• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcieli przepłynąć przez przekop, ale się nie udało. Dlaczego?

Michał Brancewicz
22 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (431)

Nieudana próba przepłynięcia przez przekop Mierzei Wiślanej. Być może, gdyby załoga motorówki miała radiotelefon, udałoby się jej przepłynąć przez śluzę.

Nasz czytelnik wybrał się motorówką z Gdańska na Zalew Wiślany, by "przetestować" nowy kanał przez mierzeję. Okazało się, że śluza jest zamknięta, choć zgodnie z harmonogramem śluzowanie powinno się odbywać. Załoga nie posiadała radiotelefonu, a w kapitanacie przekopu nikt nie odbierał telefonu. Wyjaśniamy, jakie warunki trzeba spełnić, żeby przeprawić się przez przekop Mierzei Wiślanej.



Kanał żeglugowy łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską został oficjalnie otwarty w sobotę, 17 września. Dzień później został udostępniony żeglarzom.

Przekop Mierzei Wiślanej: otwarcie 17 września Przekop Mierzei Wiślanej: otwarcie 17 września

Przekop mierzei przyciąga nie tylko doświadczonych żeglarzy, ale przede wszystkim amatorów. Wśród nich był pan Grzegorz, który razem z kolegami wybrał się w środę, 21 września, w rejs motorówką z Gdańska na Zalew Wiślany, by przepłynąć przez przekop.

W 2,5 godziny z Gdańska na Zalew Wiślany



- Znajomy z Warszawy, który przechowuje swoją motorówkę w Gdańsku, przyjechał specjalnie tylko w tym celu - opowiada pan Grzegorz, czytelnik trojmiasto.pl.
Wyruszyli z Gdańska. Martwą Wisłą, przez śluzę w Przegalinie dotarli do Wisły. Następnie, płynąc w górę rzeki, dopłynęli do śluzy Gdańska Głowa. Stamtąd Szkarpawą i krótkim odcinkiem Nogatu dotarli na Zalew Wiślany. Cała podróż zajęła im ok. 2,5 godziny.

W okolice przekopu dotarli przed godz. 17. Na miejscu okazało się, że śluza jest zamknięta.

Próby połączenia z numerem kapitanatu. Próby połączenia z numerem kapitanatu.
- Wielokrotnie dzwoniliśmy na numer Kapitanatu Portu Nowy Świat, ale nikt nie odbierał - relacjonuje pan Grzegorz. - Potem usłyszeliśmy od członków załogi jednostki, która wykonywała prace przy nabrzeżu, że dzisiaj kanał nie będzie już udostępniony, że dopiero jutro będzie można go przepłynąć.
W czwartek sami zadzwoniliśmy do kapitanatu. Tym razem telefon odebrano już po jednym sygnale.

Dowiedzieliśmy się, że śluzowanie, czyli przejście jednostki pływającej przez śluzę, odbywa się w określonych godzinach, co wynika z zarządzenia dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z 8 września 2022 roku. Ten proces trwa kilkanaście minut.

Śluzowanie odbywa się w następujących sekwencjach:

  • z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany: 8:30-10:30; 13:30-15:30
  • z Zalewu Wiślanego na Zatokę Gdańską: 11:00-13:00; 16:00-18:00


- Godziny są wyznaczone, bo musimy założyć jakiś harmonogram. Jeśli nie będzie zbyt wiele jednostek, to każdy, kto przybędzie, będzie obsłużony. Może się zdarzyć, że w czasie, kiedy przewidujemy otwarcie śluzy od strony Zalewu Wiślanego, nie będzie żadnych jednostek, a będą one od strony Zatoki Gdańskiej. To będzie na bieżąco sterowane przez służbę dyżurną kapitanatu portu Nowy Świat - tłumaczył portalowi wgospodarce.pl kapitan Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.

Radiotelefon niezbędny do kontaktu z kapitanatem



Centrum sterowania w Kapitanacie Portu Nowy Świat. Centrum sterowania w Kapitanacie Portu Nowy Świat.
Choć pan Grzegorz pojawił się przed śluzą w odpowiedniej porze, to jednak zastał ją zamkniętą.

Trzeba podkreślić, że śluzowanie dozwolone jest dla jednostek wyposażonych w radiotelefon. To za jego pomocą powinni kontaktować się z Kapitanatem Portu Nowy Świat na kanale 68 UKF.

Tego warunku załoga motorówki nie spełniła.

- Kolega, którego motorówką płynęliśmy ma radiotelefon, ale tym razem go nie zabrał. Inna sprawa, że naprawdę nie jest łatwo znaleźć informacje o tym, jak przeprawić się przez przekop - przyznaje pan Grzegorz.
Profesjonalne jednostki są zawsze wyposażone w radiotelefon, ale turystyczne już rzadziej. Urządzenie jest jednak niezbędne do zachowania łączności na morzu. Stąd ten wymóg na przekopie, bowiem kanałem wypływa się na wody Zatoki Gdańskiej.

Pan Grzegorz z kolegami wrócili więc do Trójmiasta tą samą trasą, którą dotarli na Zalew Wiślany.

95 jednostek przepłynęło pierwszego dnia po otwarciu



Warto wspomnieć, że pierwszego dnia po oficjalnym otwarciu nowej przeprawy, kanałem przepłynęło 95 jednostek.

  • pierwsze śluzowanie: 12 jednostek
  • drugie śluzowanie: 40 jednostek (śluza wypełniona pomiędzy skrajnymi bramami)
  • trzecie śluzowanie 38 jednostek (śluza wypełniona pomiędzy skrajnymi bramami )
  • czwarte śluzowanie: 5 jednostek

Opinie (431) ponad 50 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Król jedzie! Czapki z głów i otwierajcie na oścież bramy! (4)

    • 88 37

    • Dla pewoczykow powinni wszystko otwierać (3)

      Ich wódz to slonce peru, król Europy. Tylko teraz jakoś nikt w tej europie nikt go dobrze nie wspomina za przyjaźń z putinem.

      • 13 12

      • Ty w ogóle normalny jesteś?

        Zgłoś się może do lekarza od głowy?

        • 8 4

      • Za to Putin od 7 lat rży ze śmiechu

        Ze mu ci troglodyci w polszy za darmo ciemnemu ludowi Unię obrzydzają , kłócą się pieniacze o wszystko i nawet propagandy dla proletariatu się sami nauczyli na ruskich wzorcach. Jak myślisz niedouku, czyje rządy mu bardziej na rękę?

        • 5 7

      • a jak tam idzie rozliczanie peowskich afer? Przeciez tyle ich było.

        • 4 6

  • (3)

    Trzeba po prostu przeczytać przepisy portowe gdzie wszystko jest jasno opisane

    • 104 29

    • co ty chcesz od takiego dzebana..

      perlno takich durniow nasciagano tu przez najem krtokoterminowe i patodewloperke.

      • 17 9

    • Zeglarz

      Próbuje znaleźć w sieci od dnia otwarcia śluzy...

      • 1 4

    • nie, trzeba po prostu być na miejscu w pracy, żeby móc odbierać telefony

      ktoś sobie bimbał - a co gdyby SAR musiał przepłynąć? albo ktoś potrzebował pomocy w Kapitanacie?

      • 1 2

  • (7)

    Czyli podsumowując, pan nie przepłynął bo nie miał łoki-toki

    • 118 8

    • (4)

      Następny artykuł będzie o facecie który pojechał do berlina, ale nie wziął papierów od samochodu i go Polizei cofnęło.

      • 34 6

      • ha ha (3)

        i tez z kolega z warszawy, co sobie kupil elektryka :P

        • 13 3

        • Polskiego elektryka (2)

          • 12 4

          • jednego z miliona wyprodukowanych dzięki moradzieckiemu (1)

            • 8 10

            • Potrzebujemy teraz? W rosyjskim TVNimecy ciągle 2019 r...

              • 6 8

    • byl bez kaka kasku

      ale tak serio.. to jakis obrzympal. nastepca tego co motorowka z prostytutka jechal.

      • 8 7

    • nie ma obowiązku posiadania radiotelefonu

      • 0 1

  • fajna robota w kapitanacie tego kanału... (16)

    • 78 11

    • zarezerwowana dla córki leśnika

      • 23 4

    • Zawsze możesz się zatrudnić (4)

      cały czas szukają pracowników.

      • 9 7

      • (3)

        a jak ktoś nie jest z klucza partyjnego to można?

        • 16 5

        • Zależy ile płacą.

          Jeśli ustawowe minimum to można.

          • 7 0

        • Można, ale musisz POpierać...

          Aborcję

          • 2 7

        • No nie bardzo

          Lepszy pisowski analfabeta niż niepisowski spec.

          • 3 0

    • Aplikuj! (9)

      Starszy Oficer Portu
      Do spraw: służby dyżurnej, obsługi śluzy i mostów w Kapitanacie Portu Nowy Świat.

      Wynagrodzenie zasadnicze: od 4805,59 zł do 5144,92 zł brutto.

      Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne):

      - Wykształcenie: wyższe morskie na kierunku nawigacyjnym
      - Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w obszarze związanym z gospodarką morską
      - Dyplom na poziomie zarządzania w dziale pokładowym
      - Świadectwo przeszkolenia w zakresie obsługi i wykorzystania ECDIS
      - Świadectwo przeszkolenia w zakresie wykorzystania radaru i ARPA na poziomie operacyjnym
      - Świadectwo operatora GMDSS
      - Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (B2 wg ESOKJ)
      - Znajomość przepisów dotyczących bezpieczeństwa żeglugi w zakresie wykonywanych zadań
      - Znajomość przepisów portowych w zakresie wykonywanych zadań,
      - Znajomość postępowania administracyjnego w zakresie wykonywanych zadań
      - Znajomość przepisów dotyczących ochrony żeglugi i obiektów w zakresie wykonywanych zadań
      - Znajomość przepisów dotyczących ochrony środowiska morskiego w zakresie wykonywanych zadań
      - Umiejętność współpracy
      - Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
      - Podstawowa umiejętność obsługi komputera
      - Samodzielność i inicjatywa, kreatywność
      - Posiadanie obywatelstwa polskiego
      - Korzystanie z pełni praw publicznych
      - Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

      Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)

      - Wykształcenie: wyższe na kierunku nawigacja
      - Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata w administracji publicznej
      - Dyplom Kapitana Żeglugi Wielkiej i doświadczenie 3 lat jako kapitan statku morskiego w żegludze międzynarodowej
      - Prawo jazdy kategorii B
      - Umiejętność obsługi komputera, w tym pakietu Microsoft Office (Word, Excel, Power Point)
      - Znajomość przepisów portowych, konwencji międzynarodowych IMO m.in. Solas, Marpol, ilo, stcw

      • 13 1

      • Czym będziesz się zajmować? (4)

        Osoba na tym stanowisku:

        -monitoruje ruch statków na redzie, w porcie, w śluzie i na Zalewie Wiślanym,
        - wydaje zezwolenia na ruch na akwenach w jurysdykcji Kapitanatu Portu Nowy Świat oraz wejścia/wyjścia/cumowania/odcumowania statków w porcie , śluzie celem zapewnienia bezpieczeństwa morskiego.
        - planuje, koordynnuje i prowadzi nadzór nad pracą zmiany/wachty w celu zapewnienia prawidłowego pełnienia służby, kieruje kontrolą ruchu statków, wejść/wyjść do/ze śluzy, po sprawdzeniu prawidłowości i kompletności zgłoszenia.
        - sprawuje nadzór w zakresie spełniania warunków korzystania przez statki z usług pilotowych, usług holowniczych i pomocy cumowników w celu zapewnienia bezpieczeństwa morskiego.
        -Obsługuje System Sterowania Śluzami i Mostami oraz kieruje i nadzoruje ruch jednostek pływających i pojazdów drogowych w obszarze obiektu kapitanatu Portu Nowy Świat.
        - przeprowadza kontrole podczas dokonywanych obchodów, inspekcji w granicach portu, obiektów portowych oraz przeprowadza interwencje w przypadku wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa w porcie, śluzie celem zapewnienia porządku cumowania, przejścia przez śluzę, postoju i ewentualnego przeładunku.
        -Podejmuje niezbędne działania w przypadku wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa w śluzie, porcie, na redzie i Zalewie Wiślanym oraz wsparcie informacyjne w trakcie akcji ratowniczych, przeciwsztormowych, przeciwlodowych, likwidacji rozlewów w celu realizacji obowiązku współpracy z odpowiednimi służbami.

        • 9 0

        • cd... (3)

          - sprawuje nadzór nad przeprowadzaniem kontroli podczas dokonywanych przez podległy personel obchodów, inspekcji w granicach portu, obiektów portowych oraz nadzór nad przeprowadzaniem interwencji w przypadku wystąpienia uszkodzenia nabrzeży, bram śluzy, kierownic śluzy.
          - Nadzór i przeprowadzanie kontroli podczas dokonywanych obchodów, inspekcji w granicach portu, obiektów portowych oraz przeprowadzanie interwencji w przypadku wystąpienia zanieczyszczenia nabrzeży, śluzy i wód portowych w celu zapewnienia ochrony środowiska morskiego
          - sprawuje nadzór i przeprowadza kontrole stwierdzające zapewnienie warunków bezpiecznego bunkrowania jednostek , ewentualnych przeładunków materiałów niebezpiecznych w porcie i na redzie oraz ich ewentualnego składowania.
          - dokonuje zapisów w dzienniku portowym celem udokumentowania zdarzeń i przebiegu czynności służbowych.
          - Nadzoruje sporządzanie notatek służbowych, meldunków z prowadzonych czynności służbowych , podejmowanych interwencji oraz prowadzenie dokumentacji zapisów służby dyżurnej celem archiwizacji zdarzeń
          - kieruje wykonywaniem czynności dochodzeniowych przez pracowników zmiany celem wsparcia pracowników służby dziennej kapitanatu w celu realizacji obowiązku Kapitanatu Portu Nowy Świat w zakresie prowadzenia dochodzeń w sprawach wypadków morskich
          - dokunuje kontroli obsady pilotowej i holowniczej oraz spełnienie warunków Kapitana Portu wydanych dla jednostek nietypowych, zestawów holowniczych, wprowadzania/wyprowadzania do / z portu, śluzy jednostek ponadgabarytowych, ewentualnych: wodowań statków, imprez sportowych oraz innych warunków wymaganych przepisami w celu zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi.

          W sprawie pracy kontaktuj sie z Urzędem Morskim w Gdyni.

          • 6 4

          • Weź to normalnie napisz (2)

            Gdzie moge i za ile kupić te papierki bo w nieskończoność nie będą czekać. Guzik każdy może wcisnąć

            • 9 9

            • We Lwowie za 1,5 tys. EUR w jakiejś starej kamienicy, dostawa za 3 dni. A nie, w tym roku to 4 (1)

              Tylko nie polskie, a tamtejsze, że niby z 0dessy.

              • 3 1

              • Na Ukrainie cały pakiet dokumentów z dyplomem OOW za 4000 USD. Do tego 300 USD za lewe szczepienie na Żółtą Febrę oraz Covid dwiema dawkami Pfizera (oczywiście bez szczepienia). Info od załoganta z Ukrainy. Tak to u nich wygląda.

                • 5 0

      • Slowo klucz to starszy. (1)

        Czyli emerytowany nawigator, najlepiej mieszkajacy w wiosce obok i w pelni swiadomy tego, ze jesli nei znajdzie sobie jakiegokolwiek zajecia, to zapije sie w perspektywie miesiecy, nawet nie lat.

        • 7 2

        • Bzdura. Nic wspólnego z wiekiem ta nazwa stanowiska nie ma.

          Tak samo na statku Starszy oficer (Chief officer) nie musi być stary. Wypływane miesiące na stanowisku oficera wachtowego, kurs, egzamin i znam starszych oficerów ponizej 30 lat.

          • 6 0

      • Z czymś takim w CV to on taką robotę w Norwegii znajdzie. Tylko pensja te same kwoty, ale w EUR.

        • 3 0

      • albo wystarczy przynależność do PIS (może być wujek) i wtedy już nie potrzebujesz mieć żadnego doświadczenia

        • 3 2

  • Taki miś naszych czasów. (2)

    • 97 63

    • twoich na pewno

      czasow analfabetow. powinienes sobie podac z nim rece. on tez nie umie czytac.

      • 11 12

    • Najbliższą śluze mamy w Kilonii

      Więc po co nam sluza?

      • 16 9

  • (18)

    Amatorka.Locje i wiadomości żeglarskie sie kłaniają...brawa dla rządu za tą budowę,jak i tunel w Świnoujściu.

    • 92 60

    • (9)

      Tunel w Świnoujściu jest budowany ze środków unijnych i kasy miasta więc proponuję doczytać, a potem pisać

      • 34 12

      • To przepraszam. Znowu ze ścieku TVPiS wylało się kłamstwo (4)

        • 17 10

        • Ale najpierw trzeba było te środki na tunel załatwić....tego niestety rządy PO-PSL nie potrafiły a takie szychy w Europie. (3)

          Jeśli coś ma być dla Polski to zawsze są na nie, dziwne. Dopiero PiS załatwił i tunel zaraz będzie gotowy.

          • 16 26

          • GOŚĆ (2)

            Oj slepys jest na maksa a teraz placimy kary i kasy z Uni nie dostajemy bo rzad ich nie chce .Jak pieniazki szły to za rzadow Po było mase inwestycji i to wszystko było dawniej ustalone a nie za obecnych rzadow .Sa procedury i nie ma jak pstryk paluchem i masz zgody zastanow sie i pomysl ile trzeba czasu i pracy aby cos zbudowac lub zrobic w kraju .Obecnie nie bedzie juz nic za unijna kase bo jej nie mamy i bedzie koniec inwestycji

            • 16 14

            • Racja, za moich czasów była masa inwestycji. Wszystkie są w szufladzie u mojej kolezanki Kopacz. (1)

              • 16 19

              • Zaraz bedzie przepływać inwestycja ze Szczecina

                Już płynie na przekop stępka.

                • 12 1

      • Niemcy za swoje w Swinemünde wybudowali?

        • 2 4

      • (2)

        A kasę z Unii Europejskiej dostajemy za darmo. Proponuję sobie doczytać...

        • 4 5

        • Na tę chwilę dostajemy trzy razy więcej niż wpłacamy, polecam zmienić TVP dezInfo na Google. (1)

          • 6 5

          • Naiwny jesteś. A kredyty na wkład własny to w czyich bankach bierzemy?

            Proponuję doczytać.

            • 2 4

    • Misiu kolorowy, ale nawet Adrian Du*a powiedział w telewizorze, że ten przekop to symbol. (2)

      A potrzebny jest jak drzwi w lesie, skoro tam są 4m głębokości a po drodze do Elbląga jest most kolejowy pod którym kontenerowce i tak nie przepłyną. Przystosowanie Elbląga ma kosztować Miasto kolejne 100mln zł i ma przynieść zysk 1mln zł rocznie, czyli się zwróci za 100 lat. Corocznego pogłębiania kanału nawet nie liczę, bo to już w ogóle studnia bez dna. Ale pomachaliśmy drewnianą szabelką Putinowi przed nosem, szkoda tylko, że kosztem dwóch miliardów złotych na start. Myślę, że mogli sobie wybrać tańszy symbol, jakiś pomnik Jarosława Kaczyńskiego za 100tys zł by postawili w lesie, co by ptaki miały na co sr*ć.

      • 20 12

      • Misiu szary (1)

        Podaj źródło swoich fantazji ekonomicznych. Szczególnie tego zysku rocznego.

        • 8 4

        • Te dwa miliardy to się nigdy nie zwrócą

          A coroczne pogłębianie kanału jest współczesną pracą Syzyfa

          • 6 1

    • A tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku też zbudował ten żond?? (1)

      Tak myślą svencjusze a niebawem oficjalnie ogłosi to morawiecki siedząc nad miską ryżu

      • 6 0

      • " RZĄD" - zapamiętasz ?

        • 0 1

    • powinni odebrać telefon i koniec dyskusji

      Jak jest podany numer, to mają obowiązek odbierać - rzekomy wymóg radia UKF jest bezprawny, prawdopodobnie wymyślony na poczekaniu jako wymówka, żeby nie było afery - bo ktoś po prostu się urwał z roboty. To jest port, który ma działać zawsze, a nie stać od parady.

      • 3 2

    • Laurkę wraz z pudełkiem wazeliny do "kartofla" też wysłałeś??

      • 1 0

    • Tunel

      W Świnoujściu buduje samorząd za własne pieniądze. Rząd nic nie dołożył

      • 2 1

  • Prawdopodobnie pojechali w ciemno ... (5)

    I niestety bez wcześniejszego sprawdzenia pocałowali klamkę

    • 107 11

    • glupki tak maja (1)

      kolega z wa-wy.. jezdzi jak bandyta.. lamie przepisy. to co w tym dziwnego?

      • 17 7

      • Powiedz, który kierowca nie łamie przepisów? ;-)

        • 4 11

    • Ale

      Ale tam nie ma klamki

      • 3 3

    • Płynęli za dnia...

      Uruchomili motorówkę i witaj wodo...

      • 0 1

    • ale byli o właściwym czasie

      śluza powinna być gotowa na jednostki - a telefon powinien być odbierany zawsze, a nie tylko jak media dzwonią. wymówka o UKF jest dobra dla laików.

      • 1 2

  • Przecież Przekop został otwarty dla otwarcia oczu niedowiarkom a nie po to żeby po nim pływać!

    • 112 73

  • czyli "kolega" popisał się, że jest i**otą (2)

    Ma radiotelefon ale zapomniał go wziąć. Nie zasięgnął wcześniej informacji o planowaniu podróży i płynął w ciemno. Pogody pewnie też nigdy nie sprawdza bo i po co hehe

    • 142 20

    • Kolega nauczyl sie na Mazurach

      • 5 3

    • był o właściwej godzinie, śluzę powinni otworzyć bez zająknięcia

      ale skoro nikt nie odbierał telefonu, to pewnie sobie zrobili wolne - za nasze pieniądze

      • 1 3

  • Wejście w śluzę to nie wejście do sklepu (19)

    Pan jako osoba która ma łódkę posiada odpowiednie przeszkolenie i chyba wie że kapitanat to nie infolinia, tylko należy posiadać przy sobie UKF . Takie rzeczy trzeba zgłaszać przed wejściem w śluzę z odpowiednim wyprzedzeniem. To nie wjazd na parking hipermarketu.

    • 259 46

    • ale on ma motorufke ;P (5)

      i kolega nie dziw, ze z warszawki... takich tu nasciagaly reklamy prezydentki emitowane w tvn

      • 43 14

      • (4)

        "Warszawiaki" z Przasnysza, Nasielska, Mławy, Ciechanowa, czy jakiegoś innego Serocka.

        • 44 3

        • Niestety, wystarczy że mają 2x większe fundusze od przeciętnego Gdańszczanina (2)

          • 18 0

          • I udaja bogow... pyszalki z duzych miast (1)

            np przasnysza :))))))

            • 15 3

            • Biały SUV w leasingu, blachy WPZ i wielki pan "Warsiawiak".

              Skacze na obwodnicy bez kierunków z pasa na pas.

              • 15 1

        • Ja jestem warszawiak, za PRL służyłem pół roku w Przasnyszu, po 4 miesiącach z kolega też warszawiakiem ruszyliśmy na przepustkę

          Wyjść mogliśmy niby na 4 godziny, po dwóch wróciliśmy. Tam nie było co robić czy obejrzeć. Tyle, że po piwie wypiliśmy, w jakimś niezbyt okazałym pawilonie. Jedyna (skromna) restauracja to się cieszyła zasłużoną złą opinią. Połaziliśmy niewiele, piwo i z powrotem do jednostki przy wylotówce na Warszawę. Stamtąd kto mógł z młodych, uciekał na studia do Warszawy właśnie. A, marynarzy z Ustki też mieliśmy w plutonie, taka ciekawostka. Marynarzy "lądowych". Dziesięciu.

          • 0 0

    • (2)

      A nie trzeba się zapisać na dwa tygodnie szybciej??

      • 13 18

      • musisz pokazać legitkę pisowską wówczas be kolejki

        • 12 22

      • Zgodnie z przepisami

        musisz zgłosić się dwie godziny wcześniej.

        • 14 3

    • ,,kapitanat Nowy Swiat ,zglaszm wyjscie w morze" i powinna byc informacja zwrotna!,a nie cisza w eterze!.mondralo na kaczych nozkach!.

      • 4 15

    • po 3 godzinnym kursie nie wszyscy to wiedzą (2)

      • 8 4

      • No tak, bo te kursy sa na Mazurach i kupione (1)

        • 7 4

        • Na Mazurach "Warszawiacy" z Łomianek, Legionowa, Mińska Mazowieckiego, Ożarowa Mazowieckiego mają swoje domki więc możliwe. Wszak klient - nasz pan.

          • 8 1

    • Żeglarz (2)

      Nie ma obowiązku posiadania krótkofalówki na jednostce rekreacyjnej nawet na morzu. Zatem skąd takie widzimisię kapitanatu że nie można zgłosić telefonicznie? Na śluzach i mostach zwodzonych Pętli Żuław, również tym w Sobieszewie kontakt telefoniczny jest ok, w Kapitanacie Nowy Świat zapominają że utrzymujemy ich my - podatnicy

      • 15 12

      • Mozesz sie zameldowac znakami dymnymi, ale 2 godziny wczesniej (1)

        • 11 4

        • a informacja w marinach jest?,nawet bosmani nie wiedza. a jak by sie pole naftowe palilo i straz by musiala ,,przejechac",beda czekali ach wajchowy wtrzezwieje|.

          • 1 2

    • (1)

      ale dwie śluzy - w Przegalinie i Gdańskiej Głowie - przepłynęli. Widocznie tam obsługa była na miejscu.

      • 8 1

      • Zeglarz

        W przegalinie wystarczy zadzwonić

        • 3 1

    • "tylko należy posiadać przy sobie UKF" - proszę podać konkretny przepis.

      • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane