• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet

Michał Brancewicz
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec remontu na Stogach dopiero po wakacjach

Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.


Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.



Jak oceniasz oferty o tyle wyższe od oczekiwań?

Właśnie zostały otwarte koperty z ofertami w przetargu na remont trasy tramwajowej na odcinku od Trasy Sucharskiego do pętli Stogi Plaża. Wpłynęło osiem ofert - część od firm debiutujących na trójmiejskim rynku.

  • Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa ConstruccionesCoalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
  • Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
  • Oferta konsorcjum MTMRajbud opiewała na 116,7 mln zł.
  • Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).


Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?

- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
  1. Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
  2. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
  3. Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".


Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.

W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.

Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.

Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.

Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.

Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
  1. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
  2. STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
  3. Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
  4. Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
  5. Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
  6. Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
  7. ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
  8. BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł

Opinie (182) 4 zablokowane

  • Oferty opiewają na bardzo zbliżone sumy. Przypuszczam, że wartość kosztorysowa wynosiła około

    140 milionów, a DRMG zarezerwowała połowę, bo tak im się wydawało. Czasy, kiedy materiały i robocizna były tańsze niż wyceny wg PTE są przeszłością !!! Teraz to powinno się rezerwować w budżecie sumy przewyższające o 20% wartości kosztorysowe.

    • 6 0

  • .......... (1)

    E tam!, ważniejsze jest dofinansowanie dla ECS przybytku spotkań neokomuny-liberalnej, stadionu do" haratania w gałę", in vitro, dla imigrantów i zboczeńców lgtb, i innych oryginalnych spraw i "niezbędnych potrzeb" dla "gdańszczan"

    • 17 8

    • Idiota z onru

      • 0 0

  • No tak,bo przecież kładki i pomosty nad stawami waźniejsze od nowych torów...

    • 6 0

  • Chyba Miasto mocno rozminelo sie z zalozeniami oferentow

    Skoro wszyscy podali cene powyzej 110 mln, a miasto chcialo za remont 70mln .....

    • 4 1

  • (5)

    Jest zgoda Pana Janka?

    • 48 25

    • Debil

      • 0 0

    • po takim pobojowisku jadą i jest ok, a pindolino rozpadłby się chyba cały

      • 3 0

    • na jakiś ecs

      Lub inne muzea to były pieniądze ale jak chodzi o poprawę komfortu Kowalskiemu to już brakuje funduszy.

      • 12 4

    • nie ma i tak gawiedz za duzo dostala biedronki lidle basen chodniki porobili nie za duzo jak na raz ludzie maja byc biedni i maja kochac swojego oligarche

      • 8 4

    • Tak, proszę poprowadzić 7 linii tramwajowych

      każdą od mojej willi do różnych mieszkań Adamowicza

      • 21 9

  • Wszystko teraz drożeje - skończył się czasy taniości (6)

    Nadeszły czasy gdzie w dużych aglomeracjach brakuje rąk do pracy a więc trzeba podbierać sobie pracowników od konkurencji czyli liczyć się z wyższymi wynagrodzeniami, dodatkowo drożeją materiały oraz trzeba doliczyć w kosztorysie sobie ewentualne kary za opóźnienia czy też "naprawy w ramach spartolonej pracy czyli gwarancji".

    • 106 6

    • Z choinki sie urwałes jakie podbieranie facvhowców jakie wyzsze płace gdzie na której budowie jest tak bo ja akurat mam (1)

      I wszyscy ratuja sie wiesniakami przywozonymi autobusami i ukraincami!!

      • 13 2

      • Rozejrzyj się! Jak się teraz nie ogarniesz, to do końca życia będziesz robił za frajer.

        • 2 0

    • presja inflacyjna (1)

      aktywność zawodowa młodych kobiet najniższa od 2003 ( 500+), wcześniejsze emerytury ( ucieczka doświadczonych fachowców)

      MACIE PIS!

      • 8 5

      • Ty byś pewnie jak doniek kazał ludziom pracować za darmo do 80tki

        • 1 4

    • Macie swoje "umowy o prace" - teraz takie zapisy stosujecie w przetargach, wiec sie nie dziwcie

      • 3 4

    • Nigdy nie było tanio tylko był"bakszysz wliczony" a tu....jakby właśnie brakuje bakszyszu do podziału ,czyli te 30-40 baniek .Oferent prezentuje ofertę z nawiązką ,proszę nie robić zamieszania. Czyżby ktoś patrzy na ręce ?

      • 8 6

  • (1)

    Miasto daje ochlapy, a w zamian chce przebudowy nie wiadomo!jakiej. Zrobic nowe tory, wyremontowac ulice, a nie jakies wymysly urzednicze.

    • 18 1

    • Dokładnie sristar monitoring itd itd.
      Dlaczego nie można po prostu wyremontować torów, przystanków i jezdni? Dlaczego zawsze miasto traci kasę na takie fajerwerki? Przy takich fajerwerkach miasto nigdy nie wyremontuje torów wszędzie tam gdzie to jest potrzebne.
      BTW drobne remonty na Wita Stwosza to to czego najbardziej potrzeba. Koszt śmiesznie mały, brak utrudnień w ruchu, a zawsze trochę szybciej i bardziej komfortowo.

      • 0 0

  • (2)

    Na 1 odcinku wystarczy nowe torowisko i nawierzchnia ulicy. Ale urzednicy musza przesunac torowisko o metr, robic zupelnie nowe ulice i od nowa ciag pieszo rowerowy, ktory niedawno zostal zbudowany. Po co?

    • 37 0

    • Muszą przesunąć bo droga ma być dwukierunkowa a przez przystanki aktualnie nie ma miejsca coś wiesz ale nie do końca

      • 2 0

    • Większy koszt = większa łapówka = więcej mieszkań do kolekcji

      • 2 1

  • Ta sama sytuacja co z przebudowa ul. Podwale Przedmiejskie w srodmiesciu. Wstepna wycena miasta znacznie odbiega od realiów panujących na rynku. Zastanawiam się po co przygotowuje sie takie zanizone cenowo zalozenia. Być może tylko po to zeby pochwalić się dobrą inicjatywa i zwalic wszystko później na wykonawców.

    • 6 0

  • Czy ja dobrze widzę?! (1)

    MTM i RAJBUD w konsorcjum?! hahahahahaha ale się dobrali! jeśli coś wygrają to to nigdy nie powstanie.

    • 25 2

    • Już wygrali i powstało - patrz tory na Morenę....

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane