- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (86 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (100 opinii)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (77 opinii)
- 4 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (294 opinie)
- 5 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (418 opinii)
- 6 Jak zaprojektować centrum Południa? (88 opinii)
Budowa tunelu pod SKM może zakorkować Gdynię
Kierowcy muszą przygotować się na spore korki pomiędzy Gdynią i Rumią. Do końca października do jednego pasa zwężona będzie bowiem droga krajowa nr 6 na wysokości przystanku SKM Janowo. Przyczyną jest budowa w tym miejscu tunelu pod torami SKM i węzła integracyjnego.
Budowa właśnie wkracza w decydującą fazę, która będzie wiązała się z utrudnieniami dla kierowców. Zwężenie do jednego pasa w każdą stronę, gdy korki w godzinach szczytu są tam codziennością, bez wątpienia spowoduje zatory od Chyloni po Redę.
Co powstaje w Janowie
Prace, które za ponad 60 mln zł wykonuje Budimex, zakończą się w drugiej połowie 2022 roku. Inwestycja będzie trwać tak długo, bo w jej ramach powstanie m.in. tunel pod torami i nowe fragmenty ul. Oliwskiej, Łużyckiej, Kolejowej i Obrońców Westerplatte. Będzie też kładka dla pieszych łącząca ul. Gdańską z przystankiem kolejowym oraz nowe parkingi w rejonie ul. Kolejowej oraz przy ul. Jana III Sobieskiego.
W ramach budowy węzła integracyjnego z tunelem na terenie Janowa powstaną również m.in. drogi rowerowe, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz wiaty autobusowe. Nie zabraknie też oświetlenia ulicznego i kanalizacji deszczowej. Projekt przewiduje również znaczącą przebudowę infrastruktury wokół dworca kolejowego w Rumi przy ulicy Starowiejskiej, gdzie przybędzie m.in. miejsc parkingowych i dróg rowerowych. Ma to znacząco odciążyć drogę krajową nr 6, pozwalając na przesiadkę na transport zbiorowy oraz podróż samochodem "na skróty" do części Rumi położonej za torami SKM.
Zwężenie przez dwa miesiące
W pierwszej fazie prac zwężona ma zostać trasa w stronę Gdyni. Drogowcy zapowiadają, że ma się to stać w pierwszych dniach września. Na razie oba pasy są przejezdne, choć są zawężone.
W drugiej fazie - po kilku następnych dniach - zwężenie do jednego pasa będzie już w obu kierunkach. To wtedy kierowcy będą musieli wykazać się cierpliwością, bo alternatywna ul. Hutnicza jest zakorkowana nawet, gdy żadne remonty nie są prowadzone.
Na szczęście w tym czasie będzie już zakończony remont ul. Morskiej w Cisowej, który także daje się we znaki kierowcom.
Zakończenie największych utrudnień przy węźle Janowo planowane jest na ostatnie dni października tego roku.
Opinie (261) 10 zablokowanych
-
2020-09-01 14:44
Kierowca
To niech skm-ka zwęzi się do jednego pasa. Jest to inwestycja dla SKM a nie dla kierowców jadących 6 !!! Z jakiej racji kierowcy mają tracić czas. Niech tak zaprojektują prace by nie zawężać światła przejazdu!!
- 4 19
-
2020-09-01 15:28
Wejherowo... Rumia...
A Sosnowiec Trójmiasta to co?
- 10 1
-
2020-09-01 15:32
No proszę proszę
A w Sosnowcu Trójmiasta niestety tylko biała farba
- 13 3
-
2020-09-01 15:33
W rumi się dzieje
- 11 1
-
2020-09-01 15:51
Gdynia aspiruje to bycia metropilią za pomocą farby i PRu
Gdzie tam Rumii równać się z samorządnościową Gdynią - najlepszym miastem w Gdyni....
W Wejherowie się da (już tezeci tunel), w Rumii się da .... a w Gdyni się nie da.
Co innego sprzedaż szkoły deweloperowi... to się da od ręki.- 15 2
-
2020-09-01 15:52
Sosnowiec to Gdynia południa.
- 12 2
-
2020-09-01 16:07
Ciekawe
Zawsze gdy ktoś napisze co się dzieje w Rumi są komentarze że to nie trójmiasto i wgl a teraz nagle piszecie o tym słoiki jesteście i tyle
- 10 0
-
2020-09-01 16:31
(1)
Jak skończą, to z Chyloni szybciej będzie w Rumi przejechać na drugą stronę torów niż stać na puckiej czy innym przejeździe kolejowym w Gdyni.
- 23 1
-
2020-09-01 19:01
A ile ty
masz tych przejazdów w poziomie szyn w Gdyni? 2x Pucka, 2x Hutnicza, Piaskowa i Północna. Jeszcze wjazd do Stoczni Wojennej, do Portu MW, na Chrzanowskiego i pomiędzy Polską i Indyjską. A przejazdów nad torami masz ok dziesięciu, pod torami nawet więcej. W Rumi jeden nad i dwa na poziomie szyn. A teraz sukces, bo zamknięty przed wielu laty przejazd wraca do łask...
- 0 3
-
2020-09-01 16:39
Z czego sie cieszycie
Dowalą wiecej swiateł a wy sie cieszycie
- 4 4
-
2020-09-01 17:03
Gdynia z dziurawymi drogami, krzywymi chodnikami, brakiem inwestycji to jakiś relikt PRLu (2)
- 16 2
-
2020-09-01 22:39
Nie obrażaj PRL (1)
Bo to oni wybudowali wszystkie drogi. Myśląc i patrząc w przyszłość. Gdyby nie komuna to Karwiny , Zwycięstwa i Morska miałyby tylko jeden pas.
- 1 1
-
2020-09-02 09:00
i to
brukowany.
Dorzucił bym Wielkopolską dla świadomości potomnym, jak te drogi wyglądały. Jeden pas i bruk. Najgorsze kocie łby były chyba w jarze Śląskiej, gdzie łączyła się z Podjazd. Dziś te drogi pewnie by wyglądały jak Kamienna Droga w Rumi... ;)
Okres Gierka w Gdyni tym jest znamienny, że zniknęły bruki (często pod asfaltem ;) ) i pojawiły sie drogi i węzły komunikacyjne.
Dużo też zrobiono w dziedzinie kanalizacji.
Deweloperzy do dzisiaj tylko się podłączają...- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.