Fakty i opinie

stat

Buspas na Witominie powstanie dopiero po przebudowie Chwarznieńskiej

Buspas na ul. Rolniczej na Witominie pozwoliłby zaoszczędzić czas kierowcom i pasażerom autobusów, które teraz stoją w korkach.
Buspas na ul. Rolniczej na Witominie pozwoliłby zaoszczędzić czas kierowcom i pasażerom autobusów, które teraz stoją w korkach. fot. Maciej Czarniak / Trojmiasto.pl

Buspas znajduje się na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, kolejny planowany jest na Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni, ale kierowcy autobusów, a wraz nimi pasażerowie, i tak tkwią w korkach na ul. Rolniczej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Miasto nie wyklucza i tam stworzenia swobodnego przejazdu, ale dopiero po zakończeniu modernizacji ul. Chwarznieńskiej.



Czy buspas na Witominie to dobry pomysł?

tak, pomógłby kierowcom autobusów i zachęcił do korzystania z komunikacji miejskiej 44%
raczej tak, ale powinna iść za tym przebudowa całej ulicy 27%
raczej nie, to krótki odcinek, nie ma potrzeby budowy buspasa 5%
nie, zwiększanie liczby buspasów to jeszcze większe korkowanie ulic 24%
zakończona Łącznie głosów: 459
Inwestycja rozpocznie się prawdopodobnie w przyszłym roku. Jeszcze do niedawna urzędnicy twierdzili co prawda, że rozpoczęcie budowy może opóźnić konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania inwestycji na środowisko przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku, jednak dyrektor RDOŚ zadecydował, że taka ocena nie będzie konieczna.

- Mogłoby to trwać nawet pół roku, co znacznie wydłużyłoby projektowanie i przesunęło w czasie rozpoczęcie inwestycji. Nie wykluczam, że projekt przebudowy ulicy będzie gotowy jeszcze późną jesienią w tym roku. To umożliwi z kolei rozpoczęcie budowy w przyszłym roku - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Oprócz udogodnień dla kierowców samochodów, łatwiej będą mieli także kierowcy autobusów kursujących w stronę Wiczlina i Chwarzna. Do odcinka leśnego ul. Chwarznieńskiej pojazdy komunikacji miejskiej będą mogły kursować buspasem.

Codzienne popołudniowe korki na Witominie pokazują, że kluczowe i tak może okazać się udrożnienie ruchu autobusów na ul. Rolniczej, która łączy ul. Kielecką z Chwarznieńską.

- Na obydwu ulicach niebawem autobusy będą jeździły bez przeszkód, więc kolejnym krokiem powinien być buspas na ul. Rolniczej. Sprawa transportu publicznego przez Witomino do zachodnich dzielnic Gdyni zostałaby załatwiona. Sporo pasażerów z pewnością odczułoby ulgę, a część kierowców być może przesiadłoby się do pojazdów komunikacji miejskiej - mówi pan Jarosław, jeden z naszych czytelników, który zwrócił uwagę na te kwestię.
Problem w tym, że ul. Rolniczą przystosować do ruchu autobusów wcale może nie być łatwo. Radni Gdyni przyjęli w ostatnich tygodniach plan zagospodarowania dla części Witomina, obejmującego ul. Rolniczą od strony zachodniej. Planiści konieczności rozszerzenia nie wskazali, a dodatkowe utrudnienie może powodować skarpa przylegająca do ulicy, która zwiększyłaby koszty inwestycji.

Rozwiązaniem byłoby poszerzenie przeciwległego pasa ulicy.

- Na pewno stworzenie buspasa na ul. Rolniczej po zakończeniu prac na Chwarznieńskiej byłoby logicznym rozwiązaniem i przymierzamy się do niego. Potrzebne są analizy i studia w tym zakresie i na tę chwilę trudno powiedzieć, kiedy mógłby konkretnie powstać. W pewnym momencie na pewno okaże się to jednak niezbędne, bo mieszkańców na Wiczlinie i Chwarznie przybywa - dodaje wiceprezydent Gdyni.
Po zakończeniu przebudowy problem zniknie na ul. Chwarznieńskiej.
Po zakończeniu przebudowy problem zniknie na ul. Chwarznieńskiej. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl
Przy okazji władze Gdyni rozwiewają wątpliwości co do stworzenia buspasa na ul. Małokackiej, gdzie korki potrafią zaczynać się już od stadionu. Razem z samochodami stoją autobusy, ale kierowcy linii kursujących na Witomino coraz częściej wybierają inną trasę i jadą ulicami Olimpijską zobacz na mapie GdyniKazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni, a później ul. Kielecką.

- Wydaje się, że infrastruktura daje szansę na łatwe stworzenie buspasa. Małokacka jest szeroka, ale pozostaje jeden problem. Jeździ tam wciąż mało linii autobusowych, więc taka inwestycja mogłaby spowodować pretensje kierowców i - w konsekwencji - niepotrzebne zamieszanie. Gdy będzie tam więcej autobusów, a takie są docelowe plany, nie jest jednak wykluczone stworzenie tam buspasa - opowiada Marek Stępa.

Niecierpliwi kierowcy masowo przekraczają linię ciągłą na ul. Rolniczej.

Opinie (190) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.