Fakty i opinie

Budowa tunelu pod SKM może zakorkować Gdynię

Kierowcy muszą przygotować się na spore korki pomiędzy Gdynią i Rumią. Do końca października do jednego pasa zwężona będzie bowiem droga krajowa nr 6 na wysokości przystanku SKM JanowoMapka. Przyczyną jest budowa w tym miejscu tunelu pod torami SKM i węzła integracyjnego.



Rozważasz zmianę środka transportu, gdy dowiadujesz się, że twoja trasa będzie zakorkowana?

tak 34%
nie, bo nie mam takiej możliwości 42%
nie, bo nie chcę rezygnować z samochodu 24%
zakończona Łącznie głosów: 1597
Wprawdzie inwestycja toczy się kilkaset metrów za granicą Gdyni, ale piszemy o niej, bo będzie miała spory wpływ na życie mieszkających i pracujących w Trójmieście osób. To powstający przy przystanku SKM Janowo węzeł integracyjny wraz z tunelem pod torami SKM.

Budowa właśnie wkracza w decydującą fazę, która będzie wiązała się z utrudnieniami dla kierowców. Zwężenie do jednego pasa w każdą stronę, gdy korki w godzinach szczytu są tam codziennością, bez wątpienia spowoduje zatory od Chyloni po Redę.

Co powstaje w Janowie



Prace, które za ponad 60 mln zł wykonuje Budimex, zakończą się w drugiej połowie 2022 roku. Inwestycja będzie trwać tak długo, bo w jej ramach powstanie m.in. tunel pod torami i nowe fragmenty ul. Oliwskiej, Łużyckiej, Kolejowej i Obrońców Westerplatte. Będzie też kładka dla pieszych łącząca ul. Gdańską z przystankiem kolejowym oraz nowe parkingi w rejonie ul. Kolejowej oraz przy ul. Jana III Sobieskiego.

W ramach budowy węzła integracyjnego z tunelem na terenie Janowa powstaną również m.in. drogi rowerowe, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz wiaty autobusowe. Nie zabraknie też oświetlenia ulicznego i kanalizacji deszczowej. Projekt przewiduje również znaczącą przebudowę infrastruktury wokół dworca kolejowego w Rumi przy ulicy Starowiejskiej, gdzie przybędzie m.in. miejsc parkingowych i dróg rowerowych. Ma to znacząco odciążyć drogę krajową nr 6, pozwalając na przesiadkę na transport zbiorowy oraz podróż samochodem "na skróty" do części Rumi położonej za torami SKM.

Zwężenie przez dwa miesiące



W pierwszej fazie prac zwężona ma zostać trasa w stronę Gdyni. Drogowcy zapowiadają, że ma się to stać w pierwszych dniach września. Na razie oba pasy są przejezdne, choć są zawężone.

W drugiej fazie - po kilku następnych dniach - zwężenie do jednego pasa będzie już w obu kierunkach. To wtedy kierowcy będą musieli wykazać się cierpliwością, bo alternatywna ul. Hutnicza jest zakorkowana nawet, gdy żadne remonty nie są prowadzone.

Na szczęście w tym czasie będzie już zakończony remont ul. Morskiej w Cisowej, który także daje się we znaki kierowcom.

Remont ul. Morskiej w Cisowej
Remont ul. Morskiej w Cisowej graf. Trojmiasto.pl
Zakończenie największych utrudnień przy węźle Janowo planowane jest na ostatnie dni października tego roku.

Opinie (259) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (4)

    Ważne, że u nas nie ma paraliżu, jest cisza i spokój, ludzie przestali przychodzić. Jak na urlopie. Godziwe warunki pracy. Tylko kilkogramów przybywa od tych pączków i kawy :(

    • 166 10

    • błyskotliwe (3)

      • 27 4

      • (1)

        ale prawdziwe

        • 25 4

        • nie do końca...

          • 1 20

      • Kierowcom z ledwo zipiącej

        Piekarni Szwedka Gdynia będzie lżej wyjechać i wrócić do firmy.

        • 0 0

  • Rumia potrafi (23)

    A Gdynia? Gdzie zapowiadany od lat tunel na Puckiej? Nie da się. Jedyne co można zrobić to remontować drogi po 200m na rok. Tu się żyje!

    • 376 17

    • Robią dużo inwestycji w okolicy budowy dewelopera który wcześniej się umie dobrze zakręcić u bossa

      • 41 3

    • (6)

      Jak wybieracie tak macie.Za nieczynne lotnisko za 100 mln byście mieli 5 tuneli...

      • 58 12

      • (5)

        ta, 5 tuneli za 100mln. Chyba jak ty je bedziesz robil pod kontrola twojego lekarza.

        • 13 20

        • (3)

          Przepraszam, masz rację. W przypadku przetargu "po gdyńsku" to te śmieszne 100 milionów może na 1 tunel by starczyło :)

          • 24 2

          • (1)

            Startuj w przetargu i rob taniej. W czym problem, spisek?

            • 5 10

            • Układ koleżeński.

              • 4 0

          • 100 mln to na konsultacje i projekt do szuflady.

            • 15 3

        • jemu już żaden lekarz nie pomoże

          gdyby głupota miała skrzydła... nie musiałaby mieć lotniska

          • 0 0

    • Ten wezel bez trolejbusow nie bedzie mial wiekszego znaczenia.

      • 1 19

    • mik (6)

      Przecież decyzja w tej sprawie to akurat podjęta. Nie tunel tylko wiadukt.

      • 1 17

      • (1)

        farbą będą malować? Szczurek w 1998 roku obiecał tunel!

        • 25 1

        • @Marek Ł. a w 1970 roku obiecał 6 pasmową ulice Kwiatkowskiego i n do dziś niema jej

          • 0 2

      • wiadukt nad torowiskiem rozrządowym (3)

        ma zrobić Gdynia. Dostała na to od PKP, jak pamiętam, 30M pln. Resztę (drugie tyle?) ma dołożyć. Jak myślisz, znajdzie?
        Tunel pod główną magistralą jest zadaniem PKP i żadne zobowiązania i termiony się nie pojawiły.
        Obie budowle dotyczą ulicy Puckiej.

        Dla przypomnienia, PKP realizuje program odbudowy infrastruktury komunikacyjnej portów Gdańsk-Gdynia, warty jakieś 2 miliardy złotych. Nie znalazło się w nich miejsce na zadania dotyczące Puckiej i Hutniczej. Na dodatek widząc skalę i tempo prac w Gdańsku i w Gdyni, znowu mam wrażenie, że w Gdyni to jedynie symulacja pracy...

        • 17 3

        • Mówisz, że tunel w Rumi to zadanie PKP? (2)

          Czy może tylko w Gdyni takie usprawiedliwienie dla nieróbstwa?

          • 3 7

          • nie mówię (1)

            mówię, że tak miasto Gdynia dogadało sprawę z PKP.
            Jak widać, inne miasta potrafią dogadać to inaczej.
            I to chciałem wykazać.
            Oraz to, że Pucka nie jest jednym zadaniem.
            Dodatkowo należy wyraźnie powiedzieć, że może i poprawi to nieco komfort przeprawy ale nie rozwiąże problemu.
            Roziązaniem problemu jest przeprawa na osi Południowa-Północna.
            Oraz wiadukt na Hutniczej.

            Jest co robić...

            • 4 0

            • W takim razie przepraszam za złośliwe pytanie - źle zrozumiałem intencje.

              • 5 0

    • (3)

      Rumia i w ogole wszystkie miasta satelickie maja do wykorzystania swoje 5 minut. Przyciagaja glownie mlodych i zdrowych, pracujacych ludzi, ktorzy placa podatki ale nie generuja jeszcze duzych kosztow. Dzieci czesto woza do szkol i lekarzy do Trojmiasta, kosztownej opieki zdrowotnej nie potrzebuja. Jedyne czego potrzebuja na tym etapie zycia to drogi. Wiem, ze mocno upraszczam sprawe, ale dopoki jest kasa to powinni ja inwestowac w infrastrukture i na szczescie to robia.

      • 30 1

      • podatki - niekoniecznie (2)

        Niestety podatków w Rumi i Redzie, ani podobnych miastach nie płacą. Nie chcą się przemeldować z różnych powodów. Nawet z tak głupich jak zmiana tablic rejestracyjnych, z a które min. na tym forum natychmiast im się oberwie. Prawo nie zmusza do płacenia w miejscu zamieszkania i korzystania - to się tego nie robi. Bajzel jak zwykle.

        • 11 2

        • Przemelduja sie predzej czy pozniej.

          • 4 4

        • OC jest tańsze w Rumi,niż w Gdyni.

          • 3 0

    • To w PKP gestii leży, bo to teren PKP. A jak powszechnie wiadomo, tylko Gdynia ma tego pecha, że tory kolejowe należą do PKP. Całe Państwo Polskie i jego instytucje sprzysięgły się przeciw Jaśnie Oświeconej Władzy Gdyńskiej ;)

      • 16 3

    • A Gdynia od ponad roku...

      ...nie potrafi załatać dziury na Wiśniewskiego przy terminalu kontenerowym.

      • 16 0

    • poprośpis o zgodę

      • 0 0

  • Gdynia i tak jest już strasznie zakorkowanym miastem. Więć może gdy skończą prace będzie trochę lepiej. (7)

    • 75 13

    • Problemem jest nadmiar samochodów (3)

      A nie liczba pasów ruchu. Nie istnieje taki układ drogowy, żeby w Gdyni nie było korków. Tylko ograniczenia ruchu samochodowego mają sens i są skuteczne.

      • 14 33

      • Jak się układu drogowego nie rozbudowuje od dekad to się dziwić ze ten z lat 60 tych nie jest wydolny

        a twoja wypowiedź to mokry sen raktywisty

        • 21 9

      • Gdynia wymiera wiec samochodow za kilkanascie lat moze byc mniej.

        • 12 2

      • opat i droga czerwona znacznie by poprawily uklad drogowy ale te inwestycje to tylko od lat pojawiajace sie obietnice przedwyborcze dla naiwnych miejscowych pisowcow, wiadomo ze na ich budowe msciwy balbina nigdy sie nie zgodzi

        • 9 3

    • Szczególnie zakorkowane są drogi dojazdu z północnych i zachodnich dzielnic Gdyni i gmin sąsiednich (1)

      Przed podjęciem projektowanych prac warto było pomyśleć o poprawie połączeń Redy i Rumi przy pomocy poprawy jakości/ częstotliwości połączeń SKM oraz dostępu do stacji SKM dla pieszych i rowerzystów. Samo inwestowanie w drogi nie przyczyni się do zmniejszenia skali korków po zakończeniu prac w tym rejonie, zgodnie z tezami które przytomnie prezentuje wewiur. Rozpoczęcie poważnych rozmów o budowie zwodzonej kładki pieszo rowerowej z Oksywia do centrum Gdyni pomogłoby w otworzeniu wyobraźni wielu mieszkańcom przyspawanych mentalnie do fotela samochodów, których w Rumi i Redzie jest wyraźnie za dużo (ile gospodarstw domowych ma tam 2 i więcej samochodów - tylko się pytam?)

      • 7 8

      • Tylko, ze to nie jest w interesie Gdyni tylko miast satelickich. Zżymalem sie kiedys na to, ze Spacerowa w Gdansku nie jest 2 pasmowa, ale w sumie to po co mi ona? Jade nia moze 2x w miesiacu wiec po co mi szersza? Zebym mial wiecej samochodow pod oknem? Jesli okoliczne miasta potrzebuja lepszego dojazdu do metropolii to niech doloza sie do drog albo pociagow.

        • 7 6

    • Wkurzony

      Nie będzie, zwłaszcza na węźle Cegielskiej po przemalowaniu 2 pasów do Witomina i gdzie korki kończą się koło dworca Gdynia Główna.

      • 1 0

  • jak widać wszędzie da się zrobić tunele Rumia...Wejherowo ma już 2 tylko w Gdynia jakoś nic się nie udaje (11)

    najważniejsze są doniczki na molo południowym i chaos w centrum . J=Hodowlana może być jeszcze rozgrzebana przez 2 lata nie wspominając o zapadniętych jezdniach koło Steny i na Kacku

    • 247 13

    • od 5 lat robia z gdyni wieś

      dziury w jezdniach, likwidacja parkingów, czerwona fala, kolejka na kamienną, solarne wiaty, ławki usb, napisy arka gdynia.... kto tam upadł na tępy łeb???

      • 53 3

    • (1)

      Gdańsk ma na każdym przystanku SKM albo tunel albo wiadukt

      • 8 0

      • bo za komuny zrobiono

        • 7 1

    • Wejherowo to już ma trzeci w planach, i prace częściowo wykonane (dojazd do planowego tunelu z jednej strony torów)

      • 18 0

    • Horałą ze Śniadkiem już łopatę wbili (2)

      - Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
      ...
      - Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
      ...
      - My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,

      • 11 7

      • Horała i Śniadki nie rządzą w Gdynia od 30 lat ...

        • 16 8

      • To czemu

        ich koledzy zapier.lili kasę na OPAT? A trollownia jeszcze bije im brawa!!!

        • 6 2

    • Dalej mózgi wybierajciwe Szczura

      • 17 3

    • Ucz się (1)

      Nie mieszkasz na Kacku tylko w Kacku Wielkim lub Małym. Widać, że jesteś przyjezdny.

      • 0 2

      • No właśnie nie...

        Mieszka się na Obłużu i Pogórzu ;) Mieszka się ròwnieź na Babich... Ale to wiedzą mieszkańcy. Przyjezdni raczej nie ;)

        • 5 0

    • To dlatego że tunelu nie da się namalować farbą na asfalcie

      • 0 0

  • Wejherowo, Rumia tunele budują, a w Gdyni głosują na Samorządność. (4)

    Gdynia to stan umysłu.

    • 262 16

    • Wejherowo robi drugi, (2)

      a pierwszy jest ze 30 lat i w planach jest gotowa cała infrastruktura by zacząć budować trzeci :)

      • 27 1

      • Drugi czy trzeci?

        • 1 3

      • szkoda ze kaszubi nie rzadza juz w gdyni

        • 10 1

    • Rumia ma dwa kolejne w planach hehe

      naprzód rumio!

      • 14 1

  • (9)

    A w Gdyni zero odważnych inwestycji drogowych, które realnie mogłyby odkorkować miasto.

    • 165 9

    • I juz wiadomo dlaczego (6)

      Rumia i Kosakowo nie chciały stać się częścią Gdyni. Bo kiedyś były takie naciski. Po latach widać ze to była słuszna decyzja.

      • 29 3

      • (5)

        Rumia byla kiedys czescia Gdyni. Pozmienialo sie po nowym podziale administracyjnym i od tego czasu do US, ZUS czy wydzialu komunikacji jezdzi sie do Wejherowa. Kto musial wziac dwa dni urlopu zeby zalatwic cos w WK w Wejherowie ten wie.

        • 4 8

        • Kiedy? (2)

          W jakich latach Rumia była częścią Gdyni?

          • 11 0

          • Ubieglych. Nie interesuj sie bo kociej mordy dostaniesz.

            • 4 9

          • Kiedy? W latach dwudziestych trzydziestego wieku.

            • 3 3

        • Nigdy nie była.

          • 8 1

        • Nigdy Rumia nie była częścią Gdyni.

          "Już przed II wojną światową gmina Rumia-Zagórze stała się naturalnym zapleczem mieszkaniowym i transportowym dla budowanej w zawrotnym tempie Gdyni. W lokalnej prasie z tego okresu powszechnie określa się naszą gminę nową dzielnicą Gdyni. W styczniu 1939 roku odbył się nawet specjalny wiec poświęcony sprawie przyłączenia Rumi do polskiego okna na świat. W jego trakcie aż 1200 mieszkańców opowiedziało się za takim scenariuszem, widząc w nim szansę na szybszy rozwój całej okolicy.

          Także po zakończeniu II wojny światowej wiele wskazywało na to, że administracyjny los gminy Rumia-Zagórze jest przesądzony. Przewodniczący kolejnych Gminnych Rad Narodowych wysyłali wnioski do prezydentów Gdyni z prośbą o przyłączenie do ich miasta w 1945, 1949 i 1951 roku.

          Początkowo wśród rumskich radnych nie brakowało chętnych do takiego rozwiązania.
          Ostatecznie do połączenia Rumi z Gdynią nie doszło, chociaż jeszcze w 1964 roku nie wykluczano takiego rozwiązania."

          • 7 0

    • (1)

      nowe drogi tylko wzmagają ruch i zwiększają korki

      • 5 19

      • Żeby tylko w tym mieście (Gdyni) rządząca od 30 lat Samorządność dbała o istniejące już drogi...

        • 4 2

  • W Rumi da się wybudować tunel a w Gdyni na Puckiej nie da się. (8)

    brawo władze Gdyni!!!

    • 247 9

    • Jak wybieracie tak macie kochany))

      • 22 3

    • Horała w 2014 zaczął tam budowę OPAT. (6)

      • 5 21

      • horała nie rządzi w Gdyni od 30 lat (3)

        • 22 4

        • (2)

          i cale szczescie, ze ten przewodniczacy sejmowej komisji ds. "wyludzen" VAT, ktory nie umie policzyc VAT od kwoty netto na FVAT nie ma w Gdyni nic do gadania.

          • 13 11

          • najważniejsze, żeby w gdyni zostało jak jest, bo jest przecież super (1)

            • 8 2

            • Układ towarzysko biznesowy to jest najważniejsze w Gdyni i straszenie

              jedyną partią która wystawia kandydata reszta się dogadała z obecnym układem i nie wystawiają kandydatów proste proste

              • 10 2

      • OPAT opat z sił.

        • 10 2

      • sa jeszcze naiwni ktorzy jemu wierza?

        • 2 1

  • Gdynia już jest jednym wielkim korkiem z dziurawymi drogami (3)

    wychodzą lata nic nie robienia, większość infrastruktury powstała za komuny

    • 166 6

    • (1)

      No mapa drogowa Gdyni z lat 70 prawie idealnie się pokrywa z tą z 2020 roku ;)

      • 4 1

      • Tylko w 2020 poziomic na poziomie asfaltu dużo więcej...

        • 0 1

    • wypluj te slowa, przeciez linia przewodniej partii jest taka ze "komuna to samo zlo"

      • 0 2

  • kiedy powstanie taki sam tunel w gdyni? kiedy PKM na północ Gdyni? (1)

    Rumia, Reda, Wejherowo budują tunele i węzły a tutaj? trzeci świat.

    • 181 5

    • W Gdyni nie ma woli budowy tunelu pod torami.

      • 8 0

  • Już myślałem że w końcu w Gdyni budują (2)

    A tu zonk, Rumia

    • 180 4

    • solarne imbecyle w Gdyni budują 5G w lampach led

      • 17 6

    • w Gdyni się nie da, bo tuneli nie da się namalować farbą na asfalcie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.