• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 81 mln zł za projekt i budowę 1 km drogi

bra
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (257)

Od 81 do 148 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę pierwszego odcinka Nowej Świętokrzyskiej o długości ok. 1 km. Tylko jedna mieści się w budżecie. Prace potrwają ok. 3,5 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Trzy oferty wpłynęły do przetargu na projekt i budowę pierwszego etapu Nowej Świętokrzyskiej, która połączy pętlę na ŁostowicachMapkaul. KampinoskąMapka.

Trzy oferty na budowę Nowej Świętokrzyskiej:

  1. Strabag - 81 478 394 zł
  2. Konsorcjum firm: Kobylarnia i Mirbud - 94 470 000 zł
  3. Budimex - 148 463 581 zł

Na ten cel miasto zabezpieczyło w budżecie niecałe 89 mln, więc najniższa oferta, jako jedyna, mieści się w budżecie.

Projektowanie 73 tygodnie, budowa 100 tygodni



Nowa Świętokrzyska będzie drogą o przekroju jednej jezdni z dwoma pasami ruchu. Oprócz niej powstaną też obiekty inżynierskie, chodniki, droga rowerowa i oświetlenie. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej.

Prace projektowe potrwają 73 tygodnie, czyli ok. 1 rok i 5 miesięcy, a budowa kolejnych 100 tygodni (niecałe 2 lata).

Projekt ściśle związany z PKM Południe



Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany budową linii kolejowej PKM Południe. Dlatego też przetarg na Nową Świętokrzyską dotyczył nie tylko samej budowy, ale także przeprojektowania niektórych dotychczasowych rozwiązań, warunkujących przyszłą realizację linii PKM.

Czym jest PKM Południe? Wszystkie teksty o tym projekcie



- Zmiany w projekcie będą dotyczyły m.in. przekroju jezdni, a także układu w okolicy pętli Łostowice Świętokrzyska oraz w rejonie Al. Havla. Dzięki takim działaniom możliwa będzie realizacja obydwu zadań inwestycyjnych, które uwzględniają potrzeby zarówno drogowe, jak również te związane z połączeniem kolejowym - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja będzie dofinansowana w kwocie 65 mln złotych z Rządowego Funduszu Polski Ład.

bra

Opinie (257) 2 zablokowane

  • Wiadomo ze najlepiej zarabia sie na słomianych imwestycjach gdańska

    • 5 2

  • Każdy mądrala który kwestionuje cenę oferty w przetargu publicznym, (4)

    zawsze może złożyć swoją i wybudować drogę za pół, a nawet za ćwierć tego co proponują inni rywale. Kto tańszemu zabroni żeby sobie wygrał?

    • 5 6

    • (3)

      warunki przetargu często określają ze firma musi mieć w ostatnich 5 lat podobne projekty wykonane + park maszynowy i osobostan w firmie do przeprowadzenia takiej inwestycji. Oferta firmy Pana Mirka założona pół roku temu będzie odrzucona z automatu. Doucz się odnośnie przeprowadzenia takich zamówień a nie pieprzysz od rzeczy i się kompromitujesz.

      • 1 1

      • Pan Mirek najwyraźniej nie ma kontaktów :P

        Niech zainwestuje w wazelinę i idzie do kaczystów. Tam nawet startupy dostają kilkadziesiąt milionów nawet jak mają kapitał zakładowy kilku tysięcy i biznes został założony pół roku wcześniej.

        • 0 1

      • Tytułem refleksji - ostatnio wystarczy tydzień żeby zgarnąć kilkadziesiąt milionów...

        Więc nie trać nadziei! :-D

        • 1 1

      • Wiem, wiem, to lekka przygana dla naiwnych jelonków, ale zgodzisz się chyba,

        że narzekanie na ceny w przetargach to przejaw braku elementarnej wiedzy na temat zamówień publicznych. Czy też się nie zgodzisz?

        • 2 0

  • Jeszcze się taki nie urodził żeby każdemu dogodził.

    • 3 0

  • zaprojektuj i wybuduj (3)

    najgorsze z najgorszych możliwych trybów realizacji...
    jak wykonawca ma wiedzieć jakie będą koszty realizacji inwestycji nie znając jeszcze nawet jeszcze kształtu drogi i tego jak będzie wyglądać? wiadomo, że daje wtedy wyższą cenę, żeby w razie W nie być stratny, tylko mniej zarobić...
    Reasumując - najpierw powinien być zlecony osobno projekt/dokumentacja, a na jej podstawie rozpisany przetarg. Wtedy rozrzut cenowy byłby mniejszy oraz ceny wykonania bardziej realne. Kolejną kwestią jest termin. W 90% przypadków projekt trwa dłużej niż sama budowa.

    • 19 9

    • (2)

      Projekt wstępny jest zrobiony przez Mosty Katowice.

      • 6 0

      • Projekt Mosty Katowice

        Był zrobiony dla innych założeń: ulica dwujezdniowa po 2 pasy ruchu oraz tramwaj
        Teraz ma być jedną jezdnia i pkm

        • 3 0

      • tak... wstępny projekt, który się na pewno zmieni :) żarty?

        co to w ogóle jest wstępny projekt?
        przecież zawsze te projekty są wywracane do góry nogami i koniec końców lądują w koszu

        • 5 0

  • Czy Wy jesteście normalni?

    To już absurd abstrakcja!
    Kto się na to godzi? Nie swoje pieniądze bardzo łatwo się wydaje.
    Ludzie trzeba w końcu się zjednoczyć i powiedzieć im won. 1km drogi w normalnym kraju buduje się tydzień max a nie 3 lata i nie kosztuje on 20mln euro!

    • 8 3

  • Haha..... rozpasanie w wydawaniu publicznych pieniędzy nie ma końca:) (8)

    Przestaje już konotować czy te kosmiczne ceny odpowiadają rynkowym czy to wszystko rozdmuchana spekulacja że każdy kto przerzuci papierek musi przytulić pół bańki:)

    • 60 20

    • Ale w czym widzisz problem? (5)

      Wystartuj w przetargu, zaproponuj niższą cenę, wygraj przetarg i buduj. Uwielbiam kiedy dzbany bez szczątkowej wiedzy w danym temacie zabierają głos i kwiczą, że drogo. Drogie to były "zasieki" na granicy z Białorusią, co na złomowisko trafiły, drogie to są wydatki na zarząd pustego pola zwanego CPK, droga to była makulatura wyborcza Sasina..

      • 17 7

      • Nowa Świętokrzyska miała powstać przed rokiem 2020. Wtedy było taniej. (3)

        Ale wtedy ważniejsze były przejścia naziemne obok tuneli albo rydwany. Uwielbiam dzbany które winę za niekompetencję władz samorządowych z PO zrzucają na PiS. Uwielbiam gdy PO, które przez tyle lat nic nie zrobiło, mówi że to wszystko przez Polski Ład. Z tego co wiem to przed rokiem 2020 Polskiego Ładu nie było.

        • 7 9

        • Koncepcja PKM Południe

          Spowodowała konieczność przeprojektowania N. Świętokrzyskiej, do przekroju jednojezdniowego. + pkm.
          I to było przyczyną opóźnienia

          • 2 1

        • Jest jednak spora różnica między rydwanem który jest, a ławeczkami patriotycznymi za 100tys/szt które zgniły.

          Jest też różnica między przejściem naziemnym dla osób niepełnosprawnych i "zasiekami" które miały zatrzymać wojska putlera a wylądowały na złomowcu.

          • 6 2

        • Przejścia naziemne to inny kaliber wydatku, a poza tym miasto budowało mnóstwo

          Tramwaj na Morenę i Ujeścisko, tunel pod Martwą Wisłą, Aleja Płażyńskiego, Adamowicza, Piotrkowska, Kartuska były "ważniejsze". A za pustki w miejskiej kasie podziękujesz Orlenowi, gdy już zaiwani wszystkie duże firmy z Gdańska...

          • 12 2

      • Ja bym dodał wydatki kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

        Są wyższe niż budżet Miasta Gdańska.

        • 8 0

    • wykonaj taniej !

      • 8 8

    • Cena całkiem ok. Tam jest spora estakada do zbudowania. A 5 lat temu budowa wiaduktu Biskupia Górka kosztowała 140mln.

      • 15 4

  • 81 tys pln / 1 mb

    To jest najtansza oferta. 81 000 zl za 1 metr biezacy ulicy o przekroju dwoch pasow ruchu:) jaja sobie robia i jeszcze na realizacje 3,5 roku... To wychodzi ze 1 metr biezacy dziennie beda budowac za dzienna stawke 81 000 zl. Chyba cos jest nie tak?

    • 1 1

  • Parkingowy z ługinowcami wybudowaliby taniej? (1)

    • 4 0

    • A bo ja wiem? Niech startują, wygrają i wybudują, wtedy będziemy wiedzieli.

      Mnie mierżą te durne komentarze że za drogo. To dowód na brak elementarnej wiedzy o zasadach przetargów publicznych. Już lepiej by siedzieli cicho zamiast puszczać siarkowodór do netu.
      Uprzedzam też potencjalny atak z lewej mańki - jaki jest procent osób skazanych w ostatnich 10 latach za ustawianie przetargów odniesiony do łącznej liczby przetargów?

      • 0 0

  • problem niestety jest taki że zamiast ta droga służyć mieszkańcom gdańskich dzielnic posłuży jako tranzyt wszelakiej maści przybyszów że Straszyna, Rotmanki i innych okolicznych wsi i klasycznie staniemy przy Armii

    • 5 0

  • Droga powinna byc do Niepolomickiej (1)

    1 etap drogi powinien być troche dłuższy i łączyć się z ul Niepolomicka. Byłaby może 50% dłuższa a dałaby 5x lepszy efekt.
    Miasto robi ten odcinek na otarcie łez bardzo zaniedbanego drogowo południa Gdańska.
    Z powodu olbrzymich korków sprzedaje mieszkanie i mam zamiar kupić w Żukowie. Bede dojeżdżał pociągiem do pracy i już nie będę płacił podatkow w Gdansku, bo urzędnicy mają mnie gdzies

    • 16 4

    • będziesz stał w załadowanej pkm haha

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane