży można znaleźć rozwiązania poprawiające ruch uliczny, ale urzędnicy to osoby które o tym mają małe pojęcie. Dołożenie jednego krótkiego pasa dla zjazdu , wyjazdu czy wjazdu na drogę za skrzyżowaniem to nie taka filozofia, ale to urzędnikom idzie najbardziej opornie. W wielu miejscach krótka zatoczka łącząca rozwiązałaby problem ale nie, bo procedury, przetargi a przede wszystkim dobra wola, której nie ma. Jednak wytłumaczenie zawsze to samo, kasa.

    • 61 10

    • Kasa to rzeczywiście problem, ale tylko jeden z kilku (3)

      jak ci krytykowani przez ciebie urzędnicy chcą zbudować ulice Zielony Bulwar, to wszyscy protestują. Ale ty pewnie przed kompem byś wszystkie problemy rozwiązał.

      • 5 8

      • w tym sęk, ze wielu z nas - "siedzących przy komputerach" ... (1)

        ... rozwiązałoby wiele problemów komunikacyjnych lepiej od urzędników przyspawanych do krzeseł i uzależnionych od "powiązań biznesowych", znających układ komunikacyjny z planów (bywa, że nieaktualnych) i nie rozumiejących specyfiki miejsc, które mają "naprawić". Sam zetknąłem się z sytuacją kiedy urzędnik podjął decyzję opierając się na planie , na którym nie było drogi (faktycznie istniejącej od kilkudziesięciu lat), a wiata śmietnikowa - istniejąca od zawsze - była w innym miejscu niż śmietnik na planie urzędnika. Trzeba prowokować sytuacje zmuszające decydentów do "wyjścia w teren" i zapoznania się z faktycznym stanem nie tylko z boku, ale w przypadku rozwiązań komunikacyjnych zza okien samochodu, jadąc rowerem czy próbując pokonać skrzyżowanie na piechotę.

        • 6 0

        • i mądrze, i politycznie.

          • 2 0

      • Prosty przykład zza kompa,

        wjazd z JP II na Zasie na Al.Rzeczypospolitej w stronę Przymorza, na wjeździe jest znak stop, a jeśli tam przedłużyć ten odcinek o 50 - 100 m to wjazd byłby bardziej płynny, a tak na tym stopie co piąty wjeżdża bez zatrzymania się. Byłoby ułatwienie ? to tak zza kompa.

        • 0 0

  • Tunel - Hallera - Słowackiego (6)

    A może by tak w końcu dokończyć Słowackiego z połączeniem do Hallera ? To i korki będą mniejsze na Czarnym Dworze

    • 171 15

    • Na Czarnym Dworze i tak są dużo mniejsze niż na Słowackiego we Wrzeszczu

      • 8 4

    • No tak nowa Kościuszki.

      • 9 1

    • To konieczność (2)

      Bardzo dobra uwaga.Należy koniecznie dokończyć to co zostało zaczęte.Czy prezydent miasta nie mówił o połączeniu stadionu piłkarskiego z portem lotniczym dwupasmową drogą?
      Komuś się zmieniły priorytety .Teraz przez Park Reagana chcą puścić dwa pasy a tamta inwestycja już zakończona.Dla mnie nie jest zakończona a osoby odpowiedzialne za to zostaną
      przez mieszkańców Zaspy i Przymorza docenione przy wyborach.

      • 18 1

      • oj nie...

        przecież już dawno ogłosili, że trasa Nowa Słowackiego została zakończona - tam nic się nie dzieje w tym temacie

        • 4 0

      • nie zostaną, bo mieszkaniec przy urnie jest głupi i niczego nie pamięta, tylko kieruje się tzw. "mniejszym złem"

        a co nim w danym momencie jest - o tym decydują ci, którzy mają wygrać

        • 3 0

    • jasne, że tak

      ale fanty za Słowackiego już rozdane, a za nową inwestycję "Zielona droga" można przytulić nową pulę i uszczęśliwić "wszystkich"

      • 5 0

  • Rondo? (3)

    To niczego nie rozwiąże, będą stać w jedną stronę przy Hallera a w drugą przy Dąbrowszczaków.

    • 83 7

    • Nie zapominaj, że stać wtedy będzie również Jana Pawła. Czego obecnie nie ma.

      • 1 0

    • Rondo odkorkuje Czarny Dwór - śmiała hipoteza!

      Z tego co w moim długim życiu zauważyłem, ronda praktycznie nigdzie nie rozwiązują problemu z korkowaniem się ulic. Tam gdzie je wprowadzono, ruch jest wolniejszy, a wynika to po prostu z koncepcji ronda, która wymusza zwolnienie. Owszem, łatwiej wjechać na rondo z ulic poprzednio podrzędnych, ale kosztem korków. A już nie daj Boże jakieś pomysły na wypasione ronda (Kokoszki, przy tunelu), na których ludzie, którzy tam jeżdżą bardzo rzadko, dostają pomieszania zmysłów :)

      • 3 0

    • Już jedno turborondo mamy w Kokoszkach

      Jak go nie było, nie było tam korków.

      • 0 0

  • Głupota!!! (10)

    Rondo? Chyba ktoś jest śmieszny. Jeżdze tą trasą codziennie i są tam korki, ale tam gdzie powstają ronda to właśnie powstają korki i w tym przypadku jak zrobią rondo to nic to nie pomoże tylko zwiększą się korki więc pomysł dla mnie zupełnie nietrafiony.

    • 144 22

    • Przykład (6)

      - dwa ronda na zjazdach z obwodnicy w Straszynie, codziennie tam są korki po 15 a nawet i cały dzień potrafią być

      - dwa ronda w Żukowie, tam klasycznie cały dzień są korki do rond

      Rondo jest dobre na drogę osiedlową gdzie jest spokojny ruch ale u nas rondo jest stosowane jako zamiennik "leżącego policjanta".

      • 29 10

      • (2)

        To ja Ci podam inny przykład.

        W szpitalach codziennie umierają ludzie, zdecydowanie więcej niż w innych budynkach

        Czy to znaczy, że powinno się likwidować/nie budować nowych szpitali?

        • 14 19

        • (1)

          Nawet nie wiesz jak nietrafne jest twoje porównanie. Likwidacja szpitali spowodowałaby rozproszenie umierających ludzi poza ich obręb. W przypadku wspomnianych rond ich celem nie jest przetrzymywanie tam samochodów tylko jak najszybsze ich rozproszenie z rejonu skrzyżowania. W programie nauczania mogli by jedną lekcję religii zamienić na logikę, może coś by to pomogło.

          • 8 0

          • nawet nie wiesz jak debilny jest twój komentarz

            "Likwidacja szpitali spowodowałaby rozproszenie umierających ludzi poza ich obręb"... i komentarza jest zbędny.

            • 0 6

      • Dokladnie Poieram

        dokladnie rondo własnie korkuje miasta ile kroć jade przez rondo w miescie zawsze stoje albo musze sie pchac i praktycznie wymuszam pierszeństwo

        • 7 5

      • Bo to są ronda takie jak na osiedlu. Po jednym pasie ruchu. W Anglii słynącej z tego typu skrzyżowań mamy po 2 do 4 pasów ruchu na rondzie. Każdy pas opisany tak aby było wiadomo na którym się wcześniej się ustawić.

        • 7 0

      • Korki tworzą kierowcy, nie ronda. Takie proste ronda jak w Zukowie czy Chwaszczynie i już jest problem. Po prostu brak elementarnej kultury jazdy. Tam powinien być płynny ruch, przejazd na zamek 1 na 1. No ale jak jest każdy widzi. Ważne aby wjechać i nie pozwolić wjechać sobie przed zderzak.

        • 7 4

    • wiadukt tylko pomoże

      • 7 1

    • Dokładnie

      Nim każdy ruszy .......itd zgadzam sie rondo nic nie pomoże

      • 5 1

    • Mylisz się

      Rondo jest najlepszym rozwiązaniem dls
      Zakorkowanych dróg.
      Nigdzie gdzie są tą rąda, nie ma korków

      • 0 0

  • (7)

    Lewoskręt do szpitala zrobić osobny i to taki ze 100 m a już będzie duuuużo lepiej. Taniej i szybciej.

    • 75 11

    • Przecież jest tam lewoskręt... (6)

      • 11 3

      • Taa zapala sie zielone ale nikt nie przejezdza bo z przeciwka jedzie niekonczacy sie sznur aut.

        • 39 0

      • (4)

        Lewoskręt jest,ale z pasem na wprost jednocześnie więc dobrze ktoś proponuje.

        • 16 6

        • Co wy pierdzielicie? (2)

          Prawy pas w stronę Przymorza (od Hallera) służy do jazdy na wprost, a lewy tylko i wyłącznie jest do skrętu w lewo, w al. Jana Pawła II.

          • 11 2

          • teoretycznie

            powiedz to cwaniaczkom którzy lewym ciągną do oporu i wbijają się na chama przed światłami na prawy, który przez to stoi

            • 3 1

          • Bzdura

            Bzdura, lewoskręt zaczyna się tam gdzie są znaki poziome pokazujące skręt w lewo i linia ciągła oddzielająca pasy do tego miejsca można jechać normalnie i wbić na suwak o takiej jeździe ciagle przypomina Policja ale po co Janusze drogi wiedzą lepiej.

            • 6 0

        • Wszyscy jezdza jakby bali się jezdzic . Jeżdżę tamta droga . Zawsze mam wrażenie że tam wszyscy odpoczywaja po pracy . Jak by nie mysleli jak jeżdżą . Tak samo gdy jest zielona linia , ....chyba ludzie z tej strony miasta jezdza wolniej .?

          • 2 2

  • Rondo nic nie da. Idioci mieli czas zbudowac drugi pas w strone tunelu ale nic nie robili. Jak to urzednicy

    • 81 19

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane