• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa wiaduktu ułatwi drogę do Szczecina

neo
3 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (242)

Za nami kluczowe prace przy węźle, który co prawda nie znajduje się w Trójmieście, ale ułatwi przejazd z naszej aglomeracji do Szczecina. Zakończenie prac na węźle Zryw zaplanowano na połowę 2025 roku, ale już teraz można oglądać gotowe przęsła wiaduktu, który bezkolizyjnie połączy południową i północną część Wejherowa.



Jak oceniasz rozwój gmin w sąsiedztwie Trójmiasta w ostatnich latach?

Węzeł Zryw to obecnie największa inwestycja w Wejherowie, która daje się też we znaki części mieszkańców Trójmiasta, którzy jadą w kierunku Szczecina i nie wybierają Trasy Kaszubskiej. Na wysokości dzielnicy Śmiechowo trwa bowiem budowa wiaduktu, który ma połączyć południową i północną część miasta, bez konieczności przejeżdżania przez ruchliwą i czteropasmową trasę tranzytową.

Prace wiążą się z objazdem, częściowo po płytach, a także zwężeniem do jednego pasa. W kierunku Szczecina jednym pasem jedziemy na objeździe, a w kierunku Trójmiasta już za wykopem na wiadukt, bo trwa też budowa nowej kanalizacji deszczowej.

- Węzeł Zryw to aktualnie największa inwestycja miasta, ale również inwestycja najbardziej strategiczna z punktu widzenia Wejherowa. Bardzo ważna inwestycja i bardzo nas też cieszy, że do tej pory prace przebiegają bardzo sprawnie - podkreśla Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa.

Węzeł Zryw - 3 lata prac za 56 mln zł



Budowa Węzła Zryw rozpoczęła się pod koniec 2022 roku. Od sierpnia tego roku trwają już właściwe prace w kierunku budowy wiaduktu. Najważniejsze i najbardziej widowiskowe z nich zaczęły się na początku września, gdy zaczęto montować jego konstrukcję z ogromnych prefabrykatów. Trwają jeszcze prace scalające konstrukcję, izolowanie, a także wykonywanie drenaży.

Po ich zakończeniu przywrócony zostanie ruch na dwóch pasach w obu kierunkach, a wykonawca - Polimex Infrastruktura - zacznie budowę drogi oraz ronda po południowej stronie inwestycji.

Całość prac pochłonie 56 mln zł, z czego 19 mln zł to rządowe dofinansowanie.

Węzeł Zryw w Wejherowie - tunel pod drogą i torami



Prace mają zakończyć się w czerwcu 2025 roku. Ich efektem będzie bezkolizyjny przejazd pomiędzy północną i południową częścią Wejherowa na wysokości stacji SKM Śmiechowo.

Będzie też dodatkowy pas jezdni w kierunku Gdyni wzdłuż dawnej DK nr 6 (obecnie jej numer przejęła Trasa Kaszubska), a także nowa droga na osiedle przy ul. Sikorskiego i rondo na zjeździe z głównej drogi na drogi dojazdowe w kierunku Trójmiasta.

neo

Opinie (242) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Lektura postów pod tym tekstem świadczy, że nadal w Trójmieście wiele osób jest zafascynowanych rozbudową sieci drogowej (43)

    w przekonaniu, że jest to sposób na redukcję korków (opisywanych w innym równolegle dostępnym tekście). Doświadczenie setek miast od kilkudziesięciu lat wskazuje, że tylko zdecydowane postawienie na rozwój komunikacji szynowej (kolei podziemnej, naziemnej lub niekiedy nadziemnej) oraz radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do jej przystanków może przyczynić się do redukcji korków i poprawy jakości systemu komunikacyjnego aglomeracji. Czekam na informacje na temat budowy bajpasu kartuskiego, elektryfikacji PKM, wymiany taboru SKM oraz na temat tworzenia komfortowych warunków docierania do stacji SKM i PKM przy pomocy małych tuneli dla pieszych i rowerzystów lub przy pomocy wygodnych kładek dostępnych przy pomocy estetycznie zbudowanych ramp.

    • 84 139

    • (11)

      Po pierwsze PKP większościowy udziałowiec SKM nie inwestuje w SKM, nie buduje dodatkowych torów, nie rozbudowuje infrastruktury w związku z czym po torach SKM przepuszczane są w pierwszej kolejności pociągi PKP. Bilety na komunikacje są natomiast sukcesywnie coraz droższe.

      • 10 1

      • w tym samym czasie PKP przebudowuje linie kolejowe na Podhalu na kwotę 12 miliardów złotych (8)

        Sądzisz, że takie widzimisię mieli?
        A może ktoś przy tym interesie chodzi i buduje odpowiednią świadomość?

        PKP nie inwestuje w SKM również dlatego, że samorząd nie deklaruje chęci partycypacji w przedsięwzięciu. Choć SKM należy do samorządów w ponad 40 procentach. Samorządy nie dość, że nie partycypują w kosztach, co również jak mogą, to ograniczają koszty przewozów... Z tego powodu nie funkcjonuje linia do Nowego Portu, bo samorząd woli przelać kasę do "swoich" tramwajarzy niż do obcych kolejarzy.

        Bilety są sukcesywnie droższe, ponieważ zmniejsza się dotację. Za ceny biletów i taryfy odpowiada samorząd. PKP dostaje umówioną działkę i ma jeździć. Nawet pusta. Porównaj cenę analogicznych biletów miesięcznych w Wawie i Trójmieście. W Trójmieście cena ta jest 2,5x wyższa.

        Oczywiście, wytłumaczenie jest proste, bogatsze miasto, wyższa dotacja.
        A nic nie kryje się w priorytetach? Dlaczego Warszawa chce dofinansować komunikację zbiorową?
        Równocześnie nadal modernizując sieć drogową...

        • 7 1

        • (1)

          Moze to jest faktycznie tak,ze Powskie samorzady sabotuja wszystko co nalezy do rzadu? Np w Elblagu prezydent miasta nie chce partycypowac w rozbudowie portu miejskiego,choc mu panstwo wykonalo przekop i trase wodna niemal pod nos.Nie wiem co jest tu istotniejsze-brak kasy w samorzadach czy niechec polityczna.

          • 4 1

          • "choc mu panstwo wykonalo przekop i trase wodna niemal pod nos"
            a on o to prosil?

            • 0 1

        • (5)

          a pkp czemu nie chce sprzedac gospodarzom skm?

          • 3 2

          • a dlaczego ktoś ma sprzedawać? (1)

            Bo ktoś chce kupić? Może za złotówkę Lewandowskiego?!
            Zaorze i buraki pastewne posieje. Bo jego.
            Podobno własność jest święta?

            I jaki gospodarzom?
            Jakoś nie widzę w Pomorskim gospodarskiego podejścia. Nie widać, aby ktoś tu uważał, że "Paryż wart jest mszy". Im wystarczą wały na taborze i terenach z deweloperami.

            Co innego na Podhalu...

            • 2 5

            • oJ tak,dac Oli SKM-ke ,to po roku chwasty zarosna nasypy kolejowe.Juz my ich znamy,tych cwaniakow z UM.

              • 2 2

          • i dzięki za to Opatrzności...

            Bo jak spojrzeć na "wyczyny" samorządu w dziedzinie komunikacji, to choć stara i wysłużona, SKM przynajmniej funkcjonuje przewidywalnie...

            • 2 2

          • (1)

            A mają za co kupić?

            • 2 1

            • oczywiscie, stale od lat ponawiaja propozycje

              • 2 1

      • (1)

        PKP ma inne wydatki-inwestuje miliardy w Mazowszenp. dworzec Warszawa Zachodnia,Lodz Fabryczna czy Kaliska,linia srednicowa w Lodzi.Tam ida dziesiatki miliardow zlotych.To jest to PiSowskie wyrownanie szans,czyli transfer kasy do Polski wschodniej ze szczegolnym uwzglednieniem Warsiawki.

        • 2 1

        • dalej budujcie ECEsy

          • 5 0

    • (5)

      Twój punkt widzenia, jak i sama idea jest słuszna, jednakowoż w naszym położeniu mam tu na myśli zarówno położenie geograficzne (dosyć wąski pas między linią brzegową a wzgórzami morenowymi) jak również infrastrukturę portową zawsze będziemy mieli więcej ciężarówek na drogach, które wzmagają zagęszczenie na drogach. Tiry na tory, to ba razie marzenie. Oczywiście powrót do połączenia pkp Gdynia-Oksywie byłby idealnym rozwiązaniem, ale w związku z rozbudową (sic!) torowiska, zwiększa się ilość cargo, co za tym idzie ruch po torowisku na ul.Hitniczej. Ech temat rzeka. Uratowałoby nas chyba tylko metro.

      • 4 0

      • (3)

        Metro niestety nie wchodzi w grę ze względu na poziom wody w gruncie - stworzenie systemu odpompowującego zbieraną wodę pewnie kosztowałby drugie tyle co budowa metra. Przed laty był pomysł by wybudować drogę nad torowiskiem pomiędzy Pruszczem, a Wejherowem, ale to także mrzonka...

        • 1 3

        • Nie ma szans na budowe metra w kraju w ktorym od 40 lat planuje sie budowe elektrowni atomowej,a nawet nie ustalono jej lokalizacji.Jakie metro? Babki z piasku robic na plazy. To jedyne co byc moze potr5afimy.

          • 0 0

        • Dobrze

          Że Kopenhaga jest praktycznie bliźniacza pod względem warunków geologicznych i mają 4 linie metra.

          • 0 0

        • Dobrze że w Amsterdamie mają niski poziom wód gruntowych

          Dzięki temu mają metro!

          • 5 1

      • to zadanie dla inżynierów...

        a następnie finansistów.

        Żaden (techniczny) problem nie do przeskoczenia.
        Problem jest w tym, że inżynierowie do tego zadania wołani są na końcu, gdzie karty rozegrały urzędnicze interesy.

        • 6 0

    • Obudziłeś się??To się ogarnij!!!!!

      • 0 0

    • PKM już jest zelektryfikowane.

      • 0 2

    • skm do wejrelandu 3 razy na godzine jezdzi jak w 90tych latach (8)

      oczym ty piszesz. 3 sklady na godzine, co 20 minut....

      • 9 0

      • (6)

        do Wejherowa są tylko dwa tory - nie ma szans by puścić ruch taki jak między Gdańskiem a Gdynią

        • 2 3

        • No tak.... (5)

          PKM też nie miała kiedyś torów, a jakoś jeździ....

          Magiczne słowo: zbudować.

          • 5 1

          • Z naciskiem na "jakoś" (4)

            Dla mieszkańców Gdyni PKM jest równie użyteczna jak PKS do Sierachowic

            • 3 3

            • Jak wyglądały rozmowy o wydłużeniu wiaduktu żeby wcisną dedykowany PKM tor pamiętamy. (2)

              • 4 1

              • (1)

                Pamiętamy też że Miasto Słońca Bulwaru złotówki nie dołożyło do budowy PKM. Gdańsk wniósł aportem grunty warte setki milionów, a Gdynia zero.

                • 3 3

              • Gdańsk został do tego zmuszony, taki bardzo niechciany przezent

                Gdańsk chciał tramwaj na lotnisko...
                Jednak na to nie dostałby kasy. To przytulił Gdynię do spółki, niby połączenie dwóch lotnisk. Tak, PKM jest dzięki Gdyni! Potem "włodarze" się popsztykali a bu***l musiał ogarnąć marszałek, bo przepadłaby dotacja. Na podsumowanie mała "moderacja" działań KE i jest, jak jest. Czyli nie ma dotację i koszty, ale śmiałe plany ludzie łykną, szczególnie przed wyborami. Niestety, na dodatek klęska urodzaju i PKM trudno będzie wygasić i zamknąć po "okresie trwałości projektu".

                A te "setki milionów" to w deweloperskich snach chyba.
                Oprócz osiedli kwadratów na handel miasto ma parę innych komponentów, które je miastem czyni.
                Gdańsk wniósł okrągłe zero a port lotniczy (samorząd) dostał wypaśną komunikację za friko.
                Do dzisiaj nie powstały parkingi a z komplementarną komunikacją autobusową również cienko.

                • 2 0

            • Z naciskiem na "ledwo".

              A jak PKP zwiększy obłożenie linii między Osową a portem w Gdyni to PKM będzie tylko przejeżdżać tamtędy rano z zajezdni na trasę i wieczorem - z trasy "do garażu.

              • 2 0

      • To w godzinach szczytu dodajmy

        • 6 0

    • (3)

      Doświadczenia 'setek miast' , które najpierw wybudowały sprawny układ drogowy a później ograniczały ruch w centrach mają się nijak do nasze rzeczywistości, gdzie 500-tys. miasto ma raptem 2-3 szersze drogi i zapchaną pseudo-obwodnicę na cały tranzyt.

      • 31 6

      • (1)

        A gdzie zmieścisz dodatkowe drogi dwu lub trzy pasmowe biegnące przez całe trójmiasto? Pod morzem? Nad torami? Czy może wyrzucić ludzi, wyburzyć połowę Sopotu, część Gdyni i Gdańska tylko po to by samochody mogły jeździć?

        • 8 11

        • to zadanie dla inżynierów i zarządców

          a nie aktywistów...

          • 5 3

      • a ci z przed wojny nie mogli o tym pomyslec?

        • 2 0

    • A teraz zejdźmy na ziemię (5)

      Bilet miesięczny na MZK/SKM/ZKM Gdynia to 270 złotych. Dla dwóch osób to już koszt 540 złotych co miesiąc. Przemilczę jakość usługi, którą dostajemy za tę cenę, ale jeśli jesteś ciekaw, dlaczego tak dużo samochodów z rejestracją GWE rozjeżdża gdyńskie drogi, to już masz odpowiedź. Idea inwestowania w transport zbiorowy jest jak najbardziej słuszna. Pytanie tylko, co zrobiono w tym kierunku przez ostatnie 20 lat.

      • 40 4

      • I mówisz, że da radę jeździć 60km dziennie za 540zł/miesiąc samochodem? (2)

        • 7 11

        • 60 km dziennie samochodem to jakieś dwie godziny (1)

          Zbiorową komunikacją trzy i pół do czterech.

          Z zaoszczędzonych 1.5 godziny przeznaczę godzinę na pracę co da mi 2 tys miesięcznie i pokryje koszty dojazdu samochodem, pół godziny więcej z rodziną.
          Ergo jeżdżąc samochodem jestem 2.5 tys do przodu i spędzam 10 godzin dłużej z rodziną.

          • 17 5

          • Oczywiście skłamałem - koszt utrzymania samochodu pochłonie te 2 tys PLN...

            Oszczędzam więc 540 PLN i wątpliwą przyjemność tłoku, smrodu I opóźnień komunikacji zbiorowej.

            • 11 1

      • Człowieku sprawdź jak napakowane autami są parkingi przy dworcach SKM pomiędzy Wejherowo a Gdynia Chylonia.

        • 9 1

      • "co zrobiono w tym kierunku przez ostatnie 20 lat"

        Zrobiono sobie kilka fotek na tle efektów absurdalnie drogich zakupów coraz mniej licznego taboru przewozowego.

        • 26 1

    • O tych kładkach to na serio?

      Ile z zainstalowanych wind działa na trójmiejskich kładkach?

      Tunele ? Zaraz będzie krzyk o przejścia naziemne przez tory.

      Podziemna kolej? Może na górnym tarasie.... tylko jak skomunikować górny taras z dołem?

      • 0 1

    • Widać

      Że nigdzie nie byłeś!

      • 2 0

    • Wow (1)

      Doceniam Twoje starania w celu przedstawienia sedna problemu w miejscu gdzie z pewnością nie zostanie to odebrane obiektywnie i z szacunkiem.

      • 14 5

      • Fajnie tak patrzeć jak dwa boty GPT rozmawiają

        Technologia jest niesamowita.

        • 7 13

  • Prawa miejskie: Wejherowo 1648, Gdynia 1925 (1)

    Kapitał kulturowy i organizacyjny jak widać buduje się przez stulecia, efekty nie pozostawiają wątpliwości, gdzie jest wyższa kultura organizacyjna samorządu. Wielowiekowe zapóźnienie Gdyni jest faktem

    • 1 0

    • Poniosło Cię co?

      No to pojechałeś/aś. Układy się liczą, ot co. Dzisiaj samorządy są ograbione z kasy do cna. Nie mają na nic. Pis zabrał samorządom, żeby dać tym co się będą odpowiednio łasić. W niektórych przypadkach im się udało. Nie wiem czy W-wo dogaduje się z pisem, ale kasę jakoś ma. Nie ma w tym mieście ani przemysłu, ani biznesu. Nie ma lokomotyw, które ciągnęłyby budżet. Jest budżet miasta, tam też jest gmina (choć raczej nie dorzuca), a jeszcze ktoś mądry narobił powiatów, więc mają kolejny budżet. Droga jest wojewódzka, ale do niedawna była krajowa, więc z zarządca też ma coś do powiedzenia .... Dużo tego wszystkiego, ale jakoś się dogadali i robią.

      • 0 0

  • Nic tu się nie zgadza. Co to za tytuł?

    Po pierwsze jaki wiadukt? Tunel się buduje, nie wiadukt. Po drugie jakie ułatwienie drogi do Szczecina? Droga będzie taka jaka była, a dojdzie tunel dla mieszkańców Wejherowa. Co za partactwo z tym pisaniem? Czy dziś już nie trzeba mieć kwalifikacji do niczego?

    • 16 0

  • Wladze Wejherowa zmarnowały 56 mln zł

    Budowa tunelu pod drogą kiedyś krajową a obecnie wojewódzką nie ma żadnego sensu!!! Zmarnowano wielkie pieniądze i olbrzymi teren a efekt żaden. W tym miejscu wystarczyłoby zwykłe naziemnie skrzyżowanie ze światłami albo typu rondo jakie jest po drugiej stronie Wejherowa czyli Rondo Solidarności. Z tego ronda dziennie korzystają tysiące pojazdów i nie ma korków. Wszczyscy przejeżdżają na jednej zmianie świateł. Skrzyżowanie na Śmiechowie dotyczy znacznie mniejszej liczby mieszkańców. Za te 56 mln można było zbudować tunel pod torami nawet bez udziału PKP i to by w zupełności wystarczyło dla Śmiechowa Południe.

    • 0 2

  • Póki co to nic nie zmieni, to tylko ułatwienie dla lokalnych mieszkańców.

    Tylko, że w przypadku tego węzła tunel pod torami zepchnelo na pkp, co jest równoznaczne z tym, że jeszcze długo nic tam się nie stanie

    • 1 0

  • Zakopleksieni Gdynianie wciąż śmieją się z Wejherowa (9)

    • 43 4

    • (6)

      Przeprowadziłem się do Wej 7 lat temu. Bardzo fajne miasto. Jedyny minus, to że spory kawałek od Trójmiasta, no i ciągle trąbiące pociągi - miasto trąbiących pociągów.

      • 17 0

      • Ja kiedyś z Wejherowa jechałem szybciej do centrum Gdyni

        Niż moi koledzy z Dąbrowki.

        • 4 0

      • (1)

        A ja się nie przeprowadziłem i cały czas mieszkam w Trójmieście. Minus ? Nie mogę się zrewanżować, gdyż odległość od Wejherowa nie ma dla mnie żadnego znaczenia.

        • 1 3

        • Nie wiesz co tracisz.

          • 4 1

      • Na trąbienie pociągów jedynym lekarstwem

        Byłoby zrobienie wszystkich przejazdów i przejść bezkolizyjnych. Póki co to melodia przyszłości. Pociągi trąbią bo w razie wypadku jest sprawdzane czy maszynista użył sygnału dźwiękowego. Jeśli nie to już go szarpią o współwinę.

        • 3 0

      • Przynajmniej radzicie sobie z tunelami (1)

        Im więcej ich będzie, tym mniej trąbiących pociągów.

        • 11 2

        • Akurat ten tunel nic nie zmieni w kwestii trąbienia, bo tam wcześniej nie było drogi przez tory.

          • 2 0

    • jak juz zdecydowales sie powiedziec o swoim zakompleksieniu publicznie to ok moze ci ulzy, w imieniu gdynian jednak nie wypowiadaj sie, ze swoim problemem musisz poradzic sobie sam

      • 1 1

    • Nie tylko zakopleksieni.

      • 0 3

  • Opinia wyróżniona

    (44)

    Tylko nie pokazujcie tego artykułu władzom Gdyni, bo jeszcze się okaże że i w Gdyni można zrobić tunel pod torami kolejowymi.

    • 247 13

    • Gdynia ma 14 bezkolizyjnych przejazdów przez infrastrukturę kolejową i 15-ty w budowie (33)

      Więc doskonale wie.

      • 9 44

      • A kto zbudował te 14 bezkolizyjnych przejazdów ?

        • 0 0

      • nie jest istotne, ile ich jest... (6)

        Istotne jest to, że nie ma ich tak, gdzie w sposób żywotny są potrzebne...

        Motto magistratu:
        "...nie to, co trzeba, nie tam, gdzie trzeba, nie tak jak trzeba..."

        Byle wstęga do przecięcia była...

        • 13 2

        • (2)

          pomyliles sie, to motto to pisu jest

          • 0 1

          • ono w Gdyni funkcjonuje od czasów (1)

            Gdy PiS'u na świecie nie było...

            • 4 0

            • ono w calej polsce funkcjonowalo jeszcze przed 2ws

              • 0 0

        • ....ale za tyle ile trzeba.... (2)

          Póki banki dają kredyty....
          ...póki można zastawić udziały jakiegoś PEWiKu.

          • 5 1

          • ...ale za to ile... (1)

            ...się tylko da...

            • 1 0

            • To zależy ile się da - najgorzej to dać za mało.

              • 1 0

      • Policzmy (4)

        Kwiatkowskiego, Podjazd, Węzeł Wzgórze, Redłowo, Wielkopolska. Jak naciągniesz gacie to dwa prowadzące do nikąd przejazdy w Kolibkach. Możesz dalej naciągać i dodać wspaniały remontowany węzeł Karwiny i Pbwodnocę na linią 201. Jak gacie wejdą na głowę to dojdzie jeszcze wiadukt koło Szperka nad linią do Szczurek Airport. Coś kiepskie to liczenie szczurkowy propagandysto.

        • 42 4

        • stryjska ma dwa wiadukty

          • 0 0

        • Kwiatkowskiego można policzyć z 3 razy, bo przebiega przez różne linie.

          • 3 0

        • (1)

          Jest jeszcze Węzeł Ofiar Grudnia 70 i... przejazd obwodnicy nad PKM :)

          • 7 2

          • Policzyłem - to linia 201

            • 7 1

      • Leszczynki, Chylonia, Cisowa i Pustki Cisowskie/Demptowo to jakieś 40 tysięcy mieszkańców (11)

        Prawie tyle samo, co w Wejherowie, Ile w tym rejonie jest bezkolizyjnych przejazdów przez infrastrukturę kolejową?

        • 40 4

        • Ile w Wejherowie? (7)

          Na takie miasteczko 3 tunele pod torami , 4 przejazdy kolejowe na których sie praktycznie nie stoi. Po dwóch stronach krajówki (byłej) równoległe ulice przez całe miasto wraz z rondami. Nie mówcie więc ,że sie nie da i prosze sie nie śmiać z GWE :-)

          • 30 5

          • (6)

            Tak, to że na przejazdach się stoi to wina Szczurka! xD

            • 8 5

            • A to że w Wejherowie się nie stoi to czyja zasługa? (5)

              • 11 2

              • czy jak sie wierzy w stawiennictwo swietej panienki to jest hejt? mysle ze nie, wiec czemu skasowano wpis?

                • 1 1

              • Szczurka. (2)

                a kogo?

                • 7 1

              • raczej kaczynskiego, jedno slowo by powiedzial i budowano by z furkotem, tak jak bylo z przekopem

                • 0 2

              • Może Marka Ł.?

                • 6 0

              • Zasługa skronmego ruchu kolejowego

                • 5 6

        • (1)

          Może porównamy sytuację po tym jak się połowa Gdyni zwali rano do Wejherowa. Tylko po co miała by to robić.

          • 1 5

          • na lody do parku...

            Na szczęście, jedni nie wiedzą, innym wstyd się przyznać, że fajnie by było taką wycieczkę odbyć...

            • 3 1

        • leszczynki maja estakade

          • 0 3

      • Tyle ma (3)

        A wciąż kluczowych brakuje

        • 38 6

        • Bo to nie odpowiedzialnosc Gdyni tylko PKP (2)

          Nie wystarczy decyzja miasta, potrzeba jeszcze udzialu kolei. Co zreszta sie dzieje. Tunel w ciagu Puckiej jest przeciez juz dawno zaplanowany, ale bedzie realizowany w czasie modernizacji trasy kolejowej. A wiadukt lub tunel w ciagu Polnocnej ma powstac w ramach budowy Trasy Czerwonej, ktora jest droga krajowa, czyli musi dostac srodki z budzetu centralnego, bo miasta samego na to nie stac.

          No ale trzeba jojczyc.

          • 4 13

          • trzeci rodzaj prawdy w sensie Tischnera - dla niewiedzących -> "gó***o prowda"

            Gdynia nie ma i nie chce mieć kasy na takie budowle.
            Urzędnicy mają dosyć "estakady" i innych takich budowli, bo nie ma jak z tego kasy wycisnąć, a utrzymywać trzeba. Ostrzegano przez "tromtadracją" na etapie planowania i finansowania.

            Takie przedsięwzięcia to sprawa uzgodnień, a nie kompetencji i wyłączności.
            Gdynia sobie założyła, że interesy miejskiej infrastruktury ma załatwiać zewnętrzny podmiot.
            Że to tak nie działa, wszyscy widzimy...

            A jak działa?
            Tak jak w Rumi. Tak jak w Gdańsku.
            Jest budżet, jest zakres, jest uzgodnienie, jest robota...
            I robi ten, kto ma w tym interes i odpowiedzialność.

            Więc chytry plan Gdyni nie wypalił, bo PKP to nie święty Mikołaj.
            A nam, mieszkańcom, pozostaje jojczyć...
            Szczególnie gdy widzimy, jak za koszt dwóch (!!!) tuneli w Rumi powstają rabatki pod oknami magistrackich gabinetów.

            • 6 0

          • czyli te pisy ktore trolluja tutaj powinni swoje wpisy skierowac do swoich dysponentow, wynika z tego ze nie zalezy im na budowie potrzebnych w gdyni tuneli, bo gdyby zalezalo to naciskali by na kaczynskiegolub adamczyka, oj pisy, pisy czemu tak staracie sie szkodzic gdyni?

            • 0 5

      • (1)

        Serio czubie? Rozumiem że wiadukt w ciągu Wielkopolskiej czy ulicy podjazd ma coś wspólnego z Chylonia Cisowa itd a nie czubie tam się czeka godzinę na szlabanie jak na wsi zabitej deskami

        • 13 1

        • to niech pis buduje wreszcie dojazd do portu na przedluzeniu obwodnicy a nie tyko uzywa do obietnic wyborczych

          • 2 5

      • ta Gdynia pod Więcborkiem rozumiem? Bo na pewno nie ta na Pomorzu

        • 6 2

      • Głupszej wypowiedzi niż ta o 14 bezkolizyjnych przejazdach dawno nie było na tym forum

        • 9 4

    • w Gdyni zrobią tunel nad torami.

      • 0 0

    • (2)

      Tylko że w ramach inwestycji o której mowa jest w artykule to powstaje jedynie część drogowa. Natomiast jeśli chodzi o część kolejową to póki co nie widać by PKP miało się za nią wziąć w najbliższym czasie. Należy pamiętać, że tory z Gdyni do Wejherowa "za chwilę" będą modernizowane więc obie inwestycje muszą być skoordynowane. Problem jest jednak taki, że PKP nawet jeszcze nie ogłosiło przetargu na te prace budowlane, a dobrze poinformowane źródła donoszą, że winna temu jest skopana dokumentacja projektowa. Może się zatem okazać, że węzeł Zryw jeszcze przez ładnych parę lat będzie pozbawiony przejazdu pod torami.

      • 1 2

      • Ale czy warto czekać na Godota?

        Wejherowo pokazuje, że nie warto...
        Jest zadanie, jest dotacja, to się realizuje.
        Jak się odetchnie, to wzorem sąsiedniej Rumi zbuduje się również tunel pod torami.

        • 1 0

      • pis nie ma glowy do jakichs tam projektow kolejowych, oni dniami i nocami mysla tylko nad tym jak nie wypuscic z rak wladzy swojej prawie absolutnej, dla dobra polski i polakow zreszta

        • 1 2

    • Zapraszamy do Gdyni, chętnie pokażę Ci tunele pod torami (5)

      zapraszam na ul. Bernadowską, Spółdzielczą, Wielkopolską, Piłsudskiego, Podjazd

      • 4 19

      • A ile jest bezkolizyjnych przejazdów między Morską a północnymi dzielnicami (Pogórze, Obłuże, Oksywie)? (2)

        Dwa.

        Z czego jeden w budowie....

        • 6 1

        • Przecież ten drugi nie łączy niczego z Morską (1)

          Zakładam że mówisz o wiadukcie na Puckiej

          • 8 0

          • Tak.

            Nie łączy - ale jest "między" ;)

            • 0 1

      • którą w wymienionych budowli "zawdzięczamy"...

        Obecnej ekipie mieszkańców magistratu?!

        Na Bernadowskiej i Spółdzielczej nie przebudowano przedwojennych wiaduktów i ciężarówki na deweloperskie "inwestycje" jeżdżą przez las...

        • 12 2

      • Bernadowska i Spółdzielcza

        XD

        • 10 1

  • Gdzie Kolejarze (3)

    Niestety węzeł będzie jeszcze długo niekompletny. Tunel pod torami ma wybudować pkp plk które to dopiero są w fazie przetargu a wszystko i tak uzależnione jest od uzyskania dofinansowania z unii.

    • 1 2

    • (1)

      Dzisiaj w radiu mówili, że dostali dofinansowanie na modernizację linii Gdynia-Słupsk. Więc PKP tunel pod torami wybuduje.

      • 0 0

      • kielbasa przedwyborcza

        • 0 0

    • podobnie jak sąsiednia Rumia

      Wejherowo skończy jeden tunel, zacznie drugi.
      Nie ma co czekać na św. Mikołaja.
      Patrz Gdynia...

      • 0 1

  • Proszę nie wprowadzać w błąd czytelników (9)

    Prace nie dają się we znaki podróżującym na tej trasie. To nie Gdynia ze swoimi paraliżami dzień w dzień. Owszem jest spowolnienie w godzinach szczytu ale idzie płynnie.

    • 210 14

    • Wejherowo ludnościowo to Gdynia? Też ma 245 tysięcy mieszkańców? (1)

      • 1 1

      • Bez tej istotnej 2 z przodu. Mniej niż Rumia.

        • 0 0

    • Prace w Wejherowie nie dają się we znaki podróżującym, bo są nimi prawie wyłącznie mieszkańcy miasta i powiatu. Zerknij sobie na potoki aut przy Volkswagenie rano i wieczorem w obie strony.

      • 1 0

    • Mieszkam w okolicy i potwierdzam (4)

      W godzinach szczytu znacznie bardziej uciążliwe i czasochłonne jest pokonanie gdyńskiego węzła Morska/Estakada, gdzie nie ma żadnego remontu i teoretycznie nie powinno być większych utrudnień. Wejherowski objazd budowy drogi to przy tym pestka.

      • 28 4

      • Bo Morska z Estakadą to jedno z wiekszych skrzyzowan, a w Wejherowie jedzie sie tylko na wprost (2)

        Naprawde takie to trudne?

        • 2 4

        • Jedno z większych skrzyżowań (1)

          Które przez 25 lat nie zdążyło się nawet dorobić oddzielnego prawoskrętu od strony Chyloni. A prawoskręt od strony Śródmieścia w kierunku dzielnic zamieszkałych przez kilkadziesiąt tysięcy ludzi mieści w porywach jakieś pięć samochodów.

          • 8 0

          • A 25 lub 20 lat temu to było po co tam skręcać ?

            • 0 3

      • Często jedziesz Morską ? Ja mieszkam w Gdyni i wspieram płynny ruch w Wejherowie, nie korzystam z jego infrastruktury.

        • 0 0

    • Zgadza się, jeżdzę tam codziennie. Nie ma korków ,ruch płynny na zwężeniu pomimo sporego ruchu.

      • 4 1

  • W Wejherowie jakoś potrafia (4)

    Zbudować wiadukt, tunel

    • 20 0

    • (2)

      Spokojnie. W Redzie też kiedyś zbudują.

      • 0 2

      • w redzie komuna zbudowala wiadukt dla linii kolejowej na hel

        • 0 0

      • Nie wątpię

        • 0 0

    • Za to w Gdyni będzie innowacyjny krawężnik za szparami.....

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane