• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 81 mln zł za projekt i budowę 1 km drogi

bra
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (257)

Od 81 do 148 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę pierwszego odcinka Nowej Świętokrzyskiej o długości ok. 1 km. Tylko jedna mieści się w budżecie. Prace potrwają ok. 3,5 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Trzy oferty wpłynęły do przetargu na projekt i budowę pierwszego etapu Nowej Świętokrzyskiej, która połączy pętlę na ŁostowicachMapkaul. KampinoskąMapka.

Trzy oferty na budowę Nowej Świętokrzyskiej:

  1. Strabag - 81 478 394 zł
  2. Konsorcjum firm: Kobylarnia i Mirbud - 94 470 000 zł
  3. Budimex - 148 463 581 zł

Na ten cel miasto zabezpieczyło w budżecie niecałe 89 mln, więc najniższa oferta, jako jedyna, mieści się w budżecie.

Projektowanie 73 tygodnie, budowa 100 tygodni



Nowa Świętokrzyska będzie drogą o przekroju jednej jezdni z dwoma pasami ruchu. Oprócz niej powstaną też obiekty inżynierskie, chodniki, droga rowerowa i oświetlenie. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej.

Prace projektowe potrwają 73 tygodnie, czyli ok. 1 rok i 5 miesięcy, a budowa kolejnych 100 tygodni (niecałe 2 lata).

Projekt ściśle związany z PKM Południe



Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany budową linii kolejowej PKM Południe. Dlatego też przetarg na Nową Świętokrzyską dotyczył nie tylko samej budowy, ale także przeprojektowania niektórych dotychczasowych rozwiązań, warunkujących przyszłą realizację linii PKM.

Czym jest PKM Południe? Wszystkie teksty o tym projekcie



- Zmiany w projekcie będą dotyczyły m.in. przekroju jezdni, a także układu w okolicy pętli Łostowice Świętokrzyska oraz w rejonie Al. Havla. Dzięki takim działaniom możliwa będzie realizacja obydwu zadań inwestycyjnych, które uwzględniają potrzeby zarówno drogowe, jak również te związane z połączeniem kolejowym - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja będzie dofinansowana w kwocie 65 mln złotych z Rządowego Funduszu Polski Ład.

bra

Opinie (257) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Haha..... rozpasanie w wydawaniu publicznych pieniędzy nie ma końca:) (8)

    Przestaje już konotować czy te kosmiczne ceny odpowiadają rynkowym czy to wszystko rozdmuchana spekulacja że każdy kto przerzuci papierek musi przytulić pół bańki:)

    • 60 20

    • Cena całkiem ok. Tam jest spora estakada do zbudowania. A 5 lat temu budowa wiaduktu Biskupia Górka kosztowała 140mln.

      • 15 4

    • wykonaj taniej !

      • 8 8

    • Ale w czym widzisz problem? (5)

      Wystartuj w przetargu, zaproponuj niższą cenę, wygraj przetarg i buduj. Uwielbiam kiedy dzbany bez szczątkowej wiedzy w danym temacie zabierają głos i kwiczą, że drogo. Drogie to były "zasieki" na granicy z Białorusią, co na złomowisko trafiły, drogie to są wydatki na zarząd pustego pola zwanego CPK, droga to była makulatura wyborcza Sasina..

      • 17 7

      • Ja bym dodał wydatki kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

        Są wyższe niż budżet Miasta Gdańska.

        • 8 0

      • Nowa Świętokrzyska miała powstać przed rokiem 2020. Wtedy było taniej. (3)

        Ale wtedy ważniejsze były przejścia naziemne obok tuneli albo rydwany. Uwielbiam dzbany które winę za niekompetencję władz samorządowych z PO zrzucają na PiS. Uwielbiam gdy PO, które przez tyle lat nic nie zrobiło, mówi że to wszystko przez Polski Ład. Z tego co wiem to przed rokiem 2020 Polskiego Ładu nie było.

        • 7 9

        • Przejścia naziemne to inny kaliber wydatku, a poza tym miasto budowało mnóstwo

          Tramwaj na Morenę i Ujeścisko, tunel pod Martwą Wisłą, Aleja Płażyńskiego, Adamowicza, Piotrkowska, Kartuska były "ważniejsze". A za pustki w miejskiej kasie podziękujesz Orlenowi, gdy już zaiwani wszystkie duże firmy z Gdańska...

          • 12 2

        • Jest jednak spora różnica między rydwanem który jest, a ławeczkami patriotycznymi za 100tys/szt które zgniły.

          Jest też różnica między przejściem naziemnym dla osób niepełnosprawnych i "zasiekami" które miały zatrzymać wojska putlera a wylądowały na złomowcu.

          • 6 2

        • Koncepcja PKM Południe

          Spowodowała konieczność przeprojektowania N. Świętokrzyskiej, do przekroju jednojezdniowego. + pkm.
          I to było przyczyną opóźnienia

          • 2 1

  • co tak tanio?

    • 26 5

  • No to trochę drogo chyba

    • 20 7

  • Drogo jak na drogę osiedlową ;) (1)

    • 44 13

    • Przez wojnę na Ukrainie.

      • 2 17

  • w końcu 20 lat czekania (1)

    Teraz moje mieszkanko zyska na wartości x2 ponownie

    • 24 16

    • kolejne 20 lat będziemy czekać

      na Nową Małomiejską ... A może jeszcze dłużej :(

      • 12 3

  • Opinia wyróżniona

    (19)

    Czyli jest szansa, że w 2027 da się przejechać od Niepołomickiej do pętli tramwajowej w czasie krótszym niż 40 minut (1,5km)

    • 152 17

    • Można nawet dziś. (8)

      Jedz rowerem albo na piechotę. Zjamnie to zdecydowanie mniej czasu. Nie musisz dziękować

      • 36 29

      • Od 3 lat chodzę pieszo do pracy z pętli Łostowice na Orunię przez park Oruński

        30 minut i zdrowo.
        Samochodem lub 113 wychodzi o wiele dłużej, zwłaszcza to 113...

        • 28 5

      • (4)

        Próbowałeś tam pojechać rowerem albo na piechotę?
        Pieszo masz 6 przejść dla pieszych po drodze i odcinki bez chodnika. Albo bloto bez oświetlenia.
        Rowerem jedziesz wąskim chodnikiem albo stoisz z autami w korku

        • 17 12

        • Rowerem możesz jechać po prawej aut. (3)

          Ale oczywiście nasi kierowcy miejsca nie zostawią, co będzie taki cwaniak szybciej jechał?

          • 10 12

          • Na Przebiśniegowej jest dozwolony kontraruch rowerów. Ludzie jeżdżą przy samej lewej krawędzi bo będą skręcać w lewo. I oburzeni że rowerzysta jedzie

            • 5 6

          • już ci robie miejsce poczekaj, tylko włącze wycieraczki

            • 1 2

          • Obowiązuje ruch prawostronny nakazujący pojazdom poruszanie się w pobliżu prawej krawędzi jezdni.

            • 1 0

      • (1)

        Nie będziesz mi życia układał

        • 8 8

        • za to ty możesz innym życie marnować korkując miasto?

          • 4 10

    • Nie nie da sie bo kupicie jeszcze wiecej aut i zakorkujecie kazda ulice

      • 13 11

    • (1)

      Proszę zwrócić uwagę że droga nie będzie do ul Niepolomnickiej lecz krótsza do Kampinowskiej

      • 11 5

      • "Kampinowska" to od miejscowości Campo Novo w Brazylii

        Z kolei Niepołomnicka nazywa się tak, bo nie sięga aż po Łomnicę Tatrzańską, a jedynie po Maćki.

        • 6 4

    • Niby tak ale...

      Do 2027 roku tam będzie takie zagęszczenie osiedli że i tak będziesz jechał 40 minut

      • 9 3

    • po co tam jeździć? to niemądre jest

      • 6 6

    • Szybki marsz to

      15 minut.

      • 6 4

    • Idź z buta (2)

      Półtora kilometra idzie się mniej niż 30min

      • 6 1

      • Jestem przedstawicielem (1)

        Auto to moje główne narzędzie pracy, więc jak mam iść z buta?

        • 3 1

        • nie warto z nimi dyskutować

          • 0 0

    • No a jak dojedziesz do Kampinowskiej?

      Do Kampinowskiej, która jest ułożona z fatalnych płyt i tak nie ma jak się dostać, to nic to nie zmieni.
      Kompletny bezsens. Jedynie jakby zrobili od razu do Niepołomickiej

      • 0 0

  • Cuda jak w Szemudzie

    Wójt Kalkowski się uśmiecha gdy to czyta

    • 22 8

  • (1)

    no i bombka...i gdzie teraz z psami będziemy łazić jak nam polanę zabiorą ;-( ....

    • 13 9

    • oddaj do schroniska

      • 6 8

  • super (2)

    uu! Super! Niech robią! Strabag porządna firma!

    • 27 13

    • Cześć

      MTM lepszy! :-)

      • 3 5

    • Nom, zrobią poniżej kosztów, będą kilka milionów w plecy, a i tak odtrąbią wielki sukces ;)

      • 0 0

  • O tak

    bawić , to wy się potraficie !!!

    • 25 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane