• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas przy gdańskim dworcu jeszcze w maju

Maciej Korolczuk
11 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Buspas powstanie na prawym skrajnym pasie wzdłuż Podwala Grodzkiego. Jego inauguracja ma nastąpić wraz z otwarciem Nowego Podwala Grodzkiego w drugiej połowie miesiąca. Buspas powstanie na prawym skrajnym pasie wzdłuż Podwala Grodzkiego. Jego inauguracja ma nastąpić wraz z otwarciem Nowego Podwala Grodzkiego w drugiej połowie miesiąca.

W drugiej połowie maja kierowcom udostępnione zostanie Nowe Podwale Grodzkie. Wraz z otwarciem nowej drogi w centrum Gdańska, między placem Solidarności a Bastionem św. Elżbiety drogowcy wytyczą buspas, którym - oprócz autobusów komunikacji miejskiej - będą mogli poruszać się także taksówkarze, służby miejskie i motocykliści. Według zapowiedzi urzędników w godzinach popołudniowego szczytu pasażerowie komunikacji miejskiej mają zyskać od kilku do nawet kilkunastu minut.



Czy wytyczenie buspasa na drodze, w której codziennie stoisz w korku, skłoniłoby cię do zamiany auta na komunikację miejską?

Potwierdzają się nasze informacje, jakie podaliśmy kilka miesięcy temu. Jeszcze w tym miesiącu - najprawdopodobniej w jego drugiej połowie - drogowcy wytyczą buspas na Podwalu Grodzkim i Wałach Piastowskich zobacz na mapie Gdańska. Autobusy przyśpieszą i pojadą wyznaczonym pasem ruchu między skrzyżowaniem Wałów Piastowskich z ul. Łagiewniki zobacz na mapie GdańskaBastionem św. Elżbiety zobacz na mapie Gdańska.

- Dzięki powstaniu blisko kilometrowego buspasa pasażerowie podróżujący na tym odcinku autobusami komunikacji miejskiej zaoszczędzą od kilku do kilkunastu minut w porównaniu do obecnych czasów przejazdu - zapowiada Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Pas ruchu dla autobusów będzie umożliwiał poruszanie się również pojazdów taxi, służb miejskich, motocykli i motorowerów.
Wyznaczenie buspasa będzie miało wpływ na organizację ruchu nie tylko na Wałach Piastowskich oraz Podwalu Grodzkim, ale również na Błędniku zobacz na mapie Gdańska. Obecnie, jadąc od strony Wrzeszcza w kierunku Dworca Głównego, kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy, które umożliwiają jazdę na wprost.

Po wprowadzeniu zmian ze skrajnego lewego pasa będzie można wyłącznie skręcić w lewo w ulicę Rajską zobacz na mapie Gdańska. Z kolei obecny prawy pas na Błędniku płynnie przejdzie w środkowy pas na Podwalu Grodzkim. Za sygnalizacją świetlną skrajny pas będzie początkiem buspasa. Po zmianie organizacji ruchu na ul. Wały Piastowskie pojazdy poruszające się w kierunku Huciska pojadą tylko dwoma pasami.

- Kierowcy jadący ulicą Wały Piastowskie, chcąc skręcić w prawo w ul. Kupiecką lub w kierunku Błędnika w stronę Wrzeszcza będą korzystać ze wspólnego pasa wraz z autobusami - dodaje Wawrzonek.
Powstanie buspasa to niejedyna zmiana, która zostanie wprowadzona w tym czasie. W drugiej połowie miesiąca kierowcy będą mogli pojechać Nowym Podwalem Grodzkim zobacz na mapie Gdańska - drogą pod Forum Gdańsk. Odcinek o długości 1,5 km omija Hucisko i ma charakter przelotowy. Skorzystanie z tej trasy umożliwi ominięcie ulic 3 Maja oraz Wały Jagiellońskie.

  • Obecnie sygnalizacja na wjeździe na Nowe Podwale Grodzkie pracuje w trybie pulsacyjnym. W tle reklama przypominająca o otwarciu Forum Gdańsk.
  • Sygnalizacja zostanie uruchomiona w dniu otwarcia Nowego Podwala Grodzkiego.
  • Obecnie wjazd od strony Bastionu św. Elżbiety jest zagrodzony.
  • Od drugiej połowy maja kierowcy jadący w stronę Huciska będą poruszać się dwoma, a nie jak obecnie - trzema pasami.
  • Po buspasie będą mogły też jeździć taksówki, służby miejskie, motocykle i skutery.
  • Wjazd do tunelu pod Huciskiem. Przed nim znak zmiennej treści, który będzie informował kierowców o ewentualnych utrudnieniach.

Pierwotnie zapowiadano, że NPG zostanie otwarte wraz z Forum Gdańsk, a więc w środę 16 maja. Wciąż jednak inwestor nie przekazał go formalnie miastu, a procedury z tym związane mają potrwać jeszcze kilka dni.

Otwarcie Nowego Podwala Grodzkiego, a wraz z nim inauguracja buspasa ma nastąpić w drugiej połowie maja.

Opinie (138)

  • opinia (1)

    Palanty a kiedy przejśćie naziemne dla pieszych

    • 2 1

    • jak budyń

      Wyjdzie z pierdla.

      • 0 1

  • Tylko dlaczego wpuszczają tam motocyklistów?!!! (2)

    Generatory hałasu porównywalnego ze startującymi odrzutowcami mają być dodatkowo uprzywilejowani?! Już i tak jadą slalomem między samochodami wyprzedzając je, więc są już uprzywilejowani. Czy chodzi o to, że w godzinach szczytu teraz nie mogą rozwijać 100 km/h przed dworcem bez osobnego pasa, czy ten pas potrzebny jest im bardziej na jazdę na jednym kole?

    • 3 1

    • (1)

      Panie, co ty pier****?

      • 0 1

      • pier*** to motocykle...

        ...ktore emitują 80+dB i robią sobie rajdy w nocy głównymi ulicami miasta.
        Konieczne są skuteczne kontrole układu wydechowego i poziomu hałasu.

        • 0 1

  • Tramwaje a obok Buspas?

    Coś tu nie bangla, czy mi się to wydaje? To tramwaje miały zapewnić szybki transport, bo biegnący własnymi trasami, i dlatego wpompowano w ten złom tyle kasy? A teraz co? Tramwaj a obok buspas? A może to dowód na źle działający (bo zaplanowany w latach 50-tych) zbiorkom w gdańsku? Czy szkody poczynione w gdańsku przez dewelopersko-biznesowo-urzędniczy układ ktokolwiek będzie w stanie naprawić, czy miasto powoli skona?

    • 1 1

  • Dlaczego? (3)

    Po co ułatwiać życie osobą poruszajacym się komunikacją miejską, jak nie stać ich na auto to niech stoją w korku razem z innymi

    • 9 21

    • och kmiotku wiejski

      W dużych miastach mieszkańcy przemieszczają się komunikacją miejską. Na zachodzie Europy spada sprzedaż aut w aglomeracjach miejskich. Na auto stac każdego.

      • 1 0

    • Nie stać? Radzę się obudzić - takie myślenie pokutuje jeszcze w Rosji i małych miastach w Polsce. Dziś na samochód stać każdego a symbolem zamożności kraju jest właśnie to że większość wybiera komunikację publiczna: patrz Berlin, Kopenhaga, Nowy Jork...z ciekawostek w Gdansku jest więcej samochodów na 1000 mieszkańców (prawie 600) niż w Kopenhadze (niecałe 300)czy Berlinie (310) - i ta duża liczba to symbol zacofania

      • 9 3

    • miasto jest dla wszystkich , nie tylko dla blacho-smrodów i ich nadętych właścicieli

      • 6 8

  • Dobrze. (1)

    Po co ludzie mają być niby w pracy na czas?
    I na co im chwilą wolnego po pracy, skoro mogą ten czas spędzić "na świeżym powietrzu" ?

    • 6 25

    • To Twój problem

      że nie potrafisz zaplanować podróży do pracy. Miasto na szczęście Tobie w tym pomaga, dzięki buspasowi dojedziesz autobusem szybciej.

      • 1 0

  • (4)

    Karać wszystkich nieuprawnionych cwaniaczków którzy blokują swoją obecnością bus pasy.
    Bus pas na Podwalu Przedmiejskim wiecznie zastawiony przez cebulaków którzy myślą że prowadzą pojazd dopuszczony do ruchu po bus pasie. Podobnie będzie przy dworcu.

    • 65 25

    • Podwale Przedmiejskie

      jest obecnie przebudowywane i bus pas został zawieszony.

      • 3 0

    • (1)

      Bus pas też dla taxi, tragedia!!! zapominają o kodeksie drogowym i olewkę mają na wszystko

      • 4 0

      • A mendy jeszcze mandatów nie przyjmują tylko sąd wolą.

        • 1 0

    • tylko cebulaki minusujo

      • 1 2

  • Brwo Gdańsk (2)

    Cieszę się, że gdański magistrat ma odwagę podejmować odważne decyzje nie bojąc się narzekań samochodziarzy. Szkoda, że w Gdyni tak nie jest - jak zwykle 10 lat za wszystkimi

    • 12 18

    • (1)

      Ci samochodziarze to wyborcy i podziekuja w wyborach.

      • 5 5

      • W małej czesci

        • 1 0

  • Robić, robić! (6)

    Tam już dawno powinny być 2 pasy ruchu i szerokie przystanki tramwajowe z przejściem dla pieszych! To centrum miasta, tam nie powinno być nikogo, kto jedzie tranzytem!

    • 79 47

    • rób debilu i przechodź na trzy etapy na tym twoim przejściu dla pieszych przez 8 pasów i dwa torowiska

      • 1 3

    • Nitka przy dworcu (3)

      A gdzie jest tranzyt w pełnym tego słowa znaczeniu ?

      • 3 1

      • 3maja?

        • 0 1

      • (1)

        Obwodnica południowa oczywiście. Ale jest też ruch miejski, między dzielnicami. Jechać z Oruni do Wrzeszcza obwodnicą?

        • 6 1

        • Armii Krajowej, Rakoczego, Słowackiego

          • 1 3

    • Tak jest, podpisuję się. Tylko, że miasto nie robi żadnych dróg alternatywnych. Tunel to za mało. Dokąd prowadzi most i nowa Wałowa?

      • 11 1

  • Już widzę jak będzie zalany po każdym większym opadzie

    Aby tylko tam nie utknąć bo mozna sie utopic

    • 3 1

  • Wszystko się zapcha na przystanku przy nowym hotelu/browarze.

    Będzie korek autobusowy na bus-pasie, ale co tam, ja żadnego autobusu nie wpuszczę.
    Chcieli mieć bus-pas - niech się kiszą.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane