- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (30 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (86 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (32 opinie)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (53 opinie)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (595 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
Burzliwe spotkanie kierowców z szefostwem gdańskiego przewoźnika GAiT
Znów gorąco w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Po ubiegłorocznym proteście, w którym pracownicy domagali się podwyżek, tym razem swoje niezadowolenie wyrażają kierowcy autobusów. Twierdzą, że podwyżki były fikcyjne, narzekają też na trudne warunki pracy, niesprawne autobusy i niewłaściwie układane grafiki. Zarząd spółki odpiera zarzuty. Trudności, na jakie skarżą się pracownicy, tłumaczy "trudną sytuacją na rynku".
Szefostwo GAiT wycofuje się ze zmian w nocnych grafikach
- Nikt z nas nie będzie pracował po 12 godzin! Nie zgodzimy się na takie traktowanie, tym bardziej, że tych zmian nikt z nami nie uzgadniał, nikt nie pytał nas o zdanie - mówił jeden z kierowców.
Zanim do głosu zostali dopuszczeni jego koledzy, przybyły na spotkanie z kierowcami Zbigniew Kowalski, dyrektor ds. eksploatacji w GAiT oznajmił, że zmiany w grafikach zostały cofnięte i od wtorku kierowcy będą jeździć na starych zasadach.
Zmiany w grafikach były jednak tylko pretekstem do spotkania, bo - jak mówią kierowcy - problemów jest więcej. Tym razem nie chcą ich rozwiązywać za pośrednictwem związków zawodowych, bo po ostatnich - jak mówią: fikcyjnych - podwyżkach, stracili do nich zaufanie.
Gorąca wymiana zdań między pracownikami GAiT a prezesem spółki.
Prezes GAiT: poprosimy ZTM o wyrozumiałość
Gdy w sali pojawił się prezes Maciej Lisicki, dyskusja zrobiła się jeszcze gorętsza.
- Dlaczego firma zmusza nas do wyjeżdżania z bazy niesprawnymi autobusami? - dopytywali prezesa. - Pan naraża na niebezpieczeństwo nie tylko nas, ale także pasażerów, których my musimy wozić! W warsztatach brakuje podstawowych narzędzi do naprawiania tych pojazdów. Brakuje ludzi, którzy mogliby to robić. Nawet najlepsze pojazdy będą prędzej czy później nieprzydatne, jeśli się odpowiednio o nie nie zadba. Firma kupuje używane autobusy z Niemiec, które mają tylko dwie pary drzwi, a Zarząd Transportu Miejskiego nakłada na GAiT kary, bo wymaga, by jeździć pojazdami z trzema parami drzwi. Z czego płacone są te kary? Z naszych pieniędzy! To niegospodarność, za którą pan ponosi odpowiedzialność.
Maciej Lisicki próbował odpierać zarzuty i przekonywać, by kierowcy wybrali spośród siebie kilkuosobową delegację, bo "na wiecu nie da się konstruktywnie rozmawiać".
- Będziemy aneksować tę umowę, by ZTM zmienił podejście i nie nakładał tych kar. A co do kwestii technicznych i organizacyjnych na bazie czy w warsztacie, to niedobrze się dzieje, jeśli to prezes firmy ma podejmować decyzję o potrzebie zakupu pneumatycznego klucza do pracy mechaników - stwierdził Lisicki.
Mechanik do prezesa: Nie mamy podstawowych narzędzi do pracy
Kierowcy domagali się wyciągnięcia personalnych konsekwencji wobec osób, które doprowadziły w firmie do takich zaniedbań.
Podwyżki kosztem premii
Inną kwestią poruszoną na spotkaniu były też wywalczone przez związki zawodowe podwyżki. Przypomnijmy, że w wyniku sporu zbiorowego, od 1 stycznia wszyscy pracownicy GAiT dostali po 400 zł brutto podwyżki. Jednak zdaniem kierowców i motorniczych podwyżki określone jako "dodatek regulacyjny" okazały się fikcyjne.
- Co mi z tej podwyżki, skoro nasi przełożeni zaczęli ścinać premie, często o sumy przekraczające te 400 zł brutto? - dopytywał jeden z kierowców. - Nienormalne jest, że za tę samą pracę każdy z nas dostaje inną premię, która waha się od kilkuset złotych do nawet 1300 zł. Nikt nie wie, za ile pracuje, nikt nie wie, za co dostaje premię, a za co mu się ją odbiera. I wy się dziwicie, że nie możecie znaleźć kilkunastu czy kilkudziesięciu kierowców, skoro stawki godzinowe wynoszą 13,5 zł za godzinę, a u konkurencji 20-21 zł?
Kierowcy po raz kolejny postulowali, by zarząd rozważył przesunięcie puli pieniędzy z premii na podwyższenie wynagrodzenia podstawowego.
Lisicki: - Sytuacja na rynku kierowców nie tylko w Gdańsku, ale w całym kraju jest trudna. Szacuje się, że w tej chwili brakuje ok. 100 tys. kierowców. Cały czas prowadzimy nabór, jedni przychodzą, drudzy odchodzą. Robimy, co możemy, motywacja i rynek są, jakie są.
Zobacz więcej: Brakuje kierowców autobusów. Mechanicy i dyspozytorzy za kierownicami w Gdańsku
Kolejne rozmowy kierowców z zarządem GAiT mają odbyć się w najbliższych dniach.
Miejsca
Opinie (499) ponad 10 zablokowanych
-
2018-04-16 17:54
Na Ulicę Gdańska wyjedżają niesprawne pojazdy ? (2)
Gdzie policja prokuratura ?
- 34 2
-
2018-04-16 18:36
związani z lokalną władzuchną to i nic nie widzą...
- 5 0
-
2018-04-16 19:40
Dzwonimy do ITD
58 524-12-99
- 5 0
-
2018-04-16 17:58
Gdanskiem i spółkami miejskimi rządzą same niedorajdy
- 25 2
-
2018-04-16 18:05
Obnizyc pensje o połowe i zatrudnic ukrainców problem z głowy!
Wszyscy by chcieli podwyżki ,bo najniższa pensja w Polsce powinna byc przynajmniej o 1000 zł większa. Nie moze byc tak ze dostaja tylko ci co krzyczą.
- 8 34
-
2018-04-16 18:06
Do krzykaczy z GAiTz programu "kierowca +" (5)
Jak komuś nie pasują warunki ten odchodzi do konkurencji. Dlaczego krzykacze nie zwolnią się z GAiT? Bądźcie uprzejmi dla pasażerów :)
- 10 52
-
2018-04-16 18:43
(1)
Bo ten zakład dla wielu kierowców to drugi dom! Całe życie tam pracują i chcą nadal pracować! Godnie i z szacunkiem!
- 16 4
-
2018-04-16 19:23
To oni budowali tę firmę tak jak wiele rozkradzionych w Gdańsku
- 6 0
-
2018-04-16 21:17
Witam
Ja mam zasade jestem mily dla milych, a burakiem dla burakow. To dziala w dwie strony. Sam sie dziwie ze niektorzy z moich kolegow tak sie zachowuja, ale prosze popatrzec rowniez na pasazerow jak oni sie zachowuja. Nieladnie jest oceniac wszystkich po zachowaniu niektorych ale mimo wszystko pozdrawiam- 11 0
-
2018-04-17 08:07
i kto cię będzie woził gamoniu?Budyń z Lisickim?
- 1 1
-
2018-04-17 18:45
rąbnij się w łeb
- 1 0
-
2018-04-16 18:09
mam propozycję (7)
wyjeżdżam na trasę - dojeżdżam do najbliższej pętli - dzwonię na Policję żeby sprawdziła stan pojazdu - po interwencji policji zjeżdżam do bazy bez dowodu rejestracyjnego - jakbyście tak z 200 autobusów do bazy odesłali to by Lisickiemu koparka opadła
- 48 6
-
2018-04-16 18:09
(2)
Ten dowód szybciej wróci niż ty na ta baze
- 20 3
-
2018-04-16 18:28
(1)
Milcz gnido.
- 1 8
-
2018-04-16 18:38
ma rację władza jest po jednym układzie
- 12 0
-
2018-04-16 18:46
dokładnie tak ... (1)
dowód szybciej wróci , .... .....
- 11 0
-
2018-04-16 19:20
Moze to pasażer powinien zadzwonic na Policje jak widzi niesprawny pojazd tak jak kontroluja prywaciaży przed wyjazdem na wycieczkę
Może zasypac dyżurnego Policji zgłoszeniami o niesprawnych pojazdach- 7 0
-
2018-04-16 19:44
ITD ma dyżur
58 524-12-99 Widzisz niesprawny pojazd z GAiT zadzwon od 7:00-15:00 prowadzony jest dyżur
- 5 1
-
2018-04-17 02:57
Takie akcje już były, kilka lat temu na nie istniejącej już pętli Wałowa. Zabrali kilka dowód, a autobusy jeździły sobie dalej. Taka farsa.
- 3 0
-
2018-04-16 18:16
(2)
Jak autobusu mają być sprawne skoro stacja kontroli pojazdów jest na bazie? Policja nie kontroluje autobusów. Gdyby zaczęła to okazałoby się że połowa nie powinna jeździć. Pasażerowie podejdzie do kierowcy i popatrzcie na choinkę swiatełek ma tablicy rozdzielczej . Niektóre z nich są zaklejone a czujniki powyłączane bo by piszczaly cały dzień. Proponuje zawiadomić Wydział Ruchu policji i zrobić kontrolę pod bazą. Dzień pieszego pasażera już jest blisko
- 36 1
-
2018-04-17 11:01
(1)
ciekawe kto to ma wszystko naprawić kiedyś w brygadzie było 5-6 mechaników a teraz jest 2 -3 ludzie to nie roboty.
- 2 1
-
2018-04-18 22:51
Są niwe niemieckie
czyli używane to tyle mechaników nie potrzeba bo używane z niemiec miały się nie psuć
- 0 0
-
2018-04-16 18:16
czy jesienia, przed wyborami, rozpoczną się wzmożone kontrole taboru autobusowego przez policję? (1)
idealny czas, odpowiedni przykaz ze stolicy i się zacznie.
- 13 1
-
2018-04-16 18:35
w co ty wierzysz... pis i po to jedn partia...
- 3 0
-
2018-04-16 18:19
Lisa na Syberię wysłać za przekręty
- 16 3
-
2018-04-16 18:36
NOO ! To Lisicki zrobił porządek na bazie Hallera (2)
Wywalił wszystkich kierowników z bazy Hallera, aby uspokoić załogę tuszując swoje poczynania
DZIĘKUJEMY WAM ZWIĄZKOWCY (to dopiero narobiliście bałaganu - Związek Motorniczych i Kierowców)- 28 4
-
2018-04-16 18:48
(1)
przydu*as odezwal sie ze nie bedzie do kogo donosic?
- 8 1
-
2018-04-16 20:56
Krystian. Troszkę odwagi.
- 8 0
-
2018-04-16 18:36
Lisicki psie
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.